![]() |
|
hey mensen,
Vandaag en gisteren stonden er 2 artikelen in het Eindhovens Dagblad (ED) over het nut en bekendheid van de samenwerking tussen de 5 grote Brabantse steden (Tilburg, Breda, Eindhoven, 's Hertogenbosch en Helmond). Deze samenwerking heet Brabantstad, en is bedoeld als tegenhanger van de Randstad. Nu wil ik wel eens weten of er mensen zijn die hier ooit van gehoord hadden (Branbanders en niet-brabanders) en of jullie denken dat dit een nuttig orgaan is, of louter bedoeld is om een beetje interessant te doen voor plaatselijke bestuurders om te lobbyen en niet echt een krachtig samenwerkingsverband te vormen om zo te concurreren met de Randstad. Dus Brabantstad nuttig of niet? http://www.brabantstad.nl/ Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 15:33. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ja, ik ben er nooit geweest. Maar volgens mij wonen er niet veel "stedelingen". |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
:kusje: |
![]() |
||
Ambitieus plan, maar ik vraag me af of het de investering wel waard is. Men zal er tegelijkertijd een stevige PR-campagne tegenaan moeten gooien, aangezien de gemiddelde Nederlander bij Brabant aan niet veel anders denkt dan wat voetbalclubs, twee universiteiten en Philips.
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
zeker erg nuttig, netwerksteden is het helemaal sinds de nota ruimte... brabantstad heeft zeker de potentie om zich te ontwikkelen tot een aglommeratie, waarbij de kenniseconomie de kans krijgt zich te ontwikkelen en gemeenten de kansen krijgen om banden met elkaar aan te halen, bedrijven met elkaar in contact te brengen om innovatie te stimuleren en waarbij de overheid condities kan scheppen waar dit tot zijn recht komt... bereikbaarheid kan verbeterd worden, waardoor een milieu ontstaat waardoor bedrijven makkelijker contact met elkaar kunnen leggen... ach ik zal het wel helemaal verkeerd uitleggen, had vandaan een tentamen economische geografie en planologie, maar in de nota ruimte zal het allemaal veel duidelijker uitgelegd zijn http://www2.vrom.nl/notaruimte/ blader het maar eens door, misschien vind je wel iets over de brabantstad...
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar vergeleken met bijvoorbeeld steden in Duitsland, stelt Amsterdam al niks voor (her formaat dan). Nederland telt geen "Gross-stadt" (sp.). |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Denk erom dat je beeldscherm niet onder de witte vlekken komt! |
![]() |
||
Verwijderd
|