Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 27-02-2005 @ 21:01 :
tijd om de nostalgische F.A.G. pamfletten weer uit de kast te halen. <3

F.A.G
(Front Anti Gabber)

Het FAG, een nieuwe beweging voor een nieuwe tijd, waarin onze kinderen kunnen opgroeien zonder Gabbers.

Valt het leven je zwaar met al die Gabbers om je heen? Vind je ze intens irritant en blijven je school- dan wel werkresultaten erdoor achter? Wordt je depressief van een Aprillia Viper of andere Gabbermobielen?

Weet dat het FAG over je waakt!!

WAT IS EEN GABBER?
De Gabber is een lagere levensvorm dan de Homo Sapiens. Een Gabber probeert er enorm stoer uit te zien en scheert daarom zijn hoofd kaal. Gevolg: Ze zien er bestraald uit als na een chemokuur, dit bewijst wederom wat voor kankerlijers het eigenlijk zijn. Het is tevens duidelijk dat het gezegde 'More hair than brains' op hen van toepassing is.

De Oppergabbers onderscheiden zich door een half kaal hoofd, en hebben dan een eilandje of erger nog een staartje om hun toch al niet te fraaie kutkop nog verder toe te takelen.

Hun IQ staat gelijk aan dat van een amoebe. Toegegeven moet wel worden dat hun verstandelijke vermogens iets lijken toe te nemen als er gepraat wordt over het aantal BPM van de nieuwe plaat van DJ Paul Elstak.

HOE KLEEDT EEN GABBER ZICH?
Naast al zijn veel te brede, (nep)gouden kettingen, ringen en - niet te vergeten - het oorbelletje draagt hij een Aussie. Ter verduidelijking: dit zijn veelkleurige, te dure, geforceerd stoere joggingpakjes. Daar overheen draagt de Gabber een bomberjack, het liefst met een vlaggetje, want dat staat zo ruig.

Dan komen we bij de schoenen, dit is de Gabber's trots, want hierdoor kun je zien hoe hoog hij in het Gabberdom gestegen is. Hoe meer Air-raampjes in zijn Nikes, hoe hoger zijn status. De absolute top-Gabbers hebben 7 (ik herhaal ZEVEN) Air-raampjes.

NAAR WAT VOOR MUZIEK LUISTERT EEN GABBER?
Hij luistert naar Gabber! Gabber is dom, smakeloos en staat los van elke moraal. Deze muziekstijl is door de monotome beat als enige geschikt voor het niveau Gabber.

Ooit vatte een Gabber het idee op om zijn muziekstijl te verdedigen. Hij zei: “smaken verschillen!”. Dat is zeker waar, maar als je van Gabber houdt, is het moeilijk om nog van enige vorm van smaak te spreken.

HOE DANST EEN GABBER OP ZIJN “MUZIEK”?
De meeste mensen weten eigenlijk niet precies wat je op de dansvloer moet doen als de Gabbermuziek je met 220 beats per minuut tegemoet komt. De Gabber zelf ook niet, vandaar dat hij een beetje spastisch met zijn benen naar voren gaat schoppen. Normale mensen noemen dit zielig, Gabbers niet. Zij noemen hun dansstijl vol trots Gabberen (of Hakken).

HOE GEDRAAGT/MISDRAAGT EEN GABBER ZICH?
De gabber is, als hij alleen is, best wel lief. Maar komt hij onder zijn Mede-Gabbers, dan gaat het fout. In groepjes hangen ze rond in winkelcentra, op pleintjes, bij en in de discotheek, en ga zo maar door. Ze kunnen dan door irritant te doen tegen passerende bejaarden, gehandicapten en kleine kinderen nog meer Air-raampjes verdienen dan ze al hadden. Het is dus wachten op de eerste Nikes met 9 (!) raampjes.

WAT WIL HET FAG BEREIKEN?
Het FAG wil de totale vernietiging van het Gabberdom op haar geweten hebben. Haar intenties waren in het begin zeer goed en ze heeft verschillende malen geprobeerd enkele Gabbers te bekeren, maar haar pogingen waren tevergeefs. Wij van het Front Anti Gabber kunnen dus alleen maar concluderen: De Gabbers zijn reeds zo diep gezonken dat ze niet meer te redden zijn! De enige manier om ons voor hun wandaden te behoeden is door ze te VERNIETIGEN!

toen gabbers nog aussies droegen, dat waren nog 'ns tijden.
haha hoe kom je hier aan
Advertentie
Oud 28-02-2005, 14:31
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Wuotan schreef op 28-02-2005 @ 13:29 :
Sinds wanneer is "van minder intellect" beter? Mongool.
HAHHAHAH
Oud 28-02-2005, 15:02
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Ufke schreef op 27-02-2005 @ 19:29 :
Hardcore, hardstyle en trance; Pillenslikkende, door scooters geobsedeerde hangjeugd. Fletse persoonlijkheden, niet snel gemotiveerd voor zaken - op welk gebied dan ook. Toekomstvisies hebben ze niet en het ogenblik is het meest waardevolle wat er is. Over het algemeen weinig mentale strubbelingen; lang leve de vrijheid, blijheid-mentaliteit.
ff serieus nu.. Ik weet niet hoe de hardcore scene in elkaar zit, want ik vind dat ultieme baggermuziek.

Maar op trance-festivallen en feesten waar ik ben geweest.
(o.a. trance-energy 2005 en Tiesto in Concert) is de gemiddelde leeftijd zo rond de 24 jaar. Dus: op scooters gefixeerde hangjeugd gaat absoluut niet op.

Op dit soort feesten is de saamhorigheid groot, er zijn bijna geen opstootjes. (bij Trance energy welgeteld 1.)

En dat geouwehoer over niet snel gemotiveerd, geen toekomstvisie bla bla is echt grote onzin. Daar ben ik zelf een voorbeeld van

Trance en hardcore over een kam scheren is hetzelfde als zeggen dat Slipknot en The red hot chilli peppers dezeflde muziek maken.

(Het was niet eens een serieus bericht van je denk ik maar ik moet toch ff happen )

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 15:16.
Oud 28-02-2005, 15:50
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Twanos schreef op 28-02-2005 @ 16:02 :
ff serieus nu.. Ik weet niet hoe de hardcore scene in elkaar zit, want ik vind dat ultieme baggermuziek.

Maar op trance-festivallen en feesten waar ik ben geweest.
(o.a. trance-energy 2005 en Tiesto in Concert) is de gemiddelde leeftijd zo rond de 24 jaar. Dus: op scooters gefixeerde hangjeugd gaat absoluut niet op.

Op dit soort feesten is de saamhorigheid groot, er zijn bijna geen opstootjes. (bij Trance energy welgeteld 1.)

En dat geouwehoer over niet snel gemotiveerd, geen toekomstvisie bla bla is echt grote onzin. Daar ben ik zelf een voorbeeld van

Trance en hardcore over een kam scheren is hetzelfde als zeggen dat Slipknot en The red hot chilli peppers dezeflde muziek maken.

(Het was niet eens een serieus bericht van je denk ik maar ik moet toch ff happen )
Mee eens
Oud 28-02-2005, 16:13
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 28-02-2005 @ 16:50 :
Mee eens
Je signature maakt het me nog moeilijk om dalijk uit de dryathon te liggen, ik heb spontaan geen zin meer
Oud 28-02-2005, 17:01
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
botulism schreef op 28-02-2005 @ 17:13 :
om dalijk uit de dryathon te liggen,
Dat komt niet voor in mijn woordenschat
Oud 28-02-2005, 19:03
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 28-02-2005 @ 18:01 :
de dryathon is s.com's versie van 40 days en 40 nights min of meer. kortgezegd
Oud 28-02-2005, 19:09
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
cut_off schreef op 28-02-2005 @ 15:02 :
haha hoe kom je hier aan
ik heb ze vroeger verspreid. (de tegenhanger overigens ook )
even gegoogled op front anti gabber en ik vond de tekst weer.
Oud 28-02-2005, 19:10
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
zit ook een dude bij ons in de klas en die heeft vandaag zijn lelijke rotkop kaalgeschoren. en hij is een wazi. ach iedereen lacht hem uit
Oud 28-02-2005, 19:11
Zyh
Zyh is offline
xhardxcorex ?
Oud 28-02-2005, 19:14
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
cha0s schreef op 28-02-2005 @ 20:09 :
Hahaha!

Henk Mul !
Oud 28-02-2005, 19:42
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 28-02-2005 @ 14:31 :
heel stoer, maar dit slaat dus echt compleet nergens op.
Wat je wilt, het was eigelijk bedoelt om de zooi een beetje op te fokken, maar het slaat wel degelijk ergens op.
Oud 28-02-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 28-02-2005 @ 20:42 :
Wat je wilt, het was eigelijk bedoelt om de zooi een beetje op te fokken, maar het slaat wel degelijk ergens op.
nee, want hardcore (de elektronische) heeft niets met trance te maken, dus dat is alvast een, verder is er niets 'echter' aan hardcore punk. Hardcore is een adjectief.
Oud 04-03-2005, 10:07
M@tty
M@tty is offline
Oude hardcore is veel beter dan het nieuwe (met uitzonderingen wel) want het is veel te commercieel geworden, moet gewoon weer Underground gaan, en natuurlijk alle neo-nazis die in de Hardcore-wereld zitten moeten sterven, zij brengen de slechte naam van gabbers en (oude) hardcore ging om respect met je medegabbers, nu is het helaas al verdwenen
Oud 04-03-2005, 10:28
JCG
JCG is offline
Citaat:
cha0s schreef op 28-02-2005 @ 20:09 :
even gegoogled op front anti gabber en ik vond de tekst weer.
Kan je de tegenhanger ook posten? Daar krijg je alle truie gasten hier ook in aanvalspositie. Dan krijg je nog beter flamerwars
Oud 04-03-2005, 14:11
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
JCG schreef op 04-03-2005 @ 11:28 :
Kan je de tegenhanger ook posten? Daar krijg je alle truie gasten hier ook in aanvalspositie. Dan krijg je nog beter flamerwars
die kan ik dus nergens meer vinden.
maar die was zo mogelijk nog genialer, het gabber tegenantwoord; het Nationale Anti Skater Front.
Oud 04-03-2005, 20:11
Mafheid
Mafheid is offline
Voel je beter, beuk een skater!

Laatst gewijzigd op 04-03-2005 om 20:13.
Oud 04-03-2005, 20:12
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
M@tty schreef op 04-03-2005 @ 11:07 :
Oude hardcore is veel beter dan het nieuwe (met uitzonderingen wel) want het is veel te commercieel geworden, moet gewoon weer Underground gaan, en natuurlijk alle neo-nazis die in de Hardcore-wereld zitten moeten sterven, zij brengen de slechte naam van gabbers en (oude) hardcore ging om respect met je medegabbers, nu is het helaas al verdwenen
Ook alle hooligans en aanverwanten ajb.. Als je alle neonazis dood gaat schoppen getuigt t ook nie echt van repect voor je medemens (hoe akelig de nazigedachte ook is, met geweld berijk je nix!)
Oud 04-03-2005, 20:14
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 28-02-2005 @ 18:01 :
Oud 04-03-2005, 20:40
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
M@tty schreef op 04-03-2005 @ 11:07 :
Heb je het nu over het sfeertje dat vroeger om het hele hardcore gebeuren heen hing?
Hardcore was destijds vernieuwend en brutaal. De aanhangers waren in hun eigen ogen pioniers die een 'nieuwe' plek binnen de gangbare muziekstromingen en maatschappij voor zichzelf creeerden door open te staan voor nieuwe invloeden en verschijnselen.
Nu verwacht ik wel reacties als 'wat is er openminded aan BOEMBOEMBOEM?', maar waarom denk je dat de hardere stormingen van house sinds de happy hardcore en artcore zich zo gruwlijk snel hebben ontwikkeld tot honderden stromingen met elk hun eigen geluid, publiek en rituelen?

Het is jammer dat 'gabber' (een van oorsprong joods woord waarvan we allen weten dat het 'vriend' betekent) door het rebelse karakter van sommigen die zich met de stroming bezighielden synoniem is geworden voor overtrokken nationalisme en een 'eerst slaan, dan lullen' mentaliteit.

Hoewel ik ten zeerste betwijfel dat je weet waar je het over hebt (ik wil niet lullig doen, maar begin jaren negentig was jij nog onder de tien) geef ik je gelijk in het feit dat het vernieuwende karakter van de stroming drestijds zorgde voor nog meer saamhorigheid.
Maar kijk een op feestjes van nu.
Er zijn inderdaad vechtpartijen, waarvan het merendeel wordt veroorzaakt door gasten die teveel poedertjes tot zich nemen waar ze 'boos mens' van worden.

De mensen waarvoor dat niet opgaat zijn vaker poeslief en broederlijk dan andersom.

Qua kwaliteit van de muziek moet ik je ongelijk geven.
Ik vind de oude hardcore heerlijk, maar ik ben blij dat de sound volwassen is geworden.
Door de invloed van de commercie is er geld komen te vloeien in de scene, wat niet altijd iets negatiefs hoeft te zijn.
In dit geval betekende het dat er budget was voor goede arrangementen, geld om jong talent een kans te geven, geld om grotere feesten en zelfs festivals te organiseren en als nooit tevoren samen te komen in grote getale.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

HARDCOOOOORE!!!!!!
YOU PUSSY MOTHERFOKKERS!!!!
Oud 04-03-2005, 22:40
enema abortion
enema abortion is offline
Don't be stupid!

Die gabbers van tegenwoordig kunnen niet eens meer fatsoenlijk hakken. Ik ben nooit gabber geweest en ik kan nog beter hakken dan die newjack gabbers.
Oud 04-03-2005, 22:50
xDisciplex A.D.
xDisciplex A.D. is offline
vroegâh toen gabbers nog hakte op earthquayke toen was gabber nog vet dat was tenminste HARDCORE als je nu over earthqwayke praat hebben ze zoiets van dude dit is eigenlijk veel vetter dan die hardstyle van nu.
Oud 04-03-2005, 23:24
Roxy
Roxy is offline
de opening van dit topic stelt niks voor, als je een topic wilt openen, zorg dan voor een duidelijke stelling of iets om over te discussierne.

Regels voor berichten