Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 16:59
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
Met jullie uiterlijk? Opleiding? Gezondheid? Vriendenkring? In de liefde? Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat?

Ik heb net een zware operatie ondergaan en mijn leven staat daardoor wat op zijn kop. Alhoewel ik blij ben dat ik een stukje gezonder ben heb ik nog een lange weg te gaan voor ik genezen ben en het beperkt me in mijn normale leven.
Ik ga nu ook niet naar school maar ben van plan volgend jaar mijn diploma te halen, ook daar moet ik nog veel werk voor doen (in de zomervakantie! )
Ik mis mijn vrienden en de losse leefstijl die ik eerst had.
Maar ik ben blij dat ik een stuk gelukkiger ben, wat deels ook te maken heeft met mijn vriend.

De toekomst is alleen nog heel blanco.

Zo, en nu jullie!
Oud 04-05-2005, 17:27
Verwijderd
ik ben op het moment best tevreden met mijn leven maar dat is wel anders geweest. Doordat ik vier jaar lang niet goed in mijn vel zat ben ik van het gymnasium naar de havo gegaan en een aantal keren blijven zitten. Nu wil ik een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo halen en volgend jaar spw gaan doen, maar dat ligt dus eignelijk wel onder mijn niveau en dat vind ik jammer. Over mijn vriendenkring ben ik ook niet helemaal tevreden. Op het moment zijn het allemaal maar oppervlakkige relaties dat komt waarschijnlijk doordat ik zelf niet heel veel initiatief toon en niet veel weet te vertellen, ben erg stil en dat komt weer doordat ik medicijnen slik waar ik een beetje vlak van word.
Ik hoop dat ik volgend jaar weer normaal kan functioneren in deze maatschappij en dan ben ik echt tevreden.

edit: ik zag even een gruwelijke spellingsfout

Laatst gewijzigd op 05-05-2005 om 17:04.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:30
Verwijderd
Met mijn uiterlijk ben ik eigenlijk nooit tevreden geweest. ik vind mezelf gewoon te zwaar. het is me 1 keer gelukjt om bijna 9 kilo af te vallen, en toen vond ik mezelf mooi, maar nu vind ik mezelf nog steeds te zwaar. en dat accepteer ik niet. helemaal niet als je bedenkt dat ik niet ongezond leef, veel sport en fiets.

mijn opleiding? tsja. het is leuk wat ik doe, maar ik heb nog niet de opleiding waarvan ik zeg: dit is het. ik weet niet wat ik allemaal wil. dus ja. lastig.

gezondheid? ik ben bijna nooit ziek. dat is wel fijn. maar nu voel ik me niet fijn. ik heb ergens last van, maar ik wil eigenlijk niet naar de dokter, omdat ik dan mijn moeder weer moet uitleggen waarom ik wil, en dat wil ik niet. maar misschien verzin ik wel een smoesje.

Vriendenkring? ik heb niet onwijs veel vrienden, maar die vrienden die ik nu heb, daar hou ik echt van. ze zijn, zeker nu, onwijs goed voor me, en hoop dt ik ook altijd hen kan helpen als het nodig is. dat ben ik ze nu helemaal verschuldigd.

in de liefde gaat het ehm, bagger eigenlijk. het is nu een maand uit, en ik kan het niet van me afzetten, vooral omdat het helemaal niet goed met Ex gaat. maar ik mag me er niet mee bezig houden van mijn moeder. maar zij snapt niet dat hij mij pijn doet met dat gene waar hij mee bezig is. aan de ene kant moet ik erover praten, en aan de andere kant is dat heel onverstandig.

mijn toekomst zal ongetwijfeld best zonnig zijn, maar ik heb geen idee hoe en wat. ik weet nog niet wat ik wil doen enzo, dus het is nog wat duister allemaal. er moet een heleboel veranderen. aan mezelf, aan mijn zelfbeeld en nog veel meer. maar goed, ik heb een keer geprobeerd om dat allemaal in 1 keer te veranderen, en dat ging mis. dus tsja. doen we niet meer.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:59
bindmiddel
bindmiddel is offline
Met jullie uiterlijk?
Zullen we het daar niet over hebben......

Opleiding?
Oeh hoop zo dat ik die havo haal straks, dan kan ik aan elektrotechniek beginnen, lijkt me leuk, wat ik gezien heb....

Gezondheid?
Hmm ja kon beter, iemand van hart ruilen? een die zn ritme wel kent..... En die hoofdpijn is nog niet echt weg. En ja mijn rug maar daar was niks aan te doen

Vriendenkring?
kan niet beter

In de liefde?
Ja daar doe ik even niet aan, ahum, geen nocht aan.

Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat?
Ja zeker wel, als ik et overleef word het wel wat, als ik niet instort van tevoren
Oud 04-05-2005, 18:55
Xonzo
Xonzo is offline
op al die vlakken (uiterlijk, liefde, vrienden, opleiding) zou het wat beter kunnen. Toch ben ik over het algemeen zeer tevreden, op dit moment toch. Het meeste wat me ontevreden zou kunnen maken is als mijn hoofd weer eens niet mee wil. Maar omdat dat nu niet het geval is, ben ik supertevreden eigenlijk.
Oud 04-05-2005, 18:57
ChateauDenise
ChateauDenise is offline
Met jullie uiterlijk? : Ja.
Opleiding? : Nee.
Gezondheid? : Ja.
Vriendenkring? : Ja.
In de liefde? : Ja.
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? : Ja, maar zou ergens willen wonen waar het rustiger is.
Oud 04-05-2005, 19:22
Verwijderd
Ik weet het niet .
Met mijn uiterlijk ben ik mwah, gemiddeld. Ik zou best wat dunner willen zijn maar hier kan ik ook prima mee leven.
Mijn opleiding ben ik wel tevreden mee denk ik, het gaat goed op school en als alles mee zit heb ik volgend jaar mijn diploma.
Alleen mijn gezondheid is niet wat ik wil dat het is. Ik heb veel vage klachten en ik kan gewoon niet het leventje leiden wat ik soms wil.
Mijn vriendenkring, mwoah. Ik raak nu weer langzaam een goede vriend kwijt en daar baal ik soms best van. Maar verder ben ik wel tevreden over mijn vriendenkring.
In de liefde is het gewoon hopeloos, er lijkt maar niemand te zijn waar ik op val.
De toekomst zie ik totaal niet zonnig in, ik zie het als een lange weg die ik te gaan heb voordat ik weer echt verder kan. Wat ik wil dat er veranderd... Ik wil een duidelijke goede diagnose, een leuke opleiding voor later en een prognose van hoe het later gaat. Ik wil gewoon wat duidelijkheid denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:35
dwight88
dwight88 is offline
Opleiding? : Ja
Vriendenkring? : Ja.
In de liefde? : Nee
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? :
in principe wel, als het thuis maar snel beter gaat... anders wordt dat een groot probleem.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 20:07
justhanna
justhanna is offline
nee... (om een lang verhaal kort te maken..)
Oud 04-05-2005, 20:20
rare kwast
rare kwast is offline
Met jullie uiterlijk? : nee
Opleiding? : beetje heel veel twijfel
Gezondheid? : nee
Vriendenkring? : Ja. meestal wel
In de liefde? : Nee
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? :
nee niet echt zonnig...wat er veranderren moet?! ik
Oud 04-05-2005, 20:56
Gothic
Gothic is offline
Met jullie uiterlijk? : Soms. Maar een hoop zou van mij wel anders mogen. Maar ik accepteer het redelijk eigenlijk, probeer maar zo goed mogelijk te zorgen voor wat ik heb.
Opleiding? : Twijfel, grote twijfel. Het is wat voor mij, ik doe het prima, maar het is totaal geen uitdaging.
Gezondheid? : Ja, ben alleen heel veel moe.
Vriendenkring? : Nee. Maar ben ik mee bezig. Oude vriendengroep was prima, nu ga ik dingen ondernemen om meer mensen te leren kennen.
In de liefde? : Ja, eigenlijk mn hele leven best geluk gehad in de liefde.
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? : Ja, maar er moet zeker een hoop veranderen. Ik wil tevreden zijn met mn studie en in de rest van mn leven. Maar ik heb zseker vertrouwen dat ik later een goede en leuke baan krijg, een goede vriendenkring en evt gezin.
Oud 04-05-2005, 21:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Koffie_kus schreef op 04-05-2005 @ 17:59 :
Met jullie uiterlijk? Opleiding? Gezondheid? Vriendenkring? In de liefde? Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat?
Nee. Nee. Ja. Ja. Nee. Nee.

En om de centrale vraag uit de topictitel te beantwoorden: nee.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 21:29
Bloedpropje
Bloedpropje is offline

Opleiding? : Ja.

Vriendenkring? : Mwah.

In de liefde? : Mwah.

Zien jullie de toekomst zonnig in? : Ja. Ik blijf mooi, goed opgeleid en gezond en als ik over 2 maanden m'n diploma in de pocket heb gaan die laatste 2 punten van Mwah. naar Ja. omdat ik toch wat met m'n onbeperkte vrije tijd moet doen.

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 21:32
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ja.

Geen zin om te beargumenteren
Oud 04-05-2005, 21:49
JaJ
JaJ is offline
Met jullie uiterlijk? : tevreden genoeg
Opleiding? : natuurlijk, leren is goed
Gezondheid? : Ja
Vriendenkring? : Ja
In de liefde? : meh, I'll live
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? : als ik mijn hoofd er maar bij houdt, en niet op de al te lange termijn ga plannen, en ik een beetje geluk heb bij het herstellen van die fouten die ik toch wel maak, dan komt het allemaal wel goed, I'll live, zei ik al
Oud 04-05-2005, 21:57
zeep007
zeep007 is offline
Met jullie uiterlijk? Nee
Opleiding? Nee
Gezondheid? Mwoah
Vriendenkring? Mwoah
In de liefde? Ja
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat?

Nee, er moet behoorlijk wat veranderen, ik weet alleen niet hoe, en wat etc. ik zie het niet zonnig in, ik hoop dat ik zolang wel gelukkig blijf met mijn vriend.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 22:47
Dith
Dith is offline
Ik ben heel erg van de enorme ups en de enorme downs. Op dit moment gaat alles uitstekend. Heb een geweldige vriend, ben meer tijd aan het besteden aan contact onderhouden met vrienden en ik heb een aantal dingen op een rijtje kunnen zetten. Mijn gezondheid kan nog wel beter want had 2 weken geleden nogal veel last van hele lage bloeddruk waardoor ik toch wel zo'n 2x per dag flauwviel. Gelukkig gaat dat op dit moment ook weer wat beter. Aan school moet ik nog een hoop doen, ik loop ver achter omdat ik veel ziek ben geweest de laatste maanden en het kan zijn dat ik blijf zitten door één vak, wiskunde. Ik weet dat ik daar aandacht aan moet besteden maar dat lukt allemaal niet zo goed. Discipline moet ik eens gaan opbouwen.
Mede dankzij mijn liefde ben ik mezelf meer gaan waarderen, zowel innerlijk als uiterlijk. Hij zegt dat hij me prachtig vindt zoals ik ben en eindelijk geloof ik het ook. Niet dat ik mezelf nou zo lelijk vond altijd maar er kunnen altijd dingen worden verbeterd. Ook heeft hij me zo veel geleerd waar ik nu nog niet zoveel mee kan maar ik weet zeker dat dat snel gaat gebeuren.
Ik leef of juist heel ver in de toekomst of echt compleet bij de dag. Heb geen dromen over dingen op korte termijn maar ik droom al wel echt over láter. Al met al gaat het op dit moment uitstekend met me..
Oud 04-05-2005, 23:07
Lorelei
Lorelei is offline
Titel? Mwah.
Met jullie uiterlijk? Ja.
Opleiding? Nee.
Gezondheid? Nee.
Vriendenkring? Mwah.
In de liefde? Ja.
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? Nee.

Hm. Misschien had ik ze niet per stukje moeten beantwoorden want nu klink ik wel heel depressief. 't Is gewoon zo dat.. ik al een paar jaar ziek ben en steeds beter begin in te zien wat er allemaal niet kan. Of "toch niet kan". En aangezien ik me wel beterder (ja ja) begin te voelen.. ga ik dingen missen. Dus op dit moment zit ik er allemaal een beetje tussenin. Maar ik ben niet geheel ongelukkig hoor.
Oud 04-05-2005, 23:17
Mariekje*
Mariekje* is offline
Met jullie uiterlijk?
Ben ik tevreden mee ja..

Opleiding?
Ik hoop dit schooljaar te halen, hierna is namelijk mijn kans écht verkeken. Toch acht ik de kans dat ik het haal, maar enorm klein. We zullen zien, dus nee.. ik ben niet te tevreden.

Gezondheid?
Hmm, gaat momenteel vrij redelijk. Al enige tijd geen last meer van m'n knieen gehad, dus wat dat betreft ben ik zeer tevreden. Toch veel last van hoofdpijn na een val van m'n paard in september, ook van m'n nek overigens en ik verwacht dat, dat iets blijvends is. Afijn, nu enkel nog die rot uitslag weg en ik ben gelukkig

Vriendenkring?
Is weleens beter geweest, maar om eerlijk te zijn: het kan me maar verdomd weinig schelen

In de liefde?
Alweer een paar maanden zéér tevreden<3

Als ik mijn schooljaar haal, mijn therapie goed af weet te ronden, het zo blijft gaan tussen mij en m'n vriend, mijn broer gelukkig kan worden in thailand met zijn vriendin, mijn moeder hier weer haar eigen stukje geluk weet te vinden.. wil ik alles met liefde zonnig inzien, we komen er wel.. is het niet nu.. dan wel morgen
Oud 05-05-2005, 00:48
Shitonya
Shitonya is offline
nee
toekomst zie ik ook niet rooskleurig in de laatste paar jaren
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 08:24
Verwijderd
Citaat:

...

Zo, en nu jullie!
Uiterlijk, het zou nog iets beter kunnen, maar nu kan ik er ook mee leven.
Opleiding, ik ben er nog niet over uit of ik atheneum of gymnasium ga doen (ik zou het allebei kunnen). En ja, hoger kan nog niet dus dat zit wel goed.
Gezondheid, ik ben 1 dag in het 1,5 jaar ziek. Sport zou nog wel meer kunnen.
Vriendenkring, eem tja, heb een paar vrienden en een redelijk leuke klas, maar een hele goede vriend waaran ik alle zou kunnen vertellen heb ik helaas niet.
Toekomst, die vind ik wel best.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 09:46
Verwijderd
Met jullie uiterlijk?
Ja, redelijk. Ik ben geen fotomodel ofzo, maar ik kan ermee over straat.
Opleiding?
Is wel redelijk leuk.
Gezondheid?
Ik ben heel gezond.
Vriendenkring?
Genoeg vrienden.
In de liefde?
Jaaaaa!
Neuh, voor mij niet echt, als alles een beetje gaat zoals ik het bedacht heb vind ik het prima.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 09:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Met jullie uiterlijk?
Gaat wel. Niet heel ontevreden, maar ik ben gewoon niet zo geweldig knap dus ook niet supertevreden. Maar ik kan er wel mee leven

Opleiding?
Ik hoop dit jaar mijn vwo te halen, als dat lukt, ben ik hartstikke tevreden! Volgend jaar wil ik Literatuurwetenschap gaan doen.

Gezondheid?
Afgezien van mijn handen... Ja, ik kan er niet echt over klagen.

Vriendenkring?
Tsja... Nu ik bijna van school ben, weet ik niet goed hoe het verder zal gaan met mijn vriendschappen. Nogal twijfelachtig.

In de liefde?
Ja daar doe ik even niet aan.

Ik wil gewoon mijn vwo halen. Als dat is gebeurd, zie ik het bijzonder rooskleurig in.
Oud 05-05-2005, 10:16
Verwijderd
Met jullie uiterlijk? : Ja, niet dat ik mezelf zo superknap vind maar ik schaam me ook niet voor m'n eigen lelijkheid. het kan er mee door.
Opleiding? : Ja, is heel leuk.
Vriendenkring? : Ja, leuke gevarieerde vriendengroep
In de liefde? : Nee, er mist nog een helft
ja ik zie de toekomst wel zonnig in
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 10:30
Mennuz
Mennuz is offline
Met jullie uiterlijk? : Nee
Opleiding? : Nee
Vriendenkring? : Mwa, half
In de liefde? : Neen
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? : Welke toekomst?.
Naja, ik hoop al jaren dat het beter word, alleen het blijft altijd crap.
Wacht gewoon totdat ik het echt zat word, en help ik het lot een handje. maar over het algemeen is het overleefbaar. Misschien word het beter, reken er niet op.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2005, 11:18
Loezzel
Loezzel is offline
Met jullie uiterlijk? : Mwoah, ik denk niet dat iemand helemaal tevreden is over zijn of haar uiterlijk. Er zijn altijd dingen die je anders wilt zien. Maar over het algemeen ben ik daar redelijk tevreden mee. Ik mag niet klagen.

Opleiding? : Ik twijfel met de dag meer. Ik zit nu in het 2e jaar van de pabo. Ik vind het op zich echt heel erg leuk, maar ik zie mezelf over 2 jaar nog niet fulltime voor de klas staan. Ik wil graag doorstuderen, maar ook daar zijn twijfels over. Ga ik door met onderwijskunde of ga ik een geheel andere richting in?

Gezondheid? : Eindelijk gaat het goed met mijn gezondheid. Heb altijd last van buikpijn gehad, pas 2 jaar geleden kwamen ze erachter dat ik een koemelkallergie had. Daarvan ben ik nu genezen

Vriendenkring? : Ik heb niet echt een vriendenkring. Ik heb overal vrienden zitten. Deze vrienden hebben zelf wel weer een vriendenkring. Dat vind ik soms jammer. Ik heb niet echt een vaste groep om dingen mee te doen, ik hoor overal en nergens bij, zeg maar.

In de liefde? : Sinds kort ben ik weer helemaal verliefd, dus dat zit helemaal goed

Zien jullie de toekomst zonnig in, moet er iets veranderen? : Ik ben benieuwd hoe mijn toekomst eruit zal zien. Mijn thuissituatie is niet helemaal perfect. Ik hoop dat dat ooit nog goed kom, maar daar heb ik mijn twijfels over. Helemaal als mijn zusje en ik straks ook het huis uit zijn...
Oud 05-05-2005, 11:51
Nona
Nona is offline
Met jullie uiterlijk?
Och, mijn uiterlijk. Nee, ik heb het er niet zo op. Ik voel me nu eenmaal niet mooi, maar ten opzichte van een paar jaar geleden is er heel wat veranderd. Ik voel me in ieder geval niet meer lelijk.

Opleiding?
Ook een "och". Ik heb veel kritiek op het systeem, moet enorm veel moeite doen om de opleiding te krijgen die ik wil (vooral aangezien de master die ik wil niet in Rotterdam aangeboden wordt) en ik zou eigenlijk hogeren cijfers moeten halen. Maar goed, het is wel de opleiding die ik wil afmaken en waar ik interesse in heb, dus voor zover ben ik tevreden.

Gezondheid?
Ja hoor, niets mis mee.

Vriendenkring?
Jazeker, ik heb erg leuke vriendinnen, een lief vriendje en zo hier en daar nog wat leuke mensen waar ik goed mee kan opschieten.

In de liefde?
Ik merk de laatste tijd dat er nog wel wat moet gaan gebeuren aan onze relatie. Gewoon, om het leuk te houden en nog iets leuker te maken. Ik hoop alleen dat hij mijn inbreng zal kunnen waarderen en er niet alleen onzeker van zal worden, want dat is niet wat ik wil.

Ik zie mijn toekomst best zitten. Ja, ik zal er nog aan moeten werken, maar dat is geen wonder. Eerst een opleiding afronden en een mooie baan, dan is het nog niet af. Het is nooit af. En dat is eigenlijk ook wel leuk.
Oud 05-05-2005, 14:00
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Met jullie uiterlijk?
Ach, de ene keer wel, en de andere keer vind ik mezelf zo enorm lelijk.
Opleiding?
Opzich wel, ik volg een goede opleiding, en cijfers zijn oke. Gezondheid?
Ja, ik ben helemaal gezond. Nu ja, lichamelijk dan.
Vriendenkring?
Mwah, ik heb niet veel echte vrienden. Wel veel kennisen enzo, veel mensen waarmee ik omga, maar eigenlijk weet niemand hoe ik me echt voel.
In de liefde?
Aarg. Liefde zuigt echt hard. Er zijn veel jongens die wel met me willen zoenen/neuken, maar zodra het serieuser wordt, zijn ze weg.
Uhm, niet echt. Ik heb geen idee hoe mijn leven gaat verlopen, en of ik me ooit echt gelukkig zal voelen. Ja, dr moet wel wat veranderen: ik hoop mijn vader te leren kennen, geen geldproblemen meer te hebben, en een leuke vriend te krijgen.
Oud 05-05-2005, 14:06
ilse
ilse is offline
Met jullie uiterlijk?
gaan we maar niet op in

Opleiding?
blij dat ik de havo gedaan heb, stom dat ik nu gestopt ben met de pabo maar ik kon niet anders.

Gezondheid?
lichamelijk is wel oke, psychisch is het een zooitje

Vriendenkring?
welke

In de liefde?
doe ik maar ff niet aan

nee.. niet echt denk ik.. alles moet zo'n beetje veranderen,. maar vooral met mezelf en andere mensen leren omgaan.
Oud 08-05-2005, 13:01
Verwijderd
Met jullie uiterlijk?
Op het moment? Dat wil je niet weten... Gelukkig denk ik er ook wel een anders over want het is echt om een minderwaardigheidscomplex van te krijgen!

Opleiding?
Doe HAVO, kheb een stomme klas

Gezondheid?
Um wel goed denk ik. Beetje last van bloedarmoede maar de rest is wel oke . Zo lang het over lichamelijke gezondheid gaat dan he

Vriendenkring?
Jep daar ben ik tevreden over! Toffe mensen leren kennen zeg

In de liefde?
Huh? Welke liefde? (nee dus)

Nee ook niet echt.. Moet inderdaad wel veel veranderen vooral aan mij want het kan zo echt niet meer
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 13:55
Verwijderd
Ja hoor over het algemeen(op 't moment) wel.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 14:17
lautie
lautie is offline
Citaat:
Xonzo schreef op 04-05-2005 @ 19:55 :
op al die vlakken (uiterlijk, liefde, vrienden, opleiding) zou het wat beter kunnen. Toch ben ik over het algemeen zeer tevreden, op dit moment toch. Het meeste wat me ontevreden zou kunnen maken is als mijn hoofd weer eens niet mee wil. Maar omdat dat nu niet het geval is, ben ik supertevreden eigenlijk.
Oud 08-05-2005, 15:59
Isiyanka
Isiyanka is offline
Op het moment ben ik wel aardig tevreden ja... voel me nu een beetje rusteloos, maar ik weet onderhand wel dat dit soort buien vanzelf overgaan.
Uiterlijk is wisselend, soms voel ik me wel goed, niet mooi ofzo maar gewoon redelijk leuk om te zien... soms vind ik mezelf helemaal niks vergeleken met alle anderen. Maar ik ben een hoop vooruit gegaan
Opleiding is wel prima, zodra ik mn examen gehaald heb tenminste, heb erg veel zin in volgend jaar en hoop dat het gezellig wordt en lekker uitdagend, dat mis ik namelijk wel op de middelbare school.
Gezondheid is redelijk, moet volgend jaar geopereerd worden en ik heb astma en dergelijke maar het gaat eigenlijk best goed, ben niet meer zoveel ziek en voel me lekker, ben ook bezig met gezonder eten en volgend jaar sporten etc
Vriendenkring ben ik momenteel best tevreden mee, heb een heel gezellige week achter de rug. Ik ben benieuwd hoe dat volgend jaar gaat, hoop dat ik veel nieuwe vrienden ga maken en de oude niet vergeten
Liefde is eigenlijk het enige wat niet zo geweldig gaat, single zijn is niet mijn grootste hobby Maar hopelijk komt dat ook wel weer goed.
Meestal zie ik de toekomst wel zonnig in, iig de nabije toekomst... ik weet niet wat ik wil worden en ben soms bang dat ik toch nooit werk zal kunnen vinden of dat het doodsaai zal zijn, en ben ook bang dat de rest van mijn leven niet zo mooi wordt, maar over het algemeen denk ik dat het wel goedkomt.
Oud 08-05-2005, 16:21
ST*R
ST*R is offline
uiterlijk: ja wel goed, ben tevreden met hoe ik er uit zie (alleen als ik me vergelijk met anderen voel ik me wel eens onzeker)

opleiding: doe dit jaar eindexamen, en sta goed dus zal wel slagen (moet anders wel iets heel raars gebeuren) maar ben toch wel beetje zenuwachtig.. volgend jaar ga ik in leiden studeren en heb er erg veel zin in, lijkt me echt een leuke studie, en ben benieuwd of ik er nieuwe leuke mensen tegenkom...

vrienden:... niet dat ik dat echt nodig heb, want heb nu ook leuke vriend(inn)en

liefde: vaag, weet niet wat ik wil, maar opzich wel goed

gezondheid: prima

toekomst: zie ik zonnig in, heb er zin in, ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 17:03
Insane_Angel
Insane_Angel is offline
uiterlijk?
Mjah, opzich wel, ben de laatste tijd beetje aan het veranderen en volgens 2 goede vriendinnen van me zie ik er de laatste tijd leuker uit dus

Opleiding?
Jah, ik heb een diploma en nu een leuk baantje

Gezondheid?
Yup, alleen soms nog een beetje last van me astma, maar dat is echt heel soms

Vriendenkring?
Meestal wel, maar een paar kunnen ook erg vaag/jaloers doen en het dan voor o.a. mij een beetje verzieken dat is jammer

In de liefde?
Liefde....? (zegt genoeg denk ik zo)

Opzich zie ik mijn toekomst wel goed in, alleen ik moet meer gaan praten enzo met mensen, maar het gaat de laatste 2/3 maanden hard de goede richting uit hoor ik om me heen dus
Oud 08-05-2005, 17:07
Tieneke
Tieneke is offline
Nou als ik eerlijk ben ben ik op dit moment best een beetje tevreden op mezelf.
Ik heb jarenlang door me problemen een andere ik laten zien en nu ik op een andere school zit en de problemen beter kan begrijpe en dat ik nu hulp er voor krijg...(nog ff w8te dan heb ik hulp) ben ik toch een beetje meer tevreden geworden.

gr,Tieneke
Oud 08-05-2005, 17:36
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Met jullie uiterlijk? : Jahoor
Opleiding? : Nee, kan beter. De communicatie naar mij als student verloopt echt slecht, tentamenuitslagen laten erg lang op zich wachten
Gezondheid? : Ja. Alles gaat lichamelijk oke
Vriendenkring? : Ja, groeit met de dag, ben ik erg blij mee.
In de liefde? : Nee, geen vriendin, maar komt vast wel weer.
Zien je de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? : Ik hoop dat ik een andere opleiding kan doen, psychologie in Nijmegen, maar is even afwachten of ik word ingeloot en mn P haal.. Ik zie het allemaal wel
Oud 08-05-2005, 18:03
nou en
nou en is offline
Met jullie uiterlijk: ja.. ach soms heb je betere dagen dan andere dagen..
Opleiding: deed pabo, ben gestopt en werk nu. Ben van plan om cmv te gaan doen, ben heel benieuwd en heb er zin in!
Gezondheid: zit we lgoed volgens mij. Ben nooit ziek en leef ook niet echt heel erg gezond.
Vriendenkring: tja.. heb een leuke groep vrienden, maar tegenwoordig zien we elkaar niet vaak. trek veel met 2 dezelfde vriendinnen op. Is ook leuk, maar heb soms weer zin om wat met zn allen te gaan doen
In de liefde: dat ligt een beetje moeilijk nu.. zit op het begin van een onmogelijke relatie.. heel onmogelijk, maar toch he...
Zien je de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? : ik heb op dit moment helemaal geen idee van wat er komen gaat... en dat vind ik niet leuk, vind het meestal prettig als ik een beetje weet wat ik kan verwachten, en dat heb ik nu dus helemaal niet. Ik wil wel wat meer duidelijkheid, maar dat kan ik toch niet krijgen.

maar over het algemeen ben ik tevreden met mn leven!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Zo, en nu jullie!
Op zich ben ik nu wel tevreden met mijn leven. Ik hoef me geen zorgen meer te maken over samenwonen in een slaapstad, mijn vriendenkring begint aardig bij te trekken en ik zit voor het eerst in tijden écht lekker in mijn vel. Mijn gezondheid is redelijk goed, al zou ik wat vaker aan mijn verkrampte rugspier moeten werken. Over mijn uiterlijk ben ik nooit tevreden dus daar denk ik op dit soort momenten niet eens meer aan. In de liefde gaat het nu wel goed , lekker rustig zo. Misschien dat ik over een half jaar een vriendje zal missen, maar op dit moment ben ik bezig met andere dingen. Mijn opleiding zou wel beter kunnen, maar daar heb ik voornamelijk zelf schuld aan.

Wat er moet veranderen; ik wil toch iets aan m'n uiterlijk doen, een paar interesses verder uitdiepen, op mezelf gaan wonen en gewoon gelukkig worden. Wat mij betreft is de toekomst zeer zonnig.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 18:38
1lotte4
1lotte4 is offline
Met jullie uiterlijk? : moha, kan er mee leven
Opleiding? : gaat, maar een hele leuke school
Gezondheid? : ja
Vriendenkring? : super
In de liefde? : nu geen vriend, trouwens ook geen behoefte aan
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? : Ik zie de toekomst heel positief in, ik ga als ik mijn diploma heb veder leren en daar heb ik zin in.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 02:17
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Met jullie uiterlijk?
jah alleen me voeten niet, heb maat 54

Opleiding?
nee zit al 1 jaar thuis zonder opleiding en weet nog steeds niet wat ik wil ga doen dusjah.

Gezondheid?
nee ben veel te vaak ziek.

Vriendenkring?
heb betere tijden gehad, laatste tijd me helemaal afgezonderd van iedereen en alles.

In de liefde?
nee laatst uitgemaakt met me vriendje. dusjah

jah moet weer naar school gaan enzo, en meer sociaal gaan doen en niet iedereen buitensluiten.
Oud 09-05-2005, 08:25
Schranktür
Schranktür is offline
Met jullie uiterlijk?
Ach ja, wat is tevreden. Ik vind mezelf de meeste tijd wel ok.

Opleiding?
Heel erg tevreden. Ik doe nu de studie die ontzettend goed bij me past. En elke stagedag groei ik weer.

Gezondheid?
Ja hoor, prima.

Vriendenkring?
Ik heb een aantal lieve mensen om mij heen verzameld. Ik ben wel tevreden.

In de liefde?
Ja, dat zit helemaal goed.

Veranderen. Tja. Ik zou graag dichter bij mijn vriend willen wonen. Misschien zelfs wel samen gaan wonen. Verder hoop ik een baan te vinden.
Waar ik niet zo tevreden over ben trouwens, is het contact tussen mij en mijn broers en zus. We zien elkaar heel weinig en dat stoort me wel.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 23:06
Mariekje*
Mariekje* is offline
Met jullie uiterlijk? Jawel, nog steeds.
Opleiding? Soms zou ik willen dat ik tijden terug kon keren.. nee ik ben niet tevreden.
Gezondheid? Ik ben enorm vaak misselijk de laatste tijd, van de week paar keer over moeten geven, last van m'n buik, veel koppijn, duizelig etc. Volgende week bloed laten prikken en langs de huidarts voor een 1 of andere uitslag die ik nog steeds heb.
Vriendenkring? Goehoed.. merk dat ik momenteel makkelijker contact leg met mensen, en daardoor stap ik ook weer veel sneller op oude vrienden af. Leuk!
In de liefde? Gaat wel hoor
Toekomst? Nog steeds hetzelfde als altijd.
Oud 18-05-2005, 08:13
George
George is offline

Uiterlijk, het kan altijd beter natuurlijk, maar ik heb al geaccepteerd dat ik geen topmodel kan worden in ieder geval. Er mogen nog best wat kilo's af, maar verder kan ik er mee leven.
M'n opleiding, ik moet er flink aan trekken om het nog te halen dit jaar, dat ga ik dus ook doen want ik moet en zal over. Bovendien is het niet mijn schuld dat ik er zo slecht voor sta maar de schuld van de administratie daar.
Gezondheid, het wordt steeds beter, ik ben enkele weken geleden weer begonnen met hardlopen en kan nu zelfs weer van een minieme hoeveelheid conditie spreken. Ik heb nog steeds veel hoofdpijn en zak nog steeds geregeld door m'n benen heen maar ook dat wordt steeds minder.
Vriendenkring, dat zou nog wel iets beter kunnen. Ik heb een boel vrij oppervlakkige vrienden die ik eigenlijk beter kennissen kan noemen, waar ik alleen mee uitga en dergelijke. Echt goede vrienden, een stuk of drie, maar daar red ik het op zich best mee.
In de liefde. In principe gaat het prima. Meer dan prima zelfs. Al twijfel ik aan wat ik belangrijker vind.
Verliefdheid of houden van. Het klinkt raar, maar de situatie is dan ook raar.

Ik moet wat meer vrij vragen van m'n werk en meer aan school doen, verder gaat het - voor zolang als het duurt - nu prima. En maar hopen dat de moodswings geen roet in het eten gooien, dat doen ze wel vaker en het wordt er allemaal niet bepaald smakelijker op.
Oud 18-05-2005, 08:37
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik ben over het algemeen wel tevreden met mn leventje Heb alle lieve vriendjes/vriendinnetjes/familie om me heen die ik echt nodig heb etc. Ik groei op in een welgestelde familie, het enige nadeel is dat ik mijn ouders erg weinig zie. verder ben ik wel tevreden over mn uiterlijk, ben gezond, hier en daar wat blessures door sport maar verder niets ernstigs.
Ik leg makkelijk contact met mensen dus over mijn vriendenkring mag ik totaal niet klagen..

en de liefde...achja, ik ben nog jong, ben bang dat als ik me nu al erg aan iemand ga hechten dat ik dan erg veel mis van de rest but again: ik mag niet klagen
Oud 18-05-2005, 08:46
Stefanie
Stefanie is offline
Zoals het nu gaat wel!

Ik heb een nieuwe kamer per 3 juni, een lieve vriend en ik ga in september weer studeren. Een 'normaal' leventje dus. De tijd hiervoor was een stuk 'donkerder'.

Maar, na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 10:12
Built to last
Built to last is offline
Met jullie uiterlijk? : Ja. (wil alleen nog langer haar en minder buik )
Opleiding? : Nee. Aangezien er geen werk in te vinden is..dus of maar hbo er alsnog na 2 jaar achter aan doen...of iets anders
Gezondheid? : Nee.
Vriendenkring? : Nee, iedereen is wat weg en ik verwaarloos wat.
In de liefde? : Ja.
Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen: nou...nee...en ja
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 11:20
Auryn
Auryn is offline
Ik ben opzich best tevreden, op mijn dagelijkse sleur na.
Oud 18-05-2005, 12:41
Floris_22
Floris_22 is offline
Met jullie uiterlijk? : Ach ja hoor. Na verloop van tijd krijg je daar vrede mee.

Opleiding? : Niet bepaald, heb een fulltime baan waar ik me totaal niet thuis voel en hoop eigenlijk volgend jaar weer HAVO te gaan doen. Maar dan moet ik opschieten. Eens een keer knoppen doorhakken.

Gezondheid? : Gelukkig wel

Vriendenkring? : Ja hoor.

In de liefde? : Kan beter

Zien jullie de toekomst zonnig in, vinden jullie dat er iets moet veranderen, en zoja, wat? : Ja, ik zie de toekomst wel redelijk zonnig in, maar dat hangt af van mijn eigen beslissingen de komende tijd. Dacht altijd, het komt vanzelf wel. Maar dat valt vies tegen.
Oud 18-05-2005, 22:31
Carrioncrow
Carrioncrow is offline
Met jullie uiterlijk? : kan je enkel aanvaarden enkel wat dik maar weet hoe het komt en ga binnen kort inbehandeling hiervoor nee leef niet te ongezond en ja beweeg genoeg , is door fout bij geboorte maar dit word opgelost
Opleiding? : tuulijk en er volgen er nog veel
Gezondheid? : mja enkel stoppen met roken en dan bennek goed bezig . heb nooit alcohol gedronken en nooit drugs gebruikt , nu da roken nog , waarom er toch aan behonnen
Vriendenkring? : nja , wat zijn vrienden ja best wel , alhoewel dat ik die niet echt heb .
In de liefde? : trek ik me niet teveel van aan nog heb nog tijd zat
na regen komt zonneschijn toch na al die jaren van ongeluk begint het nu aardig te beteren , trek me niemand en bijna nieks meer aan , ben goed zoals ik nu ben dus toekomst kan enkel maar roze heur en maneschijn brenngen , met altijd tegenslachen natuurlijk maar die zijn er om te verwerken

mvg carrioncrow
Reageren

Regels voor berichten