Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 16:27
Ui
Ui is offline
bahbahbah! ik heb het helemaal gehad! ik heb een ontzettend leuke jongen leren kennen, hij is echt super op 1 ding na..

Zelf hou ik erg veel van dieren, ben ook vegetarisch enzo.. maar wat nu het geval is.. hij is slachter...
ik weet nu niet wat ik moet doen.. moet ik al mijn principes opzij zetten.. , of moet ik aan mijn principes vast blijven houden...
Oud 08-03-2005, 16:28
Lorelei
Lorelei is offline
Ik weet niet wat je moet doen maar ik vind wel dat je het gaaf hebt gedaan.
Oud 08-03-2005, 16:31
Sparkle.
Sparkle. is offline
- Strakke actie

Maar ik zou het gewoon even aankijken, er voor jezelf achter komen of je die leuke jongen los kunt zien van al dat vlees
Oud 08-03-2005, 16:32
snarl
snarl is offline

uhhh ironische combinatie. wat ik zou doen... kijken of het werkt en dan waarschijnlijk na een week of 2 teleurgesteld n ander zoeken.
Oud 08-03-2005, 16:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Tja, het lijkt mij dat het ieders eigen keuze is om vega te zijn of niet. Dus hij maakt gewoon een andere keuze dan jij. Is dat erg?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 17:04
Luna
Luna is offline
gewoon niet aan beginnen, er zit dan toch geen toekomst in. het feit dat hij met de handen waarmee hij jou vasthoudt, hij diezelfde dag dieren koelbloedig heeft afgemaakt is te ranzig voor woorden.
Oud 08-03-2005, 17:15
Verwijderd
Haha, prachtig.

Zelf zou ik er, ook vegetariër zijnde, niet aan beginnen, écht niet.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 17:19
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Ui schreef op 08-03-2005 @ 17:27 :
ik weet nu niet wat ik moet doen.. moet ik al mijn principes opzij zetten.. , of moet ik aan mijn principes vast blijven houden...
Hoezo je principes opzij zetten? Wil hij dat je niet meer vegetarisch bent? Denk je dat je de vleesindustrie sponsort door wat met hem te beginnen?

Ik denk dat je de dingen los van elkaar moet zien. Wat hij doet bepaalt niet hoe hij is.
Ik ben zelf ook vegetarisch en mijn vriend vind ook dat een maaltijd zonder vlees geen maaltijd is. Hij is geen slager, maar kan zich een wereld zonder vlees niet voorstellen. Dat heb ik maar te accepteren, net als hij moet accepteren dat ik vegetarisch ben.
Dus, als hij leuk en geweldig is, waarom zou je dan niks met hem beginnen?
Oud 08-03-2005, 17:20
Myuki
Myuki is offline
ach fuck die principes

en ah l'amour
Oud 08-03-2005, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 08-03-2005 @ 18:19 :
Hoezo je principes opzij zetten? Wil hij dat je niet meer vegetarisch bent? Denk je dat je de vleesindustrie sponsort door wat met hem te beginnen?

Ik denk dat je de dingen los van elkaar moet zien. Wat hij doet bepaalt niet hoe hij is.
Ik ben zelf ook vegetarisch en mijn vriend vind ook dat een maaltijd zonder vlees geen maaltijd is. Hij is geen slager, maar kan zich een wereld zonder vlees niet voorstellen. Dat heb ik maar te accepteren, net als hij moet accepteren dat ik vegetarisch ben.
Dus, als hij leuk en geweldig is, waarom zou je dan niks met hem beginnen?
Inderdaad. Dat had ik ook.
Gelukkig had mijn ex er ook geen problemen mee om (als hij hier at) gewoon vegetarisch mee te eten en ook dus burgers enzo.. Maar als t mogelijk was wilde hij toch echt vlees hoor..
Ach, daar kun je hoog en laag om springen, maar uiteindelijk kom je niet echt verder en loop je misschien die ene leuke jongen mis..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:09
leucomelas
leucomelas is offline
hoezo moet jij jouw principes opzij ztten als je met hem wil? hij is slachter, jij toch niet? hij dwingt je toch niet om vlees te eten ofsow? wat ist probleem?!
Oud 08-03-2005, 18:20
11568
11568 is offline
Nou duidelijk toch.......hij kan dieren vermoorden, geen fijn typ.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:21
JJ13
JJ13 is offline
gewoon aan je principes vast blijven houden, dat zal toch geen probleem zijn??
Oud 08-03-2005, 18:37
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
11568 schreef op 08-03-2005 @ 19:20 :
<rant>Tsjonge... Als ik rattenvallen plaats of ongedierte uit de boom schiet, telt dat ook als "moord"? Ik heb zo'n hekel aan mensen die zo kort door de bocht redeneren.

Kijk bovendien naar de menselijke anatomie, met name het gebit. De mens is er op gebouwd om zowel vlees and groente te eten, dat zal vast niet zonder reden zijn wel?

Wat is de volgende stap? Geen groente maar eten want dat is zielig voor de krop sla? Pff, ik let goed genoeg op het milieu, maar dit gaat me te ver. Boomknuffelaars...</rant>
Oud 08-03-2005, 18:44
Wolter
Wolter is offline
Jij moet er tegen kunnen dat hij dieren slacht en hij dat jij vegetarisch bent.
Lukt dit niet, dan kan je er beter niet aan beginnen
Oud 08-03-2005, 18:53
11568
11568 is offline
Citaat:
Weylyn schreef op 08-03-2005 @ 19:37 :
<rant>Tsjonge... Als ik rattenvallen plaats of ongedierte uit de boom schiet, telt dat ook als "moord"? Ik heb zo'n hekel aan mensen die zo kort door de bocht redeneren.

Kijk bovendien naar de menselijke anatomie, met name het gebit. De mens is er op gebouwd om zowel vlees and groente te eten, dat zal vast niet zonder reden zijn wel?

Wat is de volgende stap? Geen groente maar eten want dat is zielig voor de krop sla? Pff, ik let goed genoeg op het milieu, maar dit gaat me te ver. Boomknuffelaars...</rant>
Oh deze discussie ga ik niet voor de tienmiljardste keer voeren, gezien je argumenten wordt dat he-le-maal niets.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 08-03-2005 @ 19:20 :
En als je groente eet vermoord je een plantje, in principe geldt precies hetzelfde. En het argument dat planten levenloos e.d. zijn gaan niet op.
Ik vind vegetariers een beetje hypocriet
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
11568 schreef op 08-03-2005 @ 19:53 :
Oh deze discussie ga ik niet voor de tienmiljardste keer voeren, gezien je argumenten wordt dat he-le-maal niets.
De discussie is dan ook helemaal niet van belang.
Oud 08-03-2005, 19:02
Verwijderd
ik ben het met sherco eens

ik ben zelf vegetarier maar heb wel op een slagers afdeling gewerkt in een supermakrt... is ook niet echt fijn nee ok maar je hoeft het toch niet op te eten?
als hij maar accepteert dat jij geen vlees wilt eten kan jij ook van hem accepteren dat hij slacht en vlees eet,...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:07
Verwijderd
Werkt hij daar omdat hij het zulk leuk werk vindt, of omdat hij even geen ander werk kon krijgen? Dat lijkt mij een belangrijk verschil maken...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:14
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
devilious schreef op 08-03-2005 @ 19:55 :
En als je groente eet vermoord je een plantje, in principe geldt precies hetzelfde. En het argument dat planten levenloos e.d. zijn gaan niet op.
Ik vind vegetariers een beetje hypocriet
dat is echt zo'n dom argument. planten hebben geen zenuwstelsel, dus ze voelen geen pijn. dieren wel.

en het argument dat hierboven ergens staat over dat de mens erop gemaakt is vlees te eten is ook crap; dit houdt namelijk in dat als je dat daadwerkelijk vindt, je vindt dat de mens volgens de natuur moet leven en zijn natuurlijke instincten moet volgen en dat doet helemaal niemand. daarnaast maakt niemand de overweging 'ik ga vlees eten WANT het is natuurlijk...ik lust het misschien geeneens maar het MOET van de natuur, dus ik doe het toch'. mensen eten vlees uit gewoonte, omdat het nou eenmaal te koop is en omdat het lekker is maar niet omdat het natuurlijk is. dat dat wel de oorsprong is, is waar maar dat staat er los van.

ontopic: als vegetarier vind ik een vleesetende vriendin al minder (gelukkig zie ik dat dr vrijwel niet doen dat scheelt), maar als ze ook nog ns slachter zou zijn zou ik dr meteen dumpen. maarja, hoe oncharmant is een meisje dat dieren slacht
Oud 08-03-2005, 19:18
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 08-03-2005 @ 20:14 :
dat is echt zo'n dom argument. planten hebben geen zenuwstelsel, dus ze voelen geen pijn. dieren wel.
Aaahh dus als jij geen zenuwstelsel had mocht ik je eten ? Onzin jongen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:25
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
devilious schreef op 08-03-2005 @ 20:18 :
Aaahh dus als jij geen zenuwstelsel had mocht ik je eten ? Onzin jongen.
hahahahahhahahahha je hersenen maken deel uit van je zenuwstelsel, dus hoe kan je je ooit een mens zonder zenuwstelsel voorstellen?? maar vooruit, als ik geboren was zonder hersenen had je me mogen eten

maar leuk verzonnen
Oud 08-03-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Wolter schreef op 08-03-2005 @ 19:44 :
Jij moet er tegen kunnen dat hij dieren slacht en hij dat jij vegetarisch bent.
Lukt dit niet, dan kan je er beter niet aan beginnen
Inderdaad. Ik geef eerlijk toe dat ik het niet zou kunnen verdragen als ik een vriendin zou hebben die zou slachten, dus ik zou er niet aan beginnen. Dat is dan ook de vraag waar het voor de TS om draait.

Verder sluit ik me overigens bij little nemo aan. Zou een forumbaas niet even in kunnen grijpen?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:00
Verwijderd
Iedereen is weer lekker bezig. Top!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2005, 20:01
Verwijderd
Prachtig, al die mensen die zeggen dat ze 'vegetarisch' zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:01
Luna
Luna is offline
Citaat:
Sherco schreef op 08-03-2005 @ 18:19 :
Wat hij doet bepaalt niet hoe hij is.
Ik geloof niet dat iemand je na deze opmerking nog serieus kan nemen..
tuurlijk is hij zoals hij doet, of hij moet zich anders voor doen dan die is,maar dan is het ook geen leuk typ.
Oud 08-03-2005, 20:03
Luna
Luna is offline
Citaat:
Van Tango schreef op 08-03-2005 @ 21:01 :
Ja ik begin er al niet meer aan en zeg het zelf ook soms, ook alw eet ik dat het fout is. Boeiend, als je je daar de hele tijd druk ommoet gaan maken..
Oud 08-03-2005, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 08-03-2005 @ 21:03 :
Ja ik begin er al niet meer aan en zeg het zelf ook soms, ook alw eet ik dat het fout is. Boeiend, als je je daar de hele tijd druk ommoet gaan maken..
Ik vind het gewoon grappig.

Ontopic: Als je die jongen leuk vindt, maakt het toch niet uit wat hij doet? Misschien moet je het er eens met hem over hebben.

Zelf zou ik er niet aan beginnen, maar goed, dat ben ik.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:06
ikkuh~ingetjuh
ikkuh~ingetjuh is offline
er is ook altijd nog een groot verschil tussen het opeten van dieren en het slachten van dieren. Slachten kan ik gewoon niet (denk ik) maar ze zijn wel lekker!

ot: houd je principes maar ga wel voor je relatie! Als het echt niet gaat.... dan niet
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:07
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Luna schreef op 08-03-2005 @ 21:01 :
Ik geloof niet dat iemand je na deze opmerking nog serieus kan nemen..
tuurlijk is hij zoals hij doet, of hij moet zich anders voor doen dan die is,maar dan is het ook geen leuk typ.
Wat iemand doet bepaalt nog niet zijn hele persoonlijkheid. Als iemand slager is betekend dat nog niet dat die persoon bloeddorstig een einde aan het leven van alle dieren wil maken...
Oud 08-03-2005, 20:16
Luna
Luna is offline
Nee, maar het zegt wel dat hij niet nadenkt over waar ie eigenlijk mee bezig is. Want als ie daar wel overna zou denken en het hem echt zou boeien (de levens van de dieren dus) dan zou hij er niet aan mee werken. En ik zou niet kunnen leven met iemand die elke dag het bloed van weet-ik-veel hoeveel lieve koetjes en kalfjes aan zn handen heeft. bah.
Oud 08-03-2005, 20:22
ikkuh~ingetjuh
ikkuh~ingetjuh is offline
Citaat:
Luna schreef op 08-03-2005 @ 21:16 :
Nee, maar het zegt wel dat hij niet nadenkt over waar ie eigenlijk mee bezig is. Want als ie daar wel overna zou denken en het hem echt zou boeien (de levens van de dieren dus) dan zou hij er niet aan mee werken. En ik zou niet kunnen leven met iemand die elke dag het bloed van weet-ik-veel hoeveel lieve koetjes en kalfjes aan zn handen heeft. bah.
Ik denk dat hij zijn handen wel wast....
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:29
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 08-03-2005 @ 20:25 :
hahahahahhahahahha je hersenen maken deel uit van je zenuwstelsel, dus hoe kan je je ooit een mens zonder zenuwstelsel voorstellen?? maar vooruit, als ik geboren was zonder hersenen had je me mogen eten

maar leuk verzonnen
een mens zonder zenuwstelsel, check mensen in coma...
en planten zijn niet in zo'n toestand
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Van Tango schreef op 08-03-2005 @ 21:01 :
Die planten van tegenwoordig ook hè.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:37
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Ik zou niks met die jongen beginnen, jij bent hem niet waard.

Een snol met zulke non-principes die moet niet andermans leven gaan ruineren.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:46
annetjuh
annetjuh is offline
goeie grap. dat iemand naast cultuur, geloof en politiek standpunt ook nog eens geen relatie kan door eetgewoontes.
Oud 08-03-2005, 20:55
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
Van Tango schreef op 08-03-2005 @ 21:05 :

Ontopic: Als je die jongen leuk vindt, maakt het toch niet uit wat hij doet? Misschien moet je het er eens met hem over hebben.

Zelf zou ik er niet aan beginnen, maar goed, dat ben ik.
Het maakt niet uit wat hij doet, maar je zou er zelf niet aan beginnen... Wat klopt hier niet?

Ik denk dat wat iemand doet wel degelijk bepaalt hoe hij is. Of eigenlijk andersom: hoe iemand is bepaalt wat hij doet (of wel/niet wíl doen).

Ik als vegetariër zou echt niet kunnen leven met iemand die slachter is. Iemand die vlees eet is nog tot daar aan toe, maar daar ligt voor mij toch echt wel de grens. Diegene heeft dan een hele andere kijk op dieren en dieren zijn juist een groot deel van mijn leven (en werk, later). Dus nee, ik persoonlijk zou het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:56
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik mag dit soort mensen eigenlijk meer dan die hypocriete vleeseters die wel elke dag vlees eten maar het slachten van dieren ook 'echt heel zielig' vinden en het zelf 'nooit zouden kunnen of willen'. Verder is het werk dat als hij het niet zou doen door een ander zou worden gedaan, als hij deze baan niet zou hebben zouden er dus evenveel dieren doodgaan. Als hij het vanuit dat standpunt bekijkt valt het best mee, maar als hij slachter is omdat hij ervan geniet aders door te snijden en dieren te zien doodbloeden, dan past ie waarschijnlijk niet zo goed bij je.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 21:03
Verwijderd
Slager is gewoon een beroep, net als doodgraver of gyneacoloog. De doodgraver beleeft er ook geen plezier aan om lijken onder de grond te stoppen en de gyneacoloog krijgt ook echt geen stijve van elke kut die hij ziet. Het is dus onzin om te denken dat zijn beroep als slachter zijn hele persoonlijkheid bepaalt. Hij moet gewoon werk hebben en hij vond dit waarschijnlijk acceptabel. Dat wil niet zeggen dat hij er heilig van overtuigd is dat iedereen vlees zou moeten eten en dat slachten leuk is.

Met andere woorden, het ligt puur en alleen aan jouzelf, of jij zo volwassen bent om zijn beroep los van hem te kunnen zien. En anders heb je mooi een leuke relatie met een leuke knul door je eigen neus geboord.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 21:44
MB
MB is offline
Dieren worden toch geslacht, niet meer of minder door hem. Dus wat is het probleem?
Oud 09-03-2005, 01:18
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
devilious schreef op 08-03-2005 @ 21:29 :
een mens zonder zenuwstelsel, check mensen in coma...
sinds wanneer heeft iemand in coma geen zenuwstelsel meer? mensen in coma voelen trouwens nog wel degelijk pijn enzo en planten niet. maar post maar iets onzinnigs terug, ik ga niet meer op dit soort onzin reageren, t is dat ik nu teveel gedronken heb ofzo

en @ da mark: dat gold ook voor mensen die meehielpen aan de holocaust, als 1 iemand t niet deed gingen daar ook niet minder joden door dood. maar toch is het daarom niet meteen helemaal ethisch verantwoord.
Oud 09-03-2005, 07:32
Verwijderd
Kan de discussie over zenuwstelsels etc ergens anders gevoerd worden? Op het moment is t nou niet echt heeeel erg relevant. Zij is gewoon vegetarisch en hij is slachter. Of ze nou wel of niet echt vegetarisch is volgens sommigen en of het nou hypocriet is of niet volgens anderen, dat doet er nu niet echt toe..
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 08:06
Freestyler*
Freestyler* is offline
het betekent toch niet per definitie dat hij niet van dieren houdt?
als hij jouw vegetarisch eetpatroon accpeteert, kan jij dat andersom wellicht ook proberen
Oud 09-03-2005, 10:56
Verwijderd
Mijn vriendin is ook vegetariër, trouwens. Ik zit mijn boterhammen met ham dan ook altijd zeer smakelijk naar binnen te werken in haar bijzijn.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 09-03-2005 @ 09:06 :
het betekent toch niet per definitie dat hij niet van dieren houdt?
als hij jouw vegetarisch eetpatroon accpeteert, kan jij dat andersom wellicht ook proberen
Dan moet ze waarschijnlijk wel haar best doen, want vegetariërs hebben nogal eens de neiging zich superieur te voelen aan platte vleeseters.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 11:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2005 @ 11:59 :
Dan moet ze waarschijnlijk wel haar best doen, want vegetariërs hebben nogal eens de neiging zich superieur te voelen aan platte vleeseters.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 11:37
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-03-2005 @ 11:59 :
vegetariërs hebben nogal eens de neiging zich superieur te voelen aan platte vleeseters.
Superieur? Nee hoor. Misschien enigszins geërgerd, omdat we ons altijd aan iedereen schijnen te moeten verantwoorden over het hoe en het waarom. Laat iedereen lekker zelf de keus!

Maar daar gaat het de TS toch helemaal niet om?! Ik kan me goed voorstellen dat zij er veel moeite mee heeft. Als je iets met elkaar hebt wil je toch ook gewoon kunnen vertellen over je werk? Ik denk niet dat ik blij zou zijn met verhalen over het slachten van dieren, en dat is dan nog zacht uitgedrukt.

TS, heb je al een beslissing gemaakt?

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 09-03-2005 @ 12:37 :
Superieur? Nee hoor. Misschien enigszins geërgerd, omdat we ons altijd aan iedereen schijnen te moeten verantwoorden over het hoe en het waarom. Laat iedereen lekker zelf de keus!
Mijn vriendin komt in haar argumenten niet verder dan "het is zielig". Desalniettemin blijft ze star volhouden, ook al zijn er geen rationele argumenten om vegetariër te worden, op culinaire ('vlees is niet lekker') of economische ('vegetarisch eten is goedkoper') redenen na.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 12:05
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-03-2005 @ 12:50 :
Mijn vriendin komt in haar argumenten niet verder dan "het is zielig". Desalniettemin blijft ze star volhouden, ook al zijn er geen rationele argumenten om vegetariër te worden, op culinaire ('vlees is niet lekker') of economische ('vegetarisch eten is goedkoper') redenen na.
http://www.lekkerplantaardig.net/gezondhe.htm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten