Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2005, 15:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:05 :
Hier heb ik nu nog nooit van gehoord.

En dan dat stripje.

Serieus, is dit echt een probleem in Nederland? Wie trapt hier nu in? Als iemand mij zou vragen 'zorg te dragen voor z'n vriend' kan hij zijn kloten gaan zoeken in Pappoea.
Nou ja, eerst zijn ze gewoon verliefd, dat kun je ze toch moeilijk kwalijk nemen? En dan worden ze bedreigd en dan zijn ze toch te bang om bij ze weg te gaan, denk ik... Zeker omdat ze toch nog ergens het gevoel hebben dat hij misschien wel van ze houdt en ze willen graag dat iemand van hun houdt en zo
Oud 15-03-2005, 15:09
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:08 :
Nee, De Standaard. Dat staat me nu van je tegen, dat rologen.
Rikkus sprak er me ook al op aan.

Oh De Standaard. Ik weet dat het in De Gentenaar stond (en dus ook Het Nieuwsblad en Het Volk).

Het is dus wel degelijk een probleem hoor. Die loverboys zijn meestal gewoon bendes.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:10
freud
freud is offline
Ja, dan nog. Dom is het, ongelofelijk dom. Dat zie je toch aankomen?
Oud 15-03-2005, 15:11
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:10 :
Ze zijn naïef, goedgelovig, kwetsbaar en ongelukkig...

Het is best wel een groot probleem, hoor
Oud 15-03-2005, 15:13
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:10 :
Ik vind het niet fair alles op de meisjes af te schuiven.
Als je dit zou doen, zouden we even goed kunnen beweren dat verkrachte vrouwen het zelf zoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:14
freud
freud is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-03-2005 @ 16:11 :
Het is best wel een groot probleem, hoor

Ja, ik wil er niet lacherig over doen, ik heb er alleen niets over gehoord.
Oud 15-03-2005, 15:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:14 :
Ja, ik wil er niet lacherig over doen, ik heb er alleen niets over gehoord.
Dan moet je zeker oppassen, ik ben tenminste gewaarschuwd
Oud 15-03-2005, 15:16
freud
freud is offline
Citaat:
perfectme schreef op 15-03-2005 @ 16:13 :
Als je dit zou doen, zouden we even goed kunnen beweren dat verkrachte vrouwen het zelf zoeken.
Ik ging gewoon af op het stripje. Dat zag je van mijlenver aankomen. Vind jij het normaal dat (als je een meisje zou zijn, daarvoor hoef je niet eens zwakker, ongelukkiger te zijn dan andere meisjes) je vriend zou vragen om iemand anders eens 'uit te put helpen' ? Ik vind dat niet normaal.
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 15-03-2005 @ 16:13 :
Ik ken iemand die vindt dat meisjes die hele korte rokjes aan doen het zelfs verdienen om verkracht te worden.
Met citaat reageren
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:16 :
Ik ging gewoon af op het stripje. Dat zag je van mijlenver aankomen. Vind jij het normaal dat (als je een meisje zou zijn, daarvoor hoef je niet eens zwakker, ongelukkiger te zijn dan andere meisjes) je vriend zou vragen om iemand anders eens 'uit te put helpen' ? Ik vind dat niet normaal.
Nee, dat is niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Stripjes zijn geen realiteit slimmerd.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:18
freud
freud is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 15-03-2005 @ 16:16 :
Ik ken iemand die vindt dat meisjes die hele korte rokjes aan doen het zelfs verdienen om verkracht te worden.
Dommerd. Maar ik ik ken iemand die vindt dat we alle gehandicapten moeten vermoorden of toch zeker steriliseren omdat we zo zwakke mensen in leven houden en dat uiteindelijk leidt tot het verzwakken van de menselijke soort.
Oud 15-03-2005, 15:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb het stripje niet gelezen, maar staat dat daar zo? Ik dacht dat die jongens eerst veel dure cadeaus aan die meiskes gaven en dat ze daarna zeiden dat ze iets terug moesten doen-> prostituée worden.
Oud 15-03-2005, 15:19
freud
freud is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 15-03-2005 @ 16:17 :
Stripjes zijn geen realiteit slimmerd.
Ik heb nog niets gehoord van deze al dan niet bestaande realiteit, dus ik moest wel op de strip afgaan. En vermits dat een waarschuwingsstripje is, zal het wel de realiteit moeten voorstellen.
Oud 15-03-2005, 15:19
freud
freud is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-03-2005 @ 16:18 :
Ik heb het stripje niet gelezen, maar staat dat daar zo? Ik dacht dat die jongens eerst veel dure cadeaus aan die meiskes gaven en dat ze daarna zeiden dat ze iets terug moesten doen-> prostituée worden.

lees het stripje, tis een aanrader.
Oud 15-03-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:18 :
Dommerd. Maar ik ik ken iemand die vindt dat we alle gehandicapten moeten vermoorden of toch zeker steriliseren omdat we zo zwakke mensen in leven houden en dat uiteindelijk leidt tot het verzwakken van de menselijke soort.
Ik heb nooit gezegd dat ik dat vind.. maar om even aan te tonen dat niet iedereen dezelfde normen en waarden heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:19 :
Hij is wat kort door de bocht, ja...
Oud 15-03-2005, 15:26
freud
freud is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 15-03-2005 @ 16:22 :
Ik heb nooit gezegd dat ik dat vind.. maar om even aan te tonen dat niet iedereen dezelfde normen en waarden heeft.

Die dommerd slaat niet op jou hoor, maar op die vriend van je. Jou beledig ik elke keer snel
Oud 15-03-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:26 :
Die dommerd slaat niet op jou hoor, maar op die vriend van je. Jou beledig ik elke keer snel
Nee.. de vorige keren beledigde je anderen via mij,maar niet mij. Nu was in een beetje in de war

maar dan nog. Het zal wel met zijn geloof te maken hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:33
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
perfectme schreef op 15-03-2005 @ 15:38 :
Wat lul je dan?
Ik zie het gewoon zo, maar wie ben ik hè ..
Oud 15-03-2005, 15:48
hi
hi is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-03-2005 @ 16:08 :
Nou ja, eerst zijn ze gewoon verliefd, dat kun je ze toch moeilijk kwalijk nemen? En dan worden ze bedreigd en dan zijn ze toch te bang om bij ze weg te gaan, denk ik... Zeker omdat ze toch nog ergens het gevoel hebben dat hij misschien wel van ze houdt en ze willen graag dat iemand van hun houdt en zo
Jah dat verliefd zijn is één kant op. Die meisjes hebben nog geen ervaring met verliefd zijn? Je voelt dat toch aan dat de liefde van één kant komt. Verder moet je als meisje ook voor de jongen met die mooie scooter/auto gaan met die dure kleren zonder je af te vragen hoe hij aan het geld komt.

Niet iedereen is zo achterdochtig
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
hi schreef op 15-03-2005 @ 16:48 :
Jah dat verliefd zijn is één kant op. Die meisjes hebben nog geen ervaring met verliefd zijn? Je voelt dat toch aan dat de liefde van één kant komt. Verder moet je als meisje ook voor de jongen met die mooie scooter/auto gaan met die dure kleren zonder je af te vragen hoe hij aan het geld komt.

Niet iedereen is zo achterdochtig
Wat bedoel je nu?

Ik weet niet of je dat aanvoelt, of de liefde wederzijds is. Misschien niet als je heel erg naïef bent.. En je kan jezelf als je wilt heel wat inbeelden, hoor

En wat dat laatste heb je op zich wel gelijk, want in principe moet je je vriend wel kunnen vertrouwen. Maar ja, bij die loverboys gaat dat dus niet
Oud 15-03-2005, 16:04
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 15-03-2005 @ 16:16 :
Het zijn er nog veel ook die zo 'denken'

Maar dat kan je niet echt met loverboys vergelijken.
Oud 15-03-2005, 16:47
hi
hi is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 15-03-2005 @ 16:54 :
Wat bedoel je nu?

Ik weet niet of je dat aanvoelt, of de liefde wederzijds is. Misschien niet als je heel erg naïef bent.. En je kan jezelf als je wilt heel wat inbeelden, hoor

En wat dat laatste heb je op zich wel gelijk, want in principe moet je je vriend wel kunnen vertrouwen. Maar ja, bij die loverboys gaat dat dus niet
Ja dat is waar sommige mensen kunnen zich heel veel inbeelden
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 18:51
Verwijderd
Nee ze worden gemanipuleerd en misbruikt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:01
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
perfectme schreef op 15-03-2005 @ 16:09 :
Rikkus sprak er me ook al op aan.
Wie is toch die Rikkus waar men het zo vaak over heeft?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 15-03-2005 @ 20:01 :
Wie is toch die Rikkus waar men het zo vaak over heeft?
Et tu?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 15-03-2005 @ 17:04 :
Het zijn er nog veel ook die zo 'denken'

Maar dat kan je niet echt met loverboys vergelijken.
Dat zei ik ook niet, het was een reactie op wat perfectme daarvoor zei.

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:34
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-03-2005 @ 20:02 :
Et tu?
En ik wat?

Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 20:50
Noddy
Noddy is offline
Ik vind niet dat het de schuld is van die meisjes.
Die loverboys kunnen zien of meisjes kwetsbaar zijn en doen dan net of ze verliefd zijn, geven ze allemaal cadeautjes etc. Daar vallen die meisjes voor, omdat ze kwetsbaar zijn. Dan worden ze verliefd en al die slechte dingen van die jongens kunnen ze niet zien. Want als je verliefd bent denk je daar toch niet aan?
Die jongens palmen die meisjes gewoon in.
Daarbij denk ik ook niet dat je aan iemand kan zien of hij een loverboy is of niet. Iedereen zou een loverboy kunnen zijn, die kies je niet zomaar uit. Daarbij zijn er ook wel andere jongens die bijv. veel cadeautjes geven, en moet je die dan gelijk dumpen omdat het een loverboy zou kunnen zijn?
Oud 15-03-2005, 21:33
Vice
Vice is offline
Sorry hoor, maar ik vind het toch wel verdacht als een knul van 18 jaar al een BMW heeft en allemaal dure spullen kan kopen zonder duidelijk te maken waar hij het geld vandaan haalt. Het kan natuurlijk ook een jongen zijn met rijke ouders, maar die zal er niet zo snel zijn achtergrond verbergen.
Oud 15-03-2005, 21:35
Verwijderd
Tja, natuurlijk zijn het niet de slimste en de meest zelfverzekerde meisjes die erin lopen... maar daarom is 't nog niet hun schuld.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 22:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Eigen schuld? Nee. Die meisjes kunnen er ook niets aan doen dat ze (emotioneel) debiel zijn.
Oud 16-03-2005, 06:48
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 15-03-2005 @ 20:04 :
Dat zei ik ook niet, het was een reactie op wat perfectme daarvoor zei.
Maar ik vind de denkwijze van je vriend of kennis, dan ook evenzeer verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 07:16
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
freud schreef op 15-03-2005 @ 16:19 :
dat was het eerste dat google me gaf. en ik vond hem eigelijk wel grappig.
Reageren

Regels voor berichten