Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 12:06
Verwijderd
Het zijn meestal de vleeseters die aan vegetariërs schijnen te moeten uitleggen waarom ze nog vlees eten. Ik kan me niet herinneren dat er ooit op dit forum een normaal topic over vegetariërs is geweest dat niet ontaardde in geflame en de bewering dat zelfs het argument 'ik vind het lekker' niet voldoende was.

Maar misschien zitten er op dit forum wel alleen maar domme vegetariërs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2005, 12:18
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-03-2005 @ 12:50 :
Mijn vriendin komt in haar argumenten niet verder dan "het is zielig". Desalniettemin blijft ze star volhouden, ook al zijn er geen rationele argumenten om vegetariër te worden, op culinaire ('vlees is niet lekker') of economische ('vegetarisch eten is goedkoper') redenen na.
Dat er geen andere rationele argumenten zijn, is geen feit maar jouw mening. Misschien wel eens aan gedacht dat jouw vriendin haar mening over vlees niet zo goed kan verwoorden? Ik ben zelf ook slecht in discussies en heb soms wat moeite om mijn mening duidelijk te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik geen goede argumenten heb (in mijn hoofd dan, misschien ) Bovendien is vegetarisch eten duurder en niet goedkoper.

@Nare man, ik heb echt nog nooit meegemaakt, dat ik vertelde dat ik vegetariër was, en dat ik níet hoefde uit te leggen waarom dan wel niet. Sterker nog, toen ik vegetariër werd, lachte iedereen mij vierkant uit en had ik dikke ruzie met mijn ex. Ik vind dat jammer, want het is een keuze die je voor jezelf maakt, en waar je verder niemand mee schaadt. Dus waarom zou je niet gewoon respect kunnen hebben voor die keuze? Ik heb ook gewoon respect voor vleeseters hoor, zowel mijn ex als mijn nieuwe vriend eten vlees en dat is hun eigen keuze. Liever had ik iemand gehad die ook vegetariër was, maar dat is omdat dat meer bij mijn levensstijl past en bij mijn opvatting over dieren. Maar vindt er maar eens één.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 12:37
Shitonya
Shitonya is offline
Zolang hij jou niet slacht zie ik geen probleem
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:07
Verwijderd
Zeer dubieuze argumenten.

Alhoewel ik smakelijk moest lachen om de vergelijking tussen carnivoor/herbivoor/mens.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 08-03-2005 @ 21:55 :
Het maakt niet uit wat hij doet, maar je zou er zelf niet aan beginnen... Wat klopt hier niet?
Ze vraagt toch advies voor haar situatie en niet wat wij zouden doen?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:56
Ui
Ui is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 08-03-2005 @ 21:56 :
Ik mag dit soort mensen eigenlijk meer dan die hypocriete vleeseters die wel elke dag vlees eten maar het slachten van dieren ook 'echt heel zielig' vinden en het zelf 'nooit zouden kunnen of willen'.

Kijk.. daar heb je wel een punt vind ik..
Oud 09-03-2005, 14:07
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Van Tango schreef op 09-03-2005 @ 14:55 :
Ze vraagt toch advies voor haar situatie en niet wat wij zouden doen?
Je geeft toch advies vanuit je eigen oogpunt, of ben ik nou simpel?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 14:38
Muchacha
Muchacha is offline
Nou meid, ik vind dat je er gewoon voor moet gaan! Jij legt je er gewoon bij neer dat hij slachter is (is ook maar een job, heeft niks te maken met psychopate neigingen ) en hij legt zich er bij neer dat je niet houdt van een lekker mals biefsteakje Je gaat toch geen relatie laten schieten om dieren/vlees? Zolang hij je kat maar gerust laat
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 14:49
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-03-2005 @ 14:07 :
Zeer dubieuze argumenten.

Alhoewel ik smakelijk moest lachen om de vergelijking tussen carnivoor/herbivoor/mens.
Alles om jou aan het lachen te maken he.

Hoeveel waarde je eraan hecht mag je lekker zelf bepalen maar voor zover ik weet kloppen de argumenten wel. Als je ze kan ontkrachten, ga je gang.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2005 @ 13:06 :
Het zijn meestal de vleeseters die aan vegetariërs schijnen te moeten uitleggen waarom ze nog vlees eten. Ik kan me niet herinneren dat er ooit op dit forum een normaal topic over vegetariërs is geweest dat niet ontaardde in geflame en de bewering dat zelfs het argument 'ik vind het lekker' niet voldoende was.

Dat lijkt me niet, maar een groot gedeelte kan inderdaad niet goed discussiëren. Net als een groot deel van de mensen hier die wél vlees eten, overigens.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:00
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 09-03-2005 @ 02:18 :
sinds wanneer heeft iemand in coma geen zenuwstelsel meer? mensen in coma voelen trouwens nog wel degelijk pijn enzo en planten niet. maar post maar iets onzinnigs terug, ik ga niet meer op dit soort onzin reageren, t is dat ik nu teveel gedronken heb ofzo
Het is niet bewezen dat planten geen pijn voelen, vroeger dacht men dat bij baby's ook.
Als je in coma ligt, merk je het alleen op een subliminaal niveau.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:10
waves
waves is offline
Citaat:
Myuki schreef op 08-03-2005 @ 18:20 :
ach fuck die principes

en ah l'amour
Oud 09-03-2005, 16:10
Gammaray
Gammaray is offline
Stel je niet zo aan het is maar een beroep.
Slachter is het zelfde als een hovenier of een bouwvakker.
Hij moet toch ook zijn inkomen hebben om te kunnen leven.
Oud 09-03-2005, 17:06
Verwijderd
Ik zou het niet kunnen, geloof ik...
En dat mogen mensen best zielig of raar vinden.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 09-03-2005 @ 15:07 :
Je geeft toch advies vanuit je eigen oogpunt, of ben ik nou simpel?
Ik niet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-03-2005 @ 12:50 :
Mijn vriendin komt in haar argumenten niet verder dan "het is zielig". Desalniettemin blijft ze star volhouden, ook al zijn er geen rationele argumenten om vegetariër te worden, op culinaire ('vlees is niet lekker') of economische ('vegetarisch eten is goedkoper') redenen na.
Het is meer een gevoel denk ik. Zij vindt het zielig dat die beesten voor haar geslacht worden, dus zij heeft een goed recht om geen vlees te eten als ze dat niet wilt. Je moet haar daar niet mee blijven confronteren denk ik. Jij hoeft je toch ook niet te verantwoorden dat je vlees eet?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 11:24
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind dat je het voor jezelf moet afwegen. Ik zou het bijvoorbeeld niet kunnen. Mijn ex maakte ooit een opmerking dat hij later proeven wilde doen op dieren (voor zn werk dus). Toen ben ik zo enorm kwaad geworden. Ikzelf kán het gewoon niet. Ik eet wel vlees, maar met iemand omgaan die de diertjes slacht kan ik denk ik niet
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 12:11
Luna
Luna is offline
Citaat:
Gammaray schreef op 09-03-2005 @ 17:10 :
Stel je niet zo aan het is maar een beroep.
Slachter is het zelfde als een hovenier of een bouwvakker.
eh?!
Oud 10-03-2005, 12:55
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Het is 'ik ben vegetariër'

je kunt niet vegetariscn zijn

....ik zou m gelijk dumpen als vegetariër zijnde
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 15:51
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Luna schreef op 10-03-2005 @ 13:11 :
eh?!
eh?'= Het is toch ook zo of moet iedereen groenten eten en wie zegt dat hij dat beroep heeft gekozen hij kan er ook ingerolt zijn of als hij geen diploma's heeft dan moet je toch wat doen om aan geld te komen op de legale manier.
En als hij nou zo leuk is dan kun je je principe toch wel op zij zetten want anders kan zij heel wat moois missen.
En ik snap het probleem niet zij hoeft als nog geen vlees te eten dan is er toch niks aan de hand.
Oud 10-03-2005, 16:16
Luna
Luna is offline
dat je niet snapt dat het voor een vegetarier gewoon heel naar is om iets met een slachter te hebben, dat snap ík niet.
Je eet geen vlees omdat je tegen de bio industrie bent/ het gewoon zielig is voor de dieren. Dan is het toch een kut idee dat jouw eigen vriend daar de hele dag aan meedoet.
Maargoed als je dat niet begrijpt dan is de discussie zinloos eh
Oud 10-03-2005, 16:16
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Gammaray, misschien moet je je even in proberen te leven in de situatie? Voor een vegetariër is zoiets wél een issue, en bovendien is een slachter niet hetzelfde als een bouwvakker of een hovenier. Het is gewoon een ander beroep, en een beroep wat ethisch wat lastiger ligt, met name voor vegetariërs.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:46
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Luna schreef op 10-03-2005 @ 17:16 :
dat je niet snapt dat het voor een vegetarier gewoon heel naar is om iets met een slachter te hebben, dat snap ík niet.
Je eet geen vlees omdat je tegen de bio industrie bent/ het gewoon zielig is voor de dieren. Dan is het toch een kut idee dat jouw eigen vriend daar de hele dag aan meedoet.
Maargoed als je dat niet begrijpt dan is de discussie zinloos eh
Dat begrijpt ik wel dat is het niet.
Maar hij kan moeilijk zijn werk opzeggen. En als haar dat zo dwars zit dan moet ze gewoon iemand anders op zoeken.
Dan heb je ook geen probleem meer.
Oud 10-03-2005, 16:50
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 10-03-2005 @ 17:16 :
Gammaray, misschien moet je je even in proberen te leven in de situatie? Voor een vegetariër is zoiets wél een issue, en bovendien is een slachter niet hetzelfde als een bouwvakker of een hovenier. Het is gewoon een ander beroep, en een beroep wat ethisch wat lastiger ligt, met name voor vegetariërs.
Daar geef ik je gelijk in maar ik bedoelde dat hij ook zijn inkomen moet krijgen om te kunnen leven en tegenwoordig kun je niet zo maar even je baan opzeggen omdat de economie niet zo denderent draait.
En als ze dat erg vind dan kan zij beter iemand anders opzoeken.
Oud 10-03-2005, 17:14
Luna
Luna is offline
Citaat:
Gammaray schreef op 10-03-2005 @ 17:50 :
En als ze dat erg vind dan kan zij beter iemand anders opzoeken.
precies wat ik al de hele tijd zeg.
Oud 10-03-2005, 17:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 10-03-2005 @ 17:16 :
Ethisch lastig Als je er nu problemen mee hebt dat een of andere advocaat vol vuur een verkrachter verdedigt, mag je die term nog wel gebruiken, maar hij slacht slechts dieren..
Oud 10-03-2005, 18:18
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
Ui schreef op 08-03-2005 @ 17:27 :
bahbahbah! ik heb het helemaal gehad! ik heb een ontzettend leuke jongen leren kennen, hij is echt super op 1 ding na..

Zelf hou ik erg veel van dieren, ben ook vegetarisch enzo.. maar wat nu het geval is.. hij is slachter...
ik weet nu niet wat ik moet doen.. moet ik al mijn principes opzij zetten.. , of moet ik aan mijn principes vast blijven houden...
Haha dat doet me denken aan een nicht van me. Die is ook vegetarisch maar ze werkt in een vleesverwerkingsfabriek
Oud 10-03-2005, 18:29
Iduna
Iduna is offline
Als je (zijn) werk en thuis gescheiden kunt houden, dan zou het op zich wel kunnen, ook al is het een 'tegenstelling'. Ik neem aan dat hij wel vlees eet? Dan is het meer vleeseter vs. vegetariër en deze combinatie is niet meteen gedoemd te mislukken.

Je kunt het altijd proberen toch? Als het niet lukt, dan jammer.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:20
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-03-2005 @ 18:58 :
Ethisch lastig Als je er nu problemen mee hebt dat een of andere advocaat vol vuur een verkrachter verdedigt, mag je die term nog wel gebruiken, maar hij slacht slechts dieren..
Ja en daar kun je over van mening verschillen. De één vindt dat blijkbaar geen enkel punt, en voor de ander is het een groot probleem. En kunnen we hier niet met respect met elkaar omgaan ofzo?

En of je het nou leuk vind of niet, ook met betrekking tot dieren heb je te maken met ethiek.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:23
De Veroorzaker
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 10-03-2005 @ 20:20 :
Ja en daar kun je over van mening verschillen. De één vindt dat blijkbaar geen enkel punt, en voor de ander is het een groot probleem. En kunnen we hier niet met respect met elkaar omgaan ofzo?

En of je het nou leuk vind of niet, ook met betrekking tot dieren heb je te maken met ethiek.
Het puntje over respect ontgaat me even, wat is precies het probleem?
Oud 10-03-2005, 19:29
Luna
Luna is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-03-2005 @ 18:58 :
slechts dieren..
eh, slechts dieren? Dieren zijn ook levende wezens met gevoel net als jij. Mensen zijn misschien intelligenter maar ik vind het belachelijk om te denken dat je daarom alles maar met een dier mag doen omdat het in een bepaalde zin zwakker is.
Oud 10-03-2005, 19:30
De Veroorzaker
Citaat:
Luna schreef op 10-03-2005 @ 20:29 :
eh, slechts dieren? Dieren zijn ook levende wezens met gevoel net als jij. Mensen zijn misschien intelligenter maar ik vind het belachelijk om te denken dat je daarom alles maar met een dier mag doen omdat het in een bepaalde zin zwakker is.
Dat is heel nobel, ik vind dat dieren er gewoon zijn om op te eten, planten idem. Dat staat dus niet gelijk aan 'er alles mee mogen doen'.
Oud 10-03-2005, 19:33
Luna
Luna is offline
in de oertijd misschien ja, toen mensen nog zelf op dieren jaagden. Maar nu is iedereen te schijterig daarvoor en vinden ze het oh zo zielig als er een kip de kop om wordt gedraaid of een zeehondje dood geknuppeld. Maar ondertussen zitten ze wel een biefstuk te verorberen. bah, hypocriet vind ik dat
En in deze luxemaatschappij kunnen wij mensen makkelijk zonder vlees.
Oud 10-03-2005, 19:45
De Veroorzaker
Citaat:
Luna schreef op 10-03-2005 @ 20:33 :
in de oertijd misschien ja, toen mensen nog zelf op dieren jaagden. Maar nu is iedereen te schijterig daarvoor en vinden ze het oh zo zielig als er een kip de kop om wordt gedraaid of een zeehondje dood geknuppeld. Maar ondertussen zitten ze wel een biefstuk te verorberen. bah, hypocriet vind ik dat
En in deze luxemaatschappij kunnen wij mensen makkelijk zonder vlees.
en zonder auto, koffiezetapparaat, cosmetica en ga zo maar door.

Ik heb er geen problemen mee en kip/konijn/schaap te slachten/geslacht zien worden, en zeehondjes worden niet gedood om op te eten, maar zodat vrouwtjes een mooie jas aankunnen, wat ik afkeur.

Dus, wat is nu het probleem?

O ja, een vegetarier en een slachter. Onmogelijk lijkt me, zeker als je zo een bekerende vegetarier bent.
Oud 10-03-2005, 19:52
Luna
Luna is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-03-2005 @ 20:45 :
O ja, een vegetarier en een slachter. Onmogelijk lijkt me, zeker als je zo een bekerende vegetarier bent.
ik ben niet zo bekerend.

maar het gaat hier tenslotte ook niet om mij.
Oud 10-03-2005, 20:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2005 @ 11:59 :
Dan moet ze waarschijnlijk wel haar best doen, want vegetariërs hebben nogal eens de neiging zich superieur te voelen aan platte vleeseters.
jah bah das zo vervelend
"jullie zijn gemeen, die lieve dieren zomaar opeten"
naja wat mensen eten moeten ze zelf weten
zolang ze dan maar niet anderen hardop gaan veroordelen of proberen te bekeren.
Oud 10-03-2005, 20:36
little nemo
little nemo is offline
Citaat:

nee hoor, ik

ik vind t argument 'het is lekker' dan ook een sterk argument, als t je gewoon niet interesseert wat de nadelen zijn dan moet je dat gewoon zelf weten.

maar waarom komen zoveel vleeseters met flauwekul als 'ik eet het want het is natuurlijk', 'planten kunnen ook best pijn voelen misschien...t is wel niet wetenschappelijk bewezen maar je weet nooit he', 'anders zijn er zoveel dieren op de wereld' of wat voorn goedpraat dingen nog meer. en wat ook erg vervelend is, als vleeseters dan op teevee iets zien waarin een dier mishandeld of wat dan ook wordt dat ze dan gaan zeuren dat dat zo zielig is.

ik denk dat er zowel veel domme vegetariers zijn als domme vleeseters want mensen zijn gewoon best dom
Oud 10-03-2005, 20:37
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 10-03-2005 @ 21:36 :
nee hoor, ik

ik vind t argument 'het is lekker' dan ook een sterk argument, als t je gewoon niet interesseert wat de nadelen zijn dan moet je dat gewoon zelf weten.

maar waarom komen zoveel vleeseters met flauwekul als 'ik eet het want het is natuurlijk', 'planten kunnen ook best pijn voelen misschien...t is wel niet wetenschappelijk bewezen maar je weet nooit he', 'anders zijn er zoveel dieren op de wereld' of wat voorn goedpraat dingen nog meer. en wat ook erg vervelend is, als vleeseters dan op teevee iets zien waarin een dier mishandeld of wat dan ook wordt dat ze dan gaan zeuren dat dat zo zielig is.

ik denk dat er zowel veel domme vegetariers zijn als domme vleeseters want mensen zijn gewoon best dom

Het 'omdat het natuurlijk is'-argument wordt trouwens aan beide kanten gebruikt, érg opvallend. ^_^
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:38
Luna
Luna is offline
Citaat:
misschien
Oud 11-03-2005, 11:21
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 10-03-2005 @ 20:23 :
Het puntje over respect ontgaat me even, wat is precies het probleem?
Dat jij blijkbaar geen respect kunt opbrengen voor andemans mening. 'Slechts' dieren schiet bij mij in het verkeerde keelgat en ook die rolleyes hadden echt niet gehoeven. Bovendien is het het niet aan jou om mij te vertellen wat ik wel of niet een probleem mag vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 11-03-2005 @ 12:21 :
Dat jij blijkbaar geen respect kunt opbrengen voor andemans mening. 'Slechts' dieren schiet bij mij in het verkeerde keelgat en ook die rolleyes hadden echt niet gehoeven. Bovendien is het het niet aan jou om mij te vertellen wat ik wel of niet een probleem mag vinden.
Waarom zou iemand respect moeten opbrengen voor ideeën die diegene belachelijk vindt? Beetje tegenstrijdig imo.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 11:27
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-03-2005 @ 12:22 :
Waarom zou iemand respect moeten opbrengen voor ideeën die diegene belachelijk vindt? Beetje tegenstrijdig imo.
Als je geen respect voor andermans mening op kunt brengen vind ik dat behoorlijk zielig. Je hoeft het écht niet met iemand eens te zijn om zijn mening te kunnen respecteren hoor. Jullie hebben toch zo'n hekel aan mensen die jullie proberen te 'bekeren' tot vegetarisme? Doe het dan alsjeblieft andersom ook niet! En je kunt je manier van verwoorden echt wel aanpassen wanneer je weet dat er mensen aanwezig zijn die er een andere mening op nahouden. Hij vind blijkbaar andere dingen erger, prima, maar het irriteert me dat hij míj op probeert te leggen dat ik het slachten van dieren níet erg mag vinden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 11:48
Verwijderd
gadverrrrrrrrr sorry hoor maar ik vind vlees goor.
en hoe kun je nou dieren vermoorden,w ant zo zie ik het.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 13:28
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 11-03-2005 @ 12:27 :
Als je geen respect voor andermans mening op kunt brengen vind ik dat behoorlijk zielig. Je hoeft het écht niet met iemand eens te zijn om zijn mening te kunnen respecteren hoor. Jullie hebben toch zo'n hekel aan mensen die jullie proberen te 'bekeren' tot vegetarisme? Doe het dan alsjeblieft andersom ook niet! En je kunt je manier van verwoorden echt wel aanpassen wanneer je weet dat er mensen aanwezig zijn die er een andere mening op nahouden. Hij vind blijkbaar andere dingen erger, prima, maar het irriteert me dat hij míj op probeert te leggen dat ik het slachten van dieren níet erg mag vinden.
..of jij kan je gewoon wat minder snel ergeren als iemand zegt wat ie denkt
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:01
Counterfeit
Counterfeit is offline
wist je dat als je geen vlees eet en veel vlees vervangers je 40% meer kans hebt op darmkanker
Oud 11-03-2005, 14:04
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Blink182 schreef op 11-03-2005 @ 15:01 :
wist je dat als je geen vlees eet en veel vlees vervangers je 40% meer kans hebt op darmkanker
Bron?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:09
Counterfeit
Counterfeit is offline
ik loop stage bij een groot voedingsmiddelen producent daar heb ik het gehoord
Oud 11-03-2005, 14:16
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
'gehoord' is voor mij niet voldoende. Ik ga niet uit van iets wat 'iemand' weer van 'iemand' heeft gehoord.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 14:17
Counterfeit
Counterfeit is offline
i dont give a d*mn mensen horen vlees te eten geen gezeik
Reageren

Regels voor berichten