Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2005, 15:11
jemappelebas
jemappelebas is offline
Hey wie doet er 2 studie's tegelijkertijd?

Bijvoorbeeld Rechten en lucht en ruimtevaart techniek.
Dus wel 2 serieuze studies.

Als je het doet, vind je het dan erg zwaar of valt het wel mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2005, 15:30
ecrivaine
ecrivaine is offline
Lekker voorbeeld; lucht- en ruimtevaarttechniek met nog en studie combineren? Lijkt me erg veel.
Ik heb er verder geen verstand van. Het lijkt me dat je dan twee relatief 'lichte' studies moet doen. Dus geen geneeskunde of moeilijke bèta-studie ofzo.
Oud 03-03-2005, 15:34
Briseïs
Briseïs is offline
Ik doe nu culturele antropologie en ga er volgend jaar rechten bij doen. Dus ik heb er nog geen ervaring mee maar ik kan wel zeggen dat ecrivaine iig gelijk heeft, je moet dat twee studies hebben waarbij je relatief weinig college hebt, zodat je makkelijker je tijd in kunt delen.
Oud 03-03-2005, 15:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Een vriendin van mij doet economie en rechten. Ze moest minimaal gemiddeld een 8 hebben voor de examen. En volgens mij valt het dr wel mee. Ze heeft wel 5 dagen per week les (op de universiteit is dat geloof ik wel veel). Maar ja, ze is ook gewoon ontzettend slim Maar als ze met zo'n gemiddelde werken kunnen het ook alleen meer ontzettende slimme mensen zijn die dat doen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:50
jemappelebas
jemappelebas is offline
Het gaat me juist om 2 belangrijke studies

Om boven het maaiveld uit te komen snap je?
Ik wil lucht en ruimtevaart techiek gaan doen. En hopelijk de ruimte in. Maarja er zijn zoveel mensen die lucht en ruimtevaart doen, dus ik moet me onderscheiden.
Mijn vader heeft ook 2 studies gedaan en daar heeft hij echt heel veel voordeel van gehad.
Maarja rechten is nou niet echt een moeilijke studie dus daarom dacht ik aan rechten
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:55
Liss
Liss is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 03-03-2005 @ 16:50 :

Ik wil lucht en ruimtevaart techiek gaan doen. En hopelijk de ruimte in. Maarja er zijn zoveel mensen die lucht en ruimtevaart doen, dus ik moet me onderscheiden.
Mijn vader heeft ook 2 studies gedaan en daar heeft hij echt heel veel voordeel van gehad.
Maarja rechten is nou niet echt een moeilijke studie dus daarom dacht ik aan rechten
Begin dan eerst met de een en doe er in het tweede jaar eentje bij, zou het niet gelijk in het eerste jaar proberen met twee van die studies
Oud 03-03-2005, 15:57
IvdSangen
IvdSangen is offline
Zoveel mensen doen er echt geen Lucht & Ruimtevaart. In Nederland doen sowieso weinig mensen technische studies.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:58
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-03-2005 @ 16:41 :
Een vriendin van mij doet economie en rechten. Ze moest minimaal gemiddeld een 8 hebben voor de examen. En volgens mij valt het dr wel mee. Ze heeft wel 5 dagen per week les (op de universiteit is dat geloof ik wel veel). Maar ja, ze is ook gewoon ontzettend slim Maar als ze met zo'n gemiddelde werken kunnen het ook alleen meer ontzettende slimme mensen zijn die dat doen.
Doet ze dat in Rotterdam ? Ik kan me niet herinneren dat ze daar zo'n voorwaarde hadden
En als ze het zelfstandig doet dan is dat helemaal niet

En ja, ik zou zeker beginnen met één studie en dan kijken of je uberhaupt tijd over houdt om er nog wat bij te doen. Heb ik ook gedaan
Oud 03-03-2005, 16:03
Liss
Liss is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 03-03-2005 @ 16:58 :
Doet ze dat in Rotterdam ? Ik kan me niet herinneren dat ze daar zo'n voorwaarde hadden

En ja, ik zou zeker beginnen met één studie en dan kijken of je uberhaupt tijd over houdt om er nog wat bij te doen. Heb ik ook gedaan
Jawel, er is een voorwaarde in Rotterdam maar dat is dat je een 7 gemiddeld moet staan (geen afgeronde 7 gemiddeld maar echt een 7 of hoger).
Oud 03-03-2005, 16:06
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 03-03-2005 @ 16:58 :

Hehe, tja dat is handig, maarja dan moet ik maar tijd maken.
Dit moet ik gewoon bereiken voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 16:07
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-03-2005 @ 17:03 :
Jawel, er is een voorwaarde in Rotterdam maar dat is dat je een 7 gemiddeld moet staan (geen afgeronde 7 gemiddeld maar echt een 7 of hoger).
Oh een 7. Jij zei net een 8
Twee meisjes uit mijn oude klas zijn dat gaan doen, en ik kon me al niet voorstellen dat ze gemiddeld een 8 hadden, maar een 7 kan wel.
Oud 03-03-2005, 16:31
Balance
Balance is offline
Citaat:

Met alleen ruimtevaart techniek steek je d'r al bovenuit.
Het is een mega zware studie en naar wat ik heb gehoord is die echt totaal niet te combineren met een andere studie!
Oud 03-03-2005, 16:47
Verwijderd
Rechten een serieuze studie?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 17:07
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Het ligt inderdaad heel erg aan de studie. Verder kun je het beste met je decaan gaan praten, die kan je precieze informatie geven. Het is vast overal anders.

Ik wil misschien psychologie en pedagogische wetenschappen doen, maar ik begin sowieso met 1 studie. (psychologie)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 17:09
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2005 @ 17:47 :
hehe
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 17:28
Liss
Liss is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 03-03-2005 @ 17:07 :
Oh een 7. Jij zei net een 8
Twee meisjes uit mijn oude klas zijn dat gaan doen, en ik kon me al niet voorstellen dat ze gemiddeld een 8 hadden, maar een 7 kan wel.
Zei ik niet, zei Chloe Siere
Weet het toevallig omdat ik het misschien volgend jaar wil gaan doen
Oud 03-03-2005, 17:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-03-2005 @ 18:28 :
Foutje Dan was t een 7. Maar dat is toch niet zo moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 18:04
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 03-03-2005 @ 18:07 :
Het ligt inderdaad heel erg aan de studie. Verder kun je het beste met je decaan gaan praten, die kan je precieze informatie geven. Het is vast overal anders.

Ik wil misschien psychologie en pedagogische wetenschappen doen, maar ik begin sowieso met 1 studie. (psychologie)

Rechten wil ik dan gewoon aan open universiteit van amsterdam ofzo doen. Zo heb je dan geen probleem dat roosters niet samengaan enzo.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 18:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
ondanks dat ik een betrekkelijk lichte studie doe, zie ik het niet zitten om er nog een tweede studie bij te doen
Het is nu echt wel druk genoeg met dingen er omheen enzo
Oud 03-03-2005, 18:57
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-03-2005 @ 18:28 :
Sorry, ik keek verkeerd

En een 7 vind ik ook niet zo moeilijk nee
Oud 03-03-2005, 20:02
Liss
Liss is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-03-2005 @ 18:59 :
Foutje Dan was t een 7. Maar dat is toch niet zo moeilijk?
Nee dat niet, alleen duurd het wel 6 ipv 3 jaar en met 2 studies hou je toch minder tijd over dan 1.. twijfel nog of ik het dat waard vind
Oud 04-03-2005, 10:14
Arcades
Arcades is offline
Als ik jou was zou ik geen tweede studie doen puur om ´boven het maaiveld uit te komen´ of ´om je vader´alleen. Je moet ook de motivatie hebben. Als achteraf rechten niet interessant genoeg is voor jou zal je het niet lang volhouden. Ik zou je willen aanraden voornamelijk een tweede studie te nemen uit interesse. Misschien kan je iets vinden met veel overlap, dan kan je iig veel vrijstelling krijgen van vakken die je al gehaald hebd bij de andere studie. Bovendien zit je dan sowieso in je interesse gebied.
Zelf wilde ik eerder ook twee studies doen, maar heb besloten om eerst met een te beginnen. Puur om te wennen aan het studentenleven en alles een beetje op te bouwen. Volgend jaar ga ik de uitdaging aan.
Oud 04-03-2005, 10:33
MickeyV
MickeyV is offline
Gewoon doen, jem, en maar zien, waar het schip strandt.
Oud 04-03-2005, 11:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-03-2005 @ 21:02 :
Nee dat niet, alleen duurd het wel 6 ipv 3 jaar en met 2 studies hou je toch minder tijd over dan 1.. twijfel nog of ik het dat waard vind
Nee, die 7 gemiddeld is niet zo moeilijk. 2 studies tegelijk zal wel pittig kunnen zijn Ten eerste inderdaad omdat ie zoveel langer duurt en ook omdat je meer les hebt. Je moet het echt willen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:06
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2005 @ 17:47 :
Als je het serieus neemt, dan is de studie ook serieus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2005, 12:08
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Het is niet moeilijk als de studie je goed ligt. Voor 70% van de mensen is dat meestal niet het geval en kan het best eens tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 13:33
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 04-03-2005 @ 13:08 :
Het is niet moeilijk als de studie je goed ligt. Voor 70% van de mensen is dat meestal niet het geval en kan het best eens tegenvallen.
Dat vertel jij jezelf, kijkend naar je ingelijste bul.
Oud 04-03-2005, 15:09
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 04-03-2005 @ 13:08 :
Ik het is niet moeilijk in de zin van dat je er erg slim voor moet zijn. Je moet alleen een goed geheugen hebben.
Maarja ik denk dat ik nu toch 2 studies ga doen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:21
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 04-03-2005 @ 11:33 :
Gewoon doen, jem, en maar zien, waar het schip strandt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 04-03-2005 @ 16:09 :
Ik het is niet moeilijk in de zin van dat je er erg slim voor moet zijn. Je moet alleen een goed geheugen hebben.
Maarja ik denk dat ik nu toch 2 studies ga doen.
Hangt er maar net vanaf wat je onder 'slim' verstaat. Slim in de zin van extreem goed in bijvoorbeeld wiskunde hoef je er niet voor te zijn, maar ook iemand met een goed geheugen maar een analytisch vermogen van nul zal het niet redden.

Eh ohja, mensen die niet goed zijn in taal kunnen ook maar beter niet beginnen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:28
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-03-2005 @ 16:24 :
Hangt er maar net vanaf wat je onder 'slim' verstaat. Slim in de zin van extreem goed in bijvoorbeeld wiskunde hoef je er niet voor te zijn, maar ook iemand met een goed geheugen maar een analytisch vermogen van nul zal het niet redden.

Eh ohja, mensen die niet goed zijn in taal kunnen ook maar beter niet beginnen.
En tja, als je vwo hebt gedaan en nederlands met een voldoende afgesloten denk ik toch wel dat taal voldoende is...
Btw taal, is gewoon grammatica leren...
Daar is niks moeilijks aan.
Iedereen heeft analytisch vermogen de een wat meer dan de ander. Maar als je extreem goed in wiskunde bent heb je heus wel goed analytisch vermogen...

Laatst gewijzigd op 04-03-2005 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 15:56
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 04-03-2005 @ 16:28 :
En tja, als je vwo hebt gedaan en nederlands met een voldoende afgesloten denk ik toch wel dat taal voldoende is...
Iedereen heeft analytisch vermogen de een wat meer dan de ander. Maar als je extreem goed in wiskunde bent heb je heus wel goed analytisch vermogen...
Even dit topic door zitten lezen en ben blij dat je zelfvertrouwen hebt maar dit loopt tot het arrogante.

@topic: Ga gewoon eerst 1 jaar 1 studie volgen en vervolgens pas kijken of je tijd hebt om er iets naast te doen. Ik weet van een vriend van mij die lucht en ruimte vaart techniek studeert, dat hij voornamelijk de eerste twee jaar weinig tot geen tijd had voor andere dingen dan zijn studie. Als je nu direct 2 studies gaat doen kun je je nooit goed voor 1 studie geven en is de kans groter dat je bij alle twee de studies strand.

Succes in ieder geval
Oud 04-03-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 04-03-2005 @ 16:56 :
Even dit topic door zitten lezen en ben blij dat je zelfvertrouwen hebt maar dit loopt tot het arrogante.
Ach, je hebt altijd van die mensen die denken 'rechten is gewoon teksten uit je kop leren, dus als ik een zes heb voor Nederlands op VWO-niveau komt het allemaal wel goed'. Dat zal ook de verklaring zijn voor het uitvalpercentage van soms tegen de 70% (begin propedeuse-eind bachelor).

Kost ze hooguit een jaar studiefinanciering, maar verder zal het mij worst wezen. Het imago van de studie is toch al niet al te best.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ach, genoeg bèta's die niets zinnigs over een bepaald probleem 'irl' kunnen zeggen. Boolean logic != de politieke situatie in het Midden-Oosten.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 19:30
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-03-2005 @ 17:09 :
Ach, je hebt altijd van die mensen die denken 'rechten is gewoon teksten uit je kop leren, dus als ik een zes heb voor Nederlands op VWO-niveau komt het allemaal wel goed'. Dat zal ook de verklaring zijn voor het uitvalpercentage van soms tegen de 70% (begin propedeuse-eind bachelor).

Kost ze hooguit een jaar studiefinanciering, maar verder zal het mij worst wezen. Het imago van de studie is toch al niet al te best.
Maar wat versta je in dit verband dan eigenlijk onder goed zijn in taal?
Niet in de zin van: grammaticale kennis. Neem ik aan. Noch in de zin van: het vermogen snel een vreemde taal op te pikken. En natuurlijk: je wordt geacht bij rechten de Nederlandse taal te beheersen, in die zin, dat je correcte zinnen bouwt, en goed spelt. Maar dat geldt voor elke academische studie.
Oud 05-03-2005, 11:37
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 04-03-2005 @ 14:33 :
Dat vertel jij jezelf, kijkend naar je ingelijste bul.
Hoe weet jij dat mijn bul ingelijst is?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 11:45
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 04-03-2005 @ 16:09 :
Dat is een serieuze misvatting. Goed schrijven is zeker een voordeel, althans dat weten de docenten vast te waarderen.

Met de juridische systematiek moet je edoch kunnen spelen, en dat vereist een bepaald niveau van denken. Niet onvergelijkbaar met de natuurkundige die zijn vergelijkingen in een concrete situatie toepast. Het is dan ook onder meer de kunst om een feitelijke situatie te kunnen vertalen naar een juridisch plaatje, daar lopen best veel studenten op stuk.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 13:57
Verwijderd
Mijn god, twee studies? Ik zou, zoals al meer mensen hier zeggen, gewoon met één studie beginnen en kijken hoe dat gaat. Volgens mij onderschat je het nu een beetje, onder het mom van: ik heb vwo gedaan dus ik ben toch wel slim genoeg.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:12
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Om jouw opmerkingen moet ik heel hard lachen
Oud 05-03-2005, 20:13
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-03-2005 @ 17:09 :

En hier ben ik het wel mee eens.
Oud 05-03-2005, 20:27
jemappelebas
jemappelebas is offline
Ik vind het leuk te horen dat jullie allemaal zo bezorgd zijn voor me, en me advies geven enzo. (Vooral dat ik het niet moet doen ).

Maar ik vroeg eigenlijk naar ervaringen van mensen die het al doen .

Maarja toch bedankt .

Ik ben intussen al bezig met rechten en het valt eigenlijk wel mee.
Ik wou de aanvraag nog cancellen nadat jullie het me allemaal hadden afgeraden, maar gelukkig heb ik het toch gedaan
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:32
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 05-03-2005 @ 21:27 :
Ik ben intussen al bezig met rechten en het valt eigenlijk wel mee.
Ik wou de aanvraag nog cancellen nadat jullie het me allemaal hadden afgeraden, maar gelukkig heb ik het toch gedaan
heb je jezelf binnen 2 dagen opgegeven en ook al meteen begonnen? En nu valt het wel mee...

En je ebnt ook nog met je vwo bezig
Oud 05-03-2005, 20:41
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Eerised schreef op 05-03-2005 @ 21:32 :
heb je jezelf binnen 2 dagen opgegeven en ook al meteen begonnen? En nu valt het wel mee...

En je ebnt ook nog met je vwo bezig
Ik had allang opgegeven maar ik kon nog cancellen. Het is aan de open universiteit Nederland.
Vwo hoef ik geen huiswerk enzo te maken, dus ik heb zeeen van tijd tussen de pta weken door. Daarom begin ik er nu alvast mee.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 21:12
Verwijderd
Je onderscheidt je al als je sowieso Lucht- en Ruimtevaarttechniek doet.

Als je toch twee studies combineert, kun je beter twee makkelijke nemen (psychologie en communicatiewetenschappen ofzo) of twee studies die veel gemeenschappelijk hebben (bijvoorbeeld natuurkunde en wiskunde).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 04-03-2005 @ 20:30 :
En natuurlijk: je wordt geacht bij rechten de Nederlandse taal te beheersen, in die zin, dat je correcte zinnen bouwt, en goed spelt. Maar dat geldt voor elke academische studie.
Nee, dat geldt niet voor een technische studie. De taalvaardigheden van mijn medestudenten zijn dramatisch (en dat bedoel ik in negatieve zin), maar dat is nog niet eens het ergste. Ook de dictaten en tentamens staan veelal, een uitzondering daar gelaten, vol met d/t-fouten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 21:33
Verwijderd
Wil mischien volgend jaar kunstgeschiedenis erbij volgen. Door bezuinigingen op de VU schijnt het aantal collegeuren flink teruggeschroefd te worden dus dan moet het qua colleges volgen wel lukken. Of het qua tentamens gaat lukken moet ik dan maar achterkomen. Lukt het niet kan ik er altijd nog mee stoppen. maar als ik de heer Rutte mag geloven besteed je aan een "flutstudie" als kunstgeschiedenis toch maar 20 uur per week dus dan kom ik samen met de +- 30 uur per week die ik nu aan geschiedenis spendeer op 50 uur per week, moet te doen zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 21:48
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-03-2005 @ 22:16 :
Nee, dat geldt niet voor een technische studie. De taalvaardigheden van mijn medestudenten zijn dramatisch (en dat bedoel ik in negatieve zin), maar dat is nog niet eens het ergste. Ook de dictaten en tentamens staan veelal, een uitzondering daar gelaten, vol met d/t-fouten.
Tegenwoordig schrijven veel studenten slecht, ongeacht aan welke studie ze beginnen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 21:49
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 05-03-2005 @ 21:41 :
Ik had allang opgegeven maar ik kon nog cancellen. Het is aan de open universiteit Nederland.
Aan de open universiteit? Hoe kun je aan die opleiding beginnen als je a) nog geen 21 bent, en b) je VWO diploma niet eens hebt?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 05-03-2005 @ 22:49 :
Aan de open universiteit? Hoe kun je aan die opleiding beginnen als je a) nog geen 21 bent, en b) je VWO diploma niet eens hebt?
Ja, dat vroeg ik me ook al af
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 05-03-2005 @ 22:48 :
Tegenwoordig schrijven veel studenten slecht, ongeacht aan welke studie ze beginnen.
Ja, maar ik had het dus ook over wat de professoren produceren.

Zo kan ik bijvoorbeeld uit mijn atoomfysica-tentamen citeren: "A = 1 bepaald de dichtheid van de naar rechts lopende deeltjesstroom."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten