Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 28-01-2005 @ 21:21 :
en je kunt wel met andere mensen tongen als je niet samenwoont maar wel een vriend hebt? dat is met 2 maten meten
met 2 maten meten is wat anders... en je kunt ook niet tongen met iemand als je wel een vriend hebt, je kunt beter helemaal geen vriend hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 21:42
Lente
Lente is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-01-2005 @ 22:11 :
met 2 maten meten is wat anders... en je kunt ook niet tongen met iemand als je wel een vriend hebt, je kunt beter helemaal geen vriend hebben
maar als je die vriend dan wel hebt, kun je net zo goed samen gaan wonen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 28-01-2005 @ 22:42 :
maar als je die vriend dan wel hebt, kun je net zo goed samen gaan wonen
nee, ik denk het niet... je moet zelf verantwoorden als je iets alleen wilt doen of met je vrienden en er wordt van je verwacht dat je iedere avond thuis blijft om gezellig tv te kijken.. mensen doe het nou niet! ga niet samenwonen op je 19e, wacht er nog een paar jaartjes mee.. ach.. laat maar.. .jullie willen toch niet luisterne
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:55
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-01-2005 @ 22:54 :
nee, ik denk het niet... je moet zelf verantwoorden als je iets alleen wilt doen of met je vrienden en er wordt van je verwacht dat je iedere avond thuis blijft om gezellig tv te kijken.. mensen doe het nou niet! ga niet samenwonen op je 19e, wacht er nog een paar jaartjes mee.. ach.. laat maar.. .jullie willen toch niet luisterne
als je relatie zo inelkaar zit moet je inderdaad niet samenwonen maar samenwonen betekent niet automatisch dat je zo'n relatie hebt. er zijn genoeg mensen die samenwonen en toch nog een eigen leven hebben, en zo niet, dat is dan toch niet jouw probleem, laat ze
Oud 28-01-2005, 22:03
Verwijderd
Citaat:
zus en zo schreef op 28-01-2005 @ 22:55 :
als je relatie zo inelkaar zit moet je inderdaad niet samenwonen maar samenwonen betekent niet automatisch dat je zo'n relatie hebt. er zijn genoeg mensen die samenwonen en toch nog een eigen leven hebben, en zo niet, dat is dan toch niet jouw probleem, laat ze
wat naïef
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 01:34
knir
knir is offline
^ hij heeft een punt hoor... waarom zou je jezelf vastleggen als je nog zo jong bent. Je zit om-het-maar-even-suf-te-zeggen in de bloei van je leven! De periode bij uitstek om veel van het leven te ontdekken, veel contacten te leggen, experimenteren, op je bek gaan, en dan weer doorgaan. Je kan je je hele leven nog settelen, het is idd naief om te denken dat je daar nu al klaar voor bent. Ik vraag me ook wel eens af, omdat ik me nu al een tijd in een serieuze relatie bevind, of ik niet een bepaald gedeelte mis van het leven. Niet dat het nu niet goed gaat ofzo, het zit allemaal gewoon een beetje in een rustig vaarwater. Er gebeurt zo weinig, en soms voel je je alsof het leven aan je voorbijtrekt en je er zelf geen deel van uitmaakt.

NB geschreven onder invloed, mocht het niet helemaal helder overkomen
Oud 29-01-2005, 08:24
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
knir schreef op 29-01-2005 @ 02:34 :
^ hij heeft een punt hoor... waarom zou je jezelf vastleggen als je nog zo jong bent. Je zit om-het-maar-even-suf-te-zeggen in de bloei van je leven! De periode bij uitstek om veel van het leven te ontdekken, veel contacten te leggen, experimenteren, op je bek gaan, en dan weer doorgaan. Je kan je je hele leven nog settelen, het is idd naief om te denken dat je daar nu al klaar voor bent. Ik vraag me ook wel eens af, omdat ik me nu al een tijd in een serieuze relatie bevind, of ik niet een bepaald gedeelte mis van het leven. Niet dat het nu niet goed gaat ofzo, het zit allemaal gewoon een beetje in een rustig vaarwater. Er gebeurt zo weinig, en soms voel je je alsof het leven aan je voorbijtrekt en je er zelf geen deel van uitmaakt.

Tuurlijk heeft die jongen een punt! en ik denk ook zeker dat sommige mensen te vroeg gaan samenwonen. Maar dat gaat gewoon niet voor iedereen op. Ik ben 21 en woon nu 3 maanden ofzo samen. De "bloei" van mijn leven.
Ik heb al genoeg rondgeslet, gek gedaan, vreemde en vage dingen beleefd, dingen gedaan waarvan ik zeg; had ik dat nou ooit maar niet gedaan, genoeg geëxperimenteerd wat ik zou willen etc.
Toen kwam de rust. Heerlijk en daarna kwam hij. Precies op het goede moment wil ik bijna zeggen. Ik zie de lol van "vele contacten leggen, experimenteren, op mijn bekgaan en weer verdergaan" niet meer in. Eigenlijk zie ik nu juist meer in hoe oppervlakkig dat allemaal wel niet was, al heb ik er wel van geleerd.

Des te meer ik waardeer dat dat niet meer hoeft. Verder kan je wel degelijk gaan stappen en hoef je echt niet iedere avond tv te kijken hoor. Wij doen het ook niet en dat gaat ook goed ( al hebben we dezelfde vriendengroep en gaan we met z'n allen gaan stappen) Men blijft dan ook allemaal bij ons pitten () , nog zo'n voordeel, en op deze manier vind ik het goed zo.

Dit om aan te geven dat het ook anders kan en dat het situationeel ( bestaat dit woord?) afhankelijk is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 08:49
Verwijderd
"Rondsletten" is niet iets waar iedereen behoefte aan heeft...en waarom zou je dat doen als je die behoefte niet hebt? Omdat het "zo hoort"? Dat vind ik zo'n gigantische onzin. Samenwonen is niet iets dat moet, het is iets dat mag. En als iemand de keus maakt om het te doen, waarom zou dat dat niet "mogen"? Omdat een ander de lol en het nut er niet van in ziet? Nah, dan doet die ander het toch niet, probleem opgelost, lijkt mij.

En als je samenwoont kun je idd ook gaan stappen ipv samen tv te kijken, juist, zou ik zeggen. Wat anderen ook al vaker hebben gezegd, doordat je samenwoont heb je meer vrijheid, anders zit je die ene dag per week of dat ene weekend dat je elkaar ziet aan elkaar vastgeplakt en kun je vaak niet doen wat je eigenlijk zou willen doen.

Ik woon nu drie jaar samen en het bevalt nog steeds prima, ik ben nog steeds erg blij dat we dat gedaan hebben. En als anderen vinden dat dat is omdat ik saai en burgelijk ben (want dat schijnen de meeste hier te denken ), dan vind ik dat ook best. Zolang ik met mijn situatie gelukkig ben en de ander met die van hem/haar, dan zie ik geen probleem.

Laatst gewijzigd op 30-01-2005 om 09:17.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 28-01-2005 @ 13:59 :
Vrouwen!
Nou, ongemancipeerde mannen dan

Citaat:
Zwarte Reiger schreef op 28-01-2005 @ 11:53 :
Je bent een feminist
Nou, in mijn opinie niet hoor. Wat is emancipatie dan volgens jou? Ik dacht dat dat alles naar redelijk samendoen in het huishouden was, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 17:43
annetjuh
annetjuh is offline
ik woon niet samen lijkt me wel logisch maar al ik mijn huisgenoten zie dan denk gelukkig hebben zij allemaal hun eigen hok en ik de mijne. En dan loop ik mijn kamer binnen.
Oud 01-02-2005, 19:06
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-01-2005 @ 21:05 :
uit ervaring kan ik jou vertellen dat je niet op je 19e moet gaan samen wonen, dat gaat echt mis, je bent nog veel te jong en niet stabiel genoeg... ga eerst nog maar een paar jaar stappen met je vriendinnen en genieten van je studententijd.. samenwonen kan altijd nog.. succes
bert bart, ik snap jou opmerking niet zo... tuurlijk kan ik nog wel stappen met mijn vriendinnen. beter gezegd: ik verhuis dichter naar mijn vriendinnen en de discotheken toe !
en over dat tongzoenen: als je een goede relatie hebt, heb je daar geeneens behoefte aan. en ook zonder zoenen kan je toch heel leuk op stap gaan! of is jou avond pas geslaagd als je er flink op los gezoend hebt met het liefst zo veel mogelijk meiden? die tijd heb ik al wel gehad
ik weet niet wat voor vriendin jij hebt, *als je die hebt* maar het laatste waar ik bang voor hoef te zijn is dat ik elke avond nast hem op de bank moet zitten om tv te kijken! gelukkig heeft mijn vriend zelf zijn eigen hobby's en ik de mijne, dus wij komen elkaar later op de avond wel weer tegen.

zo, dat moest ik even kwijt.

xxx Buffy
Oud 18-03-2005, 12:34
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-01-2005 @ 21:18 :
nee, wat denk je zelf? wat is er nou leuk aan uitgaan als je niet met andere mensen kunt tongen?

maar goed:
ik ga ook samenwonen denken we
we houden eerst een proefweekje. een hele week bij elkaar zijn. als dat perfect gaat gaan we ermee door. zo niet, moeten we er nog heel goed over na denken want als een weekje al niet goed gaat....
maar daar ga ik natuurlijk niet van uit

onze grootste reden is omdat we helemaal gek zijn op elkaar en we het fijn zouden vinden om elkaar elke dag te zien. andere redenen zijn het minder reizen (we doen er nu nog max. een uur over), minder telefoonkosten, goedkopere huur, en waarschijnlijk minder ruzie over stomme dingen zoals 'wanneer zien we elkaar weer' en 'wie gaat nu naar wie toe'.
hij werkt de hele dag en ik zit op school en fitness vaak dus als het goed is geven we elkaar genoeg ruimte en zijn we alleen savonds echt samen.

ik ben benieuwd hoe het gaat als het samenwonen niet lukt, dan was het gewoon niet bedoeld voor ons om samen te blijven.
Oud 18-03-2005, 13:16
VanillaCream
VanillaCream is offline
Citaat:
bertbart schreef op 28-01-2005 @ 22:54 :
En wat als je nou samen de hele avond voor de tv wilt hangen. Sommige mensen vinden dat heerlijk, hoezo jezelf verantwoorden als je wat met vrienden gaat doen?

Ik woon nog niet samen maar wil het wel graag. We gaan binnenkort een gezamelijke rekening openen om te sparen (ook voor vakanties enzo)
Nog een paar jaar geduld en dan kan ik ook eindelijk
Oud 18-03-2005, 13:47
nijmegenaar
nijmegenaar is offline
Sinds afgelopen december woon ik 3 jaar samen en het bevalt me uitstekend! Nu ben ik echt mijn eigen leven aan het leiden!
Stappen doe ik ook nog steeds. Hij houdt er niet meer zo van, maar dan blijft hij thuis en ga ik met vriendinnen stappen. Het eerste jaar kan ik je vertellen is de ultieme test. Je krijgt met verantwoordelijkheden te maken als: geld, huishouden, tijd vrijmaken voor elkaar, inrichting huis (wat vinden wij samen mooi en wat niet), eten kopen en koken. Je merkt het eerste jaar goed dat je ieder uit een ander nestje komt en dat het tijd kost het samen eens te worden.

maar dan... als het eerste jaar hebt overleeft samen...kun je genieten.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
vastleggen
Gelukkig zie ik dat helemaal niet zo. Het is geen gesloten inrichting ofzo...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten