Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2005, 16:53
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 29-01-2005 @ 14:58 :
Het lijkt me zeker wel nuttig. (En ik had er wel vaker wat over gelezen.)

Meer samenwerking zou het gebied nog kunnen verbeteren. Het is al het economisch en technologisch hart van Nederland. Het gebrek aan aandacht vanuit Den Haag voor de (verkeers)problemen, die dat met zich meebrengt maakt een sterk verbond nodig. Dan kunnen ze duidelijk op de problemen wijzen en ook makkelijk die problemen zelf aanpakken.
Inderdaad, het lijkt me ook nuttig om meer aandacht te trekken vanuit Den Haag, met name ook voor de Verkeersproblemen (oa. ruit rond Eindhoven) technologisch gezien is Brabant inderdaad ook het hart ja, en Economisch zeker van belang voor Nederland. Niks mis mee om samen tot een sterke lobby te komen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 29-01-2005 @ 14:58 :
Het lijkt me zeker wel nuttig. (En ik had er wel vaker wat over gelezen.)

Meer samenwerking zou het gebied nog kunnen verbeteren. Het is al het economisch en technologisch hart van Nederland. Het gebrek aan aandacht vanuit Den Haag voor de (verkeers)problemen, die dat met zich meebrengt maakt een sterk verbond nodig. Dan kunnen ze duidelijk op de problemen wijzen en ook makkelijk die problemen zelf aanpakken.
zoiets ja
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:01
Foresight
Foresight is offline
Brabantstad concurreren met de Randstad?

Ze bedoelen dat Brabandstad, of de Stedenrij Noord-Brabant probeert een alternatief te bieden voor de Randstad.

Concurrentie is volgens mij niet ter sprake, niet alleen is de Randstad twee keer zo groot, maar ook economische van misschien wel meer dan twee keer zo belangrijk.

Laat ze eerst maar eens GOEDE aansluiting krijgen bij de Randstad want Amsterdam - Eindhoven of Rotterdam - Eindhoven is nog steeds +/- 1,5 uur.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:15
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Foresight schreef op 09-02-2005 @ 16:01 :
Laat ze eerst maar eens GOEDE aansluiting krijgen bij de Randstad want Amsterdam - Eindhoven of Rotterdam - Eindhoven is nog steeds +/- 1,5 uur.
dan zal er toch eerst meer geld moeten komen vanuit Den Haag. en zolang men daar niet inziet dat ook dit gebied van grote waarde is voor de Nederlandse kenniseconomie, wordt de bereikbaarheid er niet beter op. Daar is nu juist die samenwerking voor bedoeld!! Samen sta je sterker dan alleen!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:59
Winner
Winner is offline
Ambitieus hoor... Ik denk alleen niet dat het ooit echt een tweede Randstad gaat worden. Eindhoven kan zich misschien nog wel meten met Utrecht ofzo maar de rest... dat zijn qua inwoneraantal en charme toch een beetje Gouda/Delft/Leiden-achtige plekken. Kom je niet zo ver mee zou ik zeggen.
Oud 16-02-2005, 18:46
Scharfenberg
Scharfenberg is offline
Citaat:
Foresight schreef op 09-02-2005 @ 16:01 :
Breda wordt binnenkort (als het goed is) aangesloten op de HSL Amsterdam - Parijs en vanuit Breda zijn de andere Noord Branbantse steden ook goed te bereiken per trein. Hier wordt dus, mijn inziens, goed aangewerkt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:41
bracelance
bracelance is offline
Er zullen vast allemaal goede bedoelingen mee zijn maar ik zie het niet positief in een soort verbond te maken van die 5 steden.
Tilburg en Breda geen probleem, Den Bosch en Eindhoven zijn ook geen problemen, maar Helmond....

Eindelijk hebben we in Brabant het voor elkaar gekregen alle rare mensen in Helmond te dumpen en dan ga je ze erbij voegen, schandalig. Maarja, ik ben ook tegen alles dat uit Helmond komt

nee, dit is geen vooruitgang voor Brabant.
Reageren

Regels voor berichten