Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @Nare man, ik heb echt nog nooit meegemaakt, dat ik vertelde dat ik vegetariër was, en dat ik níet hoefde uit te leggen waarom dan wel niet. Sterker nog, toen ik vegetariër werd, lachte iedereen mij vierkant uit en had ik dikke ruzie met mijn ex. Ik vind dat jammer, want het is een keuze die je voor jezelf maakt, en waar je verder niemand mee schaadt. Dus waarom zou je niet gewoon respect kunnen hebben voor die keuze? Ik heb ook gewoon respect voor vleeseters hoor, zowel mijn ex als mijn nieuwe vriend eten vlees en dat is hun eigen keuze. Liever had ik iemand gehad die ook vegetariër was, maar dat is omdat dat meer bij mijn levensstijl past en bij mijn opvatting over dieren. Maar vindt er maar eens één. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alhoewel ik smakelijk moest lachen om de vergelijking tussen carnivoor/herbivoor/mens. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk.. daar heb je wel een punt vind ik..
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoeveel waarde je eraan hecht mag je lekker zelf bepalen maar voor zover ik weet kloppen de argumenten wel. Als je ze kan ontkrachten, ga je gang. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je in coma ligt, merk je het alleen op een subliminaal niveau. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
En als hij nou zo leuk is dan kun je je principe toch wel op zij zetten want anders kan zij heel wat moois missen. En ik snap het probleem niet zij hoeft als nog geen vlees te eten dan is er toch niks aan de hand.
||
Citaat:
Maar hij kan moeilijk zijn werk opzeggen. En als haar dat zo dwars zit dan moet ze gewoon iemand anders op zoeken. Dan heb je ook geen probleem meer.
||
Citaat:
En als ze dat erg vind dan kan zij beter iemand anders opzoeken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En of je het nou leuk vind of niet, ook met betrekking tot dieren heb je te maken met ethiek. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik heb er geen problemen mee en kip/konijn/schaap te slachten/geslacht zien worden, en zeehondjes worden niet gedood om op te eten, maar zodat vrouwtjes een mooie jas aankunnen, wat ik afkeur. Dus, wat is nu het probleem? O ja, een vegetarier en een slachter. Onmogelijk lijkt me, zeker als je zo een bekerende vegetarier bent.
||
Citaat:
![]() maar het gaat hier tenslotte ook niet om mij.
||
![]() |
Citaat:
"jullie zijn gemeen, die lieve dieren zomaar opeten" naja wat mensen eten moeten ze zelf weten zolang ze dan maar niet anderen hardop gaan veroordelen of proberen te bekeren.
||
Citaat:
ik vind t argument 'het is lekker' dan ook een sterk argument, als t je gewoon niet interesseert wat de nadelen zijn dan moet je dat gewoon zelf weten. maar waarom komen zoveel vleeseters met flauwekul als 'ik eet het want het is natuurlijk', 'planten kunnen ook best pijn voelen misschien...t is wel niet wetenschappelijk bewezen maar je weet nooit he', 'anders zijn er zoveel dieren op de wereld' of wat voorn goedpraat dingen nog meer. en wat ook erg vervelend is, als vleeseters dan op teevee iets zien waarin een dier mishandeld of wat dan ook wordt dat ze dan gaan zeuren dat dat zo zielig is. ik denk dat er zowel veel domme vegetariers zijn als domme vleeseters want mensen zijn gewoon best dom
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het 'omdat het natuurlijk is'-argument wordt trouwens aan beide kanten gebruikt, érg opvallend. ^_^ |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: