Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 21:46
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb van 4 t/m 6VWO Spaans gehad en ook schoolexamen in gedaan.
Oud 24-05-2005, 21:55
Keith
Keith is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-05-2005 @ 22:26 :
Je kunt toch niemand iets opdwingen waar ze niets aan zullen hebben?
Jij zit toch op de middelbare? Dan zou je toch wel moeten weten dat het nou eenmaal zo is. Je kan op het VO niet aan ieders wensen voldoen, dat kan op het WO ook alleen maar omdat daar mensen ver van huis gaan voor onderwijs dat zij willen.

Maar ik moet wel zeggen dat als onderwijs specifieker is dat je het leuker gaat vinden omdat je een beter gevoel van doelgerichtheid hebt. Dat zou al kunnen gebeuren door de vakken minder te matigen zodat ze een wijder publiek trekken. Dan is het denk ik verstandiger om minder vakken te geven per leerling, maar verder te specificeren binnen die vakken.

Maar dit is offtopic eigenlijk, ontopic lijkt het me dat je eeuwig kunt debateren over welke talen het meeste nut hebben voor leerlingen. Maar nu heb je 3 Germaanse en 1 Romaanse taal standaard, in dat opzicht lijkt het mij verstandig om Spaans als standaard in te voeren, maar je kunt ook niet alles hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:15
ZSA
ZSA is offline
Citaat:
load_harmony schreef op 23-05-2005 @ 13:56 :
Spaans is de eerste handelstaal van de wereld.
O?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 01:08
Verwijderd
Ik heb geen Spaans gehad en het werd op onze school ook niet aangeboden. Ik denk dat Frans en Duits nog altijd belangrijkere talen zijn dan Spaans.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 11:58
Roxy
Roxy is offline
Ik heb op mijn havo geen spaans kunnen volgen, omdat ik voor mijn toenmalige vervolgopleiding een tweede taal moest hebben heb ik op een roc mijn havo papier spaans gehaald en nu volg ik het op het hbo ook. Ik vind het een mooie en leuke taal en ik zal het belang van duits niet onderschatten maar ik vind frans maar zomwah.
Oud 25-05-2005, 12:01
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Hier in België zijn er scholen die spaans en duits aanbieden.
Bij ons op school bieden ze jammer genoeg alleen duits aan
Maar omdat Duitsland het grootste (naast Frankrijk) buurland is waarmee we ook handel drijven is duits belangrijker.
Ik vind persoonlijk Spaans ook belangrijk en het is nog een mooie taal ook
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:00
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
Van mij mogen ze dat doen! Bij mij op school geven ze jammer genoeg geen Spaans.. maar er zijn echt ZOVEEL mensen die dat wel willen!! ..... nu ben ik gedwongen Aardijkskunde te nemen omdat er bij ons echt te weinig vakken worden gegeven!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 25-05-2005 @ 21:00 :
Van mij mogen ze dat doen! Bij mij op school geven ze jammer genoeg geen Spaans.. maar er zijn echt ZOVEEL mensen die dat wel willen!! ..... nu ben ik gedwongen Aardijkskunde te nemen omdat er bij ons echt te weinig vakken worden gegeven!
haha ik ben zooo blij dat ik daar vanaf ben
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 02:24
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 25-05-2005 @ 13:01 :
Hier in België zijn er scholen die spaans en duits aanbieden.
Is dat bijzonder dan, dat ze ook Duits aanbieden? Krijgen jullie geen standaart Duits op het hoogste niveau?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 07:18
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 25-05-2005 @ 02:08 :
Ik heb geen Spaans gehad en het werd op onze school ook niet aangeboden. Ik denk dat Frans en Duits nog altijd belangrijkere talen zijn dan Spaans.
Bij ons inderdaad ook niet. Ik denk niet dat Frans en Duits veel belangrijker zijn. Maar dat ligt ook wel een beetje aan jezelf denk ik. Ik ben veel beter in Frans, Spaans, Italiaans dan dat ik ooit in Duits zal zijn. Daarom had ik zelf liever Spaans willen hebben dan die knurftentaal, maar ja, het is niet anders
Oud 28-05-2005, 13:32
Nyawa
Bij ons wordt het niet aangeboden en dat vind ik heel erg jammer. Ik heb dus nooit Spaans gehad, maar ik wil het wel graag leren.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 15:19
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Bij ons wordt spaans niet aangeboden. Vind ik wel jammer. Anders had ik zeker te weten gekozen! Volgens mij komt er wel italiaans volgend jaar.
Oud 28-05-2005, 17:47
Flenya
Flenya is offline
Nouja, die plannen zijn er bij ons op school wel om Spaans en Italiaans te geven, maar dat is te laat zodat ik t kan kiezen.

Ik vind dat het een keuzevak zou moeten zijn (zonder dat t een deel/heelvak is, netzoals informatica). Verplichten, zucht... dan komt er een vijfde en voor mij een zevende taal bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten