Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2005, 09:59
bracelance
bracelance is offline
Een bepaalde groep rijke mannen heeft het vergaard door hard werken, doorzettingsvermogen, ambitie en blah blah blah...
soms vallen vrouwen op mannen met geld omdat ze dan aannemen dat ze die eigenschappen hebben...tja vrouwen...
Oud 27-01-2005, 10:18
elledc
elledc is offline
Anderzijds komt het ook vaker voor dat mannen met een vrouw gaan omwille van het geld. Ik ken hier een paar voorbeelden waarbij de man al te vaak niks doet en de vrouw fulltime werkt, dit komt meer en meer voor.
Dus veralgemenen is verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 12:31
Flit
Flit is offline
Ik zou het zelf eigenlijk heel vervelend vinden om op ze zak van je vriend te moeten teren, ik zorg liever een beetje voor mezelf. Dat betekent niet dat ik snel op een dakloze zou vallen of op iemand die totaal geen ambitities heeft, maar ik zou ook niet snel op een miljonair vallen omdat ie toevallig veel geld heeft en mij daarvan wel onderhoudt als een soort barbiepop of zo
Oud 27-01-2005, 12:59
zeep007
zeep007 is offline
ik val niet op geld, ik val op een persoon.
Sterker nog; ik vind dat geld jongens verpesten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 13:32
Verwijderd
Goed presterende ondernemers zijn in 99% van de gevallen ook uitzonderlijke goede flirters. Dat ze dan aardig wat geld hebben en een best leuke meid 'scoren' vind ik niet ze heel gek.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:39
Spray rebel
Spray rebel is offline
Waarom kijken mannen niet of vrouwen veel geld hebben ?, dat zie ik haast nooit gebeuren... Het geslacht is nu toch gelijk? Er zijn geen verschillen meer qua ambities en leven, behalve lichamelijke dingetjes?!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:32
Mindfields
Mindfields is offline
Nou, ik vind het vervelend als hij geen geld heeft en dus geen leuke dingen doen bijv. weekendje weg, op vakantie, uitgaan.. Ik heb niet zoveel dat ik alles kan betalen.
Maar verder boeit het me niet hoor.
Oud 27-01-2005, 17:49
Luna
Luna is offline
Ik val op een persoon en niet op zn geld. Geld boeit mij echt totaal niet. Mn exvriendjes waren arme studentjes.
Oud 27-01-2005, 17:58
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 27-01-2005 @ 17:39 :
Waarom kijken mannen niet of vrouwen veel geld hebben ?, dat zie ik haast nooit gebeuren... Het geslacht is nu toch gelijk? Er zijn geen verschillen meer qua ambities en leven, behalve lichamelijke dingetjes?!
Ik val wel op rijkere vrouwen, wordt me alleen nooit in dank afgenomen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:02
blupp
blupp is offline
Citaat:
Luna schreef op 27-01-2005 @ 18:49 :
Ik val op een persoon en niet op zn geld. Geld boeit mij echt totaal niet. Mn exvriendjes waren arme studentjes.
Natuurlijk boeit geld je wel uiteindelijk, want zonder geld in deze maatschappij kan je bijna niets. Stel dat je een vriend hebt die in een andere stad woont, hij kan niet altijd naar je toe LOPEN >> geld nodig. Is een flauw voorbeeld maar ik ben het er niet mee eens dat geld TOTAAL niet boeit. Soms is het gewoon nodig, maar verder boeit het niet nee, ik vind extratjes of cadeautjes die ik krijg van mijn vriendin toch meestal maar stom, het is wel een lief gebaar.
Maar wat moet ik in godsnaam met al die amulettenongein!?
Sorry beetje offtopic
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:40
annetjuh
annetjuh is offline
wees eerlijk,
een jongen die een beetje geld heeft is zowieso al beter dan een arme sloeber. Aan wie je vraagt of hij mee uitgaat en dan je vrolijk meedeeld. "nee het spijt me, zit niet zo breed bij kas deze week"
Oud 27-01-2005, 18:52
Flijn
Flijn is offline
Geld hebben is natuurlijk handig, ik let er alleen niet op als ik verliefd ben.
Oud 27-01-2005, 19:28
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 27-01-2005 @ 19:40 :
wees eerlijk,
een jongen die een beetje geld heeft is zowieso al beter dan een arme sloeber. Aan wie je vraagt of hij mee uitgaat en dan je vrolijk meedeeld. "nee het spijt me, zit niet zo breed bij kas deze week"
maar wat ik me afvraag, als je nou smoor wordt op een arme sloeber, of wordt je simpel weg niet smoor op een arme sloeber
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:07
blupp
blupp is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 27-01-2005 @ 20:28 :
maar wat ik me afvraag, als je nou smoor wordt op een arme sloeber, of wordt je simpel weg niet smoor op een arme sloeber
Zal eraan liggen, of het van zijn bek af straalt dat t een sloeber is of dat hij redelijk normaal is verder en bij zijn ouders woont ofzo en niet onder een brug.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:37
miekmuis
miekmuis is offline
Ik moet zeggen dat ik een man wel een stuk aantrekkelijker vind wanneer hij succesvol is in zijn beroep. Maar dat is maar een van de vele aspecten die ik belangrijk vind. Ik zou niet op een geweldig persoon vallen als hij dakloos is, maar ook niet op een rijke eersteklas lul.
Oud 27-01-2005, 20:40
meisje
meisje is offline
Ik val op jongens/mannen die naar succes streven (succes - relatief), ergens voor gaan, doorzettingsvermogen hebben, zich optimaal willen ontplooien, en ja meestal hebben die mensen ook een goede baan. Dat wil niet zeggen dat je valt voor geld, ik in ieder geval hoop zelf mijn geld bij elkaar te verdienen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 21:19
Fainne
Fainne is offline
daar let ik niet op hoor.

wil wel weten of een jongen het erg vind als een meisje praktisch straatarm is?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 26-01-2005 @ 17:01 :
Na aanleiding van mijn ervaring, vermoed ik dat vrouwen/meisjes gaan voor mannen met veel geld. Bijna alle mannen die redelijk in de was zitten, hebben toch wel een knappe meid aan de haak geslagen. Als actueel voorbeeld noem ik het huwelijk van Donald Trump met een fotomodel. En die Donald is 24 jaar ouder en hij is echt geen lekker ding . En zo zijn er talloze andere voorbeelden te vinden! Dus mijn vraag aan vooral de dames is: kijken jullie bij een jongen vooral naar hoe die is of naar factoren zoals geld en macht????
pier de regenworm...

had jij niet ook al een topic over een aziatisch vriendinnetje van je dat het heeft uitgemaakt omdat je haar geen geld stuurde?

dat betekent nog niet dat alle vrouwen zo zijn... en ook niet alle rijke mannen gaan voor jong en geil..

uitzonderingen bevestigen de regel
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 21:50
knir
knir is offline
Van mij hoeft een vriendje niet veel geld te hebben, voel ik me toch alleen maar een arme sloeber Een vriendin van mij had een vriend en die kocht allemaal intens dure kado's voor haar, van meer dan 100 euro, nou dan zou ik me alleen maar ongemakkelijk voelen..
Oud 27-01-2005, 21:59
Anaïs
Anaïs is offline
Nee, ik toch niet... Ik zou me ook ongemakkelijk voelen als mijn vriend veel geld kon uitgeven en ik niet. 'k Heb het liefst van al evenwichtig. Vb. Hij betaalt de film, ik betaal de drank en zijn versnapering. We trakteren elkaar gewoon. 'k Wil niet het gevoel hebben dat ik op iemands anders kosten leef.

Anderzijds wil ik wel dat mijn vriend later ook een betaalde job neemt, maar dat lijkt me normaal.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:00
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik denk dat t vooral belangrijk is dat je beide in een relatie dusdanig geld in kan brengen dat je leuke dingen kan doen. Dat het geld dus zeg maar niet van 1 iemand moet komen, want dan kan een van de twee zich schuldig gaan voelen oid.
Liefde gaat boven alles en daar heeft geld niks mee te maken. Als je een relatie hebt dan is het echter wel prettig om geld te hebben om leuke dingen te doen. Met geld heb je dus minder kans op problemen over geld, wat weer beter is voor een relatie.

Of vrouwen echt op geld vallen?? Ik heb er nog niet echt iets van gemerkt (gelukkig maar)
Oud 28-01-2005, 07:32
Bell
Bell is offline
een ervaringsgerichtantwoord: nee ik niet... maakt mij echt niets uit of iemand geld heeft of niet... zolang ik maar niet alles hoef te betalen...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:27
Verwijderd
Sommige meiden wel, net zoals sommige mannen dat doen. Maar het merendeel van de meiden is iets romantischer ingesteld dan dat en gaat toch liever voor liefde.
Overigens denk ik dat het meer om macht gaat dan om geld... Een 'machtig' persoon heeft vrijwel altijd meer uitstraling dan een arme sloeber.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Spray rebel schreef op 27-01-2005 @ 17:39 :
Geld is relatief.

Als je te maken hebt met echte liefde is geld op een schaal van 1 tot 10 een nul geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 11:10
Jampot
Jampot is offline
evolutietheoretisch gezien gaan vrouwen op zoek naar de beste vader voor hun kinderen. rijke mannen vervullen deze rol goed.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 11:10
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Qamra schreef op 26-01-2005 @ 17:04 :
Ligt eraan wat je wilt bereiken in het leven he. Als je wilt leven in luxe en met status en een beetje de hele dag bij de manicure en de kapper wilt zitten, dan moet je inderdaad iemand zoeken als Donald Trump. Hoef je alleen maar een beetje poeslief te doen en af en toe met je benen wijd (en misschien houdt ze wel echt van hem )

Als je gaat voor de normale dingen, dan kun je bij iedereen terecht komen lijkt me.

Ik ga voor dat laatste. Ik hoef niet zo nodig elke dag een cadeau en drie ringen met robijnen. Ik wil liefde en aandacht, aantrekkingskracht en gewoonweg een maatje. Geld zorgt voor geen van die vier dingen.
Oud 28-01-2005, 11:11
blupp
blupp is offline
Ik denk dat pier een duidelijk antwoord wilt, ja of nee, want hij heeft van vrouwen van bepaalde nationaliteiten ook één beeld, dus dat zal hier ook wel mee moeten.
Mijn antwoord is dan ook
NEEN
Op naar je volgende grappige topic.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:37
SuperSanne
SuperSanne is offline
die modellen die op mannen met geld vallen zijn vaak van die meer-botox-dan-hersens types. de uitzonderingen zijn vaak echt op de man zelf gevallen en zien zijn portemonnee als een onbelangrijk aanhangsel. Persoonlijk maakt het me helemaal niets uit of een jongen geld heeft of niet. Zolang het geen "leech" is die verwacht dat ik echt ALLES betaal omdat hij ALTIJD "toevallig platzak is" (de situatie is dan juist omgekeerd) vind ik het prima
Oud 30-01-2005, 16:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Rijke mannen zijn vaak succesvol in bepaalde dingen, dat kan ze voor vrouwen best aantrekkelijk maken.
Oud 30-01-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 26-01-2005 @ 22:13 :
jij zoekt ook de verkeerde meisjes uit
Inderdaad, Thaise die hem opeens laten vallen als blijkt dat hij ze niet elke maand financieel wil steunen. Nou jongen, wat een verrassing!

Ik val in ieder geval niet op mannen met veel geld, het maakt me eigenlijk niet uit.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:54
PierdeRegenmier
PierdeRegenmier is offline
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:05
Maija
Maija is offline
Ik ga liever met mannen met meer geld,

Niet alleen om het geld. Maar ook om zijn sociale status.
Het is aangetoont dat rijke mensen op hoger nivea leven dan arme, (met studie enz)
En ik wil gewoon een man waar ik een goed gesprek mee kan voeren.
En niet iemand die de halve tijd niet weet waar ik het over heb.
Ik wil discussies kunnen voeren over problemen in deze wereld, en ik wil niet een lozer die het een probleem vind als "cartoon network"van de tv af word gehaald

Ik wil later zelf voor mijn geld kunnen zorgen, met een goede baan enz. Maar ik wil ook relax kunnen leven, in een groot huis enz.
Oud 31-01-2005, 20:14
blupp
blupp is offline
Citaat:
BizZz schreef op 31-01-2005 @ 21:05 :

Het is aangetoont dat rijke mensen op hoger nivea leven dan arme, (met studie enz)
Ik wil discussies kunnen voeren over problemen in deze wereld, en ik wil niet een lozer die het een probleem vind als "cartoon network"van de tv af word gehaald

Ik wil later zelf voor mijn geld kunnen zorgen, met een goede baan enz. Maar ik wil ook relax kunnen leven, in een groot huis enz.
Ik kijk liever cartoon network dan rtl z.
maargoed, pier heeft denk ik al een nieuwe love 4 life gekocht.....GEVONDEN want hij reageert niet meer.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:21
Zeenimf
Zeenimf is offline
ja..of wilde je dat niet horen?
Oud 31-01-2005, 21:37
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 27-01-2005 @ 20:28 :
Tjah een arme sloeber met de definitie die ik bedoel, zal ik niet ontmoeten aangzien ik mijn scharreltjes vaak tijdens het uitgaan ontmoet. Arme sloebers gaan dan niet.
Oud 31-01-2005, 21:39
snoopy
snoopy is offline
Ik ben absoluut niet geinteresseerd in iemand z'n geld. Kijk, het is leuk als iemand je af en toe trakteert of een cadeautje geeft oid, maar het is minstens net zo leuk om dat voor hém te doen. Ik zou het wel vervelend vinden als iemand genoeg geld heeft, maar krenterig doet. Maar als iemand gewoon krap zit... wat kan mij dat nou schelen?
Oud 31-01-2005, 21:58
Maija
Maija is offline
Citaat:
blupp schreef op 31-01-2005 @ 21:14 :
Ik kijk liever cartoon network dan rtl z.
maargoed, pier heeft denk ik al een nieuwe love 4 life gekocht.....GEVONDEN want hij reageert niet meer.
Je weet best wat ik bedoel..
Oud 31-01-2005, 23:18
bamiPoep
bamiPoep is offline
vrouwen vallen op mannen met geld.
hier volgt mijn theorie:
dat komt door hun moeders .

jweetog, die zeggen altijd tegen hun geile dochtertjes: zoek een man met een goeie baan (lees: geld), zoek ene man met een een mooie auto (lees: dikke benz, zodat je ziet dat ie doekoe heeft) zoek een man met een goeie opleiding (lees: veel geld later), zoek een man die voor je kan zorgen (lees: koopt de wereld voor je), zoek een rijke man.

wtf mag je niet meer verliefd wroden op een meneertje met een uitkering, gewoon omdat je van em houdt.

door zulke moeders gaan mannetjes hun chix in thailand zoeken, want dan zijn die mannetjes met hun uitkering 10x rijker natuurlijk

die badazzmoeders van tegenwoordig

Oud 01-02-2005, 12:05
Luna
Luna is offline
Citaat:
blupp schreef op 27-01-2005 @ 19:02 :
Natuurlijk boeit geld je wel uiteindelijk, want zonder geld in deze maatschappij kan je bijna niets. Stel dat je een vriend hebt die in een andere stad woont, hij kan niet altijd naar je toe LOPEN >> geld nodig. Is een flauw voorbeeld maar ik ben het er niet mee eens dat geld TOTAAL niet boeit. Soms is het gewoon nodig, maar verder boeit het niet nee, ik vind extratjes of cadeautjes die ik krijg van mijn vriendin toch meestal maar stom, het is wel een lief gebaar.
Maar wat moet ik in godsnaam met al die amulettenongein!?
Sorry beetje offtopic
True, maar ik zeg ook dat het mij persoonlijk niet zo boeit. Ik weet dat het in deze maatschappij nodig is, maar dat zegt nog niets over mijn ideeën erover.
Oud 01-02-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 31-01-2005 @ 21:05 :

Doe slim: word zelf hoogopgeleid, trouw een hoogopgeleide man en krijg allebei een goede baan.

Ik vond het trouwens wel kut dat Cartoon Network van de buis werd gehaald.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:31
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 01-02-2005 @ 00:18 :
hier volgt mijn theorie:

jweetog, die zeggen altijd tegen hun geile dochtertjes: zoek een man met een goeie baan (lees: geld), zoek ene man met een een mooie auto (lees: dikke benz, zodat je ziet dat ie doekoe heeft) zoek een man met een goeie opleiding (lees: veel geld later), zoek een man die voor je kan zorgen (lees: koopt de wereld voor je), zoek een rijke man.

wtf mag je niet meer verliefd wroden op een meneertje met een uitkering, gewoon omdat je van em houdt.

door zulke moeders gaan mannetjes hun chix in thailand zoeken, want dan zijn die mannetjes met hun uitkering 10x rijker natuurlijk

Mijn moeder zei altijd: Zoek een man die lief voor je is en goed voor je zorgt...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:19
Verwijderd
Wat een topic

Volgens mij vallen vrouwen wel eerder op mannen die zich interresant kunnen presenteren, of die kerels dat ook daadwerkelijk zijn is natuurlijk de vraag.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:20
Lorelei
Lorelei is offline
En mannen? Vallen mannen op vrouwen met geld?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:51
sans plomb
sans plomb is offline
ik denk dat een meid die een opleiding op HBO of universitair niveau doet ..wel eens kan afknappen van een jongen die het niet ver heeft geschopt qua school,werk,etc.

relatief gezien..
Oud 02-02-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 01-02-2005 @ 13:31 :
Mijn moeder zei altijd: Zoek een man die lief voor je is en goed voor je zorgt...
Mijn ma zei altijd dat PABO studentes ook heel lief en leuk zijn

Luister nooit naar je moeder.

Ontopic:
In Nederland speelt geld een kleinere rol dan in landen waar men het financieel minder goed voor elkaar heeft.

De Russische/Poolse/Thaise/Filipijnse bruidjes zijn een goed voorbeeld van vrouwen die op jongens/mannen met geld vallen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 15:52
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 02-02-2005 @ 16:32 :
Mijn ma zei altijd dat PABO studentes ook heel lief en leuk zijn

Luister nooit naar je moeder.
Oja!
Oud 02-02-2005, 16:58
Optima
Optima is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 26-01-2005 @ 17:01 :
Als actueel voorbeeld noem ik het huwelijk van Donald Trump met een fotomodel. En die Donald is 24 jaar ouder en hij is echt geen lekker ding .
misschien viel Donald Trump op door zijn geld, waardoor geintereseerden hem beter leerden kennen, en vervolgens met hem het huwelijksbootje in wilden: ofwel een leleijk iemand heeft soms geld nodig om een knappe meid aan de haak te slaan, omdat ze hem zonder geld nooit had leren kennen.

Een knap iemand zonder geld, heeft meer kans op een lekker ding, zeg maar.

Ikzelf val niet op geld, want hoe veel geld ene jongen ook zou hebben, het willen uitgeven aan mij is iets anders.
Daarbij zou ik me zeer ongemakkelijk voelen, en me verplicht voelen om ook iets voor hem te gaan kopen. Dan zijn we binnen de kortste keren samen blut.
Geef mij maar een knappe jongen, zonder geld, dan een lelijkerd met.
Oud 02-02-2005, 17:19
Maija
Maija is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2005 @ 13:23 :
Doe slim: word zelf hoogopgeleid, trouw een hoogopgeleide man en krijg allebei een goede baan.

Ik vond het trouwens wel kut dat Cartoon Network van de buis werd gehaald.
Ik kan je vertellen dat ik later goed genoeg opgeleid ben, voor een goede baan.
En samen met een goed opgeleide man, is dat gewoon goed, ik wil later niet voor mijn man hoeven werken.. en mijn man hoeft niet voor mij te werken(dat ik veel armer ben), ik wil alleen zo ongeveer op het zelfde niveau zitten.

Maar ik heb wel eens wat gehad met laag opgeleide, en daar kon ik dus echt geen goed gesprek mee hebben.
Die wisten nog niet eens wat een discussie was
Oud 02-02-2005, 20:02
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 01-02-2005 @ 00:18 :
hier volgt mijn theorie:

Zit jij even in de shit, dat een man tegenwoordig zelfs Nederlands moet kunnen.
Oud 02-02-2005, 23:37
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
grl schreef op 02-02-2005 @ 14:20 :
En mannen? Vallen mannen op vrouwen met geld?
Niet speciaal, maar t zou zomaar eens kunnen.

Persoonlijk heb ik liever iemand die verstandig is, geld boeit niet zo. Daarmee bedoel ik niet super slim ofzo, want je hebt op universitair niveau ook genoeg meiden (en jongens natuurlijk) die super stom kunnen overkomen.
En verder vind ik nog veel meer belangrijk, maar geld komt wel op een van de laatste plaatsen.
Reageren

Regels voor berichten