![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar op trance-festivallen en feesten waar ik ben geweest. (o.a. trance-energy 2005 en Tiesto in Concert) is de gemiddelde leeftijd zo rond de 24 jaar. Dus: op scooters gefixeerde hangjeugd gaat absoluut niet op. Op dit soort feesten is de saamhorigheid groot, er zijn bijna geen opstootjes. (bij Trance energy welgeteld 1.) En dat geouwehoer over niet snel gemotiveerd, geen toekomstvisie bla bla is echt grote onzin. Daar ben ik zelf een voorbeeld van ![]() Trance en hardcore over een kam scheren is hetzelfde als zeggen dat Slipknot en The red hot chilli peppers dezeflde muziek maken. (Het was niet eens een serieus bericht van je denk ik maar ik moet toch ff happen ![]()
Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 15:16. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() even gegoogled op front anti gabber en ik vond de tekst weer. ![]()
||
Citaat:
Henk Mul !
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() maar die was zo mogelijk nog genialer, het gabber tegenantwoord; het Nationale Anti Skater Front. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hardcore was destijds vernieuwend en brutaal. De aanhangers waren in hun eigen ogen pioniers die een 'nieuwe' plek binnen de gangbare muziekstromingen en maatschappij voor zichzelf creeerden door open te staan voor nieuwe invloeden en verschijnselen. Nu verwacht ik wel reacties als 'wat is er openminded aan BOEMBOEMBOEM?', maar waarom denk je dat de hardere stormingen van house sinds de happy hardcore en artcore zich zo gruwlijk snel hebben ontwikkeld tot honderden stromingen met elk hun eigen geluid, publiek en rituelen? Het is jammer dat 'gabber' (een van oorsprong joods woord waarvan we allen weten dat het 'vriend' betekent) door het rebelse karakter van sommigen die zich met de stroming bezighielden synoniem is geworden voor overtrokken nationalisme en een 'eerst slaan, dan lullen' mentaliteit. Hoewel ik ten zeerste betwijfel dat je weet waar je het over hebt (ik wil niet lullig doen, maar begin jaren negentig was jij nog onder de tien) geef ik je gelijk in het feit dat het vernieuwende karakter van de stroming drestijds zorgde voor nog meer saamhorigheid. Maar kijk een op feestjes van nu. Er zijn inderdaad vechtpartijen, waarvan het merendeel wordt veroorzaakt door gasten die teveel poedertjes tot zich nemen waar ze 'boos mens' van worden. De mensen waarvoor dat niet opgaat zijn vaker poeslief en broederlijk dan andersom. Qua kwaliteit van de muziek moet ik je ongelijk geven. Ik vind de oude hardcore heerlijk, maar ik ben blij dat de sound volwassen is geworden. Door de invloed van de commercie is er geld komen te vloeien in de scene, wat niet altijd iets negatiefs hoeft te zijn. In dit geval betekende het dat er budget was voor goede arrangementen, geld om jong talent een kans te geven, geld om grotere feesten en zelfs festivals te organiseren en als nooit tevoren samen te komen in grote getale. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. HARDCOOOOORE!!!!!! YOU PUSSY MOTHERFOKKERS!!!!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Hardcore van A tot Z Verwijderd | 46 | 03-09-2008 15:07 | |
Muziek |
Citizens Patrol EP out now + hardcore/punk distro update Crucial Attack | 2 | 11-10-2007 16:37 | |
Muziek |
vrijdag 6/10 hardcore/punk @ Bolwerk (Sneek): Omission, Rush & Attack + 3 more Crucial Attack | 6 | 04-10-2006 08:20 | |
Muziek |
101 Rules of Hardcore Carn | 13 | 24-06-2004 12:57 | |
Muziek |
Hardcore joeygr | 56 | 27-01-2004 21:00 | |
Muziek |
Hardcore SickOfItAll | 129 | 09-11-2002 13:57 |