Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 21:46
Verwijderd
Mijn ouders zijn gescheiden.

Met mijn moeder heb ik nu een goede band, maar dit is ook wel eens anders geweest.

Met mijn vader heb ik niet veel/vrijwel geen contact. Dat mis ik ontzettend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2005, 15:58
retzka
retzka is offline
Met mijn moeder heb ik ene erg goede band. Met mijn vader niet. Mijn ouders zijn ook net gescheiden en sindsdien heb ik niet veel contact meer met hem gehad. Maar toen ze nog niet gescheiden waren had ik eigenlijk ook al niet zoveel contact met hem. Hij is gewoon niet vaak thuis en hij is zo snel ongeduldig over alles ensow.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 17:09
Mara
Mara is offline
Ik heb absoluut géén goede band met mijn ouders.

Ze interesseren zich niet voor mij en uiten zich alleen maar negatief over mij tegen mij. Ze hebben me nog nooit 't gevoel gegeven dat ik iets goeds doe, alleen negatieve dingen worden benadrukt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 19:11
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik heb een erg goede band met mijn ouders. Niet dat ik ze alles ga vertellen wat er met mij aan de hand is, maar ik kan bij ze terecht als het nodig is en het is gewoon erg gezellig bij ons thuis Meestal besef ik pas hoe ontzettend geluk ik heb als ik lees hoe het bij andere mensen soms gaat.
Oud 16-05-2005, 19:45
Verwijderd
de band met m'n moeder is wel vrij goed, maar de band met me vader is vanmiddag weer naar het nul niveau gegaan.
heb altijd al een slechte band gehad, maar het ging de afgelopen paar weken net iets beter, maar na wat er vanmiddag gebeurde is dat weer helemaal afgebroken.
trouwes dat het weer wat beter ging komt omdat ik op mezelf ben gaan wonen!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 08:46
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Voor zover ik een band met mn ouders kan hebben issie ook nog verrot ook nog.
We hebben veel problemen in dit gezin gehad, ik vertrouw mn ouders met moeite. Ik ken mn echte vader niet, ik heb me gedistancieerd van mn moeder en stiefvader omdat ze me tevaak teleurgesteld hebben. Tot ik ga studeren zal ik er heus wel het beste van maken thuis...
Oud 18-05-2005, 13:39
Floris_22
Floris_22 is offline
De band met mijn moeder is matig, vooral omdat met mijn vader had ik een hele goeie band. Maar hij is helaas overleden 5 1/2 jaar geleden. Er valt dan toch een heel fijn iemand weg waar je niemand voor in de plaats krijgt.
Oud 18-05-2005, 13:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Door mijn autistische stoornis verliep het contact in het verleden wat moeizaam, maar ik weet in ieder geval dat ik de perfecte ouders heb gehad. Dus liefhebbend, vrijgevig, streng, rechtvaardig etc. etc.

Nu gaat het gelukkig al een stuk beter en mijn waardering groeit met de dag.
Oud 25-05-2005, 15:22
just-me2
just-me2 is offline
mwoah ik heb niet zo'n goede band met mijn familie.
met mijn moeder heb ik 2 jaar geen contact gehad wegens problemen en ik kan nu nog steeds niet met haar opschieten.

sinds mn ouders zijn gescheiden kreeg ik een goede band met mijn vader maar ook dat is nu aan het verwateren. ookal woon ik nog bij hem thuis, hij heeft amper tijd voor me en ik doe niets goed..dus ja..ook dat is dus verslechtert...

gezellige boel

mn moeder mis ik overigens niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 23:01
Verwijderd
mijn ouders zijn al uit elkaar toen ik 11 was sindsdien woon ik bij mijn moeder en daar kan ik goed mee overweg , ze is ook niet streng ofzo heb eigenlijk altijd alles gemogen..

met mijn vader heb ik eigenlijk nooit geen goed contact gehad ik kan me niet veel herrindere( hij was toch nooit thuis vanwege eigen bedrijf) dus ik zat er niet mee toen ie weg ging...
vreemdging eigenlijk..maarja das een ander verhaal

ik zie of spreek hem bijna nooit.. niet dat we ruzie ofzo hebben

ik heb gewoon niks met hem.. en we hebben ook niks om over te praten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 08:36
Blaatkop
Blaatkop is offline
Ik vertel nooit wat aan mijn ouders...

mijn vader en moeder willen altijd weten waar ik wa hoe laat wanneer waarom en wat ik deed (niet nieuwsgierig maar puur interesse) ..

en dat geeft nogal eens frustratie..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Blaatkop schreef op 26-05-2005 @ 09:36 :
Ik vertel nooit wat aan mijn ouders...

mijn vader en moeder willen altijd weten waar ik wa hoe laat wanneer waarom en wat ik deed (niet nieuwsgierig maar puur interesse) ..

en dat geeft nogal eens frustratie..

ja dat snap ik!! maarja ze zullen het vast goed bedoelen?..
mischien kun je het hun gewoon een keer zeggen dat je dat niet leuk vind dat hun zo veel vragen stellen?
en dat je daarom weinig verteld
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 19:52
Skilly
Skilly is offline
Heb een goede band met me ouders.

Maar met me vader een betere. Maar niet dat dat veel verschil uit maakt. Heb daar eigenlijk nog nooit bij stil gestaan
Oud 27-05-2005, 01:20
MTpower
MTpower is offline
Ik heb amper contact met ze
Maar het boeid me ook niet zoveel, zij hebben hun leven, ik heb mijn leven.
Niet teveel zeiken op elkaar... loopt allemaal wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 11:41
JJ13
JJ13 is offline
ik spreek ze de laatste tijd minder dan normaal, maar op zich mis ik t niet heel erg. de band met mn ouders is meestal wel goed als ik thuis ben, maar er is vaak genoeg nog ruzie.
Oud 27-05-2005, 19:38
Experium
Experium is offline
zwaar kut, mn ouders zeiken de hele dag door. christenen he (zelf geloof ik niet..) maarre ik kan beter met mn pa dan mn ma opschieten. mn ma is helemaal soms een takkewijf.. alhoewel mn pa dr ook wat van kan.. helemaal panisch als ik een keer de tussen deur niet op slot doe.. doe de garage deur toch op slot! ouwe ZAK!

ik doe ook nooit wat goed volgens hun :')
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 20:04
Prr.
Prr. is offline
Met mijn vader is de band echt zo verschrikkelijk slecht dat is echt niet leuk meer en ik ben er ook heel erg verdrietig om. Ik zie hem ook nauwelijks en als ik hem zie wil ik hem niet zien of hebben we ruzie ofzoiets. (Mijn ouders zijn gescheiden en ik woon bij mijn moeder in amstelveen terwijl mijn vader met zijn vriendin, die ik ook stom vind, in zeist woont.) Mijn vader behandeld met ook als een klein kind en daar kan ik ook totaal niet tegen!

Met mijn moeder kan ik geen betere band hebben dan we nu hebben denk ik. Ze is gewoon naast mijn moeder ook mijn beste vriendin. We zijn ook samen (zonder mijn zusje, zus en broer) op vakantie gegaan naar IJsland voor 17 dagen en dat was ook fantastisch! Daarnaast kunnen we ook over alles praten en allemaal gekke dingen doen samen. En ze laat me ook altijd zo goed voelen over mezelf en over andere dingen. We delen alles. En ik hou verschrikkelijk veel van der.

Ja dat was het wel zo'n beetje.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 23:28
Verwijderd
Ik woon sinds ik me kan herinnen samen met mijn moeder. Zij is zowel vader als moeder voor me. Gezien mijn problematiek betekend zij ook werkelijk alles voor me .mijn band met mijn vader is er nooit geweest. Ik weet waar hij woont ik spreek hem soms en ben enkele keren op bezoek geweest.

Maar gezien hij aan de andere kant van de wereld woont is dat nogal moeilijk om vaak te doen daaren tegen is het verleden van hem niet goed te praten. Ik kan het niet vergeten nog vergeven ik kan het wel neer leggen al moet ik er bij zeggen dat me dat veelal zwaar valt om te doen.

Daardoor is mijn band met mijn moeder sterker dan wat ik me dan ook maar kan voorstellen. Ik zie het dan ook als een constructie van 2 diagonale palen die elkaar ondersteunen als 1 valt valt de ander ook en mjn moeder kan er zelf geen betere omschrijfing aan geven.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 19:37
Wormpjuh
Wormpjuh is offline
Mijn ouders zijn gescheiden..

Met mijn moeder heb ik best een goede band.. Maar met mijn vader werd het na de scheiding eigenlijk steeds minder en minder...

En toen hij een tijdje geleden geen alimentatie meer wilde betalen (omdat hij zei dat hij het niet kon betalen, terwijl hij 3 super dure honden en 4 dure katten heeft, en 2 auto's en heel vaak nieuwe bankstellen koopt enzo..), had ik dus gezegd dat ik dat echt bullsh*t vond! En daar was hij boos om geworden, en nu wil hij nix meer met ons (= mij en mn broertje en zus) te maken hebben. (ook opa en oma niet.. )
Mja, dat is dan zijn keuze.. Als hij nix met ons te maken wil hebben, dan niet..

Dus met mn vader heb ik GEEN goede band.. Met mn moeder wel
Reageren

Regels voor berichten