Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 14:12
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nee joh, we constateren feiten!
Oud 22-02-2005, 16:17
Eend
Eend is offline
Diezelfde gast bij mij kon je ook uitdagen voor een water gevecht. "NIET BINNEN!" schreeuwden de andere socio's nog, maar die gast deed het juist binnen. Zat ie daar zeik nat in de overdracht. En twee socio's van de gesloten afdeling zaten m telkens uit te lachen en zo.
Ze hadden een keer samen dienst, geloof me, dan mag je écht alles! Je mocht dan zo veel,d at je de volgende dag moeite had om je weer aan te passen
Oud 22-02-2005, 18:51
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Na de pannenkoeken en oliebollen een bord met poedersuiker voor d eneus van onze psychiator uitblazen wil ook wel eens een leuk lachwekkend effect hebben.... Zeker als die helemaal in pak is omdat dat netjes en goed overkomt!

Gelukkig kon hij er zelf ook om lachen...

Hij was ook wel tof, later kregen we nog een boek van hem dat hij zelf geschreven had. Maar als het erop aan kwam, vond ik het doodeng en confronterend hoor
Oud 22-02-2005, 22:13
Eend
Eend is offline
Zoiets zag ik mijn kliniek psychiater niet doen Istie te stijf voor

Maar die socio's, dat waren gewoon mensen, naja, soms dan Een socio zien struikelen is ook erg grappig. Of socio's die onbewust met hun piepers smijten Het leukste was nog bij die oude piepers, dat het alarm dan af ging. Kwamen al die andere socio's er aan rennen. "Ja, sorry, hij viel."
Oud 23-02-2005, 17:09
nursexx
nursexx is offline
nee nog nooit, jawel voor stage
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:01
DreamyTheater
nope gelukkig niet
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 23:03
Verwijderd
Daar heb ik mijn komende stage

De Grote Beek in Eindhoven

Ben er ook al een keer geweest met soort excursie van mn school uit (hbo-v)
En daar stond op een deur: Apocalyptische spermagassen ik heb er al ontzettend veel zin in

Eerlijk gezegd vind ik t eng... vriendin is met vork in dr arm gestoken
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 08:46
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Als het voor een stage is mag je waarschijnlijk toch nog niet meteen conflicten aangaan etc.
En trouwens; HET ZIJN OOK MAAR MENSEN HOOR!!!
Je moet niet denken dat iedereen daar aggressief of gevaarlijk is, dan zitten ze wel in een isoleer...
Oud 28-02-2005, 10:05
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 28-02-2005 @ 09:46 :
Als het voor een stage is mag je waarschijnlijk toch nog niet meteen conflicten aangaan etc.
Je moet niet denken dat iedereen daar aggressief of gevaarlijk is, dan zitten ze wel in een isoleer...

niet allemaal, een psychotische man liep buiten op terrein omdat ie op dat moment dus nergens "last" van had..
uiteindelijk ging ie de separeer in maar toen was ie al wat gekalmeerd...
Oud 01-03-2005, 11:07
Jenifer
Jenifer is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-02-2005 @ 12:10 :
Ik heb in JPC De Kreek in Dordrecht gezeten en qua onderhoud is dat gewoon een hele goede kliniek. Ze hebben daar een klusjesman, die gelijk kapotte dingen komt maken e.d.
Je hebt een vrij grote kamer met een bed, wastafel+enorme plank richting je bureau en dan voor het raam staat je bureau. Alles in de kleuren oranje met geel. En je hebt blauwe vitrage en rode gordijnen met allerlei gekleurde strepen. Je hebt een gele vloer.

Voor de huiskamer hebben ze sind skort nieuwe stoelen en banken. Dat verschilt per afdeling hoe ze er uit zien, maar ze zitten heerlijk!

En naja, wat de betreft is het een hele goede kliniek
Ik heb er ook gezeten en ik vond er werkelijk niets aan.
Ik moest elke dag met zo'n psychologe praten en dat vond ik niet leuk en al helemaal niet wat er daarna gebeurde.
Maar in elk geval wel fijn voor je dat je het naar je zin hebt daar.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 11:24
Eend
Eend is offline
Citaat:
Jenifer schreef op 01-03-2005 @ 12:07 :
Ik heb er ook gezeten en ik vond er werkelijk niets aan.
Ik moest elke dag met zo'n psychologe praten en dat vond ik niet leuk en al helemaal niet wat er daarna gebeurde.
Maar in elk geval wel fijn voor je dat je het naar je zin hebt daar.
Elke dag?! Dan zou ik er ook niks aan vinden Ik had iets van 1x in de maand een gesprek met mijn psychiater en voor de rest therapie en dat was wel gezellig
Oud 02-03-2005, 18:21
I-alone
I-alone is offline
Ik alleen om mijn vader op te zoeken daar.
Oud 05-03-2005, 18:39
*Ster*
*Ster* is offline
Ik heb een half jaar in een Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis doorgebracht. Ik kan me nog herinneren dat ik de 1e dag toch wel zenuwachtig was. Ik wist niet wat me te wachten stond. Diezelfde dag hoorde ik ook nog eens voor het eerst dat zoiets bestond en dat ze mij wilden laten opnemen. Het was voor mijn ouders een eind rijden. Maar aangezien ik er 5 dagen in de week moest verblijven, maakte dat eigenlijk niet zoveel uit.
Het gebouw zag er mooi uit. Het leek totaal niet op een ziekenhuis. De mensen die er werken dragen ook geen witte jassen met naambordjes. Er werkten veel jonge mensen, die gewoon leuke kleren aan hadden. Het gebouw had veel kleuren. Geen hele scherpe kleuren, maar toch opvallend genoeg om het geen saaie uitstraling te geven. Veel ramen, een mooie tuin (het rode hek er omheen gaf me niet het gevoel dat het beveiligd was). De afdeling was niet echt heel groot, maar dat was ook niet nodig. De douches waren héérlijk. Goede waterstraal, de deur kon je zelf op slot doen, altijd schone handdoeken en washandjes, etc.
Ik vond ook de kamerinrichting best leuk. Ik had een groot bureau, stoel, wastafel, veel opbergruimte voor kleding e.d., bed was groot genoeg, maar het matras was te hard, kussen was niet wat ik gewend was ... een raam die open kon, gordijnen...
Kortom; prima (op het eerste gezicht!) <<< later zag ik de negatieve punten. De sloten hoorde je s'nachts door de nachtdienst open en dicht gedraaid worden. Iemand kwam dan je kamer in om te 'controleren'. Ik had afluisterapparatuur in mijn kamer (!) en was één van de enige die dit had. Ook zat er een luikje in mijn kamerdeur, maar die werd niet gebruikt.
Ook heb ik ervaring met het verblijven in een separeercel. Deze ruimte had ik niet gezien tijdens mijn 'rondleiding'. Het was verschrikkelijk! Scheurjurk, plastic bekertjes, po's (;kartonnen hoedjes waar je in moet poepen en/of plassen), witte muren, cameratoezicht, raampje in de deur... vreselijk gewoon.
De deur van de afdeling zat in het slot, maar daar heb ik weinig moeite mee gehad... behalve s'avonds als ik weg wilde en er alles voor over had om weg te kunnen lopen uit de instelling.
De therapieruimtes waren wel gaaf. Mooie gymzaal om PMT te volgen. Een uitgebreidde ruimte om creatieve therapie te krijgen. Enzovoorts... Ook was er een school naast de instelling en daar ben ik heel positief over te spreken. Leuke lessen, leuke docenten, goede sfeer, gemengde klassen (allerlei jongeren met diverse problemen zaten door elkaar heen, je zat daar niet voor je problemen, maar om school te volgen, dit was prettig), grote gymzaal... vanalles! Als je wél vrijheden had, kon je het terrein verlaten en mocht je zelfs een fiets lenen. Het was een mooie omgeving. Veel groen, een aantal grote gebouwen, maar voonamelijk open ruimte... maar een stuk verderop was de bewoonde wereld alweer... autowegen, goede verbinding naar het centrum etc. Nou, ik heb wel genoeg getypt... haha...

(p.s. ik heb de naam van de instelling niet genoemd... dat wil ik niet zo... weet niet precies waarom, vind het toch niet zo prettig ofzo...)
Oud 07-03-2005, 12:48
Eend
Eend is offline
klinkt een beetje als De Kreek. Wij hadden een aparte sporthal naast de deur en een normale school naast ons. Daar zaten van die irritante gevallen die je gingen verraden als je wegliep en de socio's je zochten

En we hadden ook een grote hal met tafelvoetbal en tafeltennis. Dat was ook erg gewild. En dan de BRN, de grote gemeenschappelijke keuken waar we de kok mochten helpen met koken.
Het leukste vond ik nog dat je contact had met alle socio's. Niet alleen die van de open afdeling, maar ook met die van de gesloten afdeling (die veel gezelliger waren )

Ik zat ook een keer met twee socio's Disney triviant te spelen, maar daar had ik helemaal geen zin in, maar ik moest dus meedoen van ze Ik zat dus de hele tijd sarcastisch te antwoorden en had constant alles goed. Toen werd het spelletje wel wat leuker Uiteindelijk had ik gewonnen
En in de zomer lekker buiten zitten met wierook, totdat je naar bed moest. Was echt relaxt. Spookverhalen vertellen, waardoor niemand meer durfde te slapen en dan elkaar weer op de gang tegen komen.
En ook mochten we nooit op de slaapgang oven hangen, maar dat deden we dus wel. Vooral tijdens de overdracht, want dan hadden ze toch geen tijd om ons te controleren

Het enige wat ik écht zwaar irritant vond, was dat die socio's overal achterkwamen, ook al had je het aan niemand verteld Of naja, ze wisten af en toe gewoon te veel
Oud 07-03-2005, 13:12
rare kwast
rare kwast is offline
dat met die overdracht is wel stom... maar herken het wel
wij hadden dan altijd wel een vpker die achter bleef (of student...stond je daar alleen )
(wij hadden dan ook oudere..dus die deden niet zo veel) maar toch kan ik me voorstellen dat dat DE momenten zijn...
en dat de socio's alles weten...tsja overal oren en ogen... dat leer je te krijgen...
Oud 07-03-2005, 13:30
*Ster*
*Ster* is offline
De overdracht... ja, hadden wij ook. Geen enkele socio was dan op de afdeling te vinden! Meestal ontstonden er in dat uurtje ruzies. Er werd gerend, het volume van de muziekspeler werd hoger gezet, etc. Allemaal kattenkwaad! Maar ook vaak gezellig. De socio's van de gesloten afdeling waren véél leuker dan die van de open afdeling. Ik heb namelijk ook nog 2 weken op de open afdeling gezeten, voordat mijn rechtelijke machtiging ingetrokken werd.
Wat ik het allerleukste vond was AB (= activiteiten begeleiding). We hadden een hele toffe vrouw die dan iets leuks met ons ging doen. Sporten op het sportveldje enzo. Ik had geen vrijheden, maar mocht dán wel mee doen. Alleen tijdens crisis moest ik persé op de afdeling blijven en mocht ik zelfs niet in mijn eentje in de tuin zitten. Maar vaak werd er wel rekening gehouden met de groep. We konden immers genoeg bedenken om op de afdeling zelf te organiseren. Ik werd opgenomen in juli. Dit was middenin de zomervakantie en toen hadden ze een zomerprogramma. Zo leuk! Allemaal uitstapjes enzo. Klompen schilderen, muziek maken, brandweermannen kwamen om voorlichting te geven ... noem maar op. Jeetje, de 'leuke' dingen komen weer boven.. hahah... ik had het wel naar mijn zin op die momenten. Ik ben ook een keer wezen paardrijen, in het begin ging ik mee met zwemmen, ... Ook heb ik er veel weekenden doorgebracht. Het was dan héééél stil op de afdeling, omdat het niet gebruikelijk is om daar te blijven in het weekend. Er waren twee kamers met stabelbedden, dit is echt gaaf! Ik heb denk ik 2 weken samen met iemand een kamer gedeeld. Helaas sliep ik er bijna nooit (moest slapen in de separeer, pure mishandeling!), maar als ik er wel sliep of tijdens rustuur was het veel leuker om met z'n tweeën te zijn dan in je eentje.
Wij hadden een creatieve ruimte, waar vaak geschilderd werd. Een keer heb ik met een meisje onze hele handen ondergesmeerd met verf en maakten we handafdrukken op papier. We kregen de slappe lach en smeerde uiteindelijk álles onder. Best kinderachtig, maar je hebt daar zo weinig te doen dan juist zulke dingen heel bijzonder kunnen zijn.
Oud 07-03-2005, 14:26
Eend
Eend is offline
Afgelopen keer lag er sneeuw tijdens mijn opname en de deur naar de patio was gewoon open. De patio was de tuin, omringd door allemaal hoge muren. Een ander meisje met een IBS liep constant met opzet sneeuwballen tegen de ruit van het kantoortje aan te gooien en werd telkens weer een half uur op haar kamer gezet. Niet dat het hielp
Ik maakte sneeuwballen en daar ging ik mee in de basket gooien. Het is idd gewoon die verveling.
Ook zaten we tot de irritaties van anderen echt te hoog opliepen, op het keyboard te spelen Allemaal liedjes door elkaar

En je afreageren op sociotherapeuten was ook zo heerlijk Vooral de uitzendkrachten, haha!
"Wie heeft die zeep op de grond gegooid?"
"Ik zou het niet weten!" (daders stonden achter mn deur en ik stond genietend toe te kijken hoe die arme man aan het dweilen was)

Pubers...
Oud 07-03-2005, 17:31
*Ster*
*Ster* is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-03-2005 @ 15:26 :
verhaal
hehe...
Ik herken het! Bijvoorbeeld in het rustuur, als iedereen op zijn kamertje moet blijven... was het extra leuk om rond te lopen door de gang, briefjes onder deuren te schuifen, met z'n allen naar buiten komen en dan even snel een kussengevecht houden... dat soort dingen.
Op een gegeven moment zat er een socio in de gang met een tijdschrift! Want ze werden het op het laatst zat om telkens de trap op te rennen om er iets van te zeggen. Ze konden wel precies zien wie de deur open deed, of er iemand op de gang liep enzo... want er zat zo'n bewegingsmelder in de gang en als je deur open ging kregen ze een piepje door op hun pieper.
Oud 07-03-2005, 22:23
Eend
Eend is offline
Jeetje, wat een controle zeg

Bij ons vonden ze die dingen onzin, omdat het geen gevangenis was en je niet als een randdebiel behandeld hoefde te worden.
Oud 18-11-2005, 17:42
Verwijderd
Hoi,

Ik heb zelf zo'n 9 weken op een crisisopvang gezeten in maart van dit jaar. Echt een rotzooi daar ze deden dingen die niet hoorde en het ging er niet echt volgens de regels niet echt profesioneel daar. En nu zit ik momenteel op een adolescentenkliniek gelukkig wel goede proesioneele zorg alleen een vervloekt gebouw een keer met de duur slaan of een keer op de grond stampen was iedereen weer goed wakker.

Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 23:56
Skilly
Skilly is offline
nee
Oud 19-11-2005, 13:37
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Uhh.. dit topic is meer dan een half jaar oud?
Oud 19-11-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 28-02-2005 @ 09:46 :
Tuurlijk mag ik dat. Over 1 jaar kan ik er al gaan werken, hebben nix voor me achter te houden. Zal echter niet meteen op de zwaarste afdeling neergegooid worden hoor Maar toch
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 18:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Myztic schreef op 19-11-2005 @ 17:57 :
Tuurlijk mag ik dat. Over 1 jaar kan ik er al gaan werken, hebben nix voor me achter te houden. Zal echter niet meteen op de zwaarste afdeling neergegooid worden hoor Maar toch
Een vriendin van mij liep in haar 2de jaar stage op de acute opname afdeling stage. Best pittig. 't kan dus wel
Oud 22-02-2006, 16:20
*G*
*G* is offline
Ik heb ook in De Kreek gezeten van november 2004 tot mei 2005
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 17:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
*G* schreef op 22-02-2006 @ 17:20 :
Ik heb ook in De Kreek gezeten van november 2004 tot mei 2005
Wat een late respons
Oud 22-02-2006, 18:23
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-02-2006 @ 18:34 :
Wat een late respons
Ach, ze zal wel gedacht hebben: beter laat dan nooit...
Oud 06-03-2006, 21:50
Verwijderd
Nou zeg,ik heb óók in de Kreek gezeten Maar dan alleen dagbehandeling van maart 2003 tot oktober 2003. En alsof dat nog niet genoeg was een jaar lang op Vrederust in Halsteren. Heb het liever niet over de inrichting e.d. want dan ga ik alles weer naar boven halen
Eend, ik vind het trouwens heel knap van je dat je er zo positief over schrijft. Kvond het nl. niet bepaald een pretje, op allebei de instellingen niet.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 21:55
Ijsklontje.
Ijsklontje. is offline
Helaas wel. 2 keer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten