![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik zeg toch juist da tik dat niet bedoelde ![]() ik wou alleen zeggen dat je geen vergelijk kunt maken tussen terreur van saddam en aanslagen van extremisten nu ja dat snap ik ook wel natuurlijk ben ik niet voor martelen ik wou hem wijzen op het verschil tussne die martelingen want de ene marteling is WEL erger dan de andere ik zeg niet dat de amerikanen vrolijk kunnen gaan martelen natuurlijk is eht walgelijk dat (en nog fotos nemen ook waar ze lachend opstaan ![]() maar wat mark almighty zei klopt gewoon niet er is een duidelijk verschil tussen saddam en nu britten en amerikanen |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Och, of ze nou sterven door gifgas of aanslagen... Dood gaan ze toch? En de gifgasaanval dateerde alweer van 1990, daarna wa shet betrekkelijk rustig voorzover ik weet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is allebei even verwerpelijk. Het is onethisch om te denken: "Goh, ze psychologische trauma's bezorgen door ze te slaan terwijl ze verplicht groepseks hebben is minder erg dan ze afranselen met een zweep." Two wrongs don't make a right. |
![]() |
||
Citaat:
Kap nu eens met die domme stemmingmakerij, je weet best dat er zonder intifadah helemaal geen geweld tegen de Palestijen zou zijn... Dikke ![]()
||
Citaat:
![]() Dankzij gebeurtenissen waaraan beide partijen schuld hebben, zijn zowel de Israëli's (of tenminste Sharon) als wel de Palestijnen bloeddorstige eikels die allemaal afgeschoten mogen worden. (als het aan mij lag) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Goh dus eigen schuld dikke bult voor al die onschuldige burgerslachtoffers ![]() Die die-hard-pro-Israeliers zijn echt te hypocriet voor woorden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit kunnen Israëliers ook over de Palestijnen zeggen... Daarom: ![]() Over Israel-Palestina bullshit. K thx pie. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Je bent nu ronduit racistisch bezig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee. Was er een intifadah geweest als Arafat vervolgens z'n snater had gehouden? Nee. Beide zijden hebben zaken waar ze schuldig en niet schuldig aan zijn, een zondebok aanwijzen is tijdverspilling. @S, over die van MV gequote post: je wilt toch niet beweren dat de Palestijnen aanslagen plegen in hun genen hebben zitten ofzo? Natuurlijk moet dit komen door haatverpreiding, andere oorzaken dan dat zijn er niet.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jij begrijpt het kennelijk nog steeds niet. Het gaat om grond, grónd weetjewel? |
![]() |
|
![]() |
Maar waarom heeft Israel dan niet gezegd, bijv. halverwege jaren 80, OK, we gaan toewerken naar een Palestijnse staat. Langzaam... Hulp van de VN? Graag!
En die nederzettingen: waarom zijn ze daar ooit aan begonnen? En waarom niet gewoon regeren met Likud+Arbeiderspartij? Waarom steeds die nationalisten en religieuzen in de regering? Israel heeft in de jaren 80 een kans op vrede laten liggen. Waarom? Naar mijn mening (!) omdat een kleine groep een Groot-Israel wil. Deze kleine groep is steeds nodig voor meerderheid in parlement. Dus... En ja: ook aan de Palestijnse kant heb je hardliners. Helaas. |
![]() |
|
![]() |
T_ID, S., de rest van de wereld
Wat moet er dan NU gebeuren? Mijn idee'tjes: (1) Israel stopt met nieuwe nederzettingen bouwen. (2) Israel geeft Palestijns gezag de kans.... gezag op te bouwen. Dus schiet niet steeds alles kapot! (3) Palestijns gezag pakt militanten aan. (4) Israel gaat nederzettingen ontruimen. (5) Economische hulp voor Palestijnen. (6) ... |
![]() |
||||
Citaat:
Sharon's verkiezing is een gevolg, geen oorzaak. Citaat:
Waarom zou trouwens iemand de toegang tot die moskee ontzegd mogen worden? Zijn sommige mensen niet goed genoeg ofzo? Citaat:
@Hendrikx, nou ja, denk je eens in wat voor klimaat er groeit in een samenleving die van alle kanten belegerd wordt, nadat het merendeel van de bevolking toch al een trauma had vanuit de tweede wereldoorlog. Surprise, de mensen worden territoriaal, en gaan de veiligheid van hun staat garanderen met de laatste middelen die ze dan nog wel vertrouwen, helaas zijn dat vaak genoeg wapens.
||
![]() |
Citaat:
Beperk je dan tot je eigen staat. Dus: weg uit de bezette gebieden. En kan/durf je dat nog niet: bouw er dan geen nederzettingen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die T_ID begint me mateloos te irriteren! En ja, ik houd me vaak genoeg in ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij is toch echt een kern van het probleem dat Isreal in 1967 niet iets had van: o, we hebben vreemd gebied bezet, wat moeten we ermee, we willen weg. Maar dat veel Israeli's iets hadden van: dat gebied is nu/weer van ons. DAT IS HET PROBLEEM! Als Duitsland ons aanvalt, en wij veroveren het gebied bij Hamburg/Bremen, dan willen we daar toch ook weer weg? OK, misschien blijven we er tijdje, voor onze eigen VEILIGHEID. Maar we gaan er toch geen kolonisten neerzetten. En we gaan toch niet roepen dat dat eigenlijk Nederlands gebied is? |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||||
Idd, goede ideen, en het is niet allemaal kommer en kwel:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zoals altijd geld: hoe meer welvaart en onderwijs, hoe minder haatverspreiding, vatbaarheid voor propaganda en extremisme. Zo hopeloos is het allemaal dus niet, aan beide directe zijden komt men tot het inzicht dat oorlog voeren eeuwig door kan gaan. Als nu externe partijen nu ook eens hun ogen openen en het verleden kunnen begraven (steek onder water aan de Israel bashers hier, jullie vallen daar ook onder) dan lossen de mensen ter plekke het vanzelf op, het enige dat nodig is is het realiseren dat vechten niet langer tot een overwinning kan leiden. ![]()
||
Citaat:
Tjonge, een mirakel zeg, zo zit de hele mensheid in elkaar.
|
![]() |
Laten we even DROMEN:
Over 10, 15 jaar: Een democratisch Israel, samen met een democratisch Palestina, een democratisch Libanon. En wellicht: een democratisch Jordanie en Syrie. I/P/L zijn zulke kleine landen, die moeten wel samenwerken. Ik geloof dat Isreal de helft van Nederland is. En dan die grillige grenzen. Nee, ze zijn tot elkaar veroordeeld ![]() I / P, maak er gewoon het beste van. Buren... ooit vrienden... Ze zullen we moeten ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt het inderdaad zien als de druppel die de emmer deed overlopen. Eerst aan landjepik doen, dan nóg, als-bezetter-en-dus-een-gehaate-persoon, een helige plaats betreden. Wat een arrogantie! ![]() Citaat:
![]() Gaan we emotioneel doen? Zijn macht laten blijken door op tenen van een heel bevolkingsgroep te gaan staan? Niet zo slim. En de gevolgen waren echt wel te overzien. Ik zou bijna denken dat hij het expres deed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Afijn, Syrie dan, terug ontopic. Opfrissen van enkele zaken daarover: -In Libanon is ex-premier hariri vermoord, waarschijnlijk door een militie die door de Syriers is aangestuurd. Hariri was een matigende kracht en een grote tegenstander van de Syrische controle over Libanon. -Vervolgens braken er massale protesten uit in Libanon tegen de Syrische overheersing. -De pro-Syrische regering van Libanon is afgetreden door de protesten. -Onder druk heeft Syrie beloofd binnenkort zijn troepen terug te trekken. zometeen link ik de nieuwsberichten wel even door in de opsomming Wat denken jullie, zal Syrie zich ook daadwerkelijk terugtrekken? Wat zal er vervolgens met Libanon gebeuren, en zullen de Libanezen de Hezbollah (die een derde van het land onder controle heeft) uit hun land zetten?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En daarbij had ik het over Pro Israel personen niet over joden die betrek jij nu maar voor het gemak er maar even bij, alsof alle Israeliers per defintie joden zijn ![]() Citaat:
Edit: Had niet alles gelezen maar dit moest even gezegd worden ik zal nu braaf ontopic blijven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
T_id vond dat er ingegrepen moest worden omdat het niet goed is om willens en wetens een bloeddorstige dictatuur te laten zitten, waarna ik zei dat ze dan maar geen half werk moesten doen en Israel meteen ook maar moesten aanpakken waarop T_id met de onzinnige bewering kwam dat Israel niet bloeddorstig is, wat ik dus achterlijk vond aangezien Israel buiten proportioneel geweld gebruikt tegen palestijnse burgers. Beste Mark ik vind de het stuitend als iemand met twee maten meet thats all. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind buitenproportioneel obzettelijk geweld, met als doel het doden van mensen, zoals bij aanslagwen bijvoorbeeld. En het maakt niet uit hoe graag jij alle Israeli's ook als mensen met een rood voorkomen en hoorntjes wilt zien, dat gebeurd gewoonweg niet, punt.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jouw aantijgingen zijn te lachwekkend voor woorden vooral omdat jij er een handje van hebt om moslims en Islamitisch aangelegde landen al bij voorbaat als bloeddorstig te zien ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |