![]() |
||
Citaat:
kerst is waar sinterklaas is niet christelijk voor mij en de overige protestanten. pasen is wat gecompliceerd. Heeft vooral met het joodse pesach te maken(jodendom blijft de voornaamste invloed), maar zaken als 'eieren eten, paasvuur' komen wel bij de natuurgodsdienst vandaan. De dagen van de week noemt niemand christelijk. Veel van onze woorden komen uit het frans. Dat wil toch niet zeggen dat de roots van het schaatsen daar liggen? (om maar even de vreemdheid van jouw voorbeeld aan te geven) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ook best, daar zullen we toch uitkomen. Zal eens kijken of ik daar een goede visie op heb, eerst maar eens slapen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je noemt hier het joodse geloof ook het ware geloof. Ook een beetje arrogant, niet? Het heet niet voor niets GELOOF, omdat niemand het zeker weet. |
![]() |
|||
Citaat:
toch is het vrij logisch dat ieder mens voor zich bepaald wat waarheid is. en als ik geloof dat het het juiste geloof is, ga ik niet zeggen dat een ander geloof het mss ook wel is. want dat geloof ik niet. goh. daarnaast heb ik sowieso dan ook een hekel aan iemand van een ander geloof die beweerd dat ik net zo goed in de hemel kom ofzo. sowieso iedereen die dat beweert mist al iets. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Simpele kansrekening: als er 10 geloven zijn die allemaal beweren de enige juiste uitleg te hebben, die allemaal anders zijn, en even ervan uitgaan dat eentje het juist heeft, dan heb je toch een kans van 0.9 dat je het mis hebt. Deze kans is zelfs veel groter, want je weet niet OF het wel een van die tien is. |
![]() |
||
Citaat:
Sommige van zijn brieven zijn niet door hem maar door zijn opvolgers geschreven. (hebreeën bijv.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() mss hebben ze allemaal wel geen gelijk, de eeuwigheid zal het uitwijzen - zullen we maar denken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
HOe kom je daarbij, ik ben geen christen van de gemeente die Paulus is begonnen, ik ben gewoon een christen van de gemeente van God, en de hele bijbel is onze 'leidraad' om even een moeilijk woord te gebruiken en niet alleen wat Paulus geschreven heeft, maar ook wat jakobus, johannes en de rest geschreven hebben.
||
Citaat:
ik denk ![]() Voordat Jezus er was kon je nog niet in Jezus geloven omdat Hij er toen nog niet was, er was wel voorspeld dat hij zou komen dus kon je daar iig alvast in gaan geloven (heb je alvast wat ![]()
||
Citaat:
Dat is omdat wij de leer volgen die paulus ooit begon. |
![]() |
||
Citaat:
Als je de bekering dus niet geloofd dan is het aannemelijker dat hij nooit christenen gedood heeft. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan komt dus het conflict tussen de Jezus die de dicipelen hebben ervaart, en de Jezus zoals Paulus en de 4 evangelisten hem omschrijven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je vraag over apocrief en canoniek vroeg om antwoord. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |