![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alien vind ik meer Sci-Fi Thriller. Hellraiser is horror, maar niet echt freaky, meer echt grappig ![]() Verder vind ik Halloween gewoonweg zout.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Er is ook een zg... The version you've never seen(uit 2000) van deze film, hierbij hebben ze 11 minuten extra scenes toegevoegd, maar dat maakt van deze film die al een meesterwerk was....Niet beter. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
The Sixth Sense.....Subtiele triller (uit 1996) die ondanks dat hij weinig aktie bevat, zeker spannend is. (Met Bruce Willis) The Fly.....Als je deze flim (uit 1986) voor de eerste keer ziet, is hij erg verrassend en onderhoudend. Echter buiten enkele bijzondere scenes gaat de film snel vervelen (kreeg een nog minder vervolg) Dracula...Vooral de eerste films uit de jaren '30 en '40 zijn echte klassiekers in het genre. Kreeg net als The Fly mindere vervolgen. The Omen....Spannende triller (uit 1976) over een door de satan bezeten jongen, bevat inmiddels enkele klassieke scenes zoals de glasplaat die vanaf een vrachtwagen iemand onthoofd, en het speer dat vanaf een kerktoren dwars door iemand heen gaat. Invasion of the Bodysnatchers.....Opmerkelijke horror (uit 1977)over buitenaardse 'peulen' die de gedaante van mensen aannemen, en ze vervolgens met een andere persoonlijkheid copyeerd. Echter deze film werd in 1956 al eerder gemaakt, en is eigenlijk toch iets beter dan het vervolg uit '77. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens was de koude oorlog symboliek van het origineel naar het schijnt onbedoeld geweest.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() De titel van deze films beloofd wat ze vermeld. Een hoop geschreeuw, weinig wol. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Alhoewel Scream 1 toch erg goed was.. Helaas verpesten deel 2 en 3 meteen ook deel 1 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Met name de scene waarin Regan (Linda Blair) achterste voren van de trap afkomt was destijds een gewaagde en gevaarlijke stunt (tot ze er maar vanaf hebben gezien). Ook de scene waar Regan bij de psychiater zit, kun je zien dat haar gezicht vloeiend veranderd in een soort demon, ook dit effect was in '73 niet goed mogelijk. Tenslotte hebben ze bij die heruitgave het geluid opgepoets (geremasterd). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dawn of the dead remake was wel cool, niets bijzonders maar cool ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Je bedoelt de voodoo zombies, zoals in White Zombie? Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit is een van onze ergste (verborgen) angsten. Klik op de smilie. ![]() |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De nachtmerrie die niet lijkt te eindigen. Uitputtend en intens. Ik stoorde me er niet aan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bozo! ![]() Weet jij het verschil tussen links en rechts eigenlijk wel ? Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 12:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De sfeer is ook zeker aardig in Hellraiser, dat ontken ik niet. Overigens, je begrijpt me verkeerd. Als ik bedoel dat ik iets 'grappig' vind, dan hoeft dat niet per sé te betekenen dat ik er hard om ga schaterlachen. Sommige dingen in de film trekken bij mij een glimlach rond de lippen, maar er om lachen, nee dat doe ik niet. Ik ben alles behalve actie-georienteerd. Ik ben juist een enorme sfeer-liefhebber. Het probleem met een goede sfeer creëren is echter dat je de sfeer wel constant moet houden en geen grote ups en downs in de film moet hebben. Suspense vind ik reuze belangrijk. Als de film een constante sfeer heeft, die bijvoorbeeld constant opbouwt naar een steeds 'enger' plot toe, dan is het geloofwaardig en goed in mijn optiek. Alleen grote delen van Texas Chainsaw Massacre waren gewoon niet interessant genoeg om een constante indrukwekkende sfeer op me achter te laten. Zoals inderdaad die scène met die eindeloze achtervolging. Vast en zeker gedurfd in die tijd, maar mitsdesniettegestaande wel erg langdradig. Dat jij dat uitputtend en intens vind is jouw mening, ik vind het zowel slaapverwekkend als frustrerend. Ik heb het niet over wat zombies doen, ik heb het púúr en alleen over zombies. Zombies op zich zijn rottende mensen die uit hun graven komen. Waarom zou je daar geen dramafilm van kunnen maken? Toegegeven het zou iets heel bizars worden, maar dat is precies wat er in Dellamorte Dellamore ook is toegepast. Overigens zijn er verschillende opvattingen over zombies, en als ik me niet vergis (maar ik weet het niet meer zeker) hadden zombies in Dellamorte Dellamore ook nog lichte emoties. Ik vind het heel erg beperkt om zombies puur en alleen als horror-elementen te zien. Gebruik je fantasie eens en sta versteld van de mogelijkheden! Mijn opvatting over wat een horrorfilm is, is niet zo breed. Mijn invulling ervan is dus ook totaal anders dan die van jou. Horror is voor mij vermakelijk, vaak zwarte komedie, of gewoon een bizar spektakel. Eehm, wie denk je dat dat DRAMA!!! erbij heeft gezet? Ik natuurlijk hè. En inderdaad iedere film heeft drama (waar je overigens wel jezelf tegenspreekt dat zombies nou eenmaal geen drama-elementen zijn, maar ok), maar in deze film ligt het er wel duidelijk bovenop! Ik neem aan dat je Engels goed genoeg is om dat eruit te kunnen filteren!? Bovendien had ik nog meer stukjes gekopieerd, lees die ook eens en ga dan eens ontkennen dat er drama in zit. (dualiteit tussen liefde en dood is er bijv. al 1). Drama is een moeilijk begrip, maar probeer ajb even mee te gaan in de descriptie die ik er aan wil geven (je weet wel welke).
||
![]() |
Citaat:
Ok, daar heb je gelijk in, dat massale is wel iets dat het effectiever en 'beangstigender' maakt. Toch kan het me niet echt beangstigen, omdat ik altijd wel ideeën kan bedenken om ze 'makkelijk' te ontwijken. In mijn optiek kan ik mijn situatie in zo'n geval wel onder controle houden (wat ik natuurlijk nooit kan, dat terzijde), iets dat een soort van machtsgevoel brengt. Als ik zombiefilms kijk dan kom ik elke keer weer op het idee dat het gewoon een soort van spelletje is met wisselende moeilijkheidsgraden. Alles is op te lossen, je moet alleen beetje goed opletten, en alles plannen. Dat spelidee wat ik eraan geef, maakt dat ik het grappig vind en soms inderdaad kan lachen om de aparte oplossingen van de hoofdpersonen in zo'n film.
Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 13:29. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens, ja ik weet het verschil tussen links en rechts en mijn intelligentie is waarschijnlijk vele malen groter dan jij nu vermoedt. Niet dat dat mij een zorg is, maar ok. I pity the ignorant. En als we dan toch gaan schelden: Dunce! ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het toevoegen en verbreden van een mening is geen verandering daarvan. Je onvermogen om dat te kunnen zien doet mij medelijden met je hebben.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 15:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Als een horrorfilm geen goed uitgewerkte karakters heeft, is hij waarschijnlijk ook niet effectief. Je moet kunnen meevoelen met de personages. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals Friday the 13th, die toch aardig wat mensen de stuipen op het lijf jaagde zonder uitgewerkte karakters, maar dan hebben we het over een heel ander soort eng, dan het soort dat de meeste grote horrorklassiekers siert.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Qua horror hou ik van alle subgenres bijna, maar het moeten geen overweldigende weergaven van zeemeerminnen met honderden pusuitbarstingen op hun vinnen zijn zoals één of andere dude een tijdje geleden in een topic hier beschreef. En Battle Royale (is dat eigenlijk wel horror?) vond ik ook weinig aan, het werd zo sáái op den duur. Bluh. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 |