Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2005, 13:42
love is life
love is life is offline
Ik zou mij niet aantrekken wat mijn ouders zeggen ... Ik heb nu wel het geluk dat ze hem graag hebben en dat hij binnen mag maar het si al gebeurd dat mijn ouders mijn lief niet apprecieerden ...
Oud 09-05-2005, 13:46
Verwijderd
VINDT

Ontopic: mijn ouders hebben helemaal niets te vertellen over met wie ik omga, dus ik zal hun oordeel dan ook negeren indien het negatief is. Niet dat ik ooit een gozer 'helemaal geweldig' zal gaan vinden, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 13:53
Verwijderd
Ik kan me daar weinig bij voorstellen. Want óf ze hebben dezelfde 'smaak' als ik (wat nu hebt geval is) óf ze vinden hem niet zo geweldig (wat bij mijn eerste vriendje het geval was), maar toen hebben ze mij mijn gang laten gaan en achteraf was het dan wel duidelijk dat ze wat hints hadden gegeven dat het ze het niet zo'n leuke jongen vonden, maar ach, dat is ook prima geweest en achteraf was ik het met ze eens, maar; weer een ervaring rijker.
Als mijn ouders een jongen echt hard zouden afkeuren dan moet er wel iets heel bijzonders aan de hand zijn en zou ik het er met ze over hebben, maar zoals ik al zei kan ik me er niets bij voorstellen omdat we wat dat betreft wel op 1 lijn liggen, als je dat al zo kunt stellen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 08-05-2005 @ 15:59 :
Mijn moeder heeft er geen idee van door wat voor tests die jongens heen moeten om zich uiteindelijk mijn vriendje te mogen noemen. Dus als ze iets zegt onder het mom: 'ik heb toch meer ervaring' Dan kan ik heel makkelijk reageren met 'nou.. dat heeft voor jou ook goed uitgepakt' (ze zijn gescheiden red.)
De zin tussen haakjes heeft de redactie toegevoegd?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 14:33
bokky
bokky is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 09-05-2005 @ 14:40 :
Dat zal echt komen door de dingen die jij ons over hem verteld
ach ja, sorry...natuurlijk zit iedereen hier te wachten op een volledige omschrijving van alle voorvallen met redenatie van beide partijen erbij.

Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 16:10
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Sophie schreef op 09-05-2005 @ 14:56 :
De zin tussen haakjes heeft de redactie toegevoegd?
Oud 09-05-2005, 17:33
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
EPD schreef op 08-05-2005 @ 17:28 :

Beter dan dat ze zegt... Ohhhh, wat zonnnde, ik vond dr zo goed bij je passen!
Oja, dat deden mijn ouders toen het (eventjes) uit was. Fijn is dat
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 18:14
Angel-lover
Angel-lover is offline
als gek ben op a person, is dat jouw zaak tog? jammer voor je ouders als ze em of her niet aardig vinden... erg jammer! kbedoel, tis jouw leven niet die van je pa of ma!!!
Oud 10-05-2005, 18:25
Verwijderd
Lekker belangrijk, het is mijn partner, niet die van mijn vader of moeder.

edit: Hoewel ik het wel heel moeilijk vind als mijn moeder hem niet leuk vindt, want dat voorspelt meestal niet veel goeds.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 02:31
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 09-05-2005 @ 14:29 :
ik heb nu 13 maanden serieus met een jongen die niet rookt, geen drugs gebruikt, bijna nooit teveel drinkt en over een maand afgestudeerd is op het HBO
Oh nu moet het wel een echte kanjer zijn
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 07:50
JJ13
JJ13 is offline
ik trek me daar niks van aan. ik heb nu een vriednje dat wat jonger is dan mij en mn moeder vind t n beetje raar, maar dat is niet mijn probleem.
Oud 15-05-2005, 11:13
Stefanie
Stefanie is offline
Dit heb ik al eens meegemaakt. Mijn moeder vond mijn vriend te oud. Ik heb me er niets van aangetrokken. Ik vond hem toch leuk? Niet zij!

Gelukkig liet ze het niet overdreven blijken, anders lijkt het me wel superirritant.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 13:14
Verwijderd
Euh.. mijn eerste echte vriendje blowt, rookt en drinkt.. En eet als een boer..

Dus tsja.

De rest is lekker nooit bij mij thuis geweest.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 17:50
evanescence
evanescence is offline
tis niet leuk, heb nu 1,5 jaar verkering en vanaf het begin doen mn ouders moeilijk, had het in eerste instantie uit gemaakt, maar dat maakte me niet gelukkig, dus zijn we toch bij elkaar gebleven, we hebben nu 1,5 jaar verkering....mijn ouders en vriend zien elkaar nooit, maar ben er zo nu onderhand wel overheen, ik heb zoiets iets van: zoek het zelf maar uit met z'n 3e...ik heb genoeg gedaan en ik heb geen zin meer om daar verdrietig om te zijn
Oud 15-05-2005, 18:39
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik zou me niks van m'n ouders aantrekken. Ze hebben wel wat over me te zeggen, maar dat nou ook weer niet. Hun bepalen niet voor mij welke jongen er wel en niet goed voor mij is en wie ik wel of niet mag zien e.d.
Oud 15-05-2005, 23:21
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik zou naar mezelf luisteren, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik zoiets meemaak.
Oud 16-05-2005, 00:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 15-05-2005 @ 19:39 :
Hun bepalen
snik
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 00:44
Verwijderd
Je wilt als ouder natuurlijk wel dat je kind thuiskomt met een fatsoenlijk, goed opgevoed en welgemanierd vriend(innet)je uit een goed milieu.

En natuurlijk ook nog slim, mooi en niet aan de drugs. Het blazoen moet schoon blijven.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 00:53
El Kim
El Kim is offline
Interesseert me niet, zo vaak zie ik ze toch niet.
Oud 16-05-2005, 10:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2005 @ 01:44 :
Je wilt als ouder natuurlijk wel dat je kind thuiskomt met een fatsoenlijk, goed opgevoed en welgemanierd vriend(innet)je uit een goed milieu.
Ik hoop dat ze ook met geniaal en excentriek genoegen nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 12:51
Smobbo
Smobbo is offline
Offtopic:
Citaat:
bokky schreef op 09-05-2005 @ 15:33 :
ach ja, sorry...natuurlijk zit iedereen hier te wachten op een volledige omschrijving van alle voorvallen met redenatie van beide partijen erbij.

Tja als je zo'n kansloze 'ik-ben-een-dom-mutsje' post maakt kan je ook verwachten dat daar niet gezond opgereageerd wordt...
Ik ken je niet, je hebt 2 posts gemaakt en nog ben ik het met je ouders eens. Kun je nagaan hoe lomp jij overkomt...

OT:
Bij mij is het ook niet logisch dat mijn ouders mijn vriendin niet zouden mogen.
Ze hebben mij opgevoed met hun 'pakketje' normen & waarden (om in balkenende termen te spreken), daar gedraag ik me dus ook naar.
Iedereen die zegt dat zijn/haar ouders gewoon lopen te zeuren, etc. moeten meestal gewoon eens serieus naar de argumenten van de ouders luisteren, want in de meeste gevallen (ja er zijn ook een aantal geschifte ouders, i know) weten ze wel waar ze het over hebben, en bedoelen ze het goed.
Oud 16-05-2005, 12:57
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ik merk vrij snel of ze hem wat vinden of niet maar ze zullen het nooit echt hardop zeggen (allen als ik het vraag), omdat ze mijn keuze gewoon willen respecteren. Maar áls ze hem leuk vinden vind ik dat wel heel fijn. En zo niet dan luister ik wel naar mezelf maar vind ik het wel jammer. Maar ze hebben over het algmeen uiteindelijk wel altijd gelijk
Oud 16-05-2005, 18:47
Loezzel
Loezzel is offline
Ik zou het ontzettend erg vinden wanneer mijn ouders mijn vriend niet mogen. Ze zouden het me op een subtiele manier duidelijk maken en ik hecht best veel waarde aan hun oordeel.
Ik zou minder plezier hebben in die relatie, omdat mijn ouders er niet achter staan.
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar wel met vrienden die toch geen vrienden blijken te zijn en waarvan mijn ouders meerdere malen hebben gezegd dat ze niet zo blij waren dat ik met die mensen omgingen.
Ik zou mijn vriend er niet voor laten vallen, denk ik. Maar de situatie zou niet prettig zijn.
Oud 16-05-2005, 19:17
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-05-2005 @ 14:46 :
[B][
mijn ouders hebben helemaal niets te vertellen over met wie ik omga, dus ik zal hun oordeel dan ook negeren indien het negatief is.
ja dat ja. ik slaap eet en krijg geld hier en verder kies ik mijn vriendjes lekker zelf, anders zit ik trouwens toch binnen no time vast aan een vioolspelende postzegelverzamelaar
Oud 16-05-2005, 23:32
ian
ian is offline
Ik heb er totaal geen idee van hoe dat is,
myn huidige vriendin valt goed in de smaak by mijn ouders.,
ik ken haar al een jaar of 5 en we hebben samen duikles gehad (mijn vader was de instructeur) hy noemt haar al een jaar ''zyn favoriete schoondochter'' vor de grap, alleen sins 2 maande kwamen we erachter dat we ook echt iets voor de ander voelen. dus dit is totaal gene probleem;-)
Oud 16-05-2005, 23:34
confused
confused is offline
me ouders hebben niks over mijn gevoelens te zeggen
Oud 16-05-2005, 23:45
ian
ian is offline
das een goede instelling!
Oud 17-05-2005, 09:00
Verwijderd
Hmm. Mijn ouders uiten het niet zo als ik gewoon gelukkig met hem ben, dan houden ze het lekker voor zich. Ze vinden iemand ook al snel geweldig, als diegene lief voor mij is en alles.

Ze kunnen bijvoorbeeld iemand ook als persoon heel erg leuk vinden, maar toch niet geweldig omdat diegene mij niet goed behandelt o.i.d. Mijn vader was dol op mijn ex, maar toen het uitging vertelde hij dat als ik daadwerkelijk met mijn ex was gaan samenwonen hij toch even een heel serieus gesprek met me was aangegaan omdat hij dacht dat ik dan heel ongelukkig zou worden.

Mijn ouders zijn eigenlijk gewoon altijd perfect met dit soort dingen en staan me nooit in de weg + laten me mijn eigen fouten maken
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 09:03
Verwijderd
K zou n goed gesprek met mn ouders aan gaan, wrom ze m niet mogen. Daar zou ik goed over na denken, en dan zou ik een keuze maken. Als ze achteraf dan toch gelijk blijken te hebbe, heb ik weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 11:37
*!lovelygirly!*
*!lovelygirly!* is offline
ik heb ook zoiets gehad mijn ma zei al van ja het gaat niet werken enzo maarja . toen ging het uit en het enige wat me ma kon zeggen was ja ik zei het je toch
maar dat kwam gwn omdat hij 70 kilometer verder weg woonde.maarja wat ze ook zeggen ik beslis zelf of ik er mee neem
Oud 22-05-2005, 16:14
Luminous
Luminous is offline
wij zijn christen thuis en mijn ouders willen dat ik met een christen trouw, mijn vriend is niet christen en geloofd ook TOTAAL niet in God... best vervelend,, maar ik zie het niet als een probleem, het enige probleem zijn mijn ouders
Oud 22-05-2005, 22:59
Methuselah
Methuselah is offline
Ik zou alvast geen dt-fout als in de topictitel neerpoten.

Verder zou ik me wel wat aantrekken van m'n ouders, maar ik zou hen eerder proberen te overtuigen dan dat ik m'n vriendin zou dumpen.
Oud 23-05-2005, 10:16
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
suusch schreef op 08-05-2005 @ 14:09 :
Nee, ik zit niet in zo'n situatie Maar ik ben benieuwd wat jullie in zo'n situatie zouden doen? Luisteren naar je ouders? Of je ouders op negeermodus zetten en lekker doen wat je zelf wilt?
Ik zit zelf ook min of meer met zo'n situatie. Maar goed ik trek me vrij weinig van m'n ouders aan. Aangezien ik vind dat zij hun mening volledig gebaseerd hebben op verhalen die ze 'via via' horen. Een tikkeltje bevooroordeeld noem ik dat dan. M'n ouders vinden hem niet goed genoeg voor me ofzo iets. Maar ja, ik ben natuurlijk tot over m'n oren verliefd en zo dus ja, hebben zij pech.
Ik heb al geprobeerd ze om te praten, dat is me nu een beetje aan het lukken. Ik heb er wel minstens een half jaar over gedaan ofzo. Maar goed, het gaat de goede richting op.
Oud 23-05-2005, 10:55
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 22-05-2005 @ 23:59 :
Ik zou alvast geen dt-fout als in de topictitel neerpoten.
Wie heeft die titel veranderd?
Oud 23-05-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 23-05-2005 @ 11:55 :
Wie heeft die titel veranderd?

Inhoud van topic is belangrijker dan dt fout in de titel.. ik verander titels wel vaker hoor. Ik wou 'm al eerder aanpassen maar was het vergeten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 11:18
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-05-2005 @ 12:12 :

Inhoud van topic is belangrijker dan dt fout in de titel.. ik verander titels wel vaker hoor. Ik wou 'm al eerder aanpassen maar was het vergeten.
Maar vroeger kwam er dan onderaan te staan wie 't aanpaste.

En ik heb ook inhoudelijk gereageerd.
Oud 23-05-2005, 13:39
@Moon
@Moon is offline
Ik denk dat het afhangt van welke kritiek ze op hem levert. Als ze eigenschappen opnoemt waar ik zelf ook aan die jongen irriteer zal ik denk ik nog eens goed overnadenken. Ik vind het toch wel belangrijk dat mijn ouders achter me staan. Het werkt wel zo bevorderend voor je relatie denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten