Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 07:54
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 29-03-2005 @ 22:23 :
Dan weet je ongetwijfeld dat een rechtstaat in beginsel niet meer betekend dat de overheid zich aan zijn eigen wetten dient te houden, maar dat het haar vrij staat in deze wetten de burger niet of nauwelijks te beschermen? Dat dit niet heel voor de hand liggend is, is natuurlijk een tweede
Wat jij beschrijft in inderdaad de rechtsstaat. Maar ik heb het over de democratische rechtsstaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2005, 11:31
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
PGWR schreef op 30-03-2005 @ 08:54 :
Wat jij beschrijft in inderdaad de rechtsstaat. Maar ik heb het over de democratische rechtsstaat.
Dat het volk invloed heeft op deze wetten, is nog steeds geen garantie voor het niet beperken van de rechten van deze bevolking. Zeker in een democratie zoals de Nederlandse, maar eigenlijk in elke vorm.
Oud 30-03-2005, 23:55
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Megirl schreef op 28-03-2005 @ 14:59 :
Wat vinden jullie van een multiculturele samenleving? kan dat nou eigelijk wel of niet?
Het is niet de vraag of het KAN of niet, het is er al lang alleen hebben we nog wat probleempjes zo hier en daar.

Nederland kan een perfecte multiculturele samenleving hebben/krijgen alleen snapt nog niet iedereen dat er binnen die multiculturele samenleving geen plek is voor;

- bekrompen allochtonen
- bekrompen autochtonen
- racisten
- extremisten
- mensen zonder aanpassingsvermogen

Verder is er niets aan het handje, behoor je niet tot bovenstaande groepen, maak je dan niet teveel zorgen en zorg dat het lekker gezellig wordt! cheers
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Foresight schreef op 31-03-2005 @ 00:55 :
(...) behoor je niet tot bovenstaande groepen, maak je dan niet teveel zorgen en zorg dat het lekker gezellig wordt! cheers
En als je wél onder één van bovenstaande groepen valt?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 00:03
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 00:58 :
En als je wél onder één van bovenstaande groepen valt?
onder welke groep zou zo'n lief moslimpje als jij nou moeten vallen dan?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Foresight schreef op 31-03-2005 @ 01:03 :
onder welke groep zou zo'n lief moslimpje als jij nou moeten vallen dan?

Nouja, ik vroeg me eigenlijk af wat we met Wilders en zijn aanhangers zouden moeten doen, volgens jouw plan. (Ja, die vallen onder extremisten, bekrompen autochtonen, racisten...drie keer zelfs! Zij verdiennen een een driedubbele straf!)

-pje ?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 00:15
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
S. schreef op 31-03-2005 @ 01:10 :

Nouja, ik vroeg me eigenlijk af wat we met Wilders en zijn aanhangers zouden moeten doen, volgens jouw plan. (Ja, die vallen onder extremisten, bekrompen autochtonen, racisten...drie keer zelfs! Zij verdiennen een een driedubbele straf!)

-pje ?
straf, straf.. straf! Kijk misschien is een ouderwets pak voor de broek ook wel het beste, maar in Nederland doen we alles met procedures en cursussen enzo.

Dus in plaats van een integratie-cursus kunnen we deze mensen een multicultureel brevet laten halen
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Foresight schreef op 31-03-2005 @ 01:15 :
straf, straf.. straf! Kijk misschien is een ouderwets pak voor de broek ook wel het beste, maar in Nederland doen we alles met procedures en cursussen enzo.

Dus in plaats van een integratie-cursus kunnen we deze mensen een multicultureel brevet laten halen
Zodat ze die weer trots aan de kleinkinderen kunnen laten zien
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 00:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Foresight schreef op 31-03-2005 @ 00:55 :
Het is niet de vraag of het KAN of niet, het is er al lang alleen hebben we nog wat probleempjes zo hier en daar.

Nederland kan een perfecte multiculturele samenleving hebben/krijgen alleen snapt nog niet iedereen dat er binnen die multiculturele samenleving geen plek is voor;

- bekrompen allochtonen
- bekrompen autochtonen
- racisten
- extremisten
- mensen zonder aanpassingsvermogen

Verder is er niets aan het handje, behoor je niet tot bovenstaande groepen, maak je dan niet teveel zorgen en zorg dat het lekker gezellig wordt! cheers
Jij snapt het.

Wil ik alleen nog even jouw persoonlijke definitie van "racist" weten. Want dat is tegenwoordig een los begrip.
Oud 31-03-2005, 12:01
Verwijderd
^zien de wereld door een roze bril...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 31-03-2005 @ 13:01 :
^zien de wereld door een roze bril...
Als iedereen dat nou eens zou doen, zaten we met een stuk minder klerezooi.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten