Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 16:54
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik heb toen ik 15/16 was 15 maanden een relatie gehad met een jongen van 17/18, dat ging prima. Het was mijn eerste serieuze relatie, zijn derde (en langste) en het was niet saai ofzo Misschien dat de spanning een beetje verdween op het einde, maar ik geloof niet dat dat te maken had met onze leeftijd. We woonden wel iets van een uur van elkaar vandaan.
Oud 11-04-2005, 10:13
Sanoeske
Sanoeske is offline
dat kan prima...ik ken een heleboel mensen van mijn leeftijd (rond de 18 dus) die al langer dan 1.5 jaar een relatie hebben. Zelf ben ik deze maand 2.5 jaar samen met mijn vriend...en tis helemaal niet saai

ik denk net als de meeste hier dat het heel erg af hangt van de personen enz...en ook wat je van elkaar verwacht en van een relatie...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:47
Bell
Bell is offline
mijn eerste vriendje kreeg ik op mijn 14 en heb het 362 dagen volgehouden.. en ja, t was op t laatst echt saai...
gelukkig wilden we het allebei uitmaken, ik omdat ik m saai en vervelend vond, en hij omdat ie was vreemdgegaan.. wat voor mij ook zeer goed uit kwam ergens
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:35
Irmy
Irmy is offline
Citaat:
roosjemarijn schreef op 10-04-2005 @ 00:03 :
Ik ben 19 en heb nu bijna 4 jaar lang een relatie (met dezelfde persoon natuurlijk) En het is eigenlijk nooit saai en dat is het ook nog nooit geweest, dat verbaasd mij zelf ook wel eens.
Jah herken het . Ik ben nu 20 en heb 4 jaar verkering, verveeld mij ook niet. Ben juist blij dat ik hem zo vroeg ben tegen gekomen. Ik ben niet iemand die alle jongens een keer gehad wil hebben. Geef mij maar die ene, daar vermaak ik me wel mee
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:36
Buffy
Buffy is offline
ik had op mijn 14 mn eerste lange relatie van bijna 2 jaar *okee, stelde wel niet zo veel voor, maar ach... het was nog wel altijd meer dan "vriendjes zijn"*

sinds mn 17e heb ik een relatie met mijn vriend, die toen net 22 was. ik vindt dat het wel kan, aangezien het tussen ons heel erg goed gaat, binnenkort gaan we zelfs samenwonen!

er is geen leeftijd waarop je kan beginnen aan een "geslaagde" lange relatie, het licht puur aan de karakters van de beide personen! de een is daar nu eenmaal eerder klaar voor dan een ander.

zo.
Oud 11-04-2005, 18:39
Irmy
Irmy is offline
Citaat:
Buffy schreef op 11-04-2005 @ 19:36 :
binnenkort gaan we zelfs samenwonen!
FELI!!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:41
Experiment
Experiment is offline
Ik denk dat het wel kan als je elkaar goed vrijlaat e.t.c.

Een goed voorbeeld is mijn 'schoonfamilie'. Daarin is het eigenlijk de traditie om bij je eerste liefde te blijven (niet dat het moet, maar op de een of andere manier loopt het gewoon zo).

Mijn 'schoonmoeder' was van d'r dertiende tot d'r 45'e bij haar man, zij waren elkaars eerste liefde. Is dus heel lang goed gegaan.

Mijn 'schoonzus' (22 jaar) is al vanaf haar 15e bij haar vriend, ook elkaars eerste liefde... en het gaat nog steeds heel goed bij hen. Maar zij laten elkaar ook heel vrij: zij woont in Amsterdam, hij in Delft, ze hebben allebei eigen vrienden, hobby's, baantjes, zij gaat binnenkort 3 maanden naar Suriname, hij straks een jaar naar Zweden e.t.c.

Maar bij mijn andere schoonzusje (18) liep het wel spaak na 1,5 jaar, maar volgens mij zaten ze veel te veel 'aan elkaar': zagen elkaar elke dag, belden ook nog elke dag, hadden alle hobby's etc. samen.

Kortom: volgens mij is een lange relatie op jonge leeftijd heel goed mogelijk, als je elkaar maar vrijlaat, want als je jong bent zijn er nog zoveel andere dingen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 18:45
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 18:03 :
Ik ben jong en ik wil helemaal niet experimenteren. Ik wil één leuke vriendin en dan zal het wel goed zijn. Waarom gaat iedereen er toch van uit dat je pas een leuke jeugd hebt gehad als je veel geëxperimenteert hebt?

Ja precies, wat een onzin. Ik ga er nu stiekem vanuit dat ik nog een flinke tijd bij mijn vriend blijf. Soms hoor je van die dingen 'je loopt je jeugd mis' etc, maar wat zou ik dan in godsnaam missen? Uitgaan, eigen hobby's: dat kan nog allemaal. Rondsletten zou ik sowieso niet doen. In mijn ogen heeft een relatie alleen maar voordelen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 21:05
Th0masz
Th0masz is offline
Tuurlijk kan dit goed gaan! waarom niet?
Ik was zelf 17 toen ik met mijn vriendin kreeg en toen was zij 16 zij is inmiddels 17 en ik 18 en we zijn bijna een jaar bij elkaar en het gaat helemaal goed!
Dus leeftijd zegt eigenlijk heel weinig het gaat er vooral om of jullie eraan toe zijn en of jullie echt veel om elkaar geven!
Oud 13-04-2005, 08:39
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik was 14 toen ik een lange relatie kreeg met mijn ex (bijna 2 jaar). Ik was daar aan toe en hij ook. We zetten ons er voor in dus ging het goed. Je moet er zelf positief tegen over staan. En als je gek bent op iemand dan ga je er voor toch? Wat maakt de leeftijd dan uit?
Oud 13-04-2005, 11:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 13-04-2005 @ 09:39 :
Ik was 14 toen ik een lange relatie kreeg met mijn ex (bijna 2 jaar). Ik was daar aan toe en hij ook. We zetten ons er voor in dus ging het goed. Je moet er zelf positief tegen over staan. En als je gek bent op iemand dan ga je er voor toch? Wat maakt de leeftijd dan uit?
Oud 13-04-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-04-2005 @ 18:03 :
Ik ben jong en ik wil helemaal niet experimenteren. Ik wil één leuke vriendin en dan zal het wel goed zijn. Waarom gaat iedereen er toch van uit dat je pas een leuke jeugd hebt gehad als je veel geëxperimenteert hebt?
Dat vraag ik mij nou ook altijd af. Heb je iets gemist in je jeugd als je niet een heleboel rondgeslet hebt? En waarom zou dat experimenteren later niet kunnen? Het is een relatie, geen blok aan je been. Het enige dat je niet kunt doen is met anderen zoenen en verder. Nou, ik kan daar best mee leven, ook al ben ik 18.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:14
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
jettje schreef op 10-04-2005 @ 11:06 :
ik ben 14 en ik heb al een paar hele leuke LANGE relaties gehad!!!!!
natuurlijk kan t
volgens mij ben jij egt zo iemand die zn dochter niet met jongens laat uitgaan voor ze 16 is en jij moet ze zelf ook is intmoeten< egt gewoon te zielig voor woorden
!!
hoe lang dan?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 12:21
Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
jettje schreef op 10-04-2005 @ 11:06 :
ik ben 14 en ik heb al een paar hele leuke LANGE relaties gehad!!!!!
natuurlijk kan t
volgens mij ben jij egt zo iemand die zn dochter niet met jongens laat uitgaan voor ze 16 is en jij moet ze zelf ook is intmoeten< egt gewoon te zielig voor woorden
!!
Wanneer ben jij dan begonnen met serieuze relaties? Toen je 11 was? Of noem je een relatie van een maand ook al lang
Oud 13-04-2005, 14:49
Codaz
Codaz is offline
Korte relaties op je 16/17 zijn juist klote, je stelt zo iemand in vertrouwen enzo en dan kun je opflikkeren na een tijdje, dat is juist wat me zo irriteerd Net alsof je niet meer goed genoeg bent ofzow. Het stelt op zoon leeftijd nog nix voor en dat is zo jammer....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2005, 14:52
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Codaz schreef op 13-04-2005 @ 15:49 :
Korte relaties op je 16/17 zijn juist klote, je stelt zo iemand in vertrouwen enzo en dan kun je opflikkeren na een tijdje, dat is juist wat me zo irriteerd Net alsof je niet meer goed genoeg bent ofzow. Het stelt op zoon leeftijd nog nix voor en dat is zo jammer....
Maar er zijn mensen van 16/17 jaar of jonger, die ook geen behoefte hebben aan een lange relatie. Die hebben gewoon een tijdje met iemand, en stoppen er mee zodra het saai of minder leuk begint te worden. En da's natuurlijk niet serieus. Maar het verschil is dat zulke mensen er ook niet serieus tegen over staan.
Als je er serieus tegen over staat dan kan een relatie op jonge leeftijd een heleboel voorstellen..
Reageren

Regels voor berichten