Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 08-02-2005 @ 20:08 :
(...)

Hoezo? Het mooie van het Westen, Vrijheid, geldt niet voor Moslims?
Inderdaad niet, als je onze regering moet geloven. Al die 'liberalen' van de VVD en de 'democraten' van het CDA schijten zeven kleuren bagger nu ze hebben ontdekt dat grondrechten ook gelden voor mensen met een andere mening dan zijzelf. Hypocrieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2005, 18:46
meisje
meisje is offline
Citaat:
S. schreef op 05-02-2005 @ 20:09 :
Jongen, begrijp je nu een beetje waarom je niet serieus te nemen bent?

Mijn moeder en ik hebben er beide zelf voor gekozen. (Bovendien ken ik vele moslima's en die dragen allen met trots en uit EIGEN wil een hijaab. (Jammer dat jij ze niet kent, of eigenlijk..gelukkig dat zij jou niet kennen..)

En nu jij weer..
Of doe toch maar niet, is zonde van dit topic
Heel veel vrouwen moeten wel verplicht een hoofddoek/hijaab en chador dragen, op straffe van mishandeling. Ik vind dat dat wel iets is om stil bij te staan.

Daarbij vind ik de hijaab een belemmering voor communicatie.

In Nederland is het bovendien zo geregeld dat bijvoorbeeld ambtenaren en rechters hun politieke kleur niet op hun werk mogen uiten. Ik vind dat het ook voor religie moet gelden, aangezien dat invloed kan hebben op je oordeel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 19:31
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
meisje schreef op 09-02-2005 @ 19:46 :
Heel veel vrouwen moeten wel verplicht een hoofddoek/hijaab en chador dragen, op straffe van mishandeling. Ik vind dat dat wel iets is om stil bij te staan.
van wie?

Citaat:
ik ook. Maar dat is geen rede om hem te verbieden.

Citaat:
Ik vind dat het ook voor religie moet gelden, aangezien dat invloed kan hebben op je oordeel.
Je hoofddoek of je hijaab bepalen jouw denken niet. Je hersenen doen dat.
Als de hoofddoek af moet verandert de gedachtegang omtrent de zaak die behandelt moet worden niet, maar het vertrouwen in de vrijheid die deze samenleving zegt te kennen wel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Er is wel meer onrecht in de wereld. Ik vind dat we daar met z'n allen stil bij moeten staan. In Nederland betwijfel ik of er veel vrouwen/ meisjes zijn die verplicht een hoofddoek dragen.
Citaat:

Hoezo?
Het gezicht is gewoon te zien hoor.
Citaat:

In Nederland is het bovendien zo geregeld dat bijvoorbeeld ambtenaren en rechters hun politieke kleur niet op hun werk mogen uiten. Ik vind dat het ook voor religie moet gelden, aangezien dat invloed kan hebben op je oordeel.
Het doek op mijn hoofd heeft invloed op mijn oordeel.. Natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:45
Donny must die
Donny must die is offline
Als moslimas tegen hun wil, hun hoofddoek af doen omdat ze anders niet 'geemancipeerd' zijn, dan maakt het het nog 'minder geemancipeerd'dan dat ze waren met hoofddoek.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:47
Donny must die
Citaat:

Als een vrouw een hoofddoek aan heeft, weet men heel goed waar ze aan toe zijn met haar . Beter dan die 'moderne' moslimas, die toch zo lomp zijn als de pest.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 23:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 09-02-2005 @ 23:47 :
Als een vrouw een hoofddoek aan heeft, weet men heel goed waar ze aan toe zijn met haar . Beter dan die 'moderne' moslimas, die toch zo lomp zijn als de pest.
Volgens mij beweer je dat niet omdat je veel van ze begrijpt...
Oud 09-02-2005, 23:16
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 10-02-2005 @ 00:14 :
Volgens mij beweer je dat niet omdat je veel van ze begrijpt...
Ik ken zat 'moderne' moslimas, die het lekker vonden dat theo dood was. En toch worden zij on terecht de hemel ingeprezen, want o wat zijn zij wel niet geintergreerd
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:31
moslima2
moslima2 is offline
IK BEN EEN MOSLIMA EN BEN BLIJ DAT IK HEM OP HEBBBB IK DOE HEM NOOITT AFF ACCEPTEER GEWOON DAT WE HEM OPDOEN OMDAT WE HET WILLEN EN NIET OMDAT WE ONDERDRUKT OFZOO WORDEn DAT IS ALLEMAAL BULSHITTT
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:31
T_ID
T_ID is offline
IK SCHREEUW OP PAPIER DUS HEB IK GELIJK!!!111

Oud 20-02-2005, 21:37
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 20-02-2005 @ 22:31 :
IK SCHREEUW OP PAPIER DUS HEB IK GELIJK!!!111

ze is verontwaardig dat zoveel mensen haar als onderdrukt zien, is dat zo gek?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 21:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 20-02-2005 @ 22:37 :
ze is verontwaardig dat zoveel mensen haar als onderdrukt zien, is dat zo gek?
geen mening te gek, maar dat vervolgens virtueel uitschreeuwen wel.

immers: we kunnen met dat soort statements een pagina'tje of tig doorgaan, schiet niemand verder nog wat mee op, dus een beetje niveau mag wel verwacht worden.
Oud 22-02-2005, 15:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
moslima2 schreef op 20-02-2005 @ 22:31 :
IK BEN EEN MOSLIMA EN BEN BLIJ DAT IK HEM OP HEBBBB IK DOE HEM NOOITT AFF ACCEPTEER GEWOON DAT WE HEM OPDOEN OMDAT WE HET WILLEN EN NIET OMDAT WE ONDERDRUKT OFZOO WORDEn DAT IS ALLEMAAL BULSHITTT
zijn je ouders ook moslim even tussen door?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:41
one.
one. is offline
Citaat:
moslima2 schreef op 20-02-2005 @ 22:31 :
Je eerste post, ben je trots, hoewel het me niets zou verbazen als blijkt dat je een undercover bent.

Wat betreft hoofddoeken, no problem, maar ik vind niet dat het vreemd wordt gevonden dat mensen vinden dat het de communicatie belemmert en het verschil tussen autochtonen en allochtonen duidelijker weergeeft en misschein (voor de autochtonen dan_ vergroot.

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:47
juno
juno is offline
Iedereen zegt maar dat ze een hoofddoekje wilen dragen omdat ze dat willen. Maar waarom willen jullie het?

Daar ben ik echt benieuwd naar. Waarom dragen moslimmeisjes een doekje? Wat is de achterliggende filosofie die hen aanspreekt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:21
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
juno schreef op 22-02-2005 @ 23:47 :
Iedereen zegt maar dat ze een hoofddoekje wilen dragen omdat ze dat willen. Maar waarom willen jullie het?

Daar ben ik echt benieuwd naar. Waarom dragen moslimmeisjes een doekje? Wat is de achterliggende filosofie die hen aanspreekt.
waarom dragen ze in streng christelijke gemeente ook afschuwelijke kleding?
komt hij weer:

in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen

niet gelijk om een flame war te beginnen, vraag ik aan alle gelovige objectief wat ze zouden zijn als ze niet uit een bv moslim familie zouden komen. denk daar over na en geef eerlijk antwoord
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 12:31
gimli 88
gimli 88 is offline
Ten eerste Hallo ik ban nieuw op dit forum.
Ten tweede denk ik dat je de moslima's lekker hun gang moet laten gaan. Ik ben zelf Christen en denk dat er ook genoeg dingen in het christendom zijn die de moslims en anderen vreemd vinden
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:43
juno
juno is offline
Ik ben zelf een ongelovige en vind in iedere religie verschrikkelijk veel dingen die ik onbegrijpelijk vind, maar die ik probeer te begrijpen, te plaatsen, te verklaren. Vooral de overeenkomsten tussen de geloven vind ik interessant, en ik vat dat op als de grootste gemene deler in de menselijke behoefte aan regulering en verklaring van het leven door religie.

Mensen hebben God gemaakt, niet andersom.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:48
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
juno schreef op 23-02-2005 @ 14:43 :
Ik ben zelf een ongelovige en vind in iedere religie verschrikkelijk veel dingen die ik onbegrijpelijk vind, maar die ik probeer te begrijpen, te plaatsen, te verklaren. Vooral de overeenkomsten tussen de geloven vind ik interessant, en ik vat dat op als de grootste gemene deler in de menselijke behoefte aan regulering en verklaring van het leven door religie.

Mensen hebben God gemaakt, niet andersom.
whatever...!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:15
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
gimli 88 schreef op 23-02-2005 @ 13:31 :
Ten eerste Hallo ik ban nieuw op dit forum.
Ten tweede denk ik dat je de moslima's lekker hun gang moet laten gaan. Ik ben zelf Christen en denk dat er ook genoeg dingen in het christendom zijn die de moslims en anderen vreemd vinden
Ten eerste, welkom
Ten tweede, helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 16:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-02-2005 @ 14:48 :
whatever...!
vertaling: "mond vol tanden"
Oud 24-02-2005, 11:12
Mujahideen