Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Bekijk resultaten poll: Service pack 2, ja of nee
Ja 50 76.92%
Nee 14 21.54%
Nee, maar ga het nog wel doen 1 1.54%
Ik heb geen Windows 0 0%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 20:11
Verwijderd
In je control panel staat een icoontje met "Windows Firewall", kijk daar eens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 19-04-2005 @ 21:11 :
In je control panel staat een icoontje met "Windows Firewall", kijk daar eens
Ja, de firewall is gewoon ingeschakeld, maar ik dacht dat je dan altijd nog iets in je system tray zag. Maar hoe kan het dan dat .exe bestanden bij mij niet geblokkeerd worden, en bij anderen wel?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 21:23
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
********** schreef op 19-04-2005 @ 19:02 :
Jij bent zo'n typische gebruiker dat de schuld geeft aan de computer van fouten.. Terwijl je zelf de oorzaak bent...

Want toch gek dat mensen die weten wat ze ermee doen nooit problemen ermee hebben.
Ja mr gates
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 22:00
Koning
Koning is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 19-04-2005 @ 22:23 :
Ja mr gates
trust me, je opmerking zijn een beetje los, kortom sp2 loopt als een tiet
Oud 20-04-2005, 10:50
Verwijderd
om welke redenen hebben de mensen die het geinstalleerd hebben het dan geinstalleer eigenlijk? (en heeft iemand een link naar iets meer technische uitleg over wat hij precies repareerd)
want zover ik kan zien bij features ed op de ms.com site zit er niet echt veel boeiends in.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 19:43
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
fosje schreef op 20-04-2005 @ 11:50 :
om welke redenen hebben de mensen die het geinstalleerd hebben het dan geinstalleer eigenlijk? (en heeft iemand een link naar iets meer technische uitleg over wat hij precies repareerd)
want zover ik kan zien bij features ed op de ms.com site zit er niet echt veel boeiends in.
Niet veel boeiends??? Sorry, maar dan zit je er volgens mij compleet naast. Ik heb het indertijd geïnstalleerd omdat het gewoonweg hoort de nieuwste service pack te hebben (updates zijn soms een ander verhaal) en omdat de beveiliging veel beter was volgens wat ik erover kon horen. Inderdaad is de beveiliging veel beter: IE zit dicht, er zit een betere firewall in (de eerste liet in veel tests gewoon alles door), nu worden ook bluetoothdrivers meegeleverd, voor nieuwe processors wordt ook de NX-flag ondersteund (dit is een flag die aan gegevens wordt aangehangen om een verschil te maken tussen het programma en de werkgegevens(documenten/...) zodat een document niet uitgevoerd kan worden; praktisch gezien houdt het in dat buffer overflows niet zouden kunnen werken op bepaalde processors), de integratie van verschillende firewalls/virusscanners, automatische updates voor windows en ervoor zorgen dat de gebruiker op de hoogte gebracht wordt als hij ergens niet in orde mee is bij die programma's (want dat komt nog wel eens voor).

Technische informatie kun je op deze pagina vinden als je rechtsonder op " Information for IT professionals on Microsoft TechNet" of "Information for developers on MSDN" klikt. Met wat doorklikken geraak je wel aan de meeste informatie die je wilt hoor
Oud 22-04-2005, 00:03
Verwijderd
bedankt voor de link, ik zal morgen eens ff kijken maar zoals ik al zei bij de standaard features staat (voor mij iig) niet veel boeiends (gebruik al geen bluetooth en IE zoiezo, dingen als die NX-flag staan daar niet bij)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 07:44
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
eddie schreef op 15-04-2005 @ 08:20 :
Ik heb Service Pack 4 al

dan heb je geen winXP maar waarschijnlijk winNT
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 07:47
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 21-04-2005 @ 20:43 :
Niet veel boeiends??? Sorry, maar dan zit je er volgens mij compleet naast. Ik heb het indertijd geïnstalleerd omdat het gewoonweg hoort de nieuwste service pack te hebben (updates zijn soms een ander verhaal) en omdat de beveiliging veel beter was volgens wat ik erover kon horen. Inderdaad is de beveiliging veel beter: IE zit dicht, er zit een betere firewall in (de eerste liet in veel tests gewoon alles door), nu worden ook bluetoothdrivers meegeleverd, voor nieuwe processors wordt ook de NX-flag ondersteund (dit is een flag die aan gegevens wordt aangehangen om een verschil te maken tussen het programma en de werkgegevens(documenten/...) zodat een document niet uitgevoerd kan worden; praktisch gezien houdt het in dat buffer overflows niet zouden kunnen werken op bepaalde processors), de integratie van verschillende firewalls/virusscanners, automatische updates voor windows en ervoor zorgen dat de gebruiker op de hoogte gebracht wordt als hij ergens niet in orde mee is bij die programma's (want dat komt nog wel eens voor).

Technische informatie kun je op deze pagina vinden als je rechtsonder op " Information for IT professionals on Microsoft TechNet" of "Information for developers on MSDN" klikt. Met wat doorklikken geraak je wel aan de meeste informatie die je wilt hoor

sorrry hoor maar IE zuigt! gebruik Firefox: dicht, goede popup blocker, goede anti-installer en ik heb nog nooit een blijvend virus gehad in combinatie met Avast! virusscan

over winXP SP2: goed, nu hebik een firewall howel ik erover nadenk om zonealarm te nemen (sugessies misschien?)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 07:52
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 22-04-2005 @ 08:47 :
sorrry hoor maar IE zuigt! gebruik Firefox: dicht, goede popup blocker, goede anti-installer en ik heb nog nooit een blijvend virus gehad in combinatie met Avast! virusscan

over winXP SP2: goed, nu hebik een firewall howel ik erover nadenk om zonealarm te nemen (sugessies misschien?)
Waarom Zonealarm er nog bij? Is de firewall van XP2 niet goed genoeg?

IE zuigt inderdaad (maar dat wisten wel al langer)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 08:01
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 08:52 :
Waarom Zonealarm er nog bij? Is de firewall van XP2 niet goed genoeg?

IE zuigt inderdaad (maar dat wisten wel al langer)
ik heb et idee datie niet zoveel doet en ik hoor hier en daar dat zonealarm veel beter is
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 08:02
namnatulco
namnatulco is offline
nog meer over je OS

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1161348
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 09:03
Jolt
Jolt is offline
Wat is mis met IE? Jullie hebben die gvd ik weet niet hoe lang gebruikt, toen Firefox er nog niet was.

Dus niet zeuren .
Oud 22-04-2005, 10:16
M@rco
M@rco is offline
ZoneAlarm, dat zuigt pas.

Neem gewoon een router, dan heb je al die firewallmeuk verder niet nodig
Oud 22-04-2005, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 10:03 :
Wat is mis met IE? Jullie hebben die gvd ik weet niet hoe lang gebruikt, toen Firefox er nog niet was.

Dus niet zeuren .
Geen tabbladen, geen ingebouwde rss-feeds-lezer, je belangrijkste favoerieten gelijk bij de hand, uigebreidere favorieten opties, downloadmanager, ingebouwde popup-blokker, en de hele zooi
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:14
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-04-2005 @ 11:16 :
ZoneAlarm, dat zuigt pas.

Neem gewoon een router, dan heb je al die firewallmeuk verder niet nodig
ik heb al een router met 3 pc's erachter maar ik voel met toch veiliger met nog een firewall
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:18
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 11:54 :
Geen tabbladen, geen ingebouwde rss-feeds-lezer, je belangrijkste favoerieten gelijk bij de hand, uigebreidere favorieten opties, downloadmanager, ingebouwde popup-blokker, en de hele zooi
daarbij nog ff:

IE loopt constant vast
IE start veel trager op
IE heeft geen (goede) popupblocker
IE heeft geen bescherming tegen installers (dwz ga NIET via www.astra-killer.com naar een site met een I erachter met IE, dan heb je (waarschijnlijk) een probleem

edit: de link miste een streepje

Laatst gewijzigd op 22-04-2005 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:39
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
namnatulco schreef op 22-04-2005 @ 16:18 :
IE heeft geen bescherming tegen installers (dwz ga NIET via www.astrakiller.com naar een site met een I erachter met IE, dan heb je (waarschijnlijk) een probleem
Tuurlijk wel,..gewoon ff je activex besturingswaarschuwingen uitzetten.
Of in sp de activex security beter instellen
Oud 22-04-2005, 17:07
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
daarbij nog ff:

IE loopt constant vast
IE start veel trager op
IE heeft geen bescherming tegen installers (dwz ga NIET via www.astra-killer.com naar een site met een I erachter met IE, dan heb je (waarschijnlijk) een probleem

Hoezo Anti Microsoft fan boy?

IE loopt bij mij nooit vast, ligt natuurlijk aan de gebruiker.
Mozilla gebruikt nog meer van mijn geheugen dan IE.
Start evensnel op, IE heeft ook mooi hoe je je favorieten in deelt. Download manager wat moet ik daarmee?Ik download toch via third party programma's als Leechit, DAP, etc.

Dusz .
Oud 22-04-2005, 17:19
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
daarbij nog ff:

IE loopt constant vast
IE start veel trager op

Wat een bullshit. IE loopt nooit vast, het start razendsnel op en de popupblocker van IE vind ik persoonlijk zelfs beter dan die van Firefox. En dat jij nou je securityinstellingen niet goed kan krijgen betekent niet dat het "geen bescherming heeft tegen installers", wat je daar dan ook mee bedoelt. Als ik naar die site ga en op een paar links klik dan gebeurt er helemaal niks.
Oud 22-04-2005, 17:21
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-04-2005 @ 18:19 :
Wat een bullshit. IE loopt nooit vast, het start razendsnel op en de popupblocker van IE vind ik persoonlijk zelfs beter dan die van Firefox. En dat jij nou je securityinstellingen niet goed kan krijgen betekent niet dat het "geen bescherming heeft tegen installers", wat je daar dan ook mee bedoelt. Als ik naar die site ga en op een paar links klik dan gebeurt er helemaal niks.

Fanboys, ze maken de wereld kapot.
Oud 22-04-2005, 17:24
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
freyk schreef op 22-04-2005 @ 16:39 :
Offtopic:
Tuurlijk wel,..gewoon ff je activex besturingswaarschuwingen uitzetten.
Of in sp de activex security beter instellen
misschien wel, maar firefox is tog makkelijker, want niet iedereen snapt de activeX instellingen
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:28
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 18:07 :
Hoezo Anti Microsoft fan boy?

IE loopt bij mij nooit vast, ligt natuurlijk aan de gebruiker.
Mozilla gebruikt nog meer van mijn geheugen dan IE.
Start evensnel op, IE heeft ook mooi hoe je je favorieten in deelt. Download manager wat moet ik daarmee?Ik download toch via third party programma's als Leechit, DAP, etc.

Dusz .
anti-MS: bedankt

over het geheugen kan je wel eens gelijk hebben, maar als dat betere prestaties oplevert heb ik dat er wel voor over ondanks dat ik maar 256MB RAM heb

en downloaden doe je idd via P2P progs (ik limewire en DC++), maar soms wil je gewoon iets hebben dat niet op die programma's te vinden is, en via je browser kan je veel makkelijker patches downloaden

maar genoeg geleuter over browsers in dit topic, ik maak wel een nieuwe
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 17:35
Jolt
Jolt is offline
Je kan ook editten.
Grote files download je via Azeureus of zo.

Maar patches heb ik mooi van die download clients voor, zelf surf ik ook met mozilla daar niet van, maar om meteen IE af te kraken vind ik een beetje TE.
Oud 22-04-2005, 17:54
teehknaL
teehknaL is offline
Ik heb sinds kort ook SP2 geinstalleerd ennuh... wel leuk dat je een pop up killer hebt en een firewall enzo. Maar ik vind het allemaal zo half werk... Als ik een firewall wil hebben down ik zonealarm, als ik een popupkiller wil down ik firefox. Daar heb ik M$ niet voor nodig.
Wat ik ook vervelend vind is dat mijn virusscanner bij het laden van wxp ff 2 sec uitstaat en dan pas aangaat. SP2 komt gelijk met een ballonnetje dat mn virusscanner uitstaat! Jah hallo! weet ik!
Het ergste vind ik nog wel dat als je de automatische updates NIET automatisch laat, er gelijk weer een melding komt dat je je instellingen moet checken. Die heb ik toch zelf zo ingesteld! Wil M$ zo automatisch mn comp voor gooien met troep? Dat bepaal ik altijd zelf nog
Nouja voor de rest boeit het niet zo veel. ik merk niet dat ie langzamer wordt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:33
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 22-04-2005 @ 08:47 :

Zo, jij bent er zo eentje; mag ik IE niet veiliger noemen dankzij SP2? Ik ben reuzeblij dat SP2 IE veel veiliger gemaakt heeft, enerzijds omdat mijn computer dan properder blijft, anderzijds omdat ik zo bij anderen niet zo veel alles moet ontstoppen.

Mag ik je vertellen dat ik FireBird (oude naam van Firefox) als gebruik sinds versie 0.6. IE dient enkel om sites te bekijken die in FF niet open gaan.

Over dat 'dicht' wil ik je nog wel eens echte argumenten zien aandragen, want FF is allesbehalve dicht. Het is veiliger dan IE, maar het is ook niet dicht. Er bestaat al redelijk wat spyware voor FF. Zelfs op mijn systeem heb ik last van spyware, en het gebruik van IE is echt heel beperkt (en sites die betrouwbaar zijn) dus moet er via FF ook wel wat ongein binnenkomen.

Over Avast! ben ik ook heel erg te spreken, zeer handige scanner die niet eens zo veel geheugen inneemt vergeleken met Norton/McAfee.
Oud 22-04-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 22-04-2005 @ 20:33 :
Zo, jij bent er zo eentje; mag ik IE niet veiliger noemen dankzij SP2? Ik ben reuzeblij dat SP2 IE veel veiliger gemaakt heeft, enerzijds omdat mijn computer dan properder blijft, anderzijds omdat ik zo bij anderen niet zo veel alles moet ontstoppen.

Mag ik je vertellen dat ik FireBird (oude naam van Firefox) als gebruik sinds versie 0.6. IE dient enkel om sites te bekijken die in FF niet open gaan.

Over dat 'dicht' wil ik je nog wel eens echte argumenten zien aandragen, want FF is allesbehalve dicht. Het is veiliger dan IE, maar het is ook niet dicht. Er bestaat al redelijk wat spyware voor FF. Zelfs op mijn systeem heb ik last van spyware, en het gebruik van IE is echt heel beperkt (en sites die betrouwbaar zijn) dus moet er via FF ook wel wat ongein binnenkomen.

Over Avast! ben ik ook heel erg te spreken, zeer handige scanner die niet eens zo veel geheugen inneemt vergeleken met Norton/McAfee.
Hm, ik gebruik nu al een poos FireFox, en toch ook niet op allemaal even veilige site's. Scan ik elke week met Hitman Pro, en die vindt niks. Of is Hitman Pro alleen niet genoeg, ik neem toch aan van wel?
Voor de rest heb ik nog, sinds pas, de SP2 firewall draaien, en Norton Antivirus Auto-Protect staat altijd aan. Lijkt me toch genoeg?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:51
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 20:45 :
Hm, ik gebruik nu al een poos FireFox, en toch ook niet op allemaal even veilige site's. Scan ik elke week met Hitman Pro, en die vindt niks. Of is Hitman Pro alleen niet genoeg, ik neem toch aan van wel?
Voor de rest heb ik nog, sinds pas, de SP2 firewall draaien, en Norton Antivirus Auto-Protect staat altijd aan. Lijkt me toch genoeg?
Ik gebruik ook enkel HitMan Pro (en wat van die andere tools als HiJack This, RegCleaner, ...). De firewall doet weinig tegen spyware, Norton weet ik niet, maar meestal houden die AV's toch ook wel enige dingen tegen. Voor firefox bestaat er wel degelijk spyware, niet altijd even makkelijk om binnen te krijgen maar het bestaat. De ene site is ook al erger dan de andere; en tracking cookies krijg je op alletwee binnen.
Oud 22-04-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 22-04-2005 @ 20:51 :
Ik gebruik ook enkel HitMan Pro (en wat van die andere tools als HiJack This, RegCleaner, ...). De firewall doet weinig tegen spyware, Norton weet ik niet, maar meestal houden die AV's toch ook wel enige dingen tegen. Voor firefox bestaat er wel degelijk spyware, niet altijd even makkelijk om binnen te krijgen maar het bestaat. De ene site is ook al erger dan de andere; en tracking cookies krijg je op alletwee binnen.
AV's?

Ohja, ik heb ook nog Microsoft Antispyware draaien.
Goed of niet goed? Anders zoek ik gewoon ergens een andere goeie firewall, als dat nodig is.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 20:07
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 21:00 :
AV's?

Ohja, ik heb ook nog Microsoft Antispyware draaien.
Goed of niet goed? Anders zoek ik gewoon ergens een andere goeie firewall, als dat nodig is.
AV: anti-virus
MS AntiSpyware is niet slecht; maar ik zou hem in ieder geval niet aanraden tegenover HitMan Pro. HitMan Pro werkt namelijk geheel autonoom en voor zover ik weet moet je bij MS anti spyware zelf aangeven wat weg moet, hij haalt er ook de VNC clients/servers tussenuit, wat volgens mij niet zou mogen. Die dingen worden toch vaak bewust geïnstalleerd, dus wil ik die dan niet terugzien bij spyware.

Ik heb ook al gehoord dat MS Anti Spyware niet scant op spyware maar op programma's die spyware kunnen bevatten. Laten we maar het grote voorbeeld KaZaA nemen (bevat spyware), maar hij zou dan op de harde schijf kijken of KaZaA erop staat en niet of de spyware erop staat, om het simpel uit te drukken (dus KaZaA Lite of Resurrection zou dan ook onder spyware vallen). Op dat vlak, vind ik het opzet verkeerd (ik heb dat laatste overigens niet zelf getest, maar gehoord op internet), als je dan kijkt naar HiJack This: die scant enkel de locaties waar spyware zou kunnen zitten (de locaties waar ze automatisch uitgevoerd worden etc.), zodat je een beter overzicht van je systeem krijgt. Het nadeel van HiJack this is natuurlijk ook dat je zelf veel werk moet verrichten om alles weg te krijgen...
Oud 22-04-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 22-04-2005 @ 21:07 :
AV: anti-virus
MS AntiSpyware is niet slecht; maar ik zou hem in ieder geval niet aanraden tegenover HitMan Pro. HitMan Pro werkt namelijk geheel autonoom en voor zover ik weet moet je bij MS anti spyware zelf aangeven wat weg moet, hij haalt er ook de VNC clients/servers tussenuit, wat volgens mij niet zou mogen. Die dingen worden toch vaak bewust geïnstalleerd, dus wil ik die dan niet terugzien bij spyware.

Ik heb ook al gehoord dat MS Anti Spyware niet scant op spyware maar op programma's die spyware kunnen bevatten. Laten we maar het grote voorbeeld KaZaA nemen (bevat spyware), maar hij zou dan op de harde schijf kijken of KaZaA erop staat en niet of de spyware erop staat, om het simpel uit te drukken (dus KaZaA Lite of Resurrection zou dan ook onder spyware vallen). Op dat vlak, vind ik het opzet verkeerd (ik heb dat laatste overigens niet zelf getest, maar gehoord op internet), als je dan kijkt naar HiJack This: die scant enkel de locaties waar spyware zou kunnen zitten (de locaties waar ze automatisch uitgevoerd worden etc.), zodat je een beter overzicht van je systeem krijgt. Het nadeel van HiJack this is natuurlijk ook dat je zelf veel werk moet verrichten om alles weg te krijgen...
Ik heb Antispyware draaien als Real-Time protection, ik scan er gewoon nooit mee, ik dacht dat het als firewall diende. Soms blokkeer hij ook wel applicaties, maar ik heb nog nooit iets verdachts gezien eigenlijk. Of hij laat alles door, of ik heb gewoon geen spyware op m'n computer.

Volgens mij heeft MS Antispyware Kazaa Lite wel geblokkeerd, maar voor de rest heb ik hier geen problemen mee gehad.

Je zegt dat MS Antispyware niet slecht is, welke firewall (is MS AS überhaupt wel een firewall?) is dan wel goed volgens jou?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:35
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 21:14 :
Ik heb Antispyware draaien als Real-Time protection, ik scan er gewoon nooit mee, ik dacht dat het als firewall diende. Soms blokkeer hij ook wel applicaties, maar ik heb nog nooit iets verdachts gezien eigenlijk. Of hij laat alles door, of ik heb gewoon geen spyware op m'n computer.

Volgens mij heeft MS Antispyware Kazaa Lite wel geblokkeerd, maar voor de rest heb ik hier geen problemen mee gehad.

Je zegt dat MS Antispyware niet slecht is, welke firewall (is MS AS überhaupt wel een firewall?) is dan wel goed volgens jou?
MS Anti Spyware is geen firewall. Een firewall is een programma dat binnenkomende en uitgaande connectie controleert en bijstuurt. MS Anti Spyware is voor zover ik weet niet bezig met die dingen (real time scannen is iets anders, dat is net zoals real time virusprotectie). Van firewalls is ZoneAlarm een gevestigde waarde en ook Sygate wordt door velen gebruikt. Bij mij is het echter al lang geleden dat ik nog ZoneAlarm gebruikt heb; de firewall van Windows XP SP2 voldoet voor mij, ook omdat je achter een NAT (router) al veel minder last zult hebben van binnenkomende connecties. Uitgaande connecties kunnen ook nog steeds problemen opleveren, maar over het algemeen zul je geen ervaren hackers (dat wilt zeggen: mensen die én de router én de firewall én de computer kunnen ontdoen van beveiliging) langskrijgen. De scriptkiddies zullen misschien wel een of ander truucje hebben om een bepaald type router met oude firmware aan te pakken ofwel een scriptje dat de firewall van XP platlegt ofwel Windows XP zelf platlegt als ze een connectie kunnen maken, maar vaak kunnen ze dat niet alledrie tegelijk. Voor velen is het al moeilijk genoeg omdat ze niet veel van netwerkstructuur afweten, maar bon.

MS Anti Spyware is niet slecht, maar ik hoef gewoon geen programma dat vindt dat programma's als VNC een groot risico zijn en het melden onder de noemer "spyware". Spyware moet beperkt blijven tot spyware; spyware heb je in normaal niet vrijwillig op je pc staan, terwijl een VNC-client/-server staat in 99,999% van de gevallen juist wel vrijwillig op je pc (ofwel heeft je handige neefje het erop gezet zodat hij makkelijk reparaties kan uitvoeren). Hitman pro voldoet voor mij (en daarvoor gebruikte ik al de componenten ervan ook gewoon, zonder spysweeper weliswaar), want dat zijn gewoon van de beste programma's (eventueel IE-SpyAd en de spyware blocklist, maar als je geen IE gebruikt is dat niet de moeite). Waar ik het vreselijk moeilijk mee heb is dat er ook programma's bestaan die beweren spyware weg te doen, maar ook hun eigen spyware op je systeem planten (en eigenlijk gewoon de detectiemethoden uit andere programma's gekopiëerd hebben).

Ik hoop dat dit een antwoord voor je is.
Oud 22-04-2005, 21:45
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 22-04-2005 @ 22:35 :
MS Anti Spyware is geen firewall. Een firewall is een programma dat binnenkomende en uitgaande connectie controleert en bijstuurt. MS Anti Spyware is voor zover ik weet niet bezig met die dingen (real time scannen is iets anders, dat is net zoals real time virusprotectie). Van firewalls is ZoneAlarm een gevestigde waarde en ook Sygate wordt door velen gebruikt. Bij mij is het echter al lang geleden dat ik nog ZoneAlarm gebruikt heb; de firewall van Windows XP SP2 voldoet voor mij, ook omdat je achter een NAT (router) al veel minder last zult hebben van binnenkomende connecties. Uitgaande connecties kunnen ook nog steeds problemen opleveren, maar over het algemeen zul je geen ervaren hackers (dat wilt zeggen: mensen die én de router én de firewall én de computer kunnen ontdoen van beveiliging) langskrijgen. De scriptkiddies zullen misschien wel een of ander truucje hebben om een bepaald type router met oude firmware aan te pakken ofwel een scriptje dat de firewall van XP platlegt ofwel Windows XP zelf platlegt als ze een connectie kunnen maken, maar vaak kunnen ze dat niet alledrie tegelijk. Voor velen is het al moeilijk genoeg omdat ze niet veel van netwerkstructuur afweten, maar bon.

MS Anti Spyware is niet slecht, maar ik hoef gewoon geen programma dat vindt dat programma's als VNC een groot risico zijn en het melden onder de noemer "spyware". Spyware moet beperkt blijven tot spyware; spyware heb je in normaal niet vrijwillig op je pc staan, terwijl een VNC-client/-server staat in 99,999% van de gevallen juist wel vrijwillig op je pc (ofwel heeft je handige neefje het erop gezet zodat hij makkelijk reparaties kan uitvoeren). Hitman pro voldoet voor mij (en daarvoor gebruikte ik al de componenten ervan ook gewoon, zonder spysweeper weliswaar), want dat zijn gewoon van de beste programma's (eventueel IE-SpyAd en de spyware blocklist, maar als je geen IE gebruikt is dat niet de moeite). Waar ik het vreselijk moeilijk mee heb is dat er ook programma's bestaan die beweren spyware weg te doen, maar ook hun eigen spyware op je systeem planten (en eigenlijk gewoon de detectiemethoden uit andere programma's gekopiëerd hebben).

Ik hoop dat dit een antwoord voor je is.
Ja hoor, thanks.
MS Antispyware kan ik er dus net zo goed af gooien, het kost alleen maar snelheid (ook qua opstarten), ik gebruik het niet, en ik heb toch al een real-time virusscan draaien, Norton Antivirus.

Ik zal Zonealarm en Seagate eens uitproberen, even kijken welke of ik de beste vind. Er zijn ook vast nog wel andere goede, kwestie van even op internet rondneuzen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 21:56
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 22:45 :
Ja hoor, thanks.
MS Antispyware kan ik er dus net zo goed af gooien, het kost alleen maar snelheid (ook qua opstarten), ik gebruik het niet, en ik heb toch al een real-time virusscan draaien, Norton Antivirus.

Ik zal Zonealarm en Seagate eens uitproberen, even kijken welke of ik de beste vind. Er zijn ook vast nog wel andere goede, kwestie van even op internet rondneuzen.
Het is SyGate (SeaGate is een fabrikant van harde schijven); plots schiet er mij ook de naam Kerio te binnen (ook een firewall). (beiden dragen de naam "personal firewall"). Over ZA ben ik steeds tevreden geweest, behalve dat mijn toenmalige computers hun capaciteit beter in het echte werk konden steken (lees: ik wat last had van vertragingen, op dat moment vliegt een programma bij mij tenzij ik het echt 100% nodig vind).

MS As eraf gooien moet je niet per sé van mij, ik vind gewoon dat HitMan pro voor mij voldoet (real time scannen heb je volgens mij ook wel iets aan, maar ik verkies daar ook liever elke twee weken ofzo een scan tegenover voor dat ene stukje spyware dat binnenkomt altijd te moeten wachten op mijn pc. Voor virussen is dat meestal iets anders: daar MOET je real time een scanner hebben opstaan omdat ze anders met hopen zouden binnenkomen als je eventjes niet oplet).
Oud 22-04-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 22-04-2005 @ 22:56 :
Het is SyGate (SeaGate is een fabrikant van harde schijven); plots schiet er mij ook de naam Kerio te binnen (ook een firewall). (beiden dragen de naam "personal firewall"). Over ZA ben ik steeds tevreden geweest, behalve dat mijn toenmalige computers hun capaciteit beter in het echte werk konden steken (lees: ik wat last had van vertragingen, op dat moment vliegt een programma bij mij tenzij ik het echt 100% nodig vind).

MS As eraf gooien moet je niet per sé van mij, ik vind gewoon dat HitMan pro voor mij voldoet (real time scannen heb je volgens mij ook wel iets aan, maar ik verkies daar ook liever elke twee weken ofzo een scan tegenover voor dat ene stukje spyware dat binnenkomt altijd te moeten wachten op mijn pc. Voor virussen is dat meestal iets anders: daar MOET je real time een scanner hebben opstaan omdat ze anders met hopen zouden binnenkomen als je eventjes niet oplet).
Sorry, Sygate, Kerio zal ik ook proberen.

Nee, ik las ook niet dat ik MS As er af moet gooien van jou, maar 2/3, op de achtergrond draaiende, real-time (virus)scanners lijkt me ook een beetje zwaar worden.

Eenrealtime virusscanner draait er nu, zoals ik al zei. 't Wordt denk ik gewoon MS As er af, en een goede firewall er bij. Af en toe nog een complete scan van Norton, 1x in de week eentje van Hitman Pro en dan lijkt het mij voldoende.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 22:14
Jolt
Jolt is offline
Hitman Pro vertrouw ik niet helemaal. Die vind echt nooit wat. Hij is 24/7 met internet verbonden, ga ook wel naar de niet zo legale sites.

Maar nee hoor vind niks.
Oud 22-04-2005, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 22-04-2005 @ 23:14 :
Hitman Pro vertrouw ik niet helemaal. Die vind echt nooit wat. Hij is 24/7 met internet verbonden, ga ook wel naar de niet zo legale sites.

Maar nee hoor vind niks.
Hm, ja, da's dan weer wel een beetje raar. Maar wat gebruik jij dan als spywarescanner?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 10:37
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
mrboot schreef op 22-04-2005 @ 23:15 :
Hm, ja, da's dan weer wel een beetje raar. Maar wat gebruik jij dan als spywarescanner?
Format C.

Als hij weer langzaam word, formatteer ik weer de boel, gaat meestal gepaard als ik weer nieuwe hardware heb gekocht .
Oud 23-04-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 23-04-2005 @ 11:37 :
Format C.

Als hij weer langzaam word, formatteer ik weer de boel, gaat meestal gepaard als ik weer nieuwe hardware heb gekocht .
Dat kan ook natuurlijk

Maar dat vind ik teveel moeite, dus ik hou het maar bij spywarescanners.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 11:53
Jolt
Jolt is offline
Het duurt ongeveer 3 tot 4 weken gewoon surfen en zo dat hij dichtgeslibt is zonder spy ware scanner, virusscanner. Dan is ie echt tering langzaam.

Wel met Mozzila gesurfed en met SP 2.
Oud 23-04-2005, 13:53
ILUsion
ILUsion is offline
HitMan Pro is SPybot S&D, CWSShredder, Ad-Aware, SpySweeper en SpywareBlaster in één (en dat is allemaal anti spyware, spybot heeft wel een gedeelte preventief, spywareblaster werkt enkel preventief). Dat hij niets vindt, lijkt me ook onwaarschijnlijk ofwel een teken dat er amper iets te vinden is. In dat geval nog eens HiJack This laten lopen en analyseren, zou ik zeggen. Heb je overigens de nieuwste versie van HitMan Pro, misschien dat het daaraan ligt; van de componenten ervan heb ik nog geen enkel probleem ondervonden. Tooltjes als RegCleaner, EasyCleaner, DiskCleaner, ... zijn vaak ook aan te raden in combinatie met een deftige defragmentatie, manueel uitmesten van al die gigabytes bestanden die je niet gebruikt, ...

En Format C is dé methode op de pc eens op orde te krijgen (vaak zit hij tegen dan toch ook vol met allerlei programma's die je nooit gebruikt, wat gekke instellingen ik weet niet waar in het register enzo). Bij mij doe ik enkele maanden met een installatie van Windows (twee weken geleden ook juist een format gedaan, maar dat was omdat mijn partitie corrupt was geworden). Format C is echter niet de oplossing voor alle problemen, het is wat drastisch maar als je er de tijd in wilt steken om al die programma's opnieuw te installeren (ben je toch snel 24 uur mee bezig, zelfs met een unattended install).
Oud 23-04-2005, 13:58
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 23-04-2005 @ 14:53 :
HitMan Pro is SPybot S&D, CWSShredder, Ad-Aware, SpySweeper en SpywareBlaster in één (en dat is allemaal anti spyware, spybot heeft wel een gedeelte preventief, spywareblaster werkt enkel preventief). Dat hij niets vindt, lijkt me ook onwaarschijnlijk ofwel een teken dat er amper iets te vinden is. In dat geval nog eens HiJack This laten lopen en analyseren, zou ik zeggen. Heb je overigens de nieuwste versie van HitMan Pro, misschien dat het daaraan ligt; van de componenten ervan heb ik nog geen enkel probleem ondervonden. Tooltjes als RegCleaner, EasyCleaner, DiskCleaner, ... zijn vaak ook aan te raden in combinatie met een deftige defragmentatie, manueel uitmesten van al die gigabytes bestanden die je niet gebruikt, ...

En Format C is dé methode op de pc eens op orde te krijgen (vaak zit hij tegen dan toch ook vol met allerlei programma's die je nooit gebruikt, wat gekke instellingen ik weet niet waar in het register enzo). Bij mij doe ik enkele maanden met een installatie van Windows (twee weken geleden ook juist een format gedaan, maar dat was omdat mijn partitie corrupt was geworden). Format C is echter niet de oplossing voor alle problemen, het is wat drastisch maar als je er de tijd in wilt steken om al die programma's opnieuw te installeren (ben je toch snel 24 uur mee bezig, zelfs met een unattended install).
Of ik de nieuwste versie van Hitman Pro heb weet ik niet (ik zal eens kijken), maar in ieder geval updaten alle scanners zelf wel.
EasyCleaner heb ik ook, en daarmee ben ik al een paar gb kwijtgeraakt.

En zoals jij zegt, na een format C weer een hele dag bezig om alles op orde te krijgen heb ik gewoon geen zin in als dat ook niet nodig is. Als het nou over een poos gewoon veel minder lekker gaat op mijn pc is het misschien wel een optie, maar zo lang het niet nodig is doe ik het niet.

Edit:
Ik heb HiJackthis even laten analyseren, het resultaat kun je hier vinden. Er zat alleen wat van easywebsearch in het register, maar dat heeft HiJackthis prima verwijderd. Voor de rest zat er volgens mij niks verdachts bij, dus het klopt wel dat Hitman Pro ook niets aangeeft.

Ook heb ik nu die Sygate firewall draaien, en die bevalt me goed. Beter dan die van XP SP2, want die gaf nooit iets aan. Deze blokkeerde direct alle programma's die contact naar buiten wilden maken.

Maar hij blokkeerd het bestand C:\Windows\POLT32.exe (weet niet precies of de bestandsnaam klopt). Weten jullie wat voor bestand/programma dit is?

Laatst gewijzigd op 23-04-2005 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 20:07
Jolt
Jolt is offline
Ik heb wel de nieuwste versie van Hitman Pro, maar hij vind altijd nul komma niks.

Daar in tegen is mijn hele reg file de klote op, ivm met hardware wat ik gesloopt hebt. Maar zowizo is het aan te raden als je nieuwe hardware koopt om eventjes een clean instal te doen. Ik moet me toch maar eens aanwennen om een ghost te maken.
Oud 23-04-2005, 20:45
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
mrboot schreef op 23-04-2005 @ 14:58 :
Edit:
Ik heb HiJackthis even laten analyseren, het resultaat kun je hier vinden. Er zat alleen wat van easywebsearch in het register, maar dat heeft HiJackthis prima verwijderd.
Nou, heeft nog wel meer gevonden, mrboot.
Plaats aub ff opnieuw een hijackthis-log in mijn lievelings centrale topic spyware & aware nummertje 3, zodat ik kan vertellen wat je nog meer moet verwijderen. (ennuh, knip aub niet in je hijackthis-log aub)
Reageren

Regels voor berichten