Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 12:00
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 02-05-2005 @ 16:28 : Nee, maar dat ligt er maar aan hoe en waarvoor/door.
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-05-2005 @ 19:37 :
en met wie
ja idd, hier kan ik me bij aansluiten.
Ik voel me er in ieder geval niet prettig bij als me vriend een ander meisje op de mond zoent, ook al weet ik voor 90% dat het gewoon vriendschappelijk bedoelt is.
Oud 03-05-2005, 12:09
ilse
ilse is offline
ik vind het geen vreemdgaan, maar zou hem er wel op aan spreken omdat ik het toch niet vind kunnen. misschien bij een goede vriendin, maar dan nog...
Oud 03-05-2005, 12:11
Roos
Roos is offline
Citaat:
snoopy schreef op 02-05-2005 @ 17:51 :
Het is geen vreemdgaan, maar ik vind het wel iets wat je niet doet. Net als bijv. sexcammen met een bekende.
Ik zou het echt niet pikken als mijn vriend zou sexcammen, met wie dan ook. Dan mag hij echt z'n spullen pakken.
Oud 03-05-2005, 12:16
Bonevouwer
Bonevouwer is offline
nee, als dat zo was, is iedereen een vette slet!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 12:32
.Pure
.Pure is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 13:27
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik zou me er anders behoorlijk schuldig onder voelen. (Een lik van een hond is wat anders natuurlijk ).
Oud 03-05-2005, 13:57
Smobbo
Smobbo is offline
In jou geval:

Ja.

Je voelde een 'vonk' overslaan, en daar gaat het mij meer om. Of je nu zoent of iets anders doet het gaat om het gevoel dat je erbij hebt.
Ik zoen mijn oma ook op d'r mond bij het afscheid, maar dat is dus een duidelijk gevalletje van niet vreemdgaan . Jij zoende die jongen op een heeeel andere manier, een manier die ik toch onder vreemdgaan of in ieder geval op het randje zou plaatsen.
Oud 03-05-2005, 14:15
WickedDevil
WickedDevil is offline
Citaat:
L1 schreef op 02-05-2005 @ 16:51 :
nee, is geen vreemdgaan...zie het meer als een afscheidskus van een dierbaar iemand. Je vriend zal niet de enige zijn die je hoog hebt zitten
en anders.. dan zou je het bij niet hoeven te proberen..
Oud 03-05-2005, 22:56
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
justhanna schreef op 03-05-2005 @ 13:00 :
ja idd, hier kan ik me bij aansluiten.
Ik voel me er in ieder geval niet prettig bij als me vriend een ander meisje op de mond zoent, ook al weet ik voor 90% dat het gewoon vriendschappelijk bedoelt is.
En je hoeft je sowieso geen zorgen te maken aangezien ik het binnen relaties niet verder laat komen dan gewoon knuffels (of bij verjaardagen maar das niet op de mond en zijn gewoon felicitaties)
Oud 04-05-2005, 14:20
Bonevouwer
Bonevouwer is offline
het is ook maar net waar je je handen houdt op het moment van zoenen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:22
pinkkashmir
pinkkashmir is offline
Nee, ik begroet een hoop vrienden met een onschuldig kusje, dit betekent niks.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:46
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 02-05-2005 @ 16:28 :
is een kus op de mond (dus zonder tong!) vreemdgaan in jullie ogen?
Neuh, goede vriendinnen geef ik wel eens een kus op de mond.
Gewoon een kus, de tong is de grote grensbreker naar vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:15
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-05-2005 @ 13:11 :
Ik zou het echt niet pikken als mijn vriend zou sexcammen, met wie dan ook. Dan mag hij echt z'n spullen pakken.
mja... geldt ook voor mij, hoor...
maar ik vind het woord vreemdgaan niet passen. Wel vind ik t gewoon iets wat je dus niet doet.
Oud 04-05-2005, 15:20
Verwijderd
Vreemdgaan is overdreven.

Maar een kus op de mond ook.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:01
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 03-05-2005 @ 14:57 :
In jou geval:

Ja.

Je voelde een 'vonk' overslaan, en daar gaat het mij meer om. Of je nu zoent of iets anders doet het gaat om het gevoel dat je erbij hebt.
Ik zoen mijn oma ook op d'r mond bij het afscheid, maar dat is dus een duidelijk gevalletje van niet vreemdgaan . Jij zoende die jongen op een heeeel andere manier, een manier die ik toch onder vreemdgaan of in ieder geval op het randje zou plaatsen.
Vinnik ook
Oud 05-05-2005, 13:13
L1
L1 is offline
eigenlijk kun je de vraag nu beter stellen: wat is vreemdgaan ?

om een voorbeeld te geven: ik ken een meisje waar ik het supergoed mee kan vinden. Zij heeft wel een vriend, maar als we samen een feestje hebben gaan we best ver met elkaar. Zij heeft duidelijke regels wat wel en niet kan. Om ontopic te blijven: een kus op de mond kan, maar ik moet het niet flikken om haar op de bek te pakken. Wat vreemdgaan is verschilt dus per meisje/jongen.
Oud 05-05-2005, 17:03
Iduna
Iduna is offline
Nee, maar leuk zou ik het niet vinden.

Bij bepaalde vrienden kan het op zich wel, maar waarom zou je het (anders) willen doen?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:35
x* princess *x
x* princess *x is offline
eigenlijk vind ik dat je dat niet kan maken, maar het verschilt natuurlijk wie het is.

mijn vriend heeft een vriendin die elkaar al kennen sinds baby tijd. Daar heb ik dan ook geen problemen mee. maar ik zou het absoluut niet pikken als hij zomaar iemand anders om de mond kust.
Oud 06-05-2005, 18:13
Luna
Luna is offline
nein, maar het hangt natuurlijk van de context af.
Oud 06-05-2005, 19:22
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ligt er vooral aan met wie denk ik. Ik bedoel, ik heb een vriend, maar m'n beste vriendin geef ik ooit best een kus op de mond als ik wegga. Vind ik niet vreemdgaan.
Oud 06-05-2005, 19:30
Xabzof
Xabzof is offline
Hangt af van situatie tot situatie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 19:28
r&bsucks
r&bsucks is offline
als mijn vriendje dat bij zijn ex doet dan issie de lul
verrassend
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 21:38
RoB!N
RoB!N is offline
Als je hele avond met meisje omgaat en ze je de hele tijd op de mond zoent en alleen niet wil tongzoenen. Omdat ze een vriend heeft. en je haar net 5 min kent is dat vreemdgaan?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 23:31
ilse
ilse is offline
Citaat:
ilse schreef op 03-05-2005 @ 13:09 :
ik vind het geen vreemdgaan, maar zou hem er wel op aan spreken omdat ik het toch niet vind kunnen. misschien bij een goede vriendin, maar dan nog...
ik herzie me mening want ik ga naar me ex toe en die heeft een vriendin maar ik heb 13 maanden wat met em gehad, dus ik ga em niet ineens 3 zoenen geven

dan is t geen vreemdgaan
Oud 08-05-2005, 23:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RoB!N schreef op 08-05-2005 @ 22:38 :
Als je hele avond met meisje omgaat en ze je de hele tijd op de mond zoent en alleen niet wil tongzoenen. Omdat ze een vriend heeft. en je haar net 5 min kent is dat vreemdgaan?
Nee, dan was het waarschijnlijk gewoon een dronken sloerie.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 00:28
Hagel
Hagel is offline
ik vind het geen vreemdgaan als mijn vriend een goede vriendin op de mond zoent maar ik zal er niet blij mee zijn. Ook al is het vreindschappelijk ik zou daar niet tegen kunnen. Evenals uitgebreid knuffelen met vriendinnen etc.
Oud 09-05-2005, 09:32
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ilse schreef op 09-05-2005 @ 00:31 :
ik herzie me mening want ik ga naar me ex toe en die heeft een vriendin maar ik heb 13 maanden wat met em gehad, dus ik ga em niet ineens 3 zoenen geven

dan is t geen vreemdgaan
ik zou JUIST m'n ex wel gewoon 3 zoenen geven, maar goed... doe wat je wilt. Als ik de vriendin van je ex was, zou ik niet al te blij zijn met jou.
Oud 09-05-2005, 10:02
cerys
cerys is offline
Citaat:
snoopy schreef op 09-05-2005 @ 10:32 :
ik zou JUIST m'n ex wel gewoon 3 zoenen geven, maar goed... doe wat je wilt. Als ik de vriendin van je ex was, zou ik niet al te blij zijn met jou.
idd..
(je maakt zijn huidige vriendin 99% zeker jaloers)

ikzelf vind het geen vreemdgaan, maar het ligt aan de situatie wat het dan wel is.
Oud 09-05-2005, 10:09
ilse
ilse is offline
Citaat:
snoopy schreef op 09-05-2005 @ 10:32 :
was gister in een boze bui, want zie em nooit als ie een vriendin heeft. en dan nu.. tsja.. moet ik me aanpassen.

zo gemeen ben ik nou ook weer niet

maar een zoen op de mond zou eigenlijk ook niet echt wat betekenen, alleen we hebben nog nooit 3 zoenen gegeven als we mekaar weer zagen. goede vrienden geef ik wel vaker een zoen op de mond. maja, zie wel wat er gebeurd. maar meer dan een zoen op de mond gebeurd toch niet.

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 11:21
Verwijderd
Draai het eens om: stel het was je vriendje die hier exact dezelfde vraag zou stellen, zou je dan pissig zijn? En daar heb je je antwoord....
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:01
Alistar
Alistar is offline
Ik vind het niet echt vreemdgaan, en als een jongen dat doet bij een meisje of andersom zie ik dat niet meteen als meer dan vriendschap.
Desalniettemin zou ik het niet leuk vinden als mijn vriend dat bij een meisje zou doen, want ik vind dat een zoen op de wang dan ook wel volstaat. Andersom zou hij het ook niet leuk vinden.
Maar als jij zelf al zegt dat het niet goed voelt, dan is het ook eigenlijk niet goed, want dan bedoelde je er waarschijnlijk diep van binnen toch meer mee dan een 'vriendschappelijke' zoen.
Oud 17-05-2005, 09:38
moontje16
moontje16 is offline
ik heb mn vriend verteld dat ik gevoelens had voor die andere jongen. Dat vond ie niet leuk natuurlijk, maar we gaan er samen aan werken En tot nu toe gaat het prima!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 09:58
Verwijderd
Euhm, nee.

Dan zou ik echt een regelmatige vreemdganger zijn. Al jarenlang zoen ik de meeste van mijn vrienden op de mond en dat mag mijn vriend dus ook gewoon bij iedereen. Zo vaak ie wil.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 11:06
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 09-05-2005 @ 12:21 :
Draai het eens om: stel het was je vriendje die hier exact dezelfde vraag zou stellen, zou je dan pissig zijn? En daar heb je je antwoord....
Inderdaad.

Ik zie het wel als vreemdgaan, een kus op de mond is iets intiems, en dat doe je niet zo maar bij iedereen, ook niet bij een goede vriend/vriendin, je kunt een goede vriend/vriendin toch ook gewoon een kus op de wang geven?
Oud 17-05-2005, 12:09
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
moontje16 schreef op 02-05-2005 @ 16:32 :
want afgelopen donderdag heb ik het heel gezellig gehad tijdens een feest. Ik was samen met een jongen die ik al heel lang ken en de vonk sloeg toch wel een beetje over. Bij het afscheid gaven we elkaar dus gewoon een kus op de mond. Vandaar dat ik het me even afvroeg. (Ik heb een vriend) Ik voel me er toch niet helemaal goed onder..
Dit doet me denken aan de foot-massage dialoog in pulp fiction. (Erg leuke film btw). Als t wat betekende, dan is het vreemdgaan in principe.

Als een kus niks betekend (zoals aan vrienden), dan niet.

edit:

gevonden:

Citaat:
Vincent: I ain't saying it's right. But you're saying a foot massage don't mean nothing, and I'm saying it does. Now look, I've given a million ladies a million foot massages, and they all meant something. We act like they don't, but they do, and that's what's so fucking cool about them. There's a sensuous thing going on where you don't talk about it, but you know it, she knows it, fucking Marsellus knew it, and Antoine should have fucking better known better. I mean, tht's his fucking wife, man, he can't be expected to have a sense of humor about that shit. You know what I'm saying?
Jules: That's an interesting point.

Laatst gewijzigd op 17-05-2005 om 12:11.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 12:44
bracelance
bracelance is offline
ligt aan de persoon en de situatie
Oud 17-05-2005, 12:47
soophiej
soophiej is offline
ja
Oud 17-05-2005, 12:48
soophiej
soophiej is offline
maar dat komt omdat mijn vriend en ik het allebei raar vinden en bij niemand doen, niet bij vrienden of ouders ofzo.. dus als een van ons t dan ineens wel doet, sta je daar wel van te kijken, snappie ?
Oud 17-05-2005, 12:49
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 17-05-2005 @ 10:58 :
Euhm, nee.

Dan zou ik echt een regelmatige vreemdganger zijn. Al jarenlang zoen ik de meeste van mijn vrienden op de mond en dat mag mijn vriend dus ook gewoon bij iedereen. Zo vaak ie wil.
Context...

Het gaat alleen maar om de context, niet om de handeling.
Oud 17-05-2005, 14:23
..*LR*..
..*LR*.. is offline
het ligt natuuriljk ook aan de situatie,

in your case....hij ziet jou zitten ... jij vind hem wel oke...en dan een zoen... dat is voor julli beide verwarrend.
Oud 17-05-2005, 15:16
dls
dls is offline
mja kweet niet of het vreemdgaan is

kzou miss ook wel een vriendin gewoon een kus geven als afscheid. (heb wel een vriendin)

maar als het verder gaat dan dat dan is het wel vreemdgaan. en als je je er niet lekker bij voelt, moet je het miss toch wel je vriend vertellen. weet je zeker hoe jullie er voor staan.

ik zou het wel respecteren als mijn vriendin een vriend een gewone afscheidskus geeft.

vriend van geeft standaard een gewone kus bij afscheid..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 16:56
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 02-05-2005 @ 16:28 :
Nee, maar dat ligt er maar aan hoe en waarvoor/door.
Yepz...

Vriendschappelijk of meer...Vriendschappelijk is ok, de ander niet.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 17:03
Mindfields
Mindfields is offline
Hangt er vanaf.. Ik doe het soms, alsin: jongens kussen mij op mijn mond. Mijn vriend wordt nooit op de mond gekust en doet het ook nooit, dus ik zou het gek vinden als het opeens wel zou gebeuren.
Oud 17-05-2005, 17:35
Verwijderd
In mijn ogen hoeft een kus op de mond niet heel erg veel te betekenen (in het geval van de TS wel, dus, maar vaak niet ). Veel van mijn mannelijke vrienden zoenen me altijd - bij begroeting - op de mond. Maar ja, dat is volgens mij sowieso vrij normaal in het kunstenaarswereldje ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 17:37
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-05-2005 @ 18:35 :
In mijn ogen hoeft een kus op de mond niet heel erg veel te betekenen (in het geval van de TS wel, dus, maar vaak niet ). Veel van mijn mannelijke vrienden zoenen me altijd - bij begroeting - op de mond. Maar ja, dat is volgens mij sowieso vrij normaal in het kunstenaarswereldje ofzo
Maarja, die jongens vormen ook geen bedreiging, aangezien ze allemaal homo zijn .

Oef, heerlijk generaliserend
Oud 17-05-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 17-05-2005 @ 18:37 :
Maarja, die jongens vormen ook geen bedreiging, aangezien ze allemaal homo zijn .

Oef, heerlijk generaliserend
Whahahha.
ECHT NIET!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 17-05-2005 @ 13:49 :
Context...

Het gaat alleen maar om de context, niet om de handeling.
De context? Tsja. Mensen die ik heel erg goed ken, mensen die ik maar een beetje ken. Het maakt mij niet zoveel uit. Als ik een vriend had, zou hij iedereen op de mond mogen zoenen, zolang de tong binnenboord blijft. Ookal vind hij het meisje in kwestie aantrekkelijk etc. De enige context die me misschien zou storen is als zij verliefd is op hem en hij dat weet en hij dán een zoen op de mond gaat geven.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:44
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-05-2005 @ 18:42 :
Whahahha.
ECHT NIET!
Oud 18-05-2005, 09:45
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-05-2005 @ 09:57 :
De context? Tsja. Mensen die ik heel erg goed ken, mensen die ik maar een beetje ken. Het maakt mij niet zoveel uit. Als ik een vriend had, zou hij iedereen op de mond mogen zoenen, zolang de tong binnenboord blijft. Ookal vind hij het meisje in kwestie aantrekkelijk etc. De enige context die me misschien zou storen is als zij verliefd is op hem en hij dat weet en hij dán een zoen op de mond gaat geven.
Mmm, ik bedoel ook meer de reden waarom ie die ander zoent.
Zoent ie die gene als begroeting, of meer als teken van affectie?
Maar volgens mij ben jij gewoon een tikje vrijer daarin dan(als) ik(mij)?
Oud 18-05-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 18-05-2005 @ 10:45 :
Mmm, ik bedoel ook meer de reden waarom ie die ander zoent.
Zoent ie die gene als begroeting, of meer als teken van affectie?
Maar volgens mij ben jij gewoon een tikje vrijer daarin dan(als) ik(mij)?
Ja, het zit helemaal 'in mijn systeem' al jarenlang om mensen kusjes op de mond te geven. Zowel uit begroeting als uit affectie, al is het meestal een combinatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten