Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2005, 22:31
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 11-04-2005 @ 23:23 :
Oh, het is natuurlijk 'rock & roll' om je muziek zo kankerhard te zetten dat het nergens meer op slaat.
Het boeit me zelf ook weinig, maar als je er over nadenkt (als je dat wel es doet), is het eigenlijk best belachelijk hoe sommige zalen dat volume zo hoog zetten.
Het moet gewoon overweldigend zijn.
Oud 11-04-2005, 22:32
Ymir
Ymir is offline
Mijn ding is dan ook antiek, zit niet eens antishock op

daarvoor moet ik wel Scenepoints scoren

maar ach, hij kan hard zat, veel harder hoef ik ook niet, dan klinkt het gewoon niet meer....
Oud 11-04-2005, 22:35
Artus
Artus is offline
boah zonder anti-shock is de shit ik heb dus ook een ouwe Technics, maar dat ding is echt onverwoestbaar.. beste geluidskwaliteit (heeel erg vol geluid), kan kenkerhard en hij leest cd's met krassen meestal perfect
Oud 11-04-2005, 22:45
Ymir
Ymir is offline
Juh <3 mijn discman
kan niet eens mp3 cd's afspelen

zo'n 50% van de mensen in m'n omgeving loopt met I-pod of iets dat erop lijkt, maakt altijd grappen over m'n cd spelertje
En nog hč, ik zou em voor geen geld wegdoen (bij wijze van spreken dan), ik ben verknocht aan dat ding.
Oud 11-04-2005, 22:51
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Ymir schreef op 11-04-2005 @ 23:45 :
kan niet eens mp3 cd's afspelen
Dat kan mijne ook niet da's toch niet zo gek?
Oud 11-04-2005, 22:53
]{ing
]{ing is offline
ik heb onlangs oordopjes van 50 euro gekocht en ik geloof dat ik allergisch voor het materiaal ben

en wat mij betreft hoeft het niet keihard zolang ik maar niks anders dan de muziek hoor
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 23:02
Artus
Artus is offline
Citaat:
botulism schreef op 11-04-2005 @ 23:51 :
nee inderdaad
Oud 12-04-2005, 06:29
11568
11568 is offline
Hard graag [mits goeie set boxen]. Niemand die er verder last van heeft hier.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 06:50
antigone
antigone is offline
lekker hard
Oud 12-04-2005, 07:18
Back Door Man
Back Door Man is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 07:18
Back Door Man
Back Door Man is offline
en ik zet mijn muziek ook best hard ja.. niet altijd natuurlijk, maar meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:10
roosjes
roosjes is offline
er is een verschil tussen

muziek hard zetten omdat het dan beter is...

en goede muziek hard zetten.

ik ga toch voor de tweede
Oud 12-04-2005, 13:15
RoxX
RoxX is offline
ik denk dat het wel een beetje aan de muziek ligt maar ik vind het altijd wel fijn om m hard te hebbe staan zodat ik de instrumente enzo ook gewoon goed kan horen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:20
Olijf
Olijf is offline
Vaak wel...
Maar soms denk ik dan weleens dat ik word geroepen ofzo, en dat vind ik wel vervelend, dus dan gaat ie even zacht loop ik naar de gang en als ik niks hoor dan kan het weer hard. Wel stom, dat je je zoiets kan inbeelden.

Bij m'n discman is de muziek pas goed als ik de DBB knop ofzo aan doe! Anders valt de bas weg en dat is niet moooi!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:25
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
Olijf schreef op 12-04-2005 @ 14:20 :
Vaak wel...
Maar soms denk ik dan weleens dat ik word geroepen ofzo, en dat vind ik wel vervelend, dus dan gaat ie even zacht loop ik naar de gang en als ik niks hoor dan kan het weer hard. Wel stom, dat je je zoiets kan inbeelden.

Bij m'n discman is de muziek pas goed als ik de DBB knop ofzo aan doe! Anders valt de bas weg en dat is niet moooi!
Dat heb ik ook!
Vooral bij muziek waar veel synth in zit, dan denk ik de hele tijd dat de telefoon gaat ofzo. Dan kun je heen en terug blijven draaien aan die volumeknop.
Ik ook niet, bassknop is vastgeroest op on. Maar ik vind dat de bass niet allesbepalend is, de rest telt even zwaar mee!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:32
Olijf
Olijf is offline
Citaat:
mingster schreef op 12-04-2005 @ 14:25 :
Dat heb ik ook!
Vooral bij muziek waar veel synth in zit, dan denk ik de hele tijd dat de telefoon gaat ofzo. Dan kun je heen en terug blijven draaien aan die volumeknop.
Ik ook niet, bassknop is vastgeroest op on. Maar ik vind dat de bass niet allesbepalend is, de rest telt even zwaar mee!
Ja! De telefoon! Helemaal vergeten, dat heb ik ook weleens.
Ik vind een baslijn wel belangrijk, natuurlijk niet bij alle soorten muziek, maar het meeste wat ik luister wel. Het is dan vaster ofzo en de muziek krijgt meer lagen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:40
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
Olijf schreef op 12-04-2005 @ 14:32 :
Ja! De telefoon! Helemaal vergeten, dat heb ik ook weleens.
Ik vind een baslijn wel belangrijk, natuurlijk niet bij alle soorten muziek, maar het meeste wat ik luister wel. Het is dan vaster ofzo en de muziek krijgt meer lagen.
Haha, precies. Je merkt die aanwezigheid vooral in uitgaanscentra, als je de bass door je heen voelt. Maar soms staat dat weer te hard en kun je jezelf niet eens horen denken ofzo..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:42
Olijf
Olijf is offline
Ja...Maar dat vind ik minder erg dan van die scherpe tonen waarbij het lijkt alsof je trommelvliezen daadwerkelijk uit elkaar scheuren!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:52
Mingster
Mingster is offline
of van die letterlijk harde klappen tegen je gehoor, zoals je hebt bij bijvoorbeeld (hammer)house.

(beetje offtopic, van harde muziek naar genre-bepalend )
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:54
Olijf
Olijf is offline
Ajoh, boeiend

Ik had dat afgelopen weekend. Echt best wel hard qua volume, en toen moest ik nog een stuk naar huis fietsen, en ik weet niet, misschien door de kou maar m'n oren begonnen best wel pijn te doen!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 13:56
Artus
Artus is offline
hammerhouse??
Oud 12-04-2005, 13:57
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 11-04-2005 @ 21:02 :
Maar over het algemeen: Nee. Muziek moet gewoon uitgebalanceerd klinken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:03
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
Olijf schreef op 12-04-2005 @ 14:54 :
Ajoh, boeiend

Ik had dat afgelopen weekend. Echt best wel hard qua volume, en toen moest ik nog een stuk naar huis fietsen, en ik weet niet, misschien door de kou maar m'n oren begonnen best wel pijn te doen!
Sommige mensen gebruiken dan oordopjes, maar dat vind ik zefl gelijk zo raar staan! Vaak helpt het dan om na afloop even je oren 'vrij te maken', even te blazen terwijl je je neus dichthoud. En anders lag het wel aan het volume ja.

Citaat:
hammerhouse??
Haha, ja nou weet niet of het bestaat, maar ik bedoel van die dreunende eentonige muziek die ze draaien in van die hallen ... op thunderdome bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 15:00
Artus
Artus is offline
hammerhouse
Oud 12-04-2005, 16:14
Olijf
Olijf is offline
Citaat:
mingster schreef op 12-04-2005 @ 15:03 :
Sommige mensen gebruiken dan oordopjes, maar dat vind ik zefl gelijk zo raar staan! Vaak helpt het dan om na afloop even je oren 'vrij te maken', even te blazen terwijl je je neus dichthoud. En anders lag het wel aan het volume ja.
Dat vind ik ook stom staan, maar wel slim, want vaak merk je pas wat van je oorbeschadiging na 5 jaar ofzo.
Ik weet ook niet of die oplossing van je erg gezond is! Je blaast ze dan toch in wezen gewoon een beetje op? En als je dat vaak doet dan is dat toch ook niet goed? Tenminste, dat dacht ik altijd. Net als dat je niet moet niezen met je neus dichtgeknepen enzo..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 16:17
grandmommy
grandmommy is offline
ehhh ik heb heel vaak muziek aanstaan maar dan met de speakers uit en anders staat mijn muziek, als ik een koptelefoon op heb, heel hard.
Oud 12-04-2005, 16:39
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Ik heb al jaren geen discman gezien die dat niet had, behalve de mijne.
Dus voor mij is dat redelijk gek.
Oud 12-04-2005, 16:41
Uice
Uice is offline
Jazz kan heel lekker klinken als het zacht staat, of zelfs in combinatie met geroezemoes (vet woord).

Maar bijvoorbeeld Slayer moet je niet zacht luisteren, nee. Dan is het nog wel goed, maar het doet gewoon af aan het genot.
Oud 12-04-2005, 16:44
Artus
Artus is offline
Citaat:
Ymir schreef op 12-04-2005 @ 17:39 :
Ik heb al jaren geen discman gezien die dat niet had, behalve de mijne.
Dus voor mij is dat redelijk gek.
haha dan kijk je wel een beetje verkeerd... zijn nog genoeg discmans te koop die geen mp3cd's af kunnen spelen en vroeger had geen enkel ding dat
Oud 12-04-2005, 16:54
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Artus schreef op 12-04-2005 @ 17:44 :
haha dan kijk je wel een beetje verkeerd... zijn nog genoeg discmans te koop die geen mp3cd's af kunnen spelen en vroeger had geen enkel ding dat
Ik kijk dan ook niet in de winkels, daar kom ik niet omdat mijn ding t nog prima doet, ik bedoelde dus bij de mensen in mijn omgeving, mp3 spelers, i-pods of dikke discmen met weet ik veel wat voor extra dingen erop.
Oud 12-04-2005, 17:31
Artus
Artus is offline
dat is ook pas van de laatste 3 jaar anders..
Oud 12-04-2005, 18:33
Ymir
Ymir is offline
3 jaar vind ik onder de noemer jaren vallen
En overdrijven is natuurlijk ook een kunst
Oud 13-04-2005, 12:56
Verwijderd
Ik zet meestal muziek wel hard omdat ik gewoon meedans, zing, geniet of wat dan ook, maar ik heb dan thuis ook geen buren of ouders die verveeld kunnen worden. Toen ik nog in het grote huis woonde, hoorden mijn ouders het minste basgeluidje al, strontirritant was dat.

Helaas is het appartement hier nogal gehorig en is er weinig andere mogelijkheid dan de discman en die zet ik ook weer te hard, want dan klagen mijn ouders weer dat ze dat horen . Maar nu zet ik de tv in het vervolg wat harder bij een goed liedje want de bovenburen hebben het lef om midden in de nacht wasmachines aan te gaan zetten (het was te horen door mijn discman heen) en om 6u 's ochtens met hakken door de traphal te denderen. De pot op met denk aan de buren.

Afgeleid, maar ja, ik hou er wel van dat muziek hard staat. Alle muziek eigenlijk wel. Behalve als ik commando's speel ofzo want dan moet ik concentratie hebben op het spel ^^

(over discmans gesproken, de mijne is vrij nieuw, maar geeft het alweer bijna op, ik koop alleen nog supergoedkope troep omdat ik er niet echt voorzichtig mee ben, ook niet als ze duur zijn, maar kan dus wel mp3s afspelen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten