Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2002, 20:07
Li
Li is offline
Citaat:
Bliksem schreef:

dat heet niet mierenneuken, dat heet elkaar aanvullen
Laat maar, ik wist dat ik hier niet op moest reageren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2002, 21:21
Secreet
Secreet is offline
Hehe mkay ik gaat even een uitgebreide analyse geven na heel veel discussies over mijn aankomende moederschap:

1. Je kunt beter jong knderen krijgen zodat je zelf dichter bij je kind staat.

Bull shit als je het mij vraagt. Een goede moeder die op haar 35e een kind krijgt en haar best doet haar kind te begrijpen, kan dat waarschijnlijk beter als een "hippe"jonge moeder.
Ook heeft leeftijd wel iets te maken met verantwoordelijkheid en het feit dat je op latere leeftijd meer geleefd hebt, meer dingen hebt meegemaakt en meer tijd ervoor zult hebben.
Mijn opinie: leeftijd maakt niet uit, een generatiekloof zal er altijd wel bijven, maar het ligt aan jouw instelling hoe je je kind wilt opvoeden en leren begrijpen.

2. Moderne tijden kinderen.

Ik denk dat de meeste problemen gewoon iets van de laatste tijd zijn. De wereld om ons heen is natuurlijk veranderd de afgelopen 50 jaar, en steeds onveiliger geweest. Maar ouders denken tegenwoordig dus ook door dat erin te proppen veiliger te maken. Bull shit als je het mij vraagt, er kan van alles gebeuren en ouders doen natuurlijk nvan alles om hun kinderen te beschermen, maar er zijn een hoop grenzen daarin...Je kunt een kind niet het leven voorhouden, het kind moet het zelf gaan ontdekken. Dat is hetgene wat een hoop ouders dwars zit, en ik denk dat wanneer je dan toch een goede moderne ouder wilt zijn, je je kind op moet voeden naar die maatschappij. Dus leer het zichzelf verdedigen, leer het op zijn tijd brutaal te zijn maar leer het ook respect te hebben...

amen
Oud 03-06-2002, 22:01
RekZ
RekZ is offline
Offtopic: Rosi, stapte jij zaterdag rond 11:40 in de trein naar R'dam vanaf Schiedam Nieuwland?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten