![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als jij netjes (geen geblèr) vraagt of ik niet wil roken, dan doe ik dat gewoon niet. |
![]() |
||
Citaat:
juist.. er zitten belachelijk hoge accijns op tabak.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik houd niet van roken en had ook het liefst dat niemand het deed. En een verbod op bepaalde openbare plaatsen vind ik niet meer dan redelijk. Maar een algeheel verbod vind ik gewoon echt niet kunnen, er is geen reden toe. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je kan nu heel simplistisch zeggen dat ze maar moeten stoppen, maar meestal is die sigaret net hun troost. Ze verbieden het op de meeste plaatsen en het kost al genoeg, dus volgens mij moet er niet strenger worden opgetreden. Men moet vooral aan preventie doen bij de jonge jeugd en es op lange termijn oplossingen bedenken. Verbieden werkt niet, een repressief beleid wekt soms net het tegengestelde effect in de hand. Preventie en sensibilisatie zijn volgens mij de sleutelwoorden. Verder is het argument van de kosten voor de gezondheidszorg ook al eeuwen achterhaald. Denk maar aan het overgewicht e.d. Het vooral omdat roken zo'n zichtbaar fenomeen is dat men er zo over zaagt. Volgens mij is het een luxe/tolerantie-probleem. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Men zegt hier: laat de prijs van de sigaretten maar omhoog gaan, dan zullen minder mensen roken/meer mensen stoppen. Da's goed mogelijk, maar welke mensen zullen deze maatregel gewaar worden? Ze moeten mensen motiveren te stoppen, maar niet op zo'n manier. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Jammer dat jij ELKE manier goed vindt. Ze noemen dat ofwel extreem ofwel oerdom, dacht ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() goedzo ![]() wel volhouden he ![]()
||
Citaat:
Al met al krijgen rokers zo ongeveer het idee dat ze misdadigers zijn. Dit gaat me te ver. Overigens, ik ben zelf gestopt (ondanks de hunkering die telkens weer opgewekt werd door de herinnering aan nicotine in antirookcampagnes ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Clean air Nederland: 'Roken in eigen tuin moeten we niet meer willen' df | 124 | 05-10-2015 06:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
enquete roken rare | 51 | 20-06-2012 15:59 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête over roken LuCernaA | 2 | 31-05-2008 08:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De strijd tegen roken perfectme | 500 | 25-04-2007 14:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti-rook spotjes Yamyam | 77 | 30-10-2002 11:37 |