Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2005, 11:16
Daangerous
Daangerous is offline
volgens mij is het zo dat die in- en uitleiding een korte film waren die Rodriguez eerst had gemaakt zonder de rechten van Sin City te kopen. frank miller was razend enthousiast en toen heeft rodriguez besloten meer te verfilmen. miller is later pas toegevoegd als regisseur. ook is er al besloten om 2 vervolgen te maken. als ik de volkskrant mag geloven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 14:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vond hem niet geweldig. Grappig en mooi vormgegeven, dat wel, maar niet bijster interessant. De actie was wel stoer, maar erg veel niveau heeft het allemaal niet.
Oud 03-06-2005, 17:13
Qimm
Qimm is offline
Wij gaan vanavond, ben benieuwd.
Oud 04-06-2005, 11:01
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-06-2005 @ 17:13 :
Wij gaan vanavond, ben benieuwd.
Cool bevonden
Oud 04-06-2005, 12:01
legatus
legatus is offline
Ontzettend traag, veel te praterig en een overdaad aan personages. Wel mooie zwart-wit fotografie. Geen slechte film, maar ook verre van geweldig.
Oud 04-06-2005, 12:28
ook hallo
ook hallo is offline
Vond um ontzettend leuk, soms een beetje ongeloofwaardig maar dat hoort ook gewoon bij deze film.
Zwart- wit met af en toe wat kelur was al helemaal mooi
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 15:48
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Entertaining

Bioscoop was trouwens bijna helemaal leeg.
Oud 05-06-2005, 16:04
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik vond hem dus wél heel erg goed!
vond de dialogen erg mooi, visueel was het geweldig, en er werd erg goed geacteerd. ik heb niet 1 seconde mn ogen van het scherm af laten dwalen.
Oud 06-06-2005, 07:39
stopmakingsense
stopmakingsense is offline
mwaw niet zo´n geweldige film!!! ik krijg zoizo al snel jeuk van films die alleen maar voor een groen scherm worden opgenomen!
Oud 06-06-2005, 11:06
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik vond hem erg cool. Eigenlijk hou ik niet van dat soort films, maar elijah wood was gewoon eng en mickey rourke speelde gewoon erg goed. Ik ga hem zeker nogwel een keer zien
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 16:09
~SmG~
~SmG~ is offline
superfilm! clive owen was helemaal cool
Oud 06-06-2005, 17:50
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 06-06-2005 @ 17:09 :
superfilm! clive owen was helemaal cool
En toch vond ik dat het minst interessante verhaal wat er tussen zat.
Oud 06-06-2005, 18:52
Verwijderd
Kheb em vandaag op DVD gekregen, ik denk dat ik hem morgen ga kijken.
Maar in de eerste post staat dat Rutger Hauer ook meedoet.
Is dat ook echt zo want ik zie zijn naam er nergens anders bijstaan.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 19:00
~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
Maar in de eerste post staat dat Rutger Hauer ook meedoet. Is dat ook echt zo want ik zie zijn naam er nergens anders bijstaan.
Ja hij doet wel mee een klein stukje maar hoor.

Citaat:
En toch vond ik dat het minst interessante verhaal wat er tussen zat.
Ja oke,het was niet echt interessant, maar die actiescenes waren wel heel mooi. Het leukste verhaal vond ik die met Bruce Willis en Jessica Alba!
Oud 06-06-2005, 19:28
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 06-06-2005 @ 20:00 :

Ja oke,het was niet echt interessant, maar die actiescenes waren wel heel mooi. Het leukste verhaal vond ik die met Bruce Willis en Jessica Alba!
True.. true.. die vliegende auto's en de scenes met rondom het toilet was toch wel cool
Oud 06-06-2005, 19:31
~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
True.. true.. die vliegende auto's en de scenes met rondom het toilet was toch wel cool
Jaaah! En die scene dat dat Chinese meisje die mannen uit die auto allemaal de kop af sloeg met haar zwaard, of ze door het hoofd stak was ook heel cool! Ik dacht eerst dat dat de scene was van Tarantino, maar dat bleek 1 van de scenes van daarna te zijn.
Oud 06-06-2005, 20:06
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 06-06-2005 @ 20:31 :
Jaaah! En die scene dat dat Chinese meisje die mannen uit die auto allemaal de kop af sloeg met haar zwaard, of ze door het hoofd stak was ook heel cool! Ik dacht eerst dat dat de scene was van Tarantino, maar dat bleek 1 van de scenes van daarna te zijn.
Om precies te zijn, de scene waar hij Dwight samen met de karakter van Del Toro (kan even niet op zijn naam komen), en samen praten en de politie komt in zicht.

Dat was trouwens een vette scene waar ze even tekeer ging met een zwaard op de bovenkant van de wagen
Oud 07-06-2005, 14:55
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 06-06-2005 @ 21:06 :

Dat was trouwens een vette scene waar ze even tekeer ging met een zwaard op de bovenkant van de wagen
Deadly little Miho...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:27
~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
Om precies te zijn, de scene waar hij Dwight samen met de karakter van Del Toro (kan even niet op zijn naam komen), en samen praten en de politie komt in zicht .
Ja ik had niet verwacht dat dat zijn scene zou zijn. Want daar zat even niet zoveel actie in. Die met die zwaarden leek me meer logisch, want dat was een beetje net zo als in Kill Bill.
Tarantino heeft trouwens maar 1 euro gekregen voor zijn bijdrage aan de film... Iemand enig idee waarom dat maar 1 euro was?
Oud 07-06-2005, 15:46
Olijf
Olijf is offline
1 euro? Is het niet 1 euro per verkocht kaartje of wat dan ook? 1 euro alleen lijkt me sterk...Of hij wilde persee als vrijwilliger en kreeg toch nog een kleine beloning.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
~SmG~ schreef op 07-06-2005 @ 16:27 :
Ja ik had niet verwacht dat dat zijn scene zou zijn. Want daar zat even niet zoveel actie in. Die met die zwaarden leek me meer logisch, want dat was een beetje net zo als in Kill Bill.
Tarantino heeft trouwens maar 1 euro gekregen voor zijn bijdrage aan de film... Iemand enig idee waarom dat maar 1 euro was?
Ben niet zeker van de reden.. Maar Tarantino en Rodriguez kennen elkaar (en Rodriguez is helemaal fan van Tarantino). Sin City is een knipoog naar de stijl van Tarantino. Ze hebben samen ook gewerkt aan eerdere films waaronder Desperados.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 15:49
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 07-06-2005 @ 16:27 :
1 Dollar natuurlijk. Het is zo dat Robert Rodriquez de score van Kill Bill no. 2 voor hem voor 1 dollar gedaan heeft. En als gunst terug heeft Tarantino deze scene gefilmd voor 1 dollar.
Oud 07-06-2005, 16:11
~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
1 Dollar natuurlijk. Het is zo dat Robert Rodriquez de score van Kill Bill no. 2 voor hem voor 1 dollar gedaan heeft. En als gunst terug heeft Tarantino deze scene gefilmd voor 1 dollar .
Ja dollar inderdaad . Hoe weet je al deze dingen trouwens?
Oud 07-06-2005, 20:14
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 07-06-2005 @ 17:11 :
Ja dollar inderdaad . Hoe weet je al deze dingen trouwens?
Opzoeken

Filmfeitjes en films in het algemeen is mijn grootste verslaving
Oud 07-06-2005, 23:50
Auryn
Auryn is offline
Geweldig gefilmd, vormgegeven, geacteerd. Heel kunstzinnig gedaan. De belichting was echt perfect! Het verhaal zelf was me iets te, maar goed.

Ik had Elijah Wood niet zo evil verwacht maar de personages zijn wel precies goed uitgekozen moet ik zeggen.
Oud 08-06-2005, 13:46
Otis
Otis is offline
hij was geweldig goed gemaakt , vooral benicio vond ik tof en elijah wood haat ik eigenlijk maar door deze film al een stuk minder.

en leuk detail die rode allstars (L)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:29
Verwijderd
Ik had uit de special van Mtv begrepen dat Rodriquez Tarantino wilde laten zien dat een film maken met een groen doek best interessant kan zijn.

Hij lijkt mij wel heel leuk.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 08-06-2005 @ 14:46 :
elijah wood haat ik eigenlijk maar door deze film al een stuk minder.
Ja, ik ook. Normaal kan ik zijn gezicht niet uitstaan, nu zag hij er geniaal uit.

Heb de film gisteren gezien, super vet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:53
Project 50
Project 50 is offline
Net Sin City gekeken. Ik vond het echt geweldig. Vooral Marv vond ik erg cool. Beetje geweldadig maar wel cool. Ik vond de rol van Elijah Wood nou niet echt boeiend.

Old man dies. Young woman lives. Fair trade
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:36
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 08-06-2005 @ 17:29 :
Ik had uit de special van Mtv begrepen dat Rodriquez Tarantino wilde laten zien dat een film maken met een groen doek best interessant kan zijn.

Hij lijkt mij wel heel leuk.
jah dat had ik ook gezien, ik ga hem eens kijken.
Oud 08-06-2005, 21:57
Jolt
Jolt is offline
Speelt eentje van de Gilmore Girls er ook in?
Spoiler
Oud 08-06-2005, 22:06
Verwijderd
Ja, dat was zij.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 22:20
Jolt
Jolt is offline
Zij is chick.

Ik vond het een matige film, had er veel meer van verwacht.

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 22:34.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 10:51
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-06-2005 @ 23:20 :
Zij is chick.

Ik vond het een matige film, had er veel meer van verwacht.
En dan mensen die hem over-the-top vinden (wat ik dan ook meer kan begrijpen)

Enige argumentatie toevallig?
Oud 09-06-2005, 10:59
infamous
infamous is offline
geweldige film
mooi hoe ze een beetje rare creepy sfeer creeren door al dat ge-edit van kleuren enzo

en nog gratis gezien ook
Oud 09-06-2005, 19:02
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 09-06-2005 @ 11:51 :
En dan mensen die hem over-the-top vinden (wat ik dan ook meer kan begrijpen)

Enige argumentatie toevallig?
Jah, ik vond het zo nep, nep en nog een nep.
Mensen worden 10x geraakt en zijn nog niet dood.
Het zag ook zo nep uit, hoe het gefilmd was, etc. Maar een beetje logisch, aangezien het alleen maar een groen schermpje was.

Ik vond het wel ruig dat het zo donker was.
De sfeer had wel wat, beetje Max Payne shizzle wat wel ruig is.

Daarnaast vond ik sommige dialogen niet echt top. Maja, en sommige opmerkingen: 'that's a nice coat' of 'Is this al you got...' Zo standaard.

Maja, smaken verschillen.

Ik had me er meer van voorgesteld, meer van Bruce, en natuurlijk ala Max Payne. Star Wars III vond ik ook al tegen vallen.
Oud 09-06-2005, 19:09
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 23-05-2005 @ 09:16 :
Ik vind die posters eruit zien alsof het een verfilming van Max Payne 2 is
de stijl en de sfeer van max paine zijn dan ook volledig gebasseerd op de strip van sin city.
Oud 09-06-2005, 23:15
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-06-2005 @ 20:02 :
Jah, ik vond het zo nep, nep en nog een nep.
Mensen worden 10x geraakt en zijn nog niet dood.
Het zag ook zo nep uit, hoe het gefilmd was, etc. Maar een beetje logisch, aangezien het alleen maar een groen schermpje was.
Het was nou ook niet bepaald een film die bedoeld was om er realistisch uit te zien.
Oud 10-06-2005, 00:29
Severus
Severus is offline
Citaat:
Auryn schreef op 10-06-2005 @ 00:15 :
Het was nou ook niet bepaald een film die bedoeld was om er realistisch uit te zien.
Precies, het was immers gebaseerd op een stripverhaal - de regisseur heeft er zoveel mogelijk aan gedaan om dat stripverhaalachtige sfeertje aan de film te geven en te behouden.

Ik heb de film vandaag in de bioscoop gezien. Ik vond 'm best goed, al werd ik niet echt helemaal in het verhaal ingezogen. Voor mijn gevoel dan. Ik vond het wel artistiek aandoen, met het zwart/witte beeld en dan special effecten als bijvoorbeeld ogen die wél gekleurd waren en de rest niet.

Het klopt wel dat er iets te veel in de film wordt gepraat, wat het tempo van het verhaal toch wel aanzienlijk vertraagt. En het soort dialogen en gedachten die door de personages worden gehouden/gedacht, daar moet je van houden. Hier en daar vond ik sommige dingen toch wel diep of interessant.

Het einde van de film vond ik iets minder, je bleef toch met vragen achter, en dus enigszins ontevreden. Maar aan de andere kant: "Sin City" laat duidelijk een fletse en kleurloze wereld zien (zowel letterlijk als figuurlijk), waarin het thema ook wel lijkt: what you see is what you get (en ook: het leven stelt weinig voor, menselijk bestaan is nutteloos, de wereld is keihard en geluk is een utopie). Het goede pretendeert niet echt iets te zijn, en het kwade ook niet. Er wordt niet geprobeerd iets te zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Niks is belovend, er is geen happily ever after - ook niet voor de 'goederikken' in deze film (in andere films krijgt de held altijd het meisje, zijn de problemen opgelost nadat hij zijn obstakels heeft overwonnen en kan hij dan rustig en gelukkig gaan leven, etc.). Hier is dat dus niet het geval. Deze film houdt zich niet aan dat soort cliché's.

Maar uiteindelijk zeker een film die de moeite waard is om te bekijken, alleen al om de originele vormgeving ervan (toch wel een lust voor het oog, hoor). Pluspunten zijn verder ook:

- Alexis Bledel als hoertje; in "Gilmore Girls" vind ik haar maar zo-zo, maar in deze film is ze een stuk aantrekkelijker. Not to mention dat ze mysterieus en aantrekkelijker oogt in zwart/wit met blauwe ogen.

- Clive Owen als Dwight. Eindelijk weer eens een betere rol voor hem, na de ramp die "King Arthur" was (mijns inziens).

- Elijah Wood als Kevin. Dat was een interessant personage gewoon.

Het viel mij trouwens ook op dat er maar weinig mensen in de zaal waren. Mij inclusief waren er maar 6-8 man.

Spoiler
Oud 10-06-2005, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 10-06-2005 @ 01:29 :
Het einde van de film vond ik iets minder, je bleef toch met vragen achter, en dus enigszins ontevreden.
Wat was er dan niet duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 00:40
Severus
Severus is offline
Citaat:
cyc schreef op 10-06-2005 @ 01:33 :
Wat was er dan niet duidelijk?
Spoiler

O ja, in de film waren dus meerdere verhaallijnen. Maar soms was niet helemaal duidelijk of die tegelijkertijd met de andere verhaallijnen afspeelden, of niet. Bijvoorbeeld het ene personage dat zeker gedood was, zie je in een later fragment (uit de 'behandeling' van de verhaallijn van een ander personage) weer terug.

Dus ik vraag me ook af: wat is eigenlijk de duur van het verhaal in de film? Worden alle gebeurtenissen bijvoorbeeld in twee, drie dagen gebeurd?
Oud 10-06-2005, 00:46
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 10-06-2005 @ 01:40 :
Spoiler

O ja, in de film waren dus meerdere verhaallijnen. Maar soms was niet helemaal duidelijk of die tegelijkertijd met de andere verhaallijnen afspeelden, of niet. Bijvoorbeeld het ene personage dat zeker gedood was, zie je in een later fragment (uit de 'behandeling' van de verhaallijn van een ander personage) weer terug.

Dus ik vraag me ook af: wat is eigenlijk de duur van het verhaal in de film? Worden alle gebeurtenissen bijvoorbeeld in twee, drie dagen gebeurd?
Spoiler

De tijdframe is gewoon een beetje een kwestie van opletten. Er zijn zowieso al enkele sprongen van enkele jaren. En het is natuurlijk niet geheel lineair, maar dat komt meer door dat verhaal van hartigan dat ze in tweeën hebben gesplitst.

En als je iemand weer ziet die dood is gegaan mag je er wel vanuit gaan dat het zich dan voor die dood afspeelt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 09:00
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Spoiler
Oud 10-06-2005, 16:29
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Veel vragen zullen vast ook wel beantwoord worden in de vervolgen die komen aangezien er al 2 delen op de planning staan waarvan eentje een prequel.

Spoiler
Oud 10-06-2005, 22:49
Verwijderd
genifuckingale film.

alleen kon ik alexis bledel niet loskoppelen van gilmore girls, dus ik zat de hele tijd naar een hoerige rory te kijken

en ik was vrij enthousiast over dat rutger hauer mee speelde...maar uiteindelijk keek die film zo lekker weg dat hij me niet is opgevallen. Wie speelde rutger eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:22
ESCO
ESCO is offline
Ga hem vandaag kijken op dvd beetje fout weet ik.
Oud 11-06-2005, 09:59
first eror
first eror is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 10-06-2005 @ 23:49 :
Wie speelde rutger eigenlijk?
Kardinaal Roarke.

Mensen die, net als ik overigens, de achronologie van de film niet snappen raad ik aan (samenvattingen van) de comics te lezen. Dan wordt alles duidelijker; en het gekunstel van de Rodriguez met die verhalen schrijnender. Poeh, poeh, wat vond ik dat vervelend.
Verder wel een aardige film. Erg mooi natuurlijk. Vooral Jessica Alba.
Ja... als zij nou eens 19 was.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 10:30
Severus
Severus is offline
Citaat:
Dr. Aep schreef op 10-06-2005 @ 23:49 :
alleen kon ik alexis bledel niet loskoppelen van gilmore girls, dus ik zat de hele tijd naar een hoerige rory te kijken
Ja, en het hielp ook niet dat ze de hele tijd naar haar moeder zat te bellen. Je kon zo denken dat ze Lorelai aan het bellen was, en dat Rory de naam Becky als schuilnaam gebruikte voor bij de hoertjes. Daar komt nog bij dat ze niet wilde dat haar moeder er achter kwam dat ze een hoer was (werd in de film gezegd), dus.... het kon net zo goed Rory uit "Gilmore Girls" zijn.
Oud 11-06-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 11-06-2005 @ 11:30 :
Ja, en het hielp ook niet dat ze de hele tijd naar haar moeder zat te bellen. Je kon zo denken dat ze Lorelai aan het bellen was, en dat Rory de naam Becky als schuilnaam gebruikte voor bij de hoertjes. Daar komt nog bij dat ze niet wilde dat haar moeder er achter kwam dat ze een hoer was (werd in de film gezegd), dus.... het kon net zo goed Rory uit "Gilmore Girls" zijn.
dat had ik ook

het enige verschil was dat ze niet zo snel praatte
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 19:21
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ben gisteravond geweest, vond hem echt supervet !! Hélemaal mijn smaak, echt heerlijk die gitzwarte humor.
Jammie.

Ook prachtig vormgegeven trouwens, ik vind het echt een goede vertaling van strip naar beeld. Erg mooi gedaan.
Reageren

Regels voor berichten