Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2005, 22:26
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-03-2005 @ 23:22 :
Ja, maar ik had het dus ook over wat de professoren produceren.

Zo kan ik bijvoorbeeld uit mijn atoomfysica-tentamen citeren: "A = 1 bepaald de dichtheid van de naar rechts lopende deeltjesstroom."
Verbaast me niets, mijn oom (ir. en drs. (arts)) maakt ook zulke fouten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 05-03-2005 @ 23:26 :
Verbaast me niets, mijn oom (ir. en drs. (arts)) maakt ook zulke fouten.
Ja, en dat vind ik dus schandalig. Deze mensen zijn allemaal intelligent, dus ze kunnen zich niet achter domheid verschuilen zoals de gemiddelde boerenlul. Dan toch zijn ze nog te lui om even een zin te ontleden die ze opschrijven en te leren de tegenwoordige tijd te vervoegen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 10:40
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-03-2005 @ 23:33 :
Ja, en dat vind ik dus schandalig. Deze mensen zijn allemaal intelligent, dus ze kunnen zich niet achter domheid verschuilen zoals de gemiddelde boerenlul. Dan toch zijn ze nog te lui om even een zin te ontleden die ze opschrijven en te leren de tegenwoordige tijd te vervoegen.
dat is niet productief en economisch onverantwoord
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:57
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-03-2005 @ 11:40 :
dat is niet productief en economisch onverantwoord
Ja stel je voor zeg, een hele seconde denken is ook zo vermoeiend.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:12
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 05-03-2005 @ 22:49 :
Aan de open universiteit? Hoe kun je aan die opleiding beginnen als je a) nog geen 21 bent, en b) je VWO diploma niet eens hebt?
Ik heb paar maanden geleden opgebeld en ze stellen geen eisen voor schoolniveau. En je moet 18 of ouder zijn...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 18:34
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 06-03-2005 @ 16:12 :
Ik heb paar maanden geleden opgebeld en ze stellen geen eisen voor schoolniveau. En je moet 18 of ouder zijn...
Nou, suc6 dan maar. OU is wel ongeveer de slechtste universiteit waar je dit kan studeren.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 18:57
Verwijderd
En geeft geen officiële Bachelors/Masters
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 23:06
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
FuSe schreef op 06-03-2005 @ 19:57 :
En geeft geen officiële Bachelors/Masters
Volgens mij wel, het blijft een erkende universiteit. Maar dan nog...

Blijft amusant dat de TS meent dat het allemaal wel meevalt, zonder ook maar enig tentamen te hebben afgelegd.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 23:18
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 07-03-2005 @ 00:06 :
Volgens mij wel, het blijft een erkende universiteit. Maar dan nog...

Blijft amusant dat de TS meent dat het allemaal wel meevalt, zonder ook maar enig tentamen te hebben afgelegd.
Nou ja, heeft hij ongelijk dan?
Oud 07-03-2005, 11:57
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 07-03-2005 @ 00:18 :
Nou ja, heeft hij ongelijk dan?
Dat ligt eraan of TS behoort tot de groep die niet in staat is om binnen een jaar voldoende ects te halen om een negatief studieadvies te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 12:22
oneMen
oneMen is offline
Lucht en Ruimtevaart techniek zou ik niet onderschatten. Deze studie lijkt mij het minst goed te combineren met een andere studie, aangezien je in de eerste twee jaar zeker 50 uur per week druk bent.

Als VWO-leerling zou ik überhaupt een studie niet gaan onderschatten; you havent seen nothing yet

Twee studies waar je minder tijd per week aan hoeft te besteden zijn goed te combineren, evenals twee studies met veel overlap. Neem bijvoorbeeld Industriëel ontwerpen en Werktuigbouwkunde, of Natuurkunde en Wiskunde; zelfs Geneeskunde en Psychologie moet wel te doen zijn. Maar Lucht&Ruimtevaarttechniek en Rechten.. vergeet het maar.

Je kunt het altijd proberen, maar met jouw motivatie kun je echt hard op je bek gaan. Je zal niet de eerste zijn

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 16:16
Li
Li is offline
Ken iemand die werktuigbouwkunde en economie studeert. Fucking hard werken, maar het kan wel. Zou alleen niet gelijk in je eerste jaar met 2 studies beginnen, je weet nog niet eens wat studeren inhoudt...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 17:10
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Li schreef op 07-03-2005 @ 17:16 :
Ken iemand die werktuigbouwkunde en economie studeert. Fucking hard werken, maar het kan wel. Zou alleen niet gelijk in je eerste jaar met 2 studies beginnen, je weet nog niet eens wat studeren inhoudt...
Respect

En kun je nagaan.. L&RT schijnt nog een stukje zwaarder te zijn als WB

Maare.. even off-topic. Weet hij niet precies wat hij wilt, of is het nuttig voor het opzetten van een technisch bedrijf om deze twee studies te combineren? Aangezien de studies vrij ver uit elkaar liggen..
Oud 08-03-2005, 11:13
Li
Li is offline
Citaat:
oneMen schreef op 07-03-2005 @ 18:10 :
Respect

En kun je nagaan.. L&RT schijnt nog een stukje zwaarder te zijn als WB

Maare.. even off-topic. Weet hij niet precies wat hij wilt, of is het nuttig voor het opzetten van een technisch bedrijf om deze twee studies te combineren? Aangezien de studies vrij ver uit elkaar liggen..
Geloof dat hij werktuigbouwkunde alleen te technisch vond en daarom die combinatie met economie wilde maken. En hij is een wiskundekoning
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 11:18
jemappelebas
jemappelebas is offline
Leuk dat jullie allemaal ontopic reageren, ik denk dat het beter is wanneer er een slotje op dit topic komt ofzo .
Einde topic
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 13:20
Little_Sun
Little_Sun is offline
Jemappelebas, hoeveel betaal je nou voor de open universiteit? Want normaal is een 2e studie gratis, maar is dat bij een open universiteit anders (vast wel)?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:05
Integer
Integer is offline
Om nog even ontopic te gaan: ik studeer momenteel wiskunde in Delft en ga volgend jaar economie (erbij) doen in Rotterdam. Mijns inziens is het heel belangrijk dat je met die tweede studie pas in het tweede jaar begint, aangezien je in het eerste jaar echt veel tijd nodig hebt om te wennen. Ik neem aan dat je wellicht lid wilt worden van een studentenvereniging, en dat kost ook heel veel tijd, maar dit is zeker ook heel belangrijk voor je ontwikkeling. Verder hebben de reacties als 'L&R is al heel zwaar' weinig inhoud, want als je jezelf capabel genoeg acht (dit weet je pas wanneer je echt even hebt gestudeerd) dan moet je het gewoon doen.

Alleen: waarom de combinatie L&R en rechten?

Edit: nog een voordeel: voor je technische studie staat in principe 5 jaar, en voor je alfastudie 4 jaar. Qua tijd past het dus ook mooi als je in het tweede jaar met die alfastudie begint
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten