Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2005, 15:34
Arcades
Arcades is offline
Ik zou er niet zo van wakker liggen, het gaat om meer kans op vrij specifieke aandoeningen. Over het algemeen gezien heeft de consumptie van melk meer positieve dan negatieve kanten. Als je je met dit soort dingen gaat bezighouden heb je geen leven meer.
Oud 03-05-2005, 09:27
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
Citaat:
*Finding*Niki* schreef op 26-04-2005 @ 18:56 :
Eindelijk word ik geloofd! ik zeg dat al Járen!
Zelf heb ik nooit melk gekregen van mijn moeder omdat zij dit al wist/vond en omdat ik toen ik klein was koemelkallergie had!
daarom drink ik al heel mijn leven sojadrink.
even voor de mensen die wat willen weten over SOJAdrink:
*ik zelf vind de zoete het lekkerst.
*je hebt ook sojadrink ZONDER toevoeging van zout&zoetstof(honing?!)
*je moet het leren drinken,ik lust zelf ook geen melk..het is een kwestie van gewenning.
*de gezoete drink ziet er wat geliger uit dat melk
*de ongezoete is lichter van kleur

Daarnaast is het logisch dat ze zeggen dat je van melk groeit:
er zitten zoveel afvalstoffen van groeihormonen in die de koeien krijgen... dus.. dat spreekt voor zich!

Ik heb ook Koemelk Allergie maar soja melk is zoooo smerig kan er niet aan wennen geitenmelk wel.
Die kleine pakjes sojadrink met bosvruchtensmaak dies wel lekker en de chocoladetoetjes.

Maar mijn acupuncturist zei ook dat de vetten in koemelk veel slechter te verteren zjin dan die in geitenmelk.

Kweet alleen dat niet alleen mijn huid vooruit is gegaan maar mijn hele weerstand....ben ook best veel afgevallen sinds ik geen melk meer drink.

@ Arcades.....als jij er allergisch voor bent ga je je er vanzelf mee bezig houden en dan kom je er vanzelf wel achter dat het niet alleen slecht is voor jouw kwaaltjes maar voor veel meer dingen.

Lijkt me logisch ....... kweet niet of het voor degene geldt die het topic geopent heeft.....maar toch
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 10:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ieke schreef op 26-04-2005 @ 09:06 :
Echt, kan me geen bal schelen eerlijk gezegd. Tegenwoordig is bijna alles ongezond, gaat een beetje ver allemaal. Ik vind melk gewoon heel erg lekker, dus blijf het zeker ook drinken.
Precies
Oud 08-05-2005, 17:29
Winner
Winner is offline
Ik kon er nooit goed tegen. Ik kreeg er hoofdpijn van en een loopneus en werd er heel sloom van. 70% van de mensen op de wereld kan toch niet tegen melk? Ik snap inderdaad ook niet dat het drinken van melk zo bevorderd wordt door overheden (misschien inderdaad wat iemand hier zei om economische redenen).
Oud 08-05-2005, 18:57
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik lees net dat extra calcium slikken om botontkalking tegen te gaan alleen werkt in combinatie met magnesium. Wel gek dat ik wel calcium en vitamine d voorgeschreven heb gekregen maar geen magnesium tegen dezelfde kwaal.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 19:59
Lotte
Lotte is offline
Waarom nemen mensen dan melk voor het slapen gaan? En er zit toch calcium in -> is goed. Maargoed, ik krijg alleen heel veel slijmvorming van melk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten