Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 22:08
Jolt
Jolt is offline
Op aanrade van twain4me, leef jullie uit!

Mijn verhaal komt nog wel, morgen of zo, dan type ik het wel .
Oud 06-04-2005, 22:11
Verwijderd
3 monitors versleten
2 harde schijven versleten + 1 stuk laten vallen
een moederbord doorgebrand (ja, echt )
een netwerkkaart gesloopt (don't ask)
2 voedingen naar de voedinghemel geholpen

Maar meestal probeer ik hardware te verkopen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 22:12
M@rco
M@rco is offline
Niks van mezelf, tot nu toe, maar ik heb ooit eens iemand anders' Gigabyte P4 bordje gesloopt door een mislukte BIOS flash

Heb wel al een aantal spullen gehad die uit zichzelf de geest gaven, bijv. een Asus moederbord en een IBM schijf. Maar daar kon ik niks aan doen...
Oud 07-04-2005, 10:19
31337
31337 is offline
vorig jaar op me stage een voeding opgeblazen...

Stond op 115 volt ipv 230
Oud 07-04-2005, 10:27
mrsjones
mrsjones is offline
In het begin op school toen ik pas begon heb ik wel eens een ram er verkeerd in willen drukken. En toen aan gezet, ging best branderig ruiken. Gelukkig was ie niet stuk
En ik stond er een keertje bij toen een klasgenootje het knopje van de voeding naar 115 volt ging zitten. KNAL die was doen wel kapot

Oh ja en mijn poes sliep altijd op mijn monitor. Op een gegeven moment was die ook stuk omdat al die haren er in waren gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Lol @ Jolt

Ik heb al twee voedingen en een Radeon 9800 Pro gesloopt.

En versleten? Teveel om op te noemen.
Oud 07-04-2005, 11:01
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 06-04-2005 @ 23:12 :
Niks van mezelf, tot nu toe, maar ik heb ooit eens iemand anders' Gigabyte P4 bordje gesloopt door een mislukte BIOS flash
Gigabyte heeft toch zo'n reset jumper?
Oud 07-04-2005, 13:30
Verwijderd
Hmm, misschien dat ik me mobo van 6 weken oud al na 2 weken had versleten
Ff proefwerkje maken en dan re-install, daarna eventueel garantie waarmaken
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 14:23
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2005 @ 12:00 :
Lol @ Jolt
Radeon 9800 Pro gesloopt.
ohhhh suckage man

Ik heb hier nog een brander liggen die een vonkje sloeg toen ik em aan een draaiend systeem aansloot... En het lullige is.. er zit nogsteeds een windows XP installtie CD in
En mijn moeder kan er ook wat van... Me zusje zat te internetten op me laptop, kwam ruzie. Me moeder op een gegeven moment zo neidig dat ze de eternet kabel achteruit de laptop trekt... Netwerkaansluiting van me laptop compleet scheef getrokken, blijft geen kabeltje meer inzitten

en versleten.. 2 monitors. kutdingen
Oud 07-04-2005, 15:33
]{ing
]{ing is offline
drie harddisken (crash..)
een brander (versleten)
drie geheugenrepen (OC)
een moederbord (verneukt agp slot)
twee toetsenborden gesloopt

en een s3 savage 2000, maar dat was opzettelijk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 15:39
TIGEK
TIGEK is offline
We gaan terug tot 8 jaar

1 laptop Pentium 1 133mhz
1 Laptop Celeron 666mhz

Muizen
1 Optische no name (Met draad)
1 Draadloze no name (bal)
1 Logitech muis mini gevallen teminste (Andere is nog bezig met zijn lijdens weg)
(Bijna een MX510 zijn broertje komt er aan dan kan deze ook de mishandeling van school door staan)

Headsets:
2 no name elende
2 Logitech USB 3
Beide keren binnen 3 maanden en binnen de garantie
Oud 07-04-2005, 15:41
]{ing
]{ing is offline
owja

2 logitech muizen. daarna overgegaan op MS (Explorer en Wireless Explorer), die dingen gaan nooit kapot
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 15:52
Krekker
Krekker is offline
Ben ik nou zo zuinig met mijn hardware, of heb ik gewoon geluk dat er niks mis gaat?

Het enige wat bij mij ooit kapot is gegaan is een ATA kabeltje. Connector bleef ook nog eens in de harde schijf zitten dus dat was wel even pielen. Was ook nog eens van mijn vriend

Verder is een cd-rom drive overleden van ellende. Had toen voor die computer gelukkig net een cd-brander gekocht, dus die computer (P III) kan nog wel een tijdje mee.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 15:55
MaHo
MaHo is offline
Mijn mooie Motorala V525 mobiele telefoon...
Hij was niet helemaal wasmachine-proof
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 16:02
Krekker
Krekker is offline
O ja! Het valt niet echt helemaal onder hardware, maar ik heb de ab van mijn iRiver iHP120 gesloopt.

Opgestuurd met het verhaal dat het vanzelf los kwam en dat ik het daarna gelijmd had en dat het daarna weer een beetje loskwam en ik kreeg gelukkig een nieuwe . Anders was dat weer 50 euro extra kosten
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 16:05
Gimme more beer
Citaat:
SubbehQ schreef op 07-04-2005 @ 15:23 :
ohhhh suckage man
Och, ben wel blij met m'n 6600 GT om eerlijk te zijn
Oud 07-04-2005, 16:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
op m'n stage bijna een zip-drive toen ik er met mijn slaperige hoofd (het was nog erg vroeg, en ik had welgeteld 3 uur geslapen die nacht ) bijna een kwartier lang een floppy in probeerde te rammen voor mijn (wél wakkere) stagebegeleider besloot in te grijpen

gelukkig zijn we sinds twee weken langzaam aan het overstappen naar usb-sticks
Oud 07-04-2005, 16:22
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
werken ze bij jou op je stage met floppys , doe je voor stage?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 16:40
JH
JH is offline
Mijn lijstje is gelukkig nog weinig indrukwekkend, nog niet echt veel gesloopt.

1 Monitor, totaal versleten
2 netwerkkaarten, alhoewel niet helemaal zelf gedaan. maar in de winkel begrepen ze niet dat je er zoveel aan kon verbuigen
1 headset, werd vertrapt
1 printer, was toch al een goedkoop dingetje
1 werkgeheugen, nogal breekbaar maar was niet meer zo erg
1 cd-rom speler, na 2 verdiepingen omlaag te zijn gezeild deed hij het niet meer, tegenvaller
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 16:51
Verwijderd
Er is vroeger wel eens zo'n spelcomputer met cassetedeck bij ons gesneuveld. De cassetes draaide ie niet meer
Geen commodore64 iig, misschien een goedkope variant ofzo?
Anyhoe, It wasn't me
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 16:57
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2005 @ 12:01 :
Gigabyte heeft toch zo'n reset jumper?
Je bedoelt Dual BIOS (backup BIOS voor als het fout gaat)? Mja... maar dit bordje toevallig niet Zat in zo'n stom Fujitsu-Siemens geval.
Oud 07-04-2005, 17:00
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Op mijn stage: Een p3 moederbordje, het clipje voor de batterij brak af , echt echt kapot maar best waardeloos als de batterij er zo uit valt als je de systeemkast rechtop wilt zetten.

Op school: nog niets

thuis: Een nintendo cloon, een monitor helemaal versleten. Een andere monitor verknalt, omdat de pinnetjes in de connector verbogen waren, en daardoor kreeg je een nogal blauw beeld.

verder nog niets
Oud 07-04-2005, 17:43
Verwijderd
Mijn broertje is daar erg goed in. Deukjes in monitoren en dat soort werk. Ik fix alleen computers
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 17:45
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-04-2005 @ 16:33 :

drie geheugenrepen (OC)
en een s3 savage 2000, maar dat was opzettelijk
Hoe doe jij dat man?Je moet ook niet met voltages gaan spelen !

Naja nu mijn story:
Ik begon de dag goed, ik schoot uit met een mes in mijn hand...Leuke snee, naja verbandje erop klaar is kees.
Ik denk vandaag nog eventjes gauw langs de hardware boer om een koelertje aan te schaffen.

Dus ik hem gekocht, ga leek naar huis. Pctje uit gezet. 3d kaartje eruit. Oude koeler eraf gehaald. Nieuwe erop, en jah hoor lang leve de artifacts/strepen.

Wat blijkt was mijn hand met verband statisch geladen, heb ik een mooie core naar de klote geholpen.

Verder heb ik ook nog een voeding gesloopt, een voeding trokt mijn systeem niet en toen puff.....toen deed ie niks meer.

Ook nog een cd speler, en natuurlijk mijn mp 3 speler opgeblazen.

Oud 07-04-2005, 18:16
Martin
Martin is offline
Ik heb gesloopt:

Moederbord van een 386 door er een schroefje op te laten vallen terwijl hij aan stond. Krijg je best wel een mooi effect, nooit geweten dat de voorloper van Wireless Lan rooksignalen waren...

Webcam van Oregon Scientific omdat dat rotding iedere keer piepte en ik besloot hem open te schroeven en de kabeltjes van het speakertje door te knippen. Blijkbaar heb ik niet alleen die kabeltjes doorgeknipt want sindsdien weigert hij nogal dienst ;-).

Een toetsenbord, Microsoft, omdat ik blijkbaar te hard op de spatiebalk ramde -> gevolg: ineens vloog mijn spatiebalk uit het plankje.

Netwerkkaart, het is niet handig om hardware op de grond te leggen als je de computer aan het ombouwen bent. Als je netwerkkaart dan schuin op iets anders ligt en je gaat er op staan, dan heb je dus ineens een tweetal netwerkkaarten.... (die om een of andere vage reden dus niet werken ;-)).

Monitor (CRT), geen idee hoe dat is gebeurd maar rooksignalen en een zwaar tikkend geluid klonken in ieder geval niet goed.

Een USB-hub door hem voeding te geven vanaf het moederbord en nog eens voeding te geven vanaf een USB-kabel (hub had twee aansluitingen). Ik was vergeten een kabeltje om te pluggen...

En mijn digitale camera, net nieuw (1 maand) laten vallen... Gevolg: schermpje kapot. Reparatiekosten waren hoger dan de prijs van een nieuwe...

Dat was het wel zo'n beetje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 18:20
Jolt
Jolt is offline
Ow voordat ik het nog vergeet.

Omdat mijn muis niet mee werkte heb ik hem perongeluk tegen de muur gegooit.

Zo een standaard dell muis was het.
Oud 07-04-2005, 19:09
mainetje
mainetje is offline
uuuhm vanalles weet et al zo niet meer van versterkers tot dvd spelers tot computers tot printers beelschermen tot boxjes noem het maar op.
maar valt nu wel mee
was beetje bob de sloper
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 07-04-2005 @ 17:22 :
werken ze bij jou op je stage met floppys , doe je voor stage?
Loop stage op de DTP/vormgeving afdeling van het VROM (yeah, overheidsbaantje ) en (nou ja, we zijn nu dus aan het overstappen) werken we met zip-drives en de "floppy's" die je daar in moet stoppen (ze hebben ruimte voor 250mb aan data maar zijn behoorlijk log) lijken héél erg op gewone floppy's, ze zijn alleen iets dikker. Met gewone floppys werken we (gelukkig) niet meer maar ja, soms komt er nog wel eens een klant die dan een word documentje effe snel op een floppy heeft gezet en als zo'n ding blijft slingeren in de buurt van een zip-drive en ik ben in de buurt: problemen
Oud 07-04-2005, 19:39
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 07-04-2005 @ 20:35 :
Loop stage op de DTP/vormgeving afdeling van het VROM (yeah, overheidsbaantje ) en (nou ja, we zijn nu dus aan het overstappen) werken we met zip-drives en de "floppy's" die je daar in moet stoppen (ze hebben ruimte voor 250mb aan data maar zijn behoorlijk log) lijken héél erg op gewone floppy's, ze zijn alleen iets dikker. Met gewone floppys werken we (gelukkig) niet meer maar ja, soms komt er nog wel eens een klant die dan een word documentje effe snel op een floppy heeft gezet en als zo'n ding blijft slingeren in de buurt van een zip-drive en ik ben in de buurt: problemen
Haha, zip drivers.

Ik vond die tapes van vroeger vet .

Ontopic: Net mijn telefoon gemold, viel uit mijn handen en doet niks meer, naja was een 2 jarige T100 van Sony, leuk.
Oud 07-04-2005, 19:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Geluidskaart gesloopt, van onze oude pc.
Oud 07-04-2005, 19:40
Verwijderd
Toen ik een jaar of 10 was ging ik altijd kijken of er oude computers/tv's/elektrische zooi bij het grofvuil stond. Er woonde bij ons een man die in computers handelde, dus die had altijd wel oude computers. Die ging ik altijd uit elkaar halen en weer in elkaar proberen te zetten, of slopen . Een keer een harde schijf met een hamer aan diggelen geslagen, een keer 2 sony boxen met een bijl in elkaar gemept
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
mrboot schreef op 07-04-2005 @ 20:40 :
Toen ik een jaar of 10 was ging ik altijd kijken of er oude computers/tv's/elektrische zooi bij het grofvuil stond. Er woonde bij ons een man die in computers handelde, dus die had altijd wel oude computers. Die ging ik altijd uit elkaar halen en weer in elkaar proberen te zetten, of slopen . Een keer een harde schijf met een hamer aan diggelen geslagen, een keer 2 sony boxen met een bijl in elkaar gemept
je ouders waren vast heel trots op je
Oud 07-04-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 07-04-2005 @ 21:06 :
je ouders waren vast heel trots op je
Ja
Vooral als ik het ook weer in elkaar kreeg (wat meestal niet lukte )
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:32
ekki
ekki is offline
- moederbord
- processor
- minimaal 1 harddisk (ik denk wel meer )
- een monitor (die bleef zwart en ging ineens niet meer aan)
- geluidsboxjes (knopje dood, na ff solderen doet ie het weer prima, alleen moet het frontje met elastiekjes vast worden gemaakt)
- geluidsdingen die aan een monitor vast zitten (die zijn een minibeetje opgeblazen ofzoiets, klinkt voor geen meter meer)
- videokaart (die deed gaar, geen idee of ie stuk was, kan ook aan de drivers hebben gelegen , iig heb ik 'm vervangen)
- 'systeemspeaker' (of hoe zo'n ding ook heet, kwestie van draadjes opnieuw solderen)

Andere dingen dan voor de computer:
- pda (antenne afgebroken)
- dect-telefoon
- vast nog wel meer (geen id).

Laatst gewijzigd op 07-04-2005 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:34
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-04-2005 @ 18:45 :
Hoe doe jij dat man?Je moet ook niet met voltages gaan spelen !
was van mn rag bak met celeron II 566@1104
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:39
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-04-2005 @ 21:34 :
was van mn rag bak met celeron II 566@1104
WTF
Mafkees .

Daarvoor hebben G.Skill en OCZ leuke reepjes uitgevonden .
Oud 07-04-2005, 21:02
Verwijderd
Overigens sloopte ik als kind wel vaak speelgoed auto'tjes. En heb ik een stuk of 4 oude metal lp's van me broer gesloopt. Ik was jong en roekeloos
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 22:15
Verwijderd
Een paar harddisks versleten.
Muizen en toetsenborden, ook door natuurlijk verloop.
Floppydrive hardhandig gemold door een floppy erin te stouwen (1996?).
Een USB-poort door lompheid onbruikbaar gemaakt (totaal verbogen contactjes).

Qua media heb ik alleen als klein knaapje een paar floppy's handmatig vernield (spelen met die bewegende onderdelen).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 22:24
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 06-04-2005 @ 23:08 :
Op aanrade van twain4me, leef jullie uit!

Mijn verhaal komt nog wel, morgen of zo, dan type ik het wel .
WOW iemand die echt gewoon ...... WAUW

ze luisteren naar me *snik*

ik heb gesloopt:

2 moederborden,
een voeding
en eigelijk is de rest niet echt mijn schuld ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 23:01
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
twain4me schreef op 07-04-2005 @ 23:24 :
eigelijk is de rest niet echt mijn schuld ofzo
dat zeg ik ook altijd
Met citaat reageren
Oud 08-04-2005, 14:52
Engadin
Engadin is offline
6 mobos
4 voedingen
5 schijven
5 processors
2 monitoren
6 kasten

Groot gedeelte gesloopt met een grote hamer
Oud 08-04-2005, 23:29
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
64 MB ram. Gelukkig hadden we nog 32 over
Oud 09-04-2005, 12:29
Engadin
Engadin is offline
verder laats een oude laserprinter. Dat ding was 10 kg ofzo.dat Dat ding leek wel gepansert, overal een metalen omhulsel.
Oud 09-04-2005, 12:36
Verwijderd
Ontelbare muizen en toetsenborden (muizen vooral goedkope baltroep)
15" beeldscherm Dell Ultrascan
Quantum Fireball CX 10.4 GB
Maxtor Diamondmax Plus 60 van 40 GB
IBM Deskstar 60GXP van 40 GB (bekende Deathstar die het toch nog 2.5 jaar uithield)
twee Q-Tec voedingen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 13:13
Igorrrai
Igorrrai is offline
Een voeding omdat ik denk ik al die draadjes door aan het verbinden was. en daardoor kwam er ineens rook en een of ander wazig licht uit m'n harde schijf.
Oud 09-04-2005, 13:53
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 09-04-2005 @ 14:13 :
Een voeding omdat ik denk ik al die draadjes door aan het verbinden was. en daardoor kwam er ineens rook en een of ander wazig licht uit m'n harde schijf.
welke draadjes?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 14:51
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
twain4me schreef op 09-04-2005 @ 14:53 :
welke draadjes?
Die van de stekker die in de HD gaat. Ze hingen een beetje los. En volgens mij kwamen ze tegen elkaar aan ofzo. Of eentje kwam aan het mobo. Iig was m'n voeding kapot en er kwam een of ander wazig licht uit m'n HD.

Oud 09-04-2005, 15:17
JH
JH is offline
Ik kan aan mijn lijstje sinds vandaag nog een extra kapotte monitor toevoegen. Was toch al een jaar of 2 behoorlijk gaar dus zat er wel aan te komen. Vandaag heeft die zijn laatste beelden uitgeblazen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 17:36
bindmiddel
bindmiddel is offline
Bedoel je zoiets???

gister pc moshing party

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:02
JCG
JCG is offline
mijn moederboord. Er kwam opeens rook uit me pc. Toen ik hem open maakte waren sommige plekken zwart geblakert
Reageren

Regels voor berichten