Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 21:42
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 24-04-2005 @ 22:08 :
Even serieus nu. Hoevaak heb ik het over Bass Collection gehad? 1 keer ofzo?
hehe, blijkbaar vaak genoeg om mij "hij ook altijd met zn Bass Collection" te laten denken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2005, 14:30
fairyangel
fairyangel is offline
Ik ben nu een klein jaartje bezig en ben begonnen met een Ibanez GSR. Niet duur (€250 geloof ik) en een hele fijne bas om mee te beginnen. En je kunt er een tijdje mee doen
Oud 25-04-2005, 18:36
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Rieno schreef op 24-04-2005 @ 22:42 :
hehe, blijkbaar vaak genoeg om mij "hij ook altijd met zn Bass Collection" te laten denken
Waarschijnlijk heb ik 't er 1 keer over gehad. En heeft het heel veel indruk op je gemaakt! En terecht overigens!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 20:50
MazeMouse
MazeMouse is offline
Oke, end of story. Sjees naar Keulen en haal een Fame bas bij Musicstore
Ben je vanaf begin tot eind voorzien
(In het begin om erop te leren en aan het eind als backup )
Oud 02-05-2005, 09:50
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
ik heb nog wel een mooie bass staan maar ik durf em eigenlijk niet te verkopen.....
Oud 04-05-2005, 14:09
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 02-05-2005 @ 10:50 :
ik heb nog wel een mooie bass staan maar ik durf em eigenlijk niet te verkopen.....
welke is het? die SUB van je die je absoluut nooit meer kwijt wou enzo?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:16
harrie84
harrie84 is offline
nee, z'n homomade bass, geel met traanplaat... ziet er supercool uit, klinkt als een bos uien!
Oud 04-05-2005, 14:23
Notorious P.I.S
Citaat:
Rieno schreef op 04-05-2005 @ 15:09 :
welke is het? die SUB van je die je absoluut nooit meer kwijt wou enzo?
nie fokken met de sub.
Oud 04-05-2005, 14:25
Notorious P.I.S
Citaat:
harrie84 schreef op 04-05-2005 @ 15:16 :
nee, z'n homomade bass, geel met traanplaat... ziet er supercool uit, klinkt als een bos uien!
Dat is mooi verwoord Willem! Ik ben em nu ook eigenlijk aan het oplappen, es kijken of ik er wat dikker geluid uit kan trekken. Zal wel niet lukken, maar het houd me van de straat!
Oud 04-05-2005, 14:37
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 04-05-2005 @ 15:23 :
nie fokken met de sub.
nee, doe ik ook juist niet...maar misschien dat je niet durfde omdat je hier zo hard geroepen had dat je m nooit meer kwijt wou
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:39
Notorious P.I.S
Citaat:
Rieno schreef op 04-05-2005 @ 15:37 :
nee, doe ik ook juist niet...maar misschien dat je niet durfde omdat je hier zo hard geroepen had dat je m nooit meer kwijt wou

hehehe, ohja, nee ik had het over mijn zelf-om-bouw projectje waar Willem naar verwees......

Ik heb ook nog een "mooie" door bier uitgeharde richwood jazzbass......
Oud 04-05-2005, 14:43
Rieno
Rieno is offline
haha post anders es een plaatje van die zelfbouwbak .. ben nu wel nieuwsgierig geworden eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:48
Notorious P.I.S
moet ik even zoeken, hij ligt nu uit elkaar, maar ik heb er vast en zeker wel ergens een fotootje van.
Oud 04-05-2005, 17:37
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 04-05-2005 @ 15:48 :
moet ik even zoeken, hij ligt nu uit elkaar, maar ik heb er vast en zeker wel ergens een fotootje van.
gaaf
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Fake schreef op 20-04-2005 @ 12:46 :
I totally agree, heb zelf een simpele stagg bas. Ding weegt geen zak want plastiek en is passief dus geen gezeik met een batterijtje enz. Enige wat ik ermee heb gehad is dat een potmeter (draaiknopje) losging maar dat was zo weer gefixed
Ik heb ook een Stagg en de toonregelknop gaat bij mij ook steeds los. Toeval?

Ik ben HDP'er trouwens.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:18
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
Bij de feedback hadden ze van die aanbiedingen van Dean
Wel leuke begin basjes en ze zijn zwart
99 of 129 euro ofzo
Oud 03-06-2005, 15:15
audio bully
audio bully is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 17-04-2005 @ 16:46 :
Gewoon naar een baswinkel gaan. En daar 3 midagen wat uur gaan spelen. Dan weet je dat je het leuk vind en dan kun je een echte kopen.
nee vind ik echt een SLECHT plan

omdat:

A: hoeveel winkels in nederland laten je elke dag spelen op hun instrumenten alss ke er nog niks van kan?
B: ELK instrument SUCKT in het begin, ik bedoel wat is er aan om een instrument te splen waar je niks op kan. je moet het dus leren, nou en leren is nou niet echt vet

Ik speel inmiddels 3 a 4 jaar basgitaar en ik vindt het nu su8per bed 1 (van mijn 4) schatjes licht nu op mijn bed,wachtend tot ik haar weer bespeel, elke dag speel ik een half uur tot een uur maar in begin speelde ik mischien één uur per week omdat er gewoon niks aan is. Verder is basgitaar spelen gewoon vet je kan er veel meer mee dan met een gewone gitaar er zijn 800 X zo veel gitaristen dan bassisten dus met bandjes zit het ook al snel goed.

verder nog ff over die basgitaar kopen... je moet gewoon een gitaar kopen die bij je past qua gevoel en NIET(!!) qua uiterlijk want dat is niet belangrijk bij je eerste bas..

hoop dat je niet naar de winkel bent geraced ondertussen..

Jan Aka. Audio bully
Oud 03-06-2005, 15:42
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
audio bully schreef op 03-06-2005 @ 16:15 :
(blabla)

verder nog ff over die basgitaar kopen... je moet gewoon een gitaar kopen die bij je past qua gevoel en NIET(!!) qua uiterlijk want dat is niet belangrijk bij je eerste bas..

Jan Aka. Audio bully
en hoe kom je erachter welke basgitaar bij je past qua gevoel? precies, uitproberen in de winkel

en ik ken eigenlijk alleen maar winkels waar je mag spelen tot je erbij neervalt, zelfs als je er niks van kunt dus dat is net wat voor winkel je bezoekt..
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:51
audio bully
audio bully is offline
ja dat is wellicht waar..

maar je weet ook wel welke gitaar bij je past door er 5 minuten per gitaar op te spele (wat ongeveer in een uur dus 12 basgitaren behelst) nouja en dan ben je sneller klaar

ik blijf er bij dat oefenen saai is in het begin
Oud 03-06-2005, 18:17
Moustache
Moustache is offline
Ga naar Bassmatters in Nijmegen, en vraag naar Vintage. Pauper merk, maar door paul afgesteld spelen ze en klinken ook nog redelijk
Oud 04-06-2005, 00:32
Verwijderd
Citaat:
audio bully schreef op 03-06-2005 @ 16:15 :
nee vind ik echt een SLECHT plan

omdat:

A: hoeveel winkels in nederland laten je elke dag spelen op hun instrumenten alss ke er nog niks van kan?
B: ELK instrument SUCKT in het begin, ik bedoel wat is er aan om een instrument te splen waar je niks op kan. je moet het dus leren, nou en leren is nou niet echt vet

Ik speel inmiddels 3 a 4 jaar basgitaar en ik vindt het nu su8per bed 1 (van mijn 4) schatjes licht nu op mijn bed,wachtend tot ik haar weer bespeel, elke dag speel ik een half uur tot een uur maar in begin speelde ik mischien één uur per week omdat er gewoon niks aan is. Verder is basgitaar spelen gewoon vet je kan er veel meer mee dan met een gewone gitaar er zijn 800 X zo veel gitaristen dan bassisten dus met bandjes zit het ook al snel goed.

Jan Aka. Audio bully
Beetje nietzeggende tips + die stelling over meer ermee kunnen dan gitaar is nogal onzinnig...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 11:16
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
audio bully schreef op 03-06-2005 @ 16:51 :
Ik heb dat altijd leuk gevonden eigelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 11:18
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 05-06-2005 @ 12:16 :
Ik heb dat altijd leuk gevonden eigelijk.
same here...in het begin ook echt 3 uur per dag ofzo met heel veel plezier, vanaf het absolute begin
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 18:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:

maar je weet ook wel welke gitaar bij je past door er 5 minuten per gitaar op te spele (wat ongeveer in een uur dus 12 basgitaren behelst) nouja en dan ben je sneller klaar

Tja, je hebt 2 opties
1: Je doet je oefeningen naast een metronoom (lekker die-hard)
2: Je doet diezelfde oefeningen naast een backingtrack (lees: een drumloopje dat je op repeat gooit. Das om het interessanter te houden)

Ik zelf heb metronoom gedaan omdat ik bepaalde oefeningen gewoon enorm leuk vond. De minder leuke heb ik me in het begin gewoon doorheen gebikkelt en later die backingtracks voor gebruikt..

Die metronoom is een handig truukje om gewoon retestrak te leren spelen
Oud 24-06-2005, 21:16
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Doavid schreef op 03-06-2005 @ 19:17 :
Ga naar Bassmatters in Nijmegen, en vraag naar Vintage. Pauper merk, maar door paul afgesteld spelen ze en klinken ook nog redelijk
Paul krijgt nog een topgeluid uit een broodplank met elastiekjes als het moet

Mijn beginnersbassaanrader is Cort Action Cort is namelijk top. Ook de goedkopere modellen
Oud 24-06-2005, 22:49
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 24-06-2005 @ 22:16 :
Paul krijgt nog een topgeluid uit een broodplank met elastiekjes als het moet

Mijn beginnersbassaanrader is Cort Action Cort is namelijk top. Ook de goedkopere modellen
eens
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 23:07
Rhinus
Rhinus is offline
Ik kan niet met een metronoom spelen. Aangezien ik elke 20 sec iets anders ga spelen (en vaak ook ander tempo). Ik moet een metronoom vinden die ik heel simpel met mijn voet kan bedienen onder 't speulen..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 17:50
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 25-06-2005 @ 00:07 :
Ik kan niet met een metronoom spelen. Aangezien ik elke 20 sec iets anders ga spelen (en vaak ook ander tempo). Ik moet een metronoom vinden die ik heel simpel met mijn voet kan bedienen onder 't speulen..
Bij veel tempowisselingen is het inderdaad niet aan te raden.
Maar een 12 maten blues-schema dat je op 1 tempo houd is zeker wel fijn.

(en tegenwoordig gebruik ik de metronoom die ingebouwd zit in Guitar Pro. Daar kun je per maat een andere snelheid aan dat ding geven (maar ook 'over X secondes versnellen/vertragen')
Moet je wel als je 100 maten speelt ook echt 100 maten invoeren. Maar dat is opzich zo gebeurd (gewoon 1 hele rust per maat geven en dat 100 keer. En dan de metronoom optie aanzetten. Alhoewel je bij 220BPM helemaal schijtziek van zo'n ding wordt )
Oud 25-06-2005, 18:38
Milan Dado
Milan Dado is offline
Cakewalk is dan iets makkelijker. Of de DR-3 van Boss
Oud 28-06-2005, 07:36
Emoboy
Emoboy is offline
waar is de TS gebleven?
Oud 29-06-2005, 01:52
Dizz
Dizz is offline
Hey dit topic weer..
TS heeft het ondertussen al lang opgegeven en is triangel gaan spelen

Zelf heb ik een tijdje de bas van een vriend van me geleend, het beviel erg goed, en na een tijdje toch op zoek naar ene eigen bass. Uiteindelijk uitgekomen bij een Cort Action Bass en het ding is super Koste rond de 3oo eypo geloof ik, maar hij bevalt prima
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 02:24
JCG
JCG is offline
Citaat:

Dan ga je punk spelen. Waarom oefenen je kan altijd punk spelen
Reageren

Regels voor berichten