Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 23:42
Verwijderd
Uiterlijk niet, maar zou er tot zover toch mee moeten leven. Het heeft zn voordelen niet de mooiste te zijn. Gezondheid hetzelfde; daar kan ik echt niets aan veranderen. Opleiding ben ik nogsteeds boos om, hangt samen met mn gezondheid. Ik had harder door moeten zetten en nu is het te laat, dus nee, niet echt blij.

Vriendenkring wordt steeds kleiner, en dat is ook deels een bewuste keuze. Ik moet op het moment simpelweg kiezen voor mezelf, en niet voor de mensen die achteraf toch al nog maar weinig van me willen. Gezien ze bijna niets aan steun van mij kunnen verwachten omdat ik daar geen kracht voor heb, verwach ik ook niet van ze dat ze mij uberhaupt zullen/zouden steunen.

Liefde, kan ik weinig over zeggen 'Het loopt me steeds voorbij en ik kijk het gewoon na ipv er achteraan te rennen'-idee. Een toekomst wil ik liever niet over nadenken, zoals het nu gaat hoop ik niet dat het blijft. Ja, er moet een hoop veranderen wil het echt helpen mezelf weer beter te voelen het probleem is alleen dat ik dit niet helemaal zelf op kan lossen dus ik op den duur tóch vast loop.

Vergeleken met de afgelopen 4 jaar gaat het nu sinds vorige zomer erg k-u-t.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2005, 18:27
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Koffie_kus schreef op 04-05-2005 @ 17:59 :
Met jullie uiterlijk? Opleiding? Gezondheid? Vriendenkring? In de liefde? Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat?

Ik heb net een zware operatie ondergaan en mijn leven staat daardoor wat op zijn kop. Alhoewel ik blij ben dat ik een stukje gezonder ben heb ik nog een lange weg te gaan voor ik genezen ben en het beperkt me in mijn normale leven.
Ik ga nu ook niet naar school maar ben van plan volgend jaar mijn diploma te halen, ook daar moet ik nog veel werk voor doen (in de zomervakantie! )
Ik mis mijn vrienden en de losse leefstijl die ik eerst had.
Maar ik ben blij dat ik een stuk gelukkiger ben, wat deels ook te maken heeft met mijn vriend.

De toekomst is alleen nog heel blanco.

Zo, en nu jullie!
Ik ben wel tevreden. Zeker als ik de kwaliteit van m'n leven van nu neerleg naast die van een paar jaar geleden. Ik zal even de punten apart langslopen

uiterlijk
mwah ik klaag niet. Als mensen me lelijk vinden moeten ze het zelf maar weten

opleiding
De opleiding die ik nu doe vind ik leuk. Verder heb ik ook alles gehaald. Alleen soms is het wel wat zwaar, maar dat kan je verwachten van een opleiding in de gezondheidszorg op universitair niveau.

gezondheid
Ik mag niet klagen.

vriendenkring
Ik ken heel veel mensen een klein beetje, maarjah ik zit er niet mee

liefde
Grrr.... meisjes

verandering
Wat ik nu heb in het leven is al het resultaat van iets dat ik wilde veranderen en ik voel me er goed bij. Ik ga lekker op dezelfde manier door. Het enige dat er nog aan "mankeert" is dat ik geen vriendin heb. maarja ik heb zowat geen tijd. En ik ga niet m'n laatste restje tijd vergooien aan iemand waarvan ik het gevoel heb dat het toch niets wordt.
Oud 19-05-2005, 23:03
Balance
Balance is offline
Met jullie uiterlijk? :
Af en toe wel, meestal niet.

Opleiding? :
Ja redelijk

Gezondheid? :
Redelijk

Vriendenkring? :
Matig

In de liefde? :
Tja, ik heb momenteel geen vriend, maar wil die nu ook niet. Op dit moment ben ik daar dus tevreden mee.

Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat?
Ik zie de toekomst zonnig in, al hoop ik dat er wel wat gaat veranderen. Wat precies weet ik niet. Ik denk hechtere vriendschappen, mezelf beter accepteren en (meer) voldoening vinden in wat ik doe.
Oud 19-05-2005, 23:12
Verwijderd
Uiterlijk, ja prima. Ik kan mezelf niet veranderen, maar ik ben gelukkig niet lelijk, dus dat scheelt. Wel belangrijk is er goed uit te zien, maar daar valt een hoop zelf aan te doen, zoals leuke kleren dragen en goede lichaamsverzorging. En dat lukt prima.

Opleiding: ik hoop in augustus te kunnen afstuderen, maar of dat lukt moet ik nog zien. Ach, in elk geval heb ik vijf jaar gestudeerd en altijd meer studiepunten behaald dan nodig is, dus dat gaat prima. Ben nog jong, dus ook al doe ik er 5.5 jaar over, dan is er nog geen man overboord.

Gezondheid: ja, prima, zeker nu ik sinds een half jaar ook lange--termijnmedicatie heb voor mijn astma, waardoor ik veel minder vaak benauwd ben en veel minder last heb van stof.

Vriendenkring: jammer genoeg zie ik ze niet allemaal even vaak, maar wel regelmatig. Is onvermijdelijk denk ik als je allemaal studeert/werkt en niet alteveel tijd hebt en ook nog eens ver van elkaar woont (vrienden verspreid over allerlei studentensteden). Maar ik ben wel blij dat ik een aantal leuke vriend(inn) om me heen heb verzameld.

In de liefde: single, maar dat vind ik wel prima. Ik ben tevreden met mezelf en niet op zoek, dus de eisen zijn momenteel erg hoog wil ik zomaar op het eerste gezicht voor iemand vallen. Ik ken gelukkig wel vrij veel leuke meisjes, dus de kansen zijn er op zich - want een aantal is single, oh joy - maar ik zie het niet als noodzakelijk ofzo.

Toekomst: ja prima, ik heb echt zin om te gaan werken, hopelijk dat ik nu een beetje snel kan afstuderen en dat het allemaal redelijk gaat met solliciteren. Maarja, 'we'll cross that bridge when we get there'.

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 23:15.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 23:14
Ruudje
Ruudje is offline
Met jullie uiterlijk?
Af en toe wel, maar meestal niet.
Opleiding?
Als ik dit jaar haal en aan een 'echte' opleiding kan beginnen, ja.
Gezondheid?
Nee, het zou veel gezonder kunnen.
Vriendenkring?
Nee. Gelukkig heb ik nog steeds contact met mijn beste vriend(zo'n 13,5 jaar). Als dit niet zo was geweest, was er niet echt sprake van een vriendenkring.
In de liefde?
Nee. Tot nu toe heb ik niet bijzonder veel geluk gehad, al zijn er relatief gezien een paar kleine positieve dingen gebeurd.
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat?
Ik ben momenteel even niet veel bezig met de toekomst. Pas als ik geslaagd ben kan ik rustig verder en een beter antwoord geven op deze vraag.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 14:29
ZsaZsaZsu
ZsaZsaZsu is offline
Lekker even opnieuw in mijn eigen topic posten!

Met jullie uiterlijk?
Het wisselt, dat hoort vast ook bij de leeftijd (ik hoor mijn moeders stem daarin doorklinken). Ik vind het vervelend dat door mijn operatie mijn ribben heel ongelijk staan, waardoor ik een soort derdewereldlandkindje lijk als ik mijn rug hol of bol. Verder wil ik een rechte neus en enorme borsten.

Opleiding?
Volgend jaar ga ik dus proberen mijn diploma versneld te halen, mag ook wel, na twee jaar 5VWO. Ik ben nu bezig met boekverslagen en mijn profielwerkstuk en verveel me kapot, maar het is voor een goed doel!

Gezondheid?
Tsja. Het was leuker geweest als ik geen suikerziekte had gehad en als mijn rug helemaal recht was geweest, maar ik ben blij dat ik er in ieder geval iets aan heb kunnen doen. Het was de pijn, tijd en moeite waard. Mijn rug is nu recht aan de achterkant en daar ben ik heel lang onzeker over geweest, over een maandje of wat mag ik weer zwemmen, fietsen, uitgaan, op mijn buik liggen, etcetera, hoera.

Vriendenkring?
Ik heb de leukste vrienden die ik me kan bedenken. Na een hele tijd lang met allemaal vage oninteressante mensen rond te hangen heb ik een paar vaste vrienden die ik echt vertrouw en waarmee ik het leuk heb. En natuurlijk staat mijn telefoon vol vage oninteressante mensen voor als ik eens een keer gewoon rond wil hangen.

In de liefde?
Het is uit met mijn vriend. Dat is maar beter ook, op de lange termijn had het niet gewerkt en ik voelde me ook niet meer op mijn gemak bij hem. Nu wil ik even niets. Ik vertel mezelf elke dag weer dat ik niet completer ben als ik een relatie heb (misschien alleen iets gelukkiger).

Ha! Zon! VWOdiploma!
Maar ik mag inderdaad wel eens stoppen met roken en voorzichtiger zijn met mezelf.
Oud 20-05-2005, 16:18
Nijn*
Nijn* is offline
Met jullie uiterlijk?
Dat gaat wel, ik zou best wat kleinere handen/voeten willen hebben, wat minder vet op bepaalde plaatsen en wat normaler haar, maar voor de rest ben ik heel tevreden

Opleiding?
Nog niet helemaal tevreden over. Ik heb mijn eerste en tweede jaar op havo/vwo niveau gedaan, en daar ben ik wel tevreden over. Maar ik heb in mijn tweede jaar nogal een zwaar jaar gehad dus niet veel gedaan voor school en ben toen naar 3 havo gestuurd. Daar was ik het absoluut niet mee eens dus probeer ik nu de overgang van 3havo naar 4vwo te maken, en als dat lukt ben ik helemaal supertrots op mezelf!

Gezondheid?
Fysiek: Kan beter, op het moment heb ik de ziekte van pfeiffer en iets met mijn lever (kan ook door pfeiffer komen maar daar staat het hoogstwaarschijnlijk los van).. Maar voor de rest ben ik helemaal gezond.
Mentaal: Dat gaat minder, heb dysthyme stemmingsstoornis en mogelijk borderline, dus dat is wel behoorlijk klote. Ben nogal instabiel wat dat betreft.

Vriendenkring?
Gaat op het moment heel erg goed, heb de laatste tijd ontdekt wie mijn échte vrienden zijn en ben weer druk bezig met nieuwe vriendschappen en oude weer op te pakken.

In de liefde?
Ging laatste tijd heel erg goed, nu wat minder. Maar als het op deze manier doorgaat, gaat het binnekort misschien wel wat beter.

Of ik mijn toekomst zonnig inzie, veranderd met de minuut. Daar heb je 'm weer > instabiel. Soms hoeft er maar íets te gebeuren en ik voel me meteen klote, andere keren kan ik de wereld aan. Maar ik moet zeggen, met de jaren is mijn kijk op mijn toekomst al sterk verbeterd!

Conclusie: ik ben nu gelukkiger en tevredener met mijn leven dan een paar jaar geleden, maar er moet nog een hoop gebeuren wil ik echt tevreden zijn
Oud 20-05-2005, 17:12
Roadrunner
Roadrunner is offline
Met jullie uiterlijk? : Jawel
Opleiding? : ja, zit nu in vwo 3, gaat goed
Gezondheid? : Ja.
Vriendenkring? : wel tevreden mee
In de liefde? : kan beter
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? :
Ja, heel zonnig zelfs
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 21:49
kweenie23
kweenie23 is offline
Met jullie uiterlijk? : Ja gelukkig wel , kzou alleen iets langer wille zijn, 1.85 is iets te klein maar k groei nog dus dat komt goed
Opleiding? : 4 gym, en tis te simpel.
Gezondheid? : Ja.
Vriendenkring? : tzijn tog je vriende, tuurlijk ben k blij met ze
In de liefde? : ja
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? :
ja t ziet er heel goed uit , lkkr veel feesten de komende maand en tis weer warm en zomer (bijna dan) twordt egt leuk jah
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 22:18
fiorucci
fiorucci is offline
Met jullie uiterlijk? Ja sproetjes en lichtgebruind door de zon. Nu alleen nog twee centimeter langer zodat ik mn broeken niet hoef om te zomen.

Opleiding?
Ja ik wil alleen een vak laten vallen maar ik weet niet welke het liefst 3 maar dat kan niet. Volgend jaar mijn dansvooropleiding, die keuze daarvoor voelde als mijn eerste echte eigen keuze in mijn leven.

Gezondheid?
Ja, kan niet beter Fit en lenig

Vriendenkring?
Nee, op dit momemnt helemaal niet

In de liefde?
Nee, ik had nu graag een vriend gewild die mij begreep.

Zien jullie de toekomst zonnig in?
hmm er is vast wel zon morgen en lichtpuntjes zijn er altijd wel. Het is bijna vakantie en volgend jaar begint mijn dansvooropleiding

vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat?
Ja, mensen moeten gaan inzien dat je niet zomaar alles kan doen/zeggen tegen mij. Ik heb ook gevoelens en emoties en die kan je ook kwetsen, al huil ik niet, schreeuw ik niet en word ik niet boos in het openbaar.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 15:12
Whateverrr
Whateverrr is offline
Met jullie uiterlijk?
Het kan altijd beter, maar ik ben blijkbaar toch zo slecht nog niet, volgens andere mensen. Als ik goed in mn vel zit, zie ik er wel oke uit.. Ben ik wel tevreden..
Opleiding?
Ik vertrouw erop dat t leuk gaat worden..
Gezondheid?
Beetje zwakjes, ben super moe de laatste tijd. En er is de laatste tijd heel wat gebeurd, wat niet echt positief is voor mn gezondheid, denk ik.. Ik leef nog, dus
Vriendenkring?
I love my friends! Jammer dat je met sommige mensen, toch niet zo'n hechte band hebt, als je dacht. Maar met n paar is de vriendschap echt heel hecht.. Voelt goed iets voor iemand te doen!
In de liefde?
Beetje bij beetje gaan we vooruit, samen.. Together we can work this out, I think..
Ik ben degene die ervoor kan zorgen dat ik gelukkig word.. En ik wil niets liever! Er zouden veel dingen moeten veranderen, maar sommige dingen kunnen niet terug gedraaid worden en sommige dingen kunnen niet veranderd worden.
Oud 04-06-2005, 15:17
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Met jullie uiterlijk? : Gaat
Opleiding? : Ja top, straks lekker iets nieuws
Gezondheid? : Jep
Vriendenkring? : tevreden, mogen er altijd meer...
In de liefde? : Eenzaam
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? :Mn toekomst, tja ik kijk altijd (te) ver voorruit Zie m nog wel zonnig in
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 13:04
saartjeh
saartjeh is offline
Met jullie uiterlijk? nope, alhoewel ik niet zo heel erg ontevreden ben meer met mijn gewicht, liever ietsje te dun dan te dik

Opleiding? ik wou dak geen reuma had gehad/heb zodak in 1 x vwo kon doen en ik wou dat de afgelopen periode beter was gelopen zodat mijn examen beter was gegaan maar da moe'k nog afwachten

Gezondheid? nou dat mag wel wat beter eet beetje te weinig, als ik zoals nu bij mijn pa ben tenminste.

Vriendenkring? mogt wel iets groter maar opzich wel goede vrienden alhoewel laatst paar bepaalde mensen weer vet stom zaten te doen

In de liefde? jah nu wel weer, tis uit met mijn ex (dûh) na bijna 1,5 jaar en ik heb nu een maandje al een super lieve vriend die egt helemaal geweldig is, vond ik al tijden leuk en bleek dus dat hij mij ook leuk vond!! jeej

Zien jullie de toekomst zonnig in? opzich wel, helemaal als ik havo heb gehaald, dan vwo, dan psychologie op rug en dan naar australie

vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? in mijn hele leven zou ik wel wat willen veranderen jah, qua geld, ik zou graag baantje willen hebben maar ben hier nog te moe voor (lett) en ik zou graag financieel en dus ook voor de rest onafhankelijk willen zijn van mijn moeder. ik wil graag een kamer weer. verder zou ik willen dat ik gewoon alles kon afsluiten, mijn depressieve periodes, mijn ouders, mijn ex (stalker), dat mag ondertussen wel over zijn jah, ben daar nu jaren mee bezig en het lijkt alleen maar erger te worden.

maar verder dus wel aardig tevreden, over eht heden dan
Reageren

Regels voor berichten