Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 13:49
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 27-04-2005 @ 00:15 :
Je vergeet het Ig!!
Of vind je gewoon dat iedereen op het Ig zo lief is?
Hmm daar ben ik het wel mee eens hoor!

Maar nu even ontopic...
Ik denk dat een zelfstandig gymnasium beter is. Als ik merk wat 'gymnasiasten' op scholengemeenschappen krijgen aan stof en diepgang, dan verschilt dat toch heel veel met wat ik krijg.
Ook is het, vind ik, erg fijn dat alle mensen die er niet horen in de onderbouw afvallen. Nu (ik zit nu in de vijfde) kan ik eigenlijk al bijna voorspellen bij de eerste klassertjes wie er gaan afvallen of niet. Alle kinderen uit mijn klas, die altijd heel vervelend waren en het niet goed konden bijhouden, zijn allemaal in de eerste drie jaar van school af gegaan. Velen van hen doen nu gewoon vwo en halen dit met gemak. Maar een zelfstandig gymnasium was teveel voor hun.
Ook vind ik de sfeer heel fijn. Je zit tussen allemaal mensen die een beetje zijn zoals jij. Natuurlijk zitten ook hier de strebertjes en de malloten, maar over het algemeen valt het erg mee. Je wordt niet gepest als je goeie cijfers haalt (behalve in de onderbouw door de vervelende kindjes die het niet kunnen bijbenen).
Ook is het een voordeel dat alle leraren (tenminste volgens mij alle leraren, misschien een enkeling uitgezonderd) academici zijn. Je krijgt daardoor geen les van mensen die ook aan de havo lesgeven en geen academische opleiding hebben. Zo bots je als intelligent persoon ook minder snel met je leraren.
Nou ja, zo kan ik nog wel eventjes doorgaan...

P.S. het Ig is het beste
ow ow dat wereldbeeld toch weer
had je dat al voordat je naar een zelfstandig gymnasium ging of heb je het daar gekregen?
Oud 28-04-2005, 23:03
Keith
Keith is offline
Examenresultaten wijzen erop dat gymnasiasten op niet-integrale gymnasia beter scoren. Dit komt echter niet per se omdat je daat beter odnerwezen wordt, maar omdat je daar alleen gymnasium doet als je het echt denkt te kunnen.

Maar desalniettemin, ik heb in mijn laatste twee jaar VWO maar met een klasgenoot Latijn gedaan, het is onmogelijk dat je hetzelfde niveau onderwijs kan krijgen als je met een klas van 30 zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten