![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
ik ben ook wel benieuwd, want ik vraag me het echt af. is het gewoon zo dat je zoiets nooit kunt voorspellen of hebben de bands van de laatste tijd gewoon weinig te bieden? brand los!
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nou ja, dan weet ik het niet.
||
Citaat:
cedric gaf aan dat hij wel zoiets als blood on the tracks wou, dus misschien wordt het volgende album wel compleet acoustisch. wat ik alleen maar kan toejuichen zolang ze het niveau van televators worden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar sinds halverwege de jaren 90 is er (relatief gezien) eigenlijk niks gebeurd als je het mij vraagt. Voornamelijk oude wijn in nieuwe zakken.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
tegenwoordig kan je als band niet groter worden dan radiohead of oasis (of ze het nou wel of niet verdienen staan nu niet ter discussie). maar ik kan ook weinig bands noemen die zoiets voor elkaar krijgen. nouja misschien dat gem tot in den dood blijft spelen, maar of we daar vrolijker van moeten worden.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Sowieso hoeft het niet noodzakelijk een slechte zaak te zijn niet door te groeien tot mainstream-monsters van het genre U2 of R.E.M. En wie had er 15 jaar geleden ook verwacht dat U2 en R.E.M. nu deze proporties zouden hebben? Misschien zijn er nu minder bands die een dergelijk groot publiek aanspreken? Wat TV On The Radio doet is binnen het pop/rock-wereldje best nog wel vernieuwend, maar groter dan dit zullen ze er niet mee worden. Langs de andere kant: Bloc Party was nog zo'n fijn bandje met veel potentie, en nu schiet er niets meer van over (wat een kutplaat). Dingen als Sufjan, Shearwater, Okkervil River, Bonnie Prince Billy, die dingen zie ik nog een heel tijd meedraaien met goede platen. Of je het nu wilt of niet: ik denk dat je vooral de kant van Coldplay moet uitkijken om de grote act over 15 jaar te kennen. Ik heb het hier laatst nog met een expert subculturen over gehad. Hij zei dat dit kwam omdat we nu in een 'sample'-cultuur zitten waar jongeren veel meer impulsen hebben en veel sneller van het ene naar het andere bandje zullen hoppen, zonder dat er ooit een echte relatie uitgebouwd. Hierdoor komt er veel meer nieuwe muziek naar de bovengrond maar is de levensduur ook weer veel korter (en dat was zowat de schuld van het internet). (euhm kort samengevat) Ik vraag me gewoon af wat ik luister als ik 45 ben? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Radiohead is gewoon geen mainstreamband. Britney Spears is mainstream.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 19:52. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is zeker waar, met name door de opkomst van het internet, peer-to-peer programma's en MySpace e.d. kan iedereen nu veel gemakkelijker nieuwe bands en artiesten horen. Een hoop van de bands waar ik nu graag naar luister, zou ik waarschijnlijk niet van gehoord hebben als ik geen internet had. Het mes snijdt aan twee kanten, je muziek is als artiest sneller te verspreiden en het internet is hoe dan ook een geweldige ontwikkeling, maar inderdaad: nog weinig mensen binden zich daadwerkelijk aan een band. Ik kan maar van enkele bands daadwerkelijk zeggen dat ik ze 'gevolgd' heb van album naar album. Maar van minstens twee keer zo veel artiesten ken ik slechts enkele nummers van een aantal albums - door elkaar heen en ik heb geen enkel idee welk nummer op welk album hoort en waarom. Er zijn enkele bands geweest waarvan ik achteraf de verscheidene albums daadwerkelijk allemaal (of zoveel als ik kon vinden) heb gekocht. Dat zijn dan toch echt de groten als Pink Floyd bijvoorbeeld. Zoals Gilmour zei: "Nog weinig mensen ervaren die 'eerste keer het hele album in één keer beluisteren' " moment van je favoriete artiesten. Bij enkele albums heb ik dus ook bewust die stap gezet i.p.v. dat het 'normaal' was, zoals vroeger. Ik hoop zelf nog een beetje op een counter-beweging. Zoals Nirvana dat deed en daarmee de deur open gooide voor volgelingen van GreenDay en Silverchair. Het is nog maar de vraag of zulk een band/artiest nog zal opkomen überhaupt, laat staan werkelijk nog zó'n invloed hebben. Allicht.. In de tussentijd blijf ik nog wel even naar m'n Floyd, Porcupine Tree, Tool en vele andere albums luisteren. We zien wel waar het schip strandt..
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoewel madonna nu ook een alien is geworden en zij is nog steeds populair. John Mayer zal sowieso wel blijven plakken, die timmert al behoorlijk wat jaartjes aan de weg en ik zie geen reden waarom hij daar opeens mee zal stoppen. Radiohead sowieso wel, hoewel dat niet echt een nieuwe band te noemen is. Maroon 5 heb ik mijn twijfels over.
||
Citaat:
||
ik heb je het zelf wel eens horen zeggen, maar iig.
Citaat:
als je ziet hoe grote hekel ze hebben aan het spelen van bijv. creep kan je zelf wel bedenken hoe erg gelimiteerder de setlist wordt over 20 jaar. plus heb ik gewoon het idee dat ze gewoon op hun hoogtepunt stoppen en elk hun eigen weg gaan.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Samenvoegen fora, of: De Toekomst van dit forum Schrödinger | 348 | 13-10-2016 14:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Enquête - Toekomst van digitale boeken in Nederland pp.oldenzeel | 16 | 05-01-2012 11:42 | |
Muziek |
De toekomst van muziek Suzanne | 106 | 27-02-2005 18:36 | |
Muziek |
Dinand Woesthoff...Voor Guusje...Dreamer Verwijderd | 155 | 22-02-2004 10:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
toekomst Boer_kameeL | 34 | 11-12-2002 15:10 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad... | 0 | 22-03-2001 19:57 |