Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 17:30
Donny must die
Donny must die is offline
De mijne zijn echt zombie films. Ze zijn zo cool
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 17:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik ben gek op horror, maar mijn favorieten zijn toch splatter(waaronder zombie- en virus flicks), slasher en psychologische horror .
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:41
Verwijderd
Ik heb het niet zo op horror.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:42
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Subtiele horrorfilms die onder je huid kruipen, als dat een soort te noemen is. Azië heeft er de laatste tijd veel goede. Ringu, The Eye, Dark Water...

Splatter vind ik vermakelijk, maar nauwelijks horror te noemen. Het is over het algemeen totaal niet bedoeld om angstaanjagend te zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 25-01-2005 @ 18:41 :
Ik heb het niet zo op horror.
Reageer dan niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-01-2005 @ 18:42 :
Subtiele horrorfilms die onder je huid kruipen, als dat een soort te noemen is. Azië heeft er de laatste tijd veel goede. Ringu, The Eye, Dark Water...

Splatter vind ik vermakelijk, maar nauwelijks horror te noemen. Het is over het algemeen totaal niet bedoeld om angstaanjagend te zijn.
Skincrawlers vallen meestal onder het kopje "psychologisch".

Verder hoeft horror ook helemaal niet angstaanjagend te zijn.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:10
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-01-2005 @ 18:50 :
Skincrawlers vallen meestal onder het kopje "psychologisch".
Ja, maar dat vind ik een beetje een onzinnige benaming. Iedere film is psychologisch.

Citaat:
Verder hoeft horror ook helemaal niet angstaanjagend te zijn.
Van Dale noemt horror 'genre van films, romans e.d. dat griezeleffecten beoogt '.
Van die definitie ga ik uit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:20
Donny must die
Donny must die is offline
Zombie filsm zijn zo cool, omdat de mensen zegmaar een uitzichtloze situatie hebben. verder is het lekker beangstigend als je weet dat er buiten horden zombies zijn die je willen opeten. verder zijn vooral de low budget zombie films erg vermakelijk, maar ook de nieuwe zombie films zijnc ool. Bloody bill en dawn of the death zijn zoo cool

Zucht, ik ga ook zombie films maken
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:21
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-01-2005 @ 19:10 :

Van Dale noemt horror 'genre van films, romans e.d. dat griezeleffecten beoogt '.
Van die definitie ga ik uit.
Je laat je een woordenboek vertellen wat precies horror films zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:25
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 19:20 :
Zombie filsm zijn zo cool, omdat de mensen zegmaar een uitzichtloze situatie hebben.
Dat is inderdaad een mooi gegeven, net als het feit dat zombie's in hun eentje meestal niet zo gevaarlijk zijn, maar alleen een bedreiging vormen vanwege hun aantallen (behalve die ADHD-leiers die je de laatste tijd rond ziet rennen).
Je kunt er best iets engs mee maken, maar de meeste zombiefilms kiezen voor de cartooneske aanpak.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:27
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Splatter is mijn favoriete genre, ook al ben ik het met Juice eens dat dat meestal geen horror maar komedie is.

Qua angstaanjagende horror vind ik 'skincrawlers' ook heerlijk.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:27
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 25-01-2005 @ 19:25 :
Dat is inderdaad een mooi gegeven, net als het feit dat zombie's in hun eentje meestal niet zo gevaarlijk zijn, maar alleen een bedreiging vormen vanwege hun aantallen (behalve die ADHD-leiers die je de laatste tijd rond ziet rennen).
Je kunt er best iets engs mee maken, maar de meeste zombiefilms kiezen voor de cartooneske aanpak.
wat houdt een cartooneske aanpak precies in?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:28
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 19:21 :
Je laat je een woordenboek vertellen wat precies horror films zijn?
Over de definities van genres bestaan nog wel eens misverstanden, en dan kan een woordenboek uitkomst bieden ja. Je mag aannemen dat daar dé definitie in staat.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 25-01-2005 om 18:51.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:31
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 19:27 :
wat houdt een cartooneske aanpak precies in?
Veel hilarisch geweld met overdreven hoeveelheden bloed en ingewanden. Zie Braindead. Niet eng maar grappig bedoeld, een soort volwassen versie van Tom & Jerry en dergelijken.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:32
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 25-01-2005 @ 19:31 :
Veel hilarisch geweld met overdreven hoeveelheden bloed en ingewanden. Zie Braindead. Niet eng maar grappig bedoeld, een soort volwassen versie van Tom & Jerry en dergelijken.
Mja dat is idd zo ja, maarja het is toch zo van, je kan er altijd zo over doordenken.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
ALX schreef op 25-01-2005 @ 18:48 :
Reageer dan niet.
Dat bepaal ik zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:53
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 19:32 :
Mja dat is idd zo ja, maarja het is toch zo van, je kan er altijd zo over doordenken.
Ja, maar weet je, het is ook zo van, dat je dat hebt hè, dan weet je het ook niet zeker, maar het kan natuurlijk wel.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:56
Verwijderd
Zombies + Yakuza + ancient deity = teh win
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2005, 20:34
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Voornamelijk die waar men met suggestie werkt. Ik ben dol op trage, beklemmende horrorfilms. Men moet ook aandacht besteden aan de ontwikkeling van personages.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
zombiefilms
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:05
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-01-2005 @ 19:56 :
Zombies + Yakuza + ancient deity = teh win
Versus
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:05
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
legatus schreef op 25-01-2005 @ 21:34 :
Men moet ook aandacht besteden aan de ontwikkeling van personages.
Moet dat niet in alle films?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:06
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 25-01-2005 @ 19:53 :
Ja, maar weet je, het is ook zo van, dat je dat hebt hè, dan weet je het ook niet zeker, maar het kan natuurlijk wel.
mja, daarom ga ik ervoor, voor iets wat ik wel heb, maar misschien ook niet als ik er rationeel over denk.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:11
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 22:05 :
Moet dat niet in alle films?
Voor kwaliteit is het wel een vereiste ja, maar bij bijvoorbeeld splatter gaat het vooral om grote hoeveelheden bloed en ingewanden, dus daar toen de karakters er voor de vermakelijkheidsfactor niet zoveel toe.

Bij het soort horror waar Legatus het -denk ik- over heeft des te meer, want bijna iedere goede horrorfilm is ook een goed drama.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 21:52
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 25-01-2005 @ 19:27 :
ook al ben ik het met Juice eens dat dat meestal geen horror maar komedie is.
Dat kan niet. In ieder geval niet als er horrorelementen in voor komen(zoals bovennatuurlijke entiteiten die mikken op angst dan wel afschuw). Dan zou het hooguit Horror-comedy zijn. Maar een pure comedy kan geen bovennatuurlijke elementen bevatten, tenzij deze bedoeld zijn om te parodieeren.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 22:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-01-2005 @ 19:10 :
Ja, maar dat vind ik een beetje een onzinnige benaming. Iedere film is psychologisch.

met "psychologisch" bedoel ik in dit geval de stijl van filmmaken, niet de letterlijke betekenis van het woord.


Citaat:
Van Dale noemt horror 'genre van films, romans e.d. dat griezeleffecten beoogt '.
Van die definitie ga ik uit.
Dat kan, maar ik kijk persoonlijk toch liever naar hoe horror wordt gezien binnen de wetten van cinema. Want laten we wel wezen, "griezeleffecten" is op zijn zachtst gezegd nogal relatief.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:27
Verwijderd
Verschillende typen...
'Psyschische' horror (zoals Saw) vind ik erg goed, maar zo nu en dan een slasher is zeker niet verkeerd.
Van de splatters vind ik eigenlijk alleen zomie films leuk, ziekte films vind ik meestal wat saai-ig en langdradig..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:28
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-01-2005 @ 23:02 :

Dat kan, maar ik kijk persoonlijk toch liever naar hoe horror wordt gezien binnen de wetten van cinema. Want laten we wel wezen, "griezeleffecten" is op zijn zachtst gezegd nogal relatief.
Ben ik mee eens. Als we ons binnen de afgesproken grenzen van een bepaald genre houden, krijgen we wel hele saaie films..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 22:05 :
Versus
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:08
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-01-2005 @ 23:58 :
Ken je de film wild zero?

Dat is:

zombies + yakuza+ ufos+ rock n roll.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 26-01-2005 @ 00:08 :

zombies + yakuza+ ufos+ rock n roll.
Absolute heersch, no doubt about it.

Maar weet je wat pas echt ass kickt?

Zombies + Japanese schoolgirls + world peace + Liftmuziek.

__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:22
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-01-2005 @ 00:18 :
Absolute heersch, no doubt about it.

Maar weet je wat pas echt ass kickt?

Zombies + Japanese schoolgirls + world peace + Liftmuziek.

omg ja die zag ik in de free record shop, had op dat moment geen geld bij me, en vervolgens heb ik het nooit meer kunnen vinden

Heb jij hem op dvd?

Ken je de film bio zombie, daar zitten ook best coole aziatische zombies in
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:36
Verwijderd
Mwah, ik heb niet zoveel Aziatische films. Ik ben meer into anime, hoewel Azumi natuurlijk goddelijk was (maar goed, die is ook manga based).
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:38
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2005 @ 00:36 :
Mwah, ik heb niet zoveel Aziatische films. Ik ben meer into anime, hoewel Azumi natuurlijk goddelijk was (maar goed, die is ook manga based).
mja ik denk niet dat je alle aziatische films, tot 1 soort film kan bestempelen, maarja dit is verder off topic allemaal
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 25-01-2005 @ 18:41 :
Ik heb het niet zo op horror.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 23:42
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 26-01-2005 @ 00:22 :
omg ja die zag ik in de free record shop, had op dat moment geen geld bij me, en vervolgens heb ik het nooit meer kunnen vinden

Heb jij hem op dvd?

Ken je de film bio zombie, daar zitten ook best coole aziatische zombies in
Ja, ik heb hem ook op DVD. In technisch opzicht is het een zwakke film(hoewel de gore effects bij tijd en wijlen best overtuigen, gezien het budget), maar het verhaal en de dialogen zijn zo bespottelijk dat je echt helemaal krom ligt Tenminste, als je een beetje gevoelig bent voor dit soort fratsen.

En Bio Zombie.......Ik ken de naam wel..Is het die film met dat groene bloed?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2005, 23:44
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-01-2005 @ 00:42 :
Ja, ik heb hem ook op DVD. In technisch opzicht is het een zwakke film(hoewel de gore effects bij tijd en wijlen best overtuigen, gezien het budget), maar het verhaal en de dialogen zijn zo bespottelijk dat je echt helemaal krom ligt Tenminste, als je een beetje gevoelig bent voor dit soort fratsen.

En Bio Zombie.......Ik ken de naam wel..Is het die film met dat groene bloed?
Cool

http://www.mandiapple.com/snowblood/biozombie.htm
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 01:27
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ben meer een liefhebber van subtiele horror en trillers. Al die hedendaagse 'horror' films waarbij vele emmers bloed worden vergoten, en de lichaamsdelen om je oren heen vliegen is niet aan mij besteed.

Dit vind ik wel goede trillers en 'horror'.

Seven (1995), Psycho (1961), Rosemary baby (1971), The Exorcist (1973) en verder enkele films van Alfred Hitchcock. (Master of suspense).
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 08:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 26-01-2005 @ 00:22 :
Ken je de film bio zombie, daar zitten ook best coole aziatische zombies in
Die eruit zien alsof ze met hun gezicht in de modder zijn gevallen

Qua gore wat minder extreem, maar ook erg goed zijn natuurlijk klassiekers Night of the Living Dead en Return of the Living Dead. 'Light, Trash is taking off her clothes again', 'Send... more... paramedics....', 'I hit the fucking brain!' etc., onsterfelijke oneliners.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 08:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 23:28 :
Ben ik mee eens. Als we ons binnen de afgesproken grenzen van een bepaald genre houden, krijgen we wel hele saaie films..
Wie heeft het daarover dan?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 08:09
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
ben eigelijk wel fan van ieder soort ''horror'' maar meestal krijg ik dan de slappe lach. en wordt het dus een ''humor''
maar vooral de films die zo lekker aan je hoofd gaan knagen vind ik geweldig.
van die ''werk een overschot aan domme/blonde/tienermeisjes weg MBV een kapmes'' film's vind ik zelf wat minder.

@Nahara: grappige link
dit:

maar hoe blijf je seriues bij zoon film??
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 08:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 26-01-2005 @ 09:09 :
maar hoe blijf je seriues bij zoon film??
Niet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 11:31
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 25-01-2005 @ 22:05 :
Versus
JAAAA Brilliante vechtscènes, opzwepende dansmuziek afgewisseld met emotionele muziek, mooi drama (klein beetje), betere mash- and slash-werk, coole special effects (wel soms goedkoop, in slowmo kan je soms zien wat het is, hehe, lachen), en matrix-achtige acties. Mooiste is nog wel de manier van filmen, het camerawerk. Superrrrrrr
Die film van Ryuhei Kitamura heb ik gezien 2 jaar terug op Amsterdamse Filmfestival van de Fantastische Film (AFFF) (nu 10 keer achter elkaar uitspreken)
Ik heb direct een paar weken later de importversie vanuit Engeland laten overvliegen Fucking duur, maar zeker de moeite waard.
Weinig films zijn brillianter imho.

Vorig jaar trouwens de nieuwere film van Ryuhei Kitamura, AZUMI, gezien, wederom op het AFFF (voor geïnteresseerden: www.afff.nl). Veel groter budget en veel meer epische bedoeningen. Ik vond het een behoorlijke tegenvaller na Versus te hebben gezien.
Overigens is Azumi op zichzelf staande zeker wel een goede film.
Low-budget heeft echter m'n voorkeur meestal En in Versus zit alles wat strakker in elkaar vind ik.
1 groot voordeel aan Azumi, de hoofdrolspeelster Aya Ueto.
Zij is in die film hottttttttt rrrrrr

Verder komt dit jaar Azumi 2 uit, maar dan van Shusuke Kaneko.
Ben toch wel benieuwd wat dat dan gaat worden.
En nu we toch in de sequel-sferen zijn: Versus 2 wordt ook in 2005 verwacht (allemaal IMDB info). Ditmaal wel door Ryuhei Kitamura zelf! Ik ben dus zeeeer benieuwd, hopelijk is het iets.
Allebei misschien wel op AFFF

Hebben mensen nog meer films van Ryuhei gezien? Zijn die ook de moeite waard?

Verder nog even ontopic: ik hou van zombiefilms, altijd wel grappig, de oude Dawn o/t Dead is best goed verder nog. Ik hou ook van splatterfilms die tot het grappige aan toe zielige mensen uitmoorden (bijv. Braindead en The Convent)
Verder zijn er maar weinig echt goede horrorfilms. The Thing bijv. is een echte klassieker, en zeker goed!
Ook een film als Killers van Mike Mendez (evenals Convent, maar die is totaal anders) is erg cool. Al vind ik dat meer humor dan horror
__________________
What? Don't stop here, this is bat country!!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 11:35
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 26-01-2005 @ 12:31 :
Hebben mensen nog meer films van Ryuhei gezien? Zijn die ook de moeite waard?
Ik heb naast VERSUS en AZUMI enkel ARAGAMI gezien. Dit vind ik persoonlijk de beste van Kitamura, hoewel nog steeds langdradig.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 25-01-2005 @ 19:40 :
Dat bepaal ik zelf wel.
pipo.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 13:22
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 26-01-2005 @ 12:31 :

Verder zijn er maar weinig echt goede horrorfilms. The Thing bijv. is een echte klassieker, en zeker goed!
Ook een film als Killers van Mike Mendez (evenals Convent, maar die is totaal anders) is erg cool. Al vind ik dat meer humor dan horror
Bedoel je soms die film uit 1982 ? Deze valt net als de Alien films onder Sf ipv horror, maar de special effects zijn subliem gemaakt voor die tijd.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 25-01-2005 @ 18:50 :
Skincrawlers vallen meestal onder het kopje "psychologisch".

Verder hoeft horror ook helemaal niet angstaanjagend te zijn.
ah, vandaar dat het 'horror' heet.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:52
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Cornel schreef op 26-01-2005 @ 14:22 :
Bedoel je soms die film uit 1982 ? Deze valt net als de Alien films onder Sf ipv horror, maar de special effects zijn subliem gemaakt voor die tijd.
Hij is anders angsaanjagend bedoeld, en heeft genoeg horrorelement om onder sci-fi-horror te vallen.
__________________
will spread for Karl Pilkington
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 15:18
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 26-01-2005 @ 12:31 Verder zijn er maar weinig echt goede horrorfilms.
The Devil Rides Out, Jacob's Ladder, The Exorcist, Rosemary's Baby, Alien, Hellraiser, The Dead Zone, Kaïro, Ring, The Haunting, The Texas Chainsaw Massacre, The Changeling, Suspiria, Deep Red, Don't Look Now, Night of the Living Dead, Dellamorte Dellamore, Halloween, Black Christmas, Martin, etc.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 17:08
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 26-01-2005 @ 15:52 :
Hij is anders angsaanjagend bedoeld, en heeft genoeg horrorelement om onder sci-fi-horror te vallen.
Deze film komt inderdaad erg overtuigend en spannend over, evenals de eerste Alien film. Ook een meesterlijke 'SF/Horror' film vind ik nog altijd...Predator (1986), uit de tijd dat ze nog hard en serieus gemaakt werden. Eigenlijk zijn de beste films in dat genre nog altijd gemaakt in de jaren '70 en '80.

Leuk detail is dat de makers van de eerste Alien film inspiratie hebben gezocht in de natuur. In sommige tropische landen leven insecten die zich voortplanten dmv 'parasiteren' Dat houdt in dat ze eitjes leggen in een 'gastheer' (een ander dier of mens), waarbij het beginnende insect zich te goed doet aan het bloed of vlees van zijn gastheer voordat het uitkomt. Dit gegeven was ook het uitgangspunt van de producent van de eerste Alien film.

Voor meer info klik op de smilie---->

Bij The Thing (tweede film met deze titel) hebben de makers voor het eerst nieuwe technieken gebruikt voor het maken van de special effects, echter op de extra's die op de DVD staan (zoals making of..) wordt met geen woord gerept over de gebruikte trucs en technieken die werden gebruikt om de special effects mogelijk te maken. De reden hiervoor zal waarschijnlijk zijn dat de makers wilde voorkomen dat andere filmproducenten gelijksoortige (horror) films zouden maken met de zelfde bijzondere en overtuigend effecten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.