Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 19:10
Engadin
Engadin is offline
Ik heb vorig jaar de casefan connector op mijn mobo opgeblazen. Een pootje van dat potmetertje wat ik er tussen gesoldeerd had kwam tegen mijn kast. Geel vlammetje uit mijn mobo. Vlammetje ging pas uit toen de stekker eruit lag. Mobo werkt gelukkig nog (zit in deze bak).
Advertentie
Oud 10-04-2005, 00:27
Verwijderd
2x 15" CRT monitor
1x Asus moederbord A7N8X
1x Plextor PX-708A
1x IBM Deskstar 60 GB
1x floppy drive
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:51
Verwijderd
Mijn toetsenbord heeft een keertje koffie gedronken. Verder heb ik wel is een oude intel proc met een hamer bewerkt

Vroeger op school nog wel is standaard grapjes met de voeding die op 110 ipv 220 kan. Laatst ook nog mijn Zen Touch, maar ik heb garantie

Verder heb ik een discman helemaal gesloopt omdat ie niet meer wou. Ook heb ik al 2x een harde schijf naar de kloten geholpen (1tje op school en 1tje thuis).

En nog allemaal van dat soort dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:26
Verwijderd
mijn toetsenbord onbruikbaar gemaakt door teveel te typen, toetsen helemaal versleten enzo
en een muis de rechtermuisknop van gesloopt
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 22:26
M@rco
M@rco is offline
Ik heb helaas iets toe te voegen...

Zat net rustig te internetten en ineens ging mijn computer uit en vulde de kamer zich met de geur van brandend plastic. Nou ja... R.I.P. voeding dus. Ik ga nu even heel hard hopen dat dat het enige is dat er kapot is, en dat ie niet ook andere onderdelen mee de afgrond in heeft gesleept.
Oud 15-04-2005, 22:27
Jolt
Jolt is offline
w00t ik krijg mijn 3d kaart lekker terug .
Oud 15-04-2005, 22:30
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-04-2005 @ 23:27 :
geweldig, nu nog een 3d monitor
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 23:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-04-2005 @ 23:27 :
Die lui bij alternate zijn echt dohom
Oud 16-04-2005, 17:29
M@rco
M@rco is offline
Oke, het had dus niets met mijn voeding te maken...

Klik

Grmpf. Asus moederbord nummer 2 dat met het grof vuil meekan...
Nou ja, grof vuil, het gaat maandag fijn naar Alternate.
Oud 16-04-2005, 18:25
twain4me
twain4me is offline
dat is een mooi gat
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 18:52
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 16-04-2005 @ 18:29 :
Oke, het had dus niets met mijn voeding te maken...

Klik

Grmpf. Asus moederbord nummer 2 dat met het grof vuil meekan...
Nou ja, grof vuil, het gaat maandag fijn naar Alternate.
Argh, alternate homo's

Maar goed:

intel hè
Oud 16-04-2005, 19:04
M@rco
M@rco is offline
Zwijg

Wat er inmiddels van heb gelezen is dat het iets te maken heeft met USB poorten en statische elektriciteit, het is idd gebeurd toen ik een USB kabeltje inplugde. Heb ik ook nog es voor niks een nieuwe voeding gekocht
Oud 16-04-2005, 19:27
twain4me
twain4me is offline
daarom moetje dat soort dingen ook eerst testen
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:50
M@rco
M@rco is offline
Tja... hij ging ook niet meer aan, dus ik ging er blind vanuit dat het aan de voeding lag. Maar dat was dus een soort veiligheidsmechanisme in de voeding zelf

Denk dat ik die nieuwe maar terugbreng, is toch weer 70 euro.
Oud 16-04-2005, 19:53
Jolt
Jolt is offline
Zo zie je maar weer Intel is crap, ga voor Nforce 4 !
Oud 16-04-2005, 20:15
]{ing
]{ing is offline
niks mis met mn asus p4c800-e, heerlijk bordje. m'n oude p3v4x leeft ook nog :>
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 20:16
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 16-04-2005 @ 21:15 :
niks mis met mn asus p4c800-e, heerlijk bordje. m'n oude p3v4x leeft ook nog :>
Het is meestal ook, die gebruiker die erachter zit

Oud 16-04-2005, 20:22
M@rco
M@rco is offline
Mja dat zal wel, maar ik kan er ook weinig aan doen dat m'n southbridge in vlammen opgaat he. Dat ik dat niet meteen zag is stom van me ja (maar m'n videokaart zit ervoor, dus tja )
Oud 17-04-2005, 00:13
Warsocket
Warsocket is offline
1 p2 moederboard
en dankzei dat moederboard

3x een textchip van een videokaart

en verder de tulp-video in van me tv
(het 2e kanaal wat alleen scart is doet het gelukkig nog)
Oud 17-04-2005, 10:30
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 16-04-2005 @ 20:50 :
Tja... hij ging ook niet meer aan, dus ik ging er blind vanuit dat het aan de voeding lag. Maar dat was dus een soort veiligheidsmechanisme in de voeding zelf
Als hij niet meer aangaat, is het net zo waarschijnlijk dat het aan het moederbord ligt. De connectoren voor je powerswitch zitten op je moederbord. En een voeding springt niet aan als hij daar geen reden toe heeft.
Oud 17-04-2005, 10:56
M@rco
M@rco is offline
Jajaja... maar als ik dus een andere voeding probeerde (heb er hier nog 2 liggen) dan ging hij even aan, dus dat was het niet. Voeding schakelde zichzelf gewoon uit door kortsluiting, maar daar kwam ik ook pas achter na de handleiding te hebben gelezen
Oud 17-04-2005, 11:02
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 17-04-2005 @ 11:56 :
Jajaja... maar als ik dus een andere voeding probeerde (heb er hier nog 2 liggen) dan ging hij even aan, dus dat was het niet. Voeding schakelde zichzelf gewoon uit door kortsluiting, maar daar kwam ik ook pas achter na de handleiding te hebben gelezen
Dat is dom
Oud 17-04-2005, 11:37
Verwijderd
Versleten? Grote goden; mijn eerste PC was van ergens rond 1989, zo niet eerder.. Heb een XT gehad, daarna 286, 386 overgeslagen, 486 wel gehad, eerst nog een "normale", later een DX4-100, toen een Pentium 120, Pentium 200 (@233 *!*), Celeron 500, Thunderbird 1GHz, wat kwam daarna ook 'ns weer.. Ik geloof een XP1700+ waar een XP2200+ (T-Bred) nu het laatste is (en daar komt maandag ook weer verandering in).. Ergo; wat ik versleten heb daar heb ik geen flauw idee meer van, maar ik denk wel dat ik een gigantische nummer-èèn positie zou behalen

Wat ik echt door onkunde gesloopt heb.. Hmm.. *denk* Niets noemswaardig, helaas. Wellicht dat daar maandag òòk verandering in gaat komen *snicker*

Edit: Muizen! Ik heb een handjevol muizen in mijn carrière stukgeslagen (o.a. tijdens Quake III -- dus meteen op de fiets naar de PC-boer om een nieuwe te halen, 20 minuten later weer stug doorgamen).

Edit 2: Een diskettestation -- ik wilde een el cheapo station aansluiten waar geen kunsttof socket om 't mannetje van de drive heen zat, waardoor ik dus de powerconnector verkeerd aansloot.. Die brandde vrolijk door. Goedkope rotzooi en weinig licht equals trouble

Laatst gewijzigd op 17-04-2005 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 16:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
14" crt
15" crt
S3 Trio 64 videokaart (op de een of andere manier sloop dat ding monitoren)
Geforce 4 MX440 (vrij opzettelijk, had de geforce 6800 al besteld, toen de MX440 nogal overgeklokt, tikje te ver gegaan, en toen nog een tikje, en toen nog een tikje, en toen deed-ie niks meer... ach ja... ding zoog toch)
4x ouderwetse muis (1x balletje kwijtgeraakt...)
optische muis (merkloos)
optische muis (trust)
(nu maar s een logitecht wireless desktop gekocht btw)
AMD K5 processor
commodore 64
floppydrive (floppy zit dr nog steeds in, pc op school...)
cd-rom-speler
netwerkkaartje
16 MB simm ram (doormidden gebroken bij plaatsen.... ....)

maar afgelopen 2 jaar alleen toetsenbord+muis en die geforce4, rest is heeeeeel lang geleden.
Reageren

Regels voor berichten