![]() |
||
Citaat:
De paus heeft door zijn conservatisme heel veel gelovigen de kerk uitgejaagd. Zij geloven nog wel in God, maar willen de strikte leefregels niet meer navolgen, omdat zij er de zin niet langer van inzien. Omdat de Bijbel geschreven is voor een wereld ver weg en lang geleden, en de katholieke kerk zijn machtsbasis ontleende aan de alomtegenwoordigheid van de kerkelijke dogma's op alle terreinen van het dagelijks leven. Dat vinden katholieken niet meer van deze tijd. Waarom heb jijzelf eigenlijk het katholicisme ingeruild voor de islam? Was je uberhaupt we praktiserend katholiek? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
de bijbel is tijdsafhankelijk. veel christenen erkennen bijvoorbeeld de evolutietheorie, en die kun je ook best in de bijbel passen, maar dan moet je hem wat losser lezen. ik kan niemand serieus nemen die zegt dat de aarde zo'n 6000 jaar oud is (volgens de letterlijke bijbel) terwijl er fossielen van 3,5 miljard jaar zijn. de paus moet lekker de bijbel uitdragen maar wel de bijbel zoals die NU aansluit bij de menselijke ontwikkeling PS: ik heb overigens niets tegen geloven of tegen Christenen. ik heb wel wat tegen: leugens, valse hoop, moord (en dat afschuiven op God), drogredeneringen en dat soort dingen. zelf ben ik "officieel" katholiek (gedoopt en zo) maar ik heb er voor gekozen om mijn eigen keuzes te maken (en daar zit nog zeker n christelijke achtergrond bij)
|||
Citaat:
Juno: Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
[QUOTE]ganralph schreef op 02-04-2005 @ 19:06 :
de Paus is het hoofd van de katholieke kerk. ik heb hem nog nooit openlijk excuses horen aanbieden of veroordelingen horen uitspreken tegen priesters/klardinalen die in Afrika lopen rond te bazuinen dat condooms juist ziektes verspreiden. Hij treft geen persoonlijke blaam, maar hij mag zich inderdaad misschien wel wat beter inlezen over hoe AIDS werkt. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, dat is de reden dat God verschillende Boeken heeft gestuurd. Mensen veranderen de Boeken zoals ze het zelf graag zien, zoals het past in hun leven. Dit is iets wat er bij mij niet in kan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dan rijst bij mij de vraag, wie is er nou eigenlijk god? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hierdoor ontstaat het idee dat hij het er mee eens is en dat het dus in zijn interpretatie van de Leer past. en sommige mensen geloven het als de paus het zegt. mensen voor wie hij verantwoordelijk is, begaan grove misdaden. en hij neemt zijn verantwoordelijkheid niet. erg laf om je dan achter een multi-interpretabel boek te verschuilen
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik bedoelde te zeggen, dat wanneer mensen in hetgeen geloven, dat past binnen hun gedachtegoed, geloof op de 2e plaats komt, en jezelf bepaalt wat er wel en niet hoort te worden gelooft. Dan geloof je naar mijn mening niet meer in god, maar in jezelf. Bij Moslims is dat andersom. Eerst het geloof, en daarna komt de rest. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens voor de mensen die deze Paus conservatief vinden: Paus Johannes Paulus II is, als je hem vergelijkt met andere Pausen, zo "links" als wat (zeker in vergelijking met zijn voorgangers Paus Johannes Paulus I, Paus Paulus VI. Om maar te zwijgen over Paus Pius XII). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 19:18. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
als het wel de officiele leer is, had hij geen paus moeten worden, of staat hij achter deze misdaden
|||
Citaat:
Citaat:
Wij denken na, maar wij kijken vanuit een bepaald referentiekader, dat is opgesteld door god. Islam betekend niet alleen vrede, maar ook overgave. Overgave aan god, aan zijn regels, aan de waarheid, enz. je gelooft iets, en gaat daarvoor. Daarom begrijp ik het Christenen ook niet. Die geloven in sommige dingen wel, en andere dingen niet. Dat slaat toch nergens op? Of god heeft gelijk, je staat altijd achter hem, je leeft zijn regels na, óf je verwerpt god helemaal. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 03-04-2005 om 01:21. |
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
![]() ![]() ik=/=moslims Dat ik star ben klopt wel, maar "ongenuanceerd" geldt eerder voor jou, dan voor mij. Citaat:
![]() Wat ben je toch stompzinnig. Denk je nou werkelijk dat ik niet nadenk?!? Citaat:
Citaat:
[QUOTE]Eenhoeft dat niet, aangezien er geen 50.000 errors in zijn heilige boek is gevonden, en aangezien een Moslim inziet dat de ontkenning van een van gods regel, zijn ontkennig betekend. Een Moslim behoort eerlijk en oprecht te zijn. Dat is het verschil. Citaat:
Ik wil je er met nadruk op wijzen dat er talloze verschillen zijn tussen het Christendom en de Bijbel(, alhoewel de structuren hetzelfde zijn) |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |