Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 13:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2005 @ 14:30 :
FYI, ik was niet serieus. Dit hele topic is niet serieus. Iedereen die serieus meent dat de sharia hier kan worden ingevoerd moet je niet serieus nemen.

Oud 23-02-2005, 13:38
PGWR
PGWR is offline
Verhagen hoort toch te weten dat voor een grondwetswijziging tweemaal een gekwalificeerde meerderheid nodig is in de Staten-Generaal. In invoeren van de Sharia zal dus moeilijk worden, aangezien zelfs de meest "sceptische" voorspellingen uitgaan dat over een aantal decennia een kleine meerderheid van het volk Islamitisch is.

Wanneer radicale moslims de democratie zullen gaan bedreigen, zullen ze dat niet doen via democratische wegen. Zelfs een staatsgreep is dan nog eerder te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:39
Mujahideen
Mujahideen is offline
Wat is er mis met de Sharia?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-02-2005 @ 14:39 :
hahahahahaha
Oud 23-02-2005, 13:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-02-2005 @ 14:43 :
hahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:45
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Wat denk je zelf moslim?
Oud 23-02-2005, 13:46
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 14:45 :
Wat denk je zelf moslim?
Niet veel, kaffir.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:46
Joostje
Joostje is offline
The Sharia should be opposed for its imposition of theocracy over democracy, its abuse of human rights, its institutionalized discrimination, its denial of human dignity and individual autonomy, its punishment of alternative lifestyle choices, and for the severity of its punishments.

http://www.ntpi.org/html/whyoppose.html

(rest van artikel)
Oud 23-02-2005, 13:47
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-02-2005 @ 14:46 :
The Sharia should be opposed for its imposition of theocracy over democracy, its abuse of human rights, its institutionalized discrimination, its denial of human dignity and individual autonomy, its punishment of alternative lifestyle choices, and for the severity of its punishments.

http://www.ntpi.org/html/whyoppose.html

(rest van artikel)
Kijk dit is pas grappig hahahaha
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:50
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-02-2005 @ 14:46 :
Niet veel, kaffir.
Spreek dan tenminste Nederlands.
Oud 23-02-2005, 13:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 14:50 :
Spreek dan tenminste Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:53
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 23-02-2005 @ 14:51 :
terrorist
Oud 23-02-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 09:44 :

Overigens vind ik dat S. zich nu ook duidelijk tegen heeft gesproken. Over MSN beweerde ze recentelijk nog dat de sharia niet ingevoerd hoort te worden in een niet-Islamitisch land en nu verklaart ze zichzelf voorstander van het invoeren van de sharia. De werkelijke aard van S. en Makelville komt wel weer eens naar boven. Enkeltje Iran misschien dames?
Bood jij recent nog niet je excuses aan voor je achterlijke gedrag die je hier nu weer overduidelijk aan het voortzetten bent? Volgens mij lijdt jij echt aan een boderline persoonlijkheidsstoornis
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
De sharia is achterlijk omdat het geen procedures heeft om de regels aan te passen aan de wensen van degenen die eraan onderworpen zijn.

Maarja, daarvoor is het natuurlijk ook een 'all-in-one' oplossing.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 23-02-2005 @ 14:57 :
Bood jij recent nog niet je excuses aan voor je achterlijke gedrag die je hier nu weer overduidelijk aan het voortzetten bent? Volgens mij lijdt jij echt aan een boderline persoonlijkheidsstoornis
Ik heb meteen gezegd dat het niet betekende dat ik me in de toekomst poeslief zou gedragen. Bovendien wijs ik S. gewoon op tegenstrijdigheid in haar uitlatingen. Niet meer, niet minder.

En als mensen voor de sharia zijn, dan mogen ze van mij idd naar een land vertrekken waar ze die hebben. Waarom dan in NL willen zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:48
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 15:44 :
Ik heb meteen gezegd dat het niet betekende dat ik me in de toekomst poeslief zou gedragen. Bovendien wijs ik S. gewoon op tegenstrijdigheid in haar uitlatingen. Niet meer, niet minder.

En als mensen voor de sharia zijn, dan mogen ze van mij idd naar een land vertrekken waar ze die hebben. Waarom dan in NL willen zijn?
Ten eerste was S. niet eens serieus en ten tweede als het aan haar gericht was waarom betrek jij mij er dan bij?

En owjah over dat poeslief zijn alsof mij dat wat kan schelen ik wijs je slechts op je achterlijke steeds aanvallende gedrag die nergens op slaat als je wilt discussieren best maar ga niet steeds op de persoon spelen, dan kun je net zo goed meteen toegeven dat je inhoudelijk weinig tot niets te melden hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 23-02-2005 @ 15:48 :
Ten eerste was S. niet eens serieus en ten tweede als het aan haar gericht was waarom betrek jij mij er dan bij?

En owjah over dat poeslief zijn alsof mij dat wat kan schelen ik wijs je slechts op je achterlijke steeds aanvallende gedrag die nergens op slaat als je wilt discussieren best maar ga niet steeds op de persoon spelen, dan kun je net zo goed meteen toegeven dat je inhoudelijk weinig tot niets te melden hebt.
Volgens mij heb jij ongeveer gezegd het eens te zijn met S.

En ik discussieer niet met mensen die ons land aan de sharia willen onderwerpen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 15:51 :

En ik discussieer niet met mensen die ons land aan de sharia willen onderwerpen.
Jij leest alleen maar wat je wil lezen ajuus

En owjah nog een miniem detailtje dat jij blijkbaar over het hoofd ziet ik ben niet voor de invoering van de sharia ik ben zelfs een voorstander van scheiding van kerk en staat. Maar ja dit zal je ook wel weer over het hoofd zien in je haast om mensen met een andere mening te veroordelen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 14:59
RanC
RanC is offline
Die Sharia komt hier toch nooit. <------ (punt)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:14
Verwijderd
Tjonge, ben ik een keer niet-serieus, krijg ik dit soort reacties
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:17
RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 23-02-2005 @ 16:14 :
Tjonge, ben ik een keer niet-serieus, krijg ik dit soort reacties
*aai*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dat ik toch serieus 2 minuten van m'n leven verspild heb aan het lezen van dit topic.

Maar als Verhagen dit echt heeft geroepn, spoort hij natuurlijk niet. Als de SGP wil proberen om via de politiek ons lanmd terug te voeren naar de jaren '50, om vrouwen en homo's vervolgens hun rechten te ontnemen, dan mogen moslims natuurlijk hetzelfde proberen met de sharia.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:57
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ok, ik weet het goed gemaakt. De sharia gaat vanaf nu in, maar geldt enkel voor moslims, Kijken hoeveel Marokkaantjes zonder handen ik ga tegenkomen de komende weken
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-02-2005 @ 20:57 :
Ok, ik weet het goed gemaakt. De sharia gaat vanaf nu in, maar geldt enkel voor moslims, Kijken hoeveel Marokkaantjes zonder handen ik ga tegenkomen de komende weken
"Iedereen gelijk voor de wet", dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:26
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-02-2005 @ 21:06 :
Dat zeggen de Nederlandse politici ook, maar blijkbaar zijn er veel muzelmannen die er anders over denken, het zij zo.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-02-2005 @ 21:26 :
Dat zeggen de Nederlandse politici ook, maar blijkbaar zijn er veel muzelmannen die er anders over denken, het zij zo.
Dus je bent ertegen dat muzelmannen niet iedereen gelijk voor de wet houden, maar je zou er zelf ook aan meedoen? Ja, that makes sense.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 21:00
RanC
RanC is offline
Als ze toch bezig zijn, dan wil ik een verbod op:

-Koeien.
-Vogelbekdieren.
-Idioten.
-Drenthe.
-Friesland.
-Limburg.
-Slush Puppies.

Als dat óók in het partij-programma van zo'n Sharia-partij zit, dan ben ik voor.

Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 21:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RanC schreef op 23-02-2005 @ 22:00 :
Als ze toch bezig zijn, dan wil ik een verbod op:
-Idioten.
Dan wordt het zo leeg op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 21:15
Verwijderd
Citaat:
(...) 'radicaal-extremistische moslimpartijen' (...)
Hehe, dit doet me denken aan een grap die ik vorige week hoorde, over extreem radicale moslims. ^_^
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-02-2005 @ 21:06 :
Gheh. Wie dat ooit verzonnen heeft
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 23:55
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Verhage zou eens wat minder Hollywoodfilms moeten kijken.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 00:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 24-02-2005 @ 00:55 :
Verhage zou eens wat minder Hollywoodfilms moeten kijken.
je wilt beweren dat het 'artikel' dat gepost werd geen hoax is?
Oud 24-02-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 15:51 :

Doe niet zo hypocriet, zeg.

Ik heb nooit de Sharia verworpen, wel heb ik gezegd dat de Sharia onmogelijk in Nederland ingevoerd kan worden, omdat de Sharia enkel toegepast kan worden als de BURGERS het toelaten.. Dit loop ik voortdurend te roepen hier..
Zoek mn posts er maar op na, als je het zo belangrijk vindt.

edit: spellingsfout

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 09:55.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 09:49
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
tiswah
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:15
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 24-02-2005 @ 10:25 :
Doe niet zo hypocriet, zeg.

Ik heb nooit de Sharia verworpen, wel heb ik gezegd dat de Sharia onmogelijk in Nederland ingevoerd kan worden, omdat de Sharia enkel toegepast kan worden als de BURGERS het toelaten.. Dit loop ik voortdurend te roepen hier..
Zoek mn posts er maar op na, als je het zo belangrijk vindt.

edit: spellingsfout
Maar als de moslims dus de meerderheid plus een hebben krijgen we hier dus wel een sharia wat jou betreft? Waarom verhuis je dan niet naar Iran, daar kun je lekker onder de Sharia leven? Waarom die belachelijke wetgeving naar Nederland willen verspreiden?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:18
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 24-02-2005 @ 11:15 :
Maar als de moslims dus de meerderheid plus een hebben krijgen we hier dus wel een sharia wat jou betreft? Waarom verhuis je dan niet naar Iran, daar kun je lekker onder de Sharia leven? Waarom die belachelijke wetgeving naar Nederland willen verspreiden?
In Iran is 5% van de bevolking heroïneverslaafd, een paar procent heeft HIV/AIDS en prostitutie is er normaal. (via tijdelijke huwelijken)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Als diezelfde moslims de Sharia willen, waarom niet? Dat noem je toch democratie?

Waarom ik niet naar Iran verhuis? Misschien omdat ze daar ook niet onder de Sharia leven..

Als hier moslims in de meerderheid zijn (over paranoia gesproken ) is het logisch dat er veel zal veranderen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Maar als de moslims dus de meerderheid plus een hebben krijgen we hier dus wel een sharia wat jou betreft?
Zo werkt dat in een democratie he

Citaat:
Waarom verhuis je dan niet naar Iran, daar kun je lekker onder de Sharia leven? Waarom die belachelijke wetgeving naar Nederland willen verspreiden?
Waarom hou jij je mond gewoon niet als je toch niets zinnigs te zeggen hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 24-02-2005 @ 11:20 :
Als diezelfde moslims de Sharia willen, waarom niet? Dat noem je toch democratie?

Waarom ik niet naar Iran verhuis? Misschien omdat ze daar ook niet onder de Sharia leven..

Als hier moslims in de meerderheid zijn (over paranoia gesproken ) is het logisch dat er veel zal veranderen.
Nee, dat vind ik helemaal niet logisch. Dat noem ik verdekte kolonisatie. De Islam is niet de oorspronkelijke cultuur hier en de oorspronkelijke cultuur hoort enigszins gerespecteerd te worden. Ik pas er voor dat hier in Nederland het homohuwelijk afgeschaft wordt, abortus verboden en dat mijn toekomstige dochters met een hoofddoek rond moeten lopen in hun eigen land. Ik verwacht dat de moslims in Nederland zo verstandig zijn om dat soort dingen niet te willen, mochten ze in de meerderheid komen, maar anders zal ik me nooit in eigen land laten onderdrukken door een vreemde cultuur.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Nederland moet op den duur Islamitisch worden en dat zal in de toekomst ook zeker gebeuren. Dus we kunnen verwachten dat jij of je kleinkinderen over een x aantal jaar in een burqa lopen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-02-2005 @ 11:36 :
Nee, dat vind ik helemaal niet logisch. Dat noem ik verdekte kolonisatie. De Islam is niet de oorspronkelijke cultuur hier en de oorspronkelijke cultuur hoort enigszins gerespecteerd te worden. Ik pas er voor dat hier in Nederland het homohuwelijk afgeschaft wordt, abortus verboden en dat mijn toekomstige dochters met een hoofddoek rond moeten lopen in hun eigen land. Ik verwacht dat de moslims in Nederland zo verstandig zijn om dat soort dingen niet te willen, mochten ze in de meerderheid komen, maar anders zal ik me nooit in eigen land laten onderdrukken door een vreemde cultuur.
In de eerste plaats zou voor het invoeren van de sharia ( en de meeste onderdelen daarvan) de grondwet aangepast moeten worden, en om dat toe te laten zal 2/3 van de kamerzetels bezet moeten zijn die daarvoor zuden stemmen. Lijkt me enigzins onwaarschijnlijk. Daarnaast zou die 2/3 meerderheid eensgezind moeten zijn over wat precies de shria inhoudt, want daar bestaan meer dan genoeg interpretaties van.
Ten tweede is de nederlandse cultuur ook niet oorspronkelijk van hier, ofzo. En de standpunten wat betreft abortus en euthanasie en dergelijke zijn pas de laatste circa 30 jaar veranderd.

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 10:48.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-02-2005 @ 11:36 :
Gut o gut...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 24-02-2005 @ 11:40 :
Nederland moet op den duur Islamitisch worden en dat zal in de toekomst ook zeker gebeuren. Dus we kunnen verwachten dat jij of je kleinkinderen over een x aantal jaar in een burqa lopen.
En daar pas ik dus voor. Desnoods zal ik me met wapens verzetten tegen dergelijke onderdrukkende radicaliteit, mochten er mensen zo idioot zijn om dat zover te laten komen. Ik ga er overigens voor alsnog niet vanuit dat dat nodig zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 24-02-2005 @ 11:41 :
In de eerste plaats zou voor het invoeren van de sharia ( en de meeste onderdelen daarvan) de grondwet aangepast moeten worden, en om dat toe te laten zal 2/3 van de kamerzetels bezet moeten zijn die daarvoor zuden stemmen. Lijkt me enigzins onwaarschijnlijk.
Ten tweede is de nederlandse cultuur ook niet oorspronkelijk van hier, ofzo. En de standpunten wat betreft abortus en euthanasie en dergelijke zijn pas de laatste circa 30 jaar veranderd.
Wij hebben wel samen voor die vrijheden gevochten in dit land. Zou jij ze overboord willen gooien?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 24-02-2005 @ 11:41 :
In de eerste plaats zou voor het invoeren van de sharia ( en de meeste onderdelen daarvan) de grondwet aangepast moeten worden, en om dat toe te laten zal 2/3 van de kamerzetels bezet moeten zijn die daarvoor zuden stemmen. Lijkt me enigzins onwaarschijnlijk.
Juist.

Citaat:
Dat zijn geen argumenten. Voor deze discussie is alleen van belang de afbakening wat nu 'Nederlandse' cultuur is. Daar vallen dus ook dingen onder die wij pas enkele decennia als onze cultuur beschouwen.

En nog los daarvan, wat heeft het nou voor nut te constateren dat de 'Nederlandse' cultuur ook uit meerdere onderdelen is opgebouwd die niet allemaal aan het geografische gebied 'Nederland' zijn ontsproten? Omdat Big Macs ook geen Nederlandse uitvinding zijn, moeten we alle invloeden van buitenaf maar meteen toelaten?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-02-2005 @ 11:43 :
Wij hebben wel samen voor die vrijheden gevochten in dit land. Zou jij ze overboord willen gooien?
Gozer, jij hebt geen reet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 24-02-2005 @ 11:45 :
Gozer, jij hebt geen reet gedaan.
Wij is als in, wij het volk van Nederland. Onder andere de generatie van mijn ouders. En dat er hier mensen van buitenaf heen zijn gekomen in de loop van de 20e eeuw met de kennelijke bedoeling die vrijheden omver te werpen betekent niet dat ik dat toe zal laten.

"Give me liberty or give me death!"
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 10:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-02-2005 @ 11:45 :
Dat zijn geen argumenten. Voor deze discussie is alleen van belang de afbakening wat nu 'Nederlandse' cultuur is. Daar vallen dus ook dingen onder die wij pas enkele decennia als onze cultuur beschouwen.

En nog los daarvan, wat heeft het nou voor nut te constateren dat de 'Nederlandse' cultuur ook uit meerdere onderdelen is opgebouwd die niet allemaal aan het geografische gebied 'Nederland' zijn ontsproten? Omdat Big Macs ook geen Nederlandse uitvinding zijn, moeten we alle invloeden van buitenaf maar meteen toelaten?
ik relativeerde even Darkside's "oorspronkelijke cultuur".
Verwijderd
Ik vind dat al die mensen die gillen dat ze tegen de invoering van de sharia zijn eigenlijk nogal minachting tentoon spreiden voor onze rechtsstaat en democratie. Alsof dat fragiele, beïnvloedbare kleine kindjes zijn die door de minste of geringste invloed van kwade krachten sneuvelen.
Met citaat reageren
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 24-02-2005 @ 11:47 :
Wij is als in, wij het volk van Nederland. Onder andere de generatie van mijn ouders. En dat er hier mensen van buitenaf heen zijn gekomen in de loop van de 20e eeuw met de kennelijke bedoeling die vrijheden omver te werpen betekent niet dat ik dat toe zal laten.

"Give me liberty or give me death!"
de moslims zijn hier niet gekomen als gastarbeider, maar als revolutionaire guerillas in disguise ja/nee
Reageren

Regels voor berichten