Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 18:07
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 03-02-2005 @ 18:55 :
Dat probeer ik ook. Maar ik eet liever mijn ontbijt even nog op dan dat ik op tijd kom.
je kan toch ook vijf minuten eerder opstaan?
Oud 03-02-2005, 22:28
ananda
ananda is offline
hmmmmm ach jongens ik denk toch dat ik momenteel bijna record houder ben bij ons op school kheb like nu 6 kaarten vol doe dat maar eens na..... damn moest 1400 te laatkom kaarten stempelen.....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 10:49
Femic
Femic is offline
Het is niet meer dan normaal dat er van je verwacht wordt dat je op tijd komt. Je baas zal het later ook niet accepteren als je dat soort regels aan je laars lapt.
Overigens doen ze er bij ons niet zo moeilijk over (ckr niet in de bovenbouw), tenzij je echt te vaak te laat komt.
Oud 04-02-2005, 15:15
Verwijderd
Nee, op mijn school mierenneuken ze daar niet over. Officieel moet je wel een briefje halen als je te laat bent, maar in de praktijk valt het wel mee. Als je regelmatig te laat komt heb je wel een probleem, maar dat is naar mijn mening niet zo raar.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:13
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
nouja, dan fietsen we maar wat harder.

al vind ik dat er toch best onderscheid gemaakt kan worden tussen mensen die op de hoek wonen en mensen die van ver weg komen. maar helaas, de eerstgenoemde komen net op de 2e bel binnenrennen, de laatstgenoemde net iets te laat en die zitten dan 's middags weer eens een uurtje.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 18:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, ik heb dat niet bij mij op school... maja ik zit op een universiteit, daar doen ze niet moeilijk.
Oud 06-02-2005, 07:17
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 03-02-2005 @ 00:23 :
Bij colleges is het anders behoorlijk irritant als er om de 5 minuten iemand te laat binnen komt.

Is daar ook een reden voor?
Ja, ik geloof het wel.

De regel op de C-afdeling (3/4 vmbo) is het volgende:

over een periode van een half jaar :
3x te laat = hele week om 8 uur melden + gesprek ac-er
6x te laat = hele week melden + gesprek ac-er evt vierkant rooster.

Etc..

De regel op de A-afdeling (1/2 (v-t/h/v), 3hv, 456hv)

1x te laat = volgende dag 8 uu rmelden

De regel op de D-afdeling (4/5/6 HV)

3x te laat in een periode van 12 weken dan 1x om 8 uur melden.

De mevrouw van de administratie legde uit dat de regeling op de C zo streng is omdat er daar veel meer te laat komers kwamen, en dat ze daar te laat kwamen om het te laat komen. (Lees, op de gang blijven hangen en niet naar je les gaan etc) terwijl het op onze afdeling zo is dat je soms gewoon te laat komt omdat je nog dingen moest afronden e.d

Ik weet niet wat het beste is, maar zolang de LLR van elke afdeling mag bepalen wat de te laat regeling is vind ik het prima
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 12:43
Leshy
Leshy is offline
De oplossing bij ons was dan ook altijd om niet te laat te komen voor de eerste les, maar keurig netjes op tijd te komen voor de tweede. Werkte vrijwel gegarandeerd, omdat de meeste docenten toch niet bijhielden wie er wel en niet waren, en als ze dat al deden er verder nooit meer op gelet werd.

Op de universiteit doen ze er idd in het geheel niet moeilijk over, daar was ik de eerste twee jaar misschien twee keer op tijd in een college (nou ja, dat is wat overdreven, maar het was inderdaad een verrassing als ik op tijd was), omdat het een net wel/net niet situatie was met de trein (en een trein eerder nemen betekende een oncomfortabele trein met meer overstappen).

Maar nu hebben ze de collegetijden aangepast zodat ik nu steeds netjes op tijd ben
Oud 06-02-2005, 15:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leshy schreef op 06-02-2005 @ 13:43 :
De oplossing bij ons was dan ook altijd om niet te laat te komen voor de eerste les, maar keurig netjes op tijd te komen voor de tweede. Werkte vrijwel gegarandeerd
herkenning

alleen kon je bij ons uberhaupt de school niet in komen zonder een telaatbriefje te moeten halen, dus ik heb geregeld extra rondjes gefietst door het dorp, zodat ik bij het 2e uur kon aanschuiven
Oud 06-02-2005, 16:30
Susanne
Susanne is offline
Ik ben dit jaar een paar keer te laat geweest, maar heb nog nooit na hoeven komen/corveen Bij mij op school staan ze je namelijk altijd op te wachten, en dan vragen ze of je les hebt, en als je zegt van niet (ik moet werken aan een werkstuk of zo) mag je doorlopen, kan je nog snel de les in
Oud 06-02-2005, 16:31
Wawl
Wawl is offline
Ik kom nooit te laat, tenzij de NS of de BBA niet wil meewerken.
Reageren

Regels voor berichten