Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2005, 12:47
Suzanne
Suzanne is offline
Ik weet dat ik dom ben.. benadrukken helpt niet..
Oud 25-02-2005, 12:49
enema abortion
enema abortion is offline
Ik denk toch echt dat je misschien wat beter je best zou moeten doen om andermans posts te lezen want ik zeg nergens dat je dom bent, ik zeg alleen dat je onzin verkondigt.
Oud 25-02-2005, 12:49
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Suzanne schreef op 25-02-2005 @ 13:47 :
Ik weet dat ik dom ben.. benadrukken helpt niet..
het probleem met jou is dat je steeds allmaal dingen verkondigt maar verder helemaal niet komt met middelen om aan te tonen waarom je gelijk hebt.
Oud 25-02-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
HenkMul schreef op 25-02-2005 @ 13:35 :

Daar klopt iets niet, Suzanne. Misschien moet je die skileraar eens uit je hoofd zetten en een speurtocht ondernemen naar de wondere wereld van de muziek.
Da's een andere Susanne, Henk

Citaat:
het probleem met jou is dat je steeds allmaal dingen verkondigt maar verder helemaal niet komt met middelen om aan te tonen waarom je gelijk hebt
Misschien moet ze de politiek in
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:53
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 25-02-2005 @ 13:35 :
De feiten op een rij;

- Ik ken slechts de commerciële nummers, want ik ben te lamlendig om verder op onderzoek uit te gaan.
- De commerciële muzikale input beslaat slechts, pak 'm beet, 5% van het gehele muzikale domein.

Hence, de hedendaagse muziek is kut.

Daar klopt iets niet, Suzanne. Misschien moet je die skileraar eens uit je hoofd zetten en een speurtocht ondernemen naar de wondere wereld van de muziek.

On-topic,

Autechre. .

Henk Mul !
helder, in tegenstelling tot de topic starter die niet duidelijk maakt wat ze met dit topic wil..

als je het enkel over top 40 muziek hebt en dan gekeken over de jaren heen ben ik van mening dat het vroeger wel beter te pruimen was, (maarja daar zal ik me vast ook wel tegen verzet hebben ofzo).

vaag topic
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:54
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
eXo schreef op 25-02-2005 @ 13:52 :
Da's een andere Susanne, Henk
. .

Mijn excuses.

Henk Mul !
Oud 25-02-2005, 12:57
Verwijderd
Ja het lijkt alsof wat vroeger popmuziek was wel gaver is dan de popmuziek van nu. Hoe dat komt weet ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 12:59
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Suzanne schreef op 25-02-2005 @ 13:43 :
Je bent echt enorme botte eikel zeg!

Leer is niet zo af te kraken als het niet gaat zoals jij wilt.. gewone communicatie is ook een optie.. Heel wat mensen begrijpen het blijkbaar wel!
Mevrouw Suzanne, ik probeer al een aantal posts om argumenten, bands en genres aan je te ontfrutselen in de naam van een zinvolle discussie. Het feit dat u mij die niet geeft, zegt mij eigenlijk dat u gewoon eigenwijs bent. Als u vindt dat ik daar ongelijk in heb, bewijs dat dan, in plaats van beledigingen naar mijn hoofd te slingeren. Ik heb geen enkele belediging geuit in dit topic, alleen een ietwat scherpe deductie. Ik wens daarom ook geen scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd te krijgen, tenzij goed geaard in argumenten. Als u niet weet, of niet wil weten wat argumenten zijn bent u in mijn ogen de reden dat de democratie faalt, en de wereld zo'n verschrikkelijk shithole is.

Eigenlijk vind ik de wereld best fijn af en toe, maar dit is zo veel grappiger
Oud 25-02-2005, 13:03
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
eXo schreef op 25-02-2005 @ 13:57 :
Ja het lijkt alsof wat vroeger popmuziek was wel gaver is dan de popmuziek van nu. Hoe dat komt weet ik ook niet
[Pseudo-intellectueel geneuzel]

Vergeleken met vroegere tijden, toen de inlijving van een gewaarwording of ondervinding geschiedde door sterke driften, die onmiddelijk werden omgezet in een instinctieve handeling, opvatting of overtuiging lijdt de moderniteit aan een teveel aan bewustzijn. Men wordt bedolven onder de indrukken, waarbij er kosten noch moeite worden gespaard om deze te verwerken. Zo ook in de muziek. Alles moet snel, snel en snel - en dat brengt kwaliteitsverlies met zich mee. Om Nietzsche maar eens te quoten: "Het tempo van deze instroom een prestissimo; de indrukken wissen zichzelf uit; men verweert zich er instinctief tegen iets in te nemen, diep te nemen, iets te verteren."

[/pseudo-intellectueel geneuzel]

Henk Mul !
Oud 25-02-2005, 13:04
Tsasil
Tsasil is offline
Zegt Nietsche ook wanneer dit zijn piek bereikt?
Oud 25-02-2005, 13:05
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 25-02-2005 @ 14:04 :
Zegt Nietsche ook wanneer dit zijn piek bereikt?
Volgens mij zitten we nu in de piek. Maar wat snorremans er exact over zegt, weet ik niet.

Henk Mul !

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:08
Suzanne
Suzanne is offline
Ik kan wel bands gaan noemen als Queen en Guns & Roses dan.. zo'n soort band is toch al tijden niet meer in onze top 40 voorgekomen? Dat wil ik ermee zeggen.. En misschien graaf ik dan wel niet diep genoeg in de muziek van tegenwoordig maar het ging ook om de top40 muziek van tegenwoordig en vroeger..

PS: Ik ben niet zo dat ik alles vroeger beter vond, maar wat muziek betreft zie ik het wel achteruitgaan (nogmaals de muziek uit de top40)
Oud 25-02-2005, 13:08
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 25-02-2005 @ 14:05 :
Volgens mij zitten we nu in de piek. Maar wat snorremans er exact over zegt, weet ik niet.

Henk Mul !
Betekend dat ook dat we binnenkort onze denkbeeldige strijkstok gaan breken, of gaan we langzaam over naar een largo?

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:09
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 25-02-2005 @ 14:08 :
Betekend dat ook dat we binnenkort onze denkbeeldige strijkstok gaan breken, of gaan we langzaam over naar een largo?
Tsasil, ik ben helaas geen visionair. Ik denk dat je in deze tijd beter Jomanda kan raadplegen.

Henk Mul !
Oud 25-02-2005, 13:09
Suzanne
Suzanne is offline
dit moest ik nog even toevoegen:

En gelooft er nog iemand dat de top 5 van de eeuwige honderd ooit zal veranderen? Ik dus niet..
Oud 25-02-2005, 13:10
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Suzanne schreef op 25-02-2005 @ 14:09 :

En gelooft er nog iemand dat de top 5 van de eeuwige honderd ooit zal veranderen? Ik dus niet..
Ja, we leven in een darwinistische, veranderlijke wereld, haha!

Henk Mul !
Oud 25-02-2005, 13:12
enema abortion
Suzanne, ik denk dat je voor het gemak even het muzikale vernuft van Scooter over het hoofd ziet. Deze vriendelijke Duitser met zijn posi-top levert al jaar en dag kwaliteit en zal dat ook altijd blijven doen.

'always hardcore'.
Oud 25-02-2005, 13:13
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 25-02-2005 @ 14:09 :
Tsasil, ik ben helaas geen visionair. Ik denk dat je in deze tijd beter Jomanda kan raadplegen.

Henk Mul !
Ik was ook alleen nieuwsgierig naar jou denkbeelden, niet jou visioenen van de toekomst. Die krijg ik zelf wel, als ik wat van mijn salviapotje in mijn pijp stop.
Oud 25-02-2005, 13:13
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Suzanne schreef op 25-02-2005 @ 14:08 :
Ik kan wel bands gaan noemen als Queen en Guns & Roses dan.. zo'n soort band is toch al tijden niet meer in onze top 40 voorgekomen? Dat wil ik ermee zeggen.. En misschien graaf ik dan wel niet diep genoeg in de muziek van tegenwoordig maar het ging ook om de top40 muziek van tegenwoordig en vroeger..

PS: Ik ben niet zo dat ik alles vroeger beter vond, maar wat muziek betreft zie ik het wel achteruitgaan (nogmaals de muziek uit de top40)
misschien was het verstandig geweest als je in je beginpost ook al had gezegd dat het je specifief om top 40 ging, want daarin heb je het over ' de muziekwereld; en die is wel iets breder dan de top 40 (ietsjes maar).
Oud 25-02-2005, 13:14
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 25-02-2005 @ 14:12 :
Suzanne, ik denk dat je voor het gemak even het muzikale vernuft van Scooter over het hoofd ziet. Deze vriendelijke Duitser met zijn posi-top levert al jaar en dag kwaliteit en zal dat ook altijd blijven doen.

'always hardcore'.
Zeer onwaar... Scooter zijn de laatste jaren zeeeeer achteruit gegaan .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:15
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Suzanne schreef op 25-02-2005 @ 14:08 :

Nu komen we ergens, mevrouw Suzanne.

Ik ben het met je eens dat de top40 sinds de jaren 80 alleen maar achteruit is gegaan, maar zoals inmiddels denk ik wel duidelijk is geldt dat helemaal niet voor alle muziek. Het is de massa die nu blijkbaar alleen oppervlakkige, simpele muziek wil en hier blijkbaar niet te veel achter wil hoeven zoeken.
Oud 25-02-2005, 13:17
enema abortion
Scooter is van 'hyper hyper' tot 'how much is the fish?' tot 'maria ( I like it loud)' en het recente 'always hardcore' altijd een muzikaal genie gebleven.

Om over de teksten nog maar te zwijgen, die man strooit met wijsheden alsof het pas gevallen herfstbladeren zijn:

'It's nice to be important, but it's more important to be nice'.
Oud 25-02-2005, 13:17
deadpassenger
deadpassenger is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 25-02-2005 @ 14:12 :

'always hardcore'.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:18
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
maar goed nu zijn we hier voorbij, volgende stap hoe ziet de pop muziek in de toekomst eruit?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:19
Tsasil
Tsasil is offline
Meer 80's covers?
Oud 25-02-2005, 13:20
Suzanne
Suzanne is offline
Ohja sorry mijn fout.. top40 bedoelde ik.. Maar ik noemde tmf en mtv daar verschijnt voornamelijk top40 muziek op..

Het geldt inderdaad niet voor elk genre..
Oud 25-02-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
enema abortion schreef op 25-02-2005 @ 14:17 :
Scooter is van 'hyper hyper' tot 'how much is the fish?' tot 'maria ( I like it loud)' en het recente 'always hardcore' altijd een muzikaal genie gebleven.

Om over de teksten nog maar te zwijgen, die man strooit met wijsheden alsof het pas gevallen herfstbladeren zijn:

'It's nice to be important, but it's more important to be nice'.
Respect to the man in the icecream van Toch zijn de ouwe liedjes cooler.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 25-02-2005 @ 14:19 :
Meer 80's covers?
NEE!!!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:33
Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
eXo schreef op 25-02-2005 @ 14:31 :
NEE!!!
Oud 25-02-2005, 13:34
Tsasil
Tsasil is offline
Oud 25-02-2005, 13:34
enema abortion
Suzanne, zou je misschien in willen gaan op mijn Scooter argument?
Oud 25-02-2005, 13:35
Escapism
Escapism is offline
Oud 25-02-2005, 13:37
Suzanne
Suzanne is offline
Ik vind scooter niks.. solly.. hardcore is niet voor mij weggelegd
Oud 25-02-2005, 13:39
Tsasil
Tsasil is offline
Ik vond dat liedje met die 'tu tu tu tidulututu.... tutu tu tu tudelututu' wel goed
Oud 25-02-2005, 13:41
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 25-02-2005 @ 14:19 :
Meer 80's covers?
Ja, Linkin Park.
Oud 25-02-2005, 13:41
Suzanne
Suzanne is offline
In mijn trance tijd vond ik mauro picotto, ferry corsten en delerium wel aardig.. Best vaag hoe ik een overstap heb gemaakt van trance naar rock
Oud 25-02-2005, 13:42
EggeD
EggeD is offline
Kan makkelijk, is allebei poppie.
Oud 25-02-2005, 13:43
Tsasil
Tsasil is offline
Mijn overstap was van Micheal jackson naar happy hardcore naar Black Metal
Oud 25-02-2005, 13:44
Verwijderd
Het zal niet lang duren voor we alle instrumenten en, moeilijker nog, zang met computers na kunnen bootsen. Dan kunnen we dus met een computerprogramma muziek van topkwaliteit maken zonder enig talent nodig te hebben in het spelen van instrumenten.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 13:44
EggeD
EggeD is offline
Ik stap niet, ik zweef.
Oud 25-02-2005, 13:46
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-02-2005 @ 14:44 :
Het zal niet lang duren voor we alle instrumenten en, moeilijker nog, zang met computers na kunnen bootsen. Dan kunnen we dus met een computerprogramma muziek van topkwaliteit maken zonder enig talent nodig te hebben in het spelen van instrumenten.
Een computer is ook een muziekinstrument en daar heb je ook talent voor nodig.
Oud 25-02-2005, 13:46
Blenderhead
Blenderhead is offline
schni schna schnappi

verder gewoon weinig tv/radio kijken, dan ontwijk je die meuk al een heel eind...
Oud 25-02-2005, 13:48
Suzanne
Suzanne is offline
Citaat:
EggeD schreef op 25-02-2005 @ 14:42 :
Kan makkelijk, is allebei poppie.
Ja maar het is toch een mega verschil, ook niet in 1 keer ofzo.. maar ik kan me nog wel voorstellen wat voor hekel in aan rock muziek had.. Ach ja een mens veranderd he.. gelukkig maar
Oud 25-02-2005, 13:54
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Ik vind de meeste pop ook kut..
Maar af en toe is er gewoon een heel erg lekker nummer in de top40..
Alleen die worden ook geproduceerd door grote namen, die weten hoe je muziek goed kan laten klinken..

Even een voorbeeldje, Britney Spears, mjah laten we maar niet over d'r muziek beginnen toen ze begon.
Maar toen kwam ze opeens in een sappig stewardess pakje aanzetten, met een flex muziekje erachter, die ik niet erg vind om te horen en wat ik ook als goeie pop muziek beschouw..

Maja zo'n beetje alle muziek is gebaseerd op een paar basisprincipes die heel lang geleden zijn ontdekt, en men bouwt daar nog steeds op vort, ook in de jaren 80..
Dus tsjah of muziek nu altijd vernieuwend moet zijn, soms is cliche mss wel het beste middel om muziek catchy te maken..
Oud 25-02-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Suzanne schreef op 25-02-2005 @ 14:41 :
delerium
<4
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 14:04
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-02-2005 @ 14:44 :
als je zelf de muziek maakt dan heb je daar zeker wel talent voor nodig, als je een programma ontwerpt dat elke dag een nummer 1 hit uitschijt is dat een ander verhaal. ik hoop dat je het eens bent.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 14:15
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Bruce schreef op 25-02-2005 @ 14:54 :
Maja zo'n beetje alle muziek is gebaseerd op een paar basisprincipes die heel lang geleden zijn ontdekt, en men bouwt daar nog steeds op vort, ook in de jaren 80..
Dus tsjah of muziek nu altijd vernieuwend moet zijn, soms is cliche mss wel het beste middel om muziek catchy te maken..
Correctie, in de jaren 80 is er een factor bijgekomen, waar nu eigenlijk een groot deel van de industrie op is gebouwd: MTV. Vandaar dat Britney nu in een geil pakje rond huppelt.
Oud 25-02-2005, 21:37
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
True, de mediahype is nu een onderdeel van muziek geworden..
Maja is dat niet met alles zo, spellen lopen over in films, films lopen over in spellen..
Muziek loopt over in film etc..
Muziek is niet puur muziek..
Het draait vaak ook om het image eromheen./..
Maar dat werd juist in de jaren '80 gebruik, uiterlijk boven innerlijk..
Dus eigenlijk is jaren '80 muziek, muzikaal gezien gewoon p00p..
Oud 25-02-2005, 23:08
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Suzanne schreef op 25-02-2005 @ 12:14 :
@ Tsasil, uh nee maar ik weet wat mijn smaak is.. als je tmf etc volgt zie je dat R&B troep helemaal in is en tja dat is dus echt de verschrikkelijkste genre die ik ken zowat op het gebied van muziek.. Maar trance enzo is ook alleen maar met bliepjes..
Citaat:
Suzanne schreef op 25-02-2005 @ 13:43 :
Leer is niet zo af te kraken als het niet gaat zoals jij wilt.. gewone communicatie is ook een optie.. Heel wat mensen begrijpen het blijkbaar wel!
Leuk
Oud 26-02-2005, 09:32
Verwijderd

Hyphaaaa Hyphaaaaaaaaaaaa
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten