![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik gaf aan dat het iets van minimaal 5 tot 8 sneden moesten zijn. Ik merk dat een gemiddelde nederlander minder dan dat eet nl. Ik at vroeger maar 2 sneetjes per dag. Nu eet ik iets van 6 gemiddeld per dag. Volkoren brood. En soms ander soort type brood. Het kan ook wel meer zijn. Dat zal wel niet al te veel kwaad kunnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben nu bijna 3 maanden vegetarier, maar na een maand weet je al bijna niet meer beter! Er zijn 100 verschillende vleesvervangers te koop, zelfs als broodbeleg ed, en na het stappen neem je gewoon falafel ipv kebab etc ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Als je al ijzertekort hebt dan kan je best vegetarier worden, maar je moet dan alleen wel goed gaan kijken naar wat je eet. Citaat:
||
Citaat:
slechte voeding + vlees is nog altijd slechter voor je dan gezonde voeding zonder vlees (+vleesvervangende producten).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Ik zie geen problemen in het vragen aan die andere. Als ze je keuze respecteren maakt het toch niet uit? Nog geen Alpro geprobeert? (de nieuwe smaak is erg lekker ![]() En je hebt nog kokosmelk, rijstemelk, hazelnootmelk, tarwemelk, etc. Brood hoeft ook niet perse vegetarisch te zijn. En je vind veel brood zonder koemelkbestandsdelen. Eigenlijk zit koemelk niet in veel brood. Alleen in dat melkwitte brood. Maar gewoon wit is niet perse melkbestandsdelen. En je kan in de winkel oerbrood kopen. Dat is erg lekker ![]() Citaat:
Citaat:
Persoonlijk vind ik leer ook niet echt passen bij een ethische vegetarier. Is ook niet handig... gaan mensen altijd zeuren over je leren schoenen. Hoe bedoel je vrij weinig? In de winkels vind je genoeg plastic schoenen die op leer lijken. En als je goede nepleren schoenen wilt, dan moet je op www.vega-life.nl kijken. Erg goede schoenen. En lekker warm. Kortom veganist zijn is niet lastig(er dan vegetarier), dat kan je pas beoordelen als je even veganist bent geweest ![]() Persoonlijk heb ik geen problemen er mee gehad. De stap naar veganist was erg klein voor mij. Geen problemen. En als iemand anders er problemen mee heeft is het zijn probleem niet de jouwe.
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 12:20. |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Nee ok, maar je moet ook wel iets voor jezelf zorgen. Ik ben nu langer dan 2 jaar veganist. En iedereen weet het maar niemand vraagt voor verjaardagen of ik het mag of dat ze iets aparts moeten halen voor mij. Ik ga er ook niet om vragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder mag je als veganist ook geen lekkere koekjes, toetjes, ijs, chocola etc. Nee dank je. Ik word geen veganist. Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 15:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Ga je dan ergens uit eten? De kok kan vast wel wat veganistisch maken. Elke kok kan dat wel. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben gewoon lekker die-hard vegan ![]() Citaat:
![]() Of je maakt het zelf ook heel geinig ![]()
||
![]() |
Citaat:
http://www.alpro.be/nederlands/image...abrikoos1L.jpg Erg lekker!
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en dat van die wol weet ik niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
Misschien moet je je dan verdiepen in de 'wol'. Schapen worden nu gefokt zodat ze meer huidplooien hebben wat betekent dat men meer wol heeft per dier. Daarnaast laat men de wol zo erg doorgroeien dat er ook meer wol is. In de natuur zou het dier vanzelf de wol kwijtraken door de natuurlijke vachtverliezing (wat je bij vele dieren ziet). Maar door al het gefok is het dier dus zo 'aangepast' dat het ook weer afhankelijk is van de mens, want het wol groeit hard en het dier kan het niet kwijt raken (het kan soms als schapen wol wegschrapen aan prikkeldraad, struikjes enzo). De meeste wol (bijna alle: 80%) komt uit Australie. In australie zijn er zoveel schapen dat het dieren niet goed behandeld worden. Het scheren gaat snel (tijd kost geld) waardoor men heel hardhandig bezig gaat. Dit betekent in de praktijk dat de dieren ter plekke sterven of dat hun wonden opgelopen bij het scheren gaan ontsteken waarna ze ook sterven. Lees dit maar eens door: http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2002.htm
|||
![]() |
Citaat:
Het grote deel van deze soja word verbouwd als veevoer voor het nederlands vee (en voor in andere landen). Soja word meer gebruikt voor veevoer dus. De rest van deze soja beland in producten die de gemiddelde mens koopt. In koekjes, taart, ijs, chocolade, etc. Het grootste gedeelte mag de veganist daar al niet van. De producten met soja die de meeste veganisten kopen zijn producten waarvan de soja komt van biologische tereinen of uit landen waar het beter geregeld is. Deze worden in harmonie gekweekt en daar worden niks zo vernield zoals in sommige sojaplantages (welke eigen meestal veevoersoja is). Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
veganisten? Verwijderd | 35 | 25-10-2004 19:58 | |
Seksualiteit |
Veganisten en Sperma VirginVampiress | 51 | 08-01-2004 14:58 | |
Flora & Fauna |
veganisten en paardrijden. duifeltje | 121 | 05-10-2003 22:07 | |
Flora & Fauna |
veganisten en autorijden de befmädel | 47 | 05-10-2003 20:55 | |
Eten & Drinken |
vlees eter, vegitarier, veganist, of alle drie... So chu chu | 4 | 03-06-2003 21:27 | |
Eten & Drinken |
Kaas/ijs voor veganisten Diovai | 19 | 06-04-2003 08:52 |