Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een moeder die steeds denkt 'ach als jij een dagje thuis wilt blijven, dan doe je dat toch gewoon?' Sorry, maar dat lijkt mij niet het meest verantwoordelijkste pedagogische voorbeeld dat er bestaat!
||
Citaat:
Ik ben eigenlijk gewoon verwend ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maarja, iedereen heeft wel eens een keer echt geen zin, en ik heb gewoon 't geluk dat ik m'n moeder dan zover krijg dat ze me ziekmeldt. Dit schooljaar ben ik maar 2 dagen thuisgeweest, dus dat valt best mee. Daarbij komt dat ik normaal gesproken nooit (echt) ziek ben, dus ik heb dan ook pas 2 dagen verzuimd dit schooljaar. Anderen zijn maandelijksziek, en verzuimen nog wel meer, dus zo'n ramp is 't nou ook weer niet. Alles bij elkaar zal ik er zo'n 3 a 4 dagen per schooljaar niet zijn, dus 't is niet zo dat ik zoiemand ben die nooit op school is. Meestal heb ik ook niet eens de behoefte om thuis te blijven, ik heb het redelijk leuk op school, kan er lachen, zie vrienden/vriendinnen etc. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Volgens mij is het punt in deze topic niet het ziek zijn, maar de onzekerheid van de TS. Je moet voor jezelf opkomen. Wij kunnen wel smoesen gaan bedenken, als jij die niet met de volle overtuiging over kunt bengen, heb je daar niks aan.
Onzekerheid is lastig, probeer te werken aan je zelfbeeld. En iedereen heeft het druk, dus waarom zou jij dan wel het recht hebben thuis te blijven. Omdat het van je moeder mag, ik snap er helemaal niks van dat ze dat goed vindt... Ze houdt je alleen maar klein. Werk aan jezelf, je bent meer waard dan je nu denkt!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Topic past btw idd beter op DK. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
hmmm......even in de context erbij zeggen dat ik dit ECHT heb gehad......een spier in me nek die verkrampt was. Kon dus helemaal nix en liep weken nadat t over was nog met me hoofd scheef, omdat k bang was dat t er weer in 'zou' schieten......
![]() idee, hele dag met je hoofd scheef lopen? ![]()
||
Citaat:
|
Je mag ook gewoon zelf bellen dat je ziek bent hoor?
Ik mocht van m'n moeder ook wel eens thuis blijven, maar dat deed ik eigenlijk alleen omdat ik thuis tenminste kon leren voor toetsen terwijl ik op school in allerlei zinloze lessen zat... Want als je vroeg of je in de mediatheek mocht leren ipv naar lessen of keuzeuren te gaan, mocht dt niet en de leraren zorgden niet voor een stille werkomgeving. M'n leraren wisten ook gewoon dat leerlingen dat deden en op een gegeven moment mocht het soms zelfs in overleg, m'n mentor gaf mij groot gelijk... Zeg tegen die kutkindjes dat je gespijbeld hebt, dat vinden sommige mensen namelik heel cool ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Haha en wat heb je nu uiteindelijk gedaan dan?
Ben je thuisgebleven? Wat misselijk van ze trouwens, dat ze zich zo met jou bemoeien.. Als ik schoolziek ben dan zeg ik gewoon tegen ze dat ik echt ziek was, als ze dat niet geloven moeten ze dat maar doen, daar heb ik dus helemaal schijt aan.... ![]() Tegen aardige klasgenoten zeg ik het gewoon eerlijk, waarvan ik het weet dat ze het niet overal gaan lopen vertellen.. En ook al spijbelt iemand, so what? |
![]() |
||
Citaat:
Of ik niet alles aan iedereen zou vertellen, als ze dat soort dingen niet zelf ook niet aan mij vertellen? (Wat een woordkeuze zeg! ![]() Waarom zeg je neit gewoon dat je naar een cursus assertiviteit bent geweest? En waarom gá je dat dan ook niet ff doen... Dan hoef je je a) niet schuldig te voelen, en b) steek je er ook nog eens iets van op!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'hebben we gisteren nog huiswerk opgekregen voor dat en dat vak' 'dat weet je toch wel? ![]() 'nee, ik was ziek' Oh, ik heb je niet gemist' Tenminste zo ging dat bij mij....
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
spiektips en smoesjes! handig Couscousje | 4 | 30-10-2017 06:59 | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
De Kantine |
smoesjes en spiektips! erg handig! Couscousje | 36 | 08-09-2003 18:22 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |