Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2001, 21:14
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
NetObjects Fusion (WYSIWYG)
Oud 06-11-2001, 22:18
KIXd3
KIXd3 is offline
wysigs roelen om eerste design te maken. Bijwerken doen in homesite.
Oud 07-11-2001, 09:26
oneMen
oneMen is offline
Ik ben niet zo'n buffel in het creeëren van sites, dat ten eerste.. Maar ik ben met een bedrijf in aanraking gekomen die een site wil die simpel maar functioneel is, zodat ook de mensen met een 56 kbps modem de site in een mum van tijd laden... Tsja, dan kom ik toch terecht bij kladblok. Natuurlijk maak ik mn menubalk enz nog wel met dreamweaver of wat dan ook, maar de basis bouw ik toch in kladblok. (ook JavaScript)
Oud 07-11-2001, 09:35
Manuzhai
Manuzhai is offline
Homesite, PSP. LMD.

Askama
Oud 07-11-2001, 09:37
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dikke onzin. Ten eerste kan niemand alle HTML tags exact uit z'n hoofd leren, da's gewoon vet moeilijk.
Alsof je ook echt alle tags nodig hebt... Je gebruikt sowieso maar een uitermate klein gedeelte van HTML.

Askama
Oud 07-11-2001, 10:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Askama schreef:
Alsof je ook echt alle tags nodig hebt... Je gebruikt sowieso maar een uitermate klein gedeelte van HTML.
Wel 'es IFrames gebruikt? Wel 'es DHTML gebruikt? Constant dergelijke dingen op het net moeten opzoeken gaat ook vervelen.

Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 10:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M n M schreef:
Ik ben niet zo'n buffel in het creeëren van sites, dat ten eerste.. Maar ik ben met een bedrijf in aanraking gekomen die een site wil die simpel maar functioneel is, zodat ook de mensen met een 56 kbps modem de site in een mum van tijd laden... Tsja, dan kom ik toch terecht bij kladblok.
Damn zeg wat een onzin. Alsof een programma als HomeSite stiekem een halve MB bij je site aan zou hangen...

Met bijvoorbeeld homesite heb je ook 'zicht' op je HTML. Bovendien controleerd het programma bijvoorbeeld of je al je tags wel afsluit e.d. Dat het een snelle site is, is leuk, maar als Netscape-gebruikers niks zien blijft het een amateuristische site.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 11:13
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Homesite!!!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 13:39
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Nieuwe Nationale Partij schreef:
Homesite!!!

o wat ee diepe shit
Oud 08-11-2001, 17:15
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Chimera schreef:
als Netscape-gebruikers niks zien blijft het een amateuristische site.

[/B]

Kun jij me dan vertellen hoe ik voor netscape een site kan maken waarbij pagina's in frames worden geladen, daar heb ik namelijk problemen mee.

En daarnaast, op mijn site is slechts 5% netscape-user. Die mensen verzoek ik dan ook vriendelijk IE te downen, niet omdat ik zo pro-microsoft ben, maar gewoon omdat die veel meer compatible is. Dan zou ik straks zeker ook nog voor de netscape 4.0 users een aparte site moeten gaan bouwen.. Je moet ergens grenzen stellen. Tenslotte ben ik van mening dat netscape zich in een doodlopende weg begeeft.
Oud 08-11-2001, 18:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M n M schreef:

Kun jij me dan vertellen hoe ik voor netscape een site kan maken waarbij pagina's in frames worden geladen, daar heb ik namelijk problemen mee.
Code:
<a href="pagina.html" target="framenaam">Klik hier</a>
En als dit niet is wat je bedoelt: Leg 'es uit?

Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 19:45
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Code:
<a href="pagina.html" target="framenaam">Klik hier</a>
En als dit niet is wat je bedoelt: Leg 'es uit?

Nee. Die code heb ik dus ook gebruikt, maar netscape 6.0 opent vervolgens doodleuk de url in een nieuw scherm.. heel lastig.
Oud 08-11-2001, 20:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M n M schreef:

Nee. Die code heb ik dus ook gebruikt, maar netscape 6.0 opent vervolgens doodleuk de url in een nieuw scherm.. heel lastig.
Heb je de naam wel goed gespeld dan? Als een framenaam niet klopt wordt 'ie ook in een nieuw venster geopend. NS werkt met frames exact zo als IE.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 20:29
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Heb je de naam wel goed gespeld dan? Als een framenaam niet klopt wordt 'ie ook in een nieuw venster geopend. NS werkt met frames exact zo als IE.

ja heb ik goed gespeld. Met IE werkt ie goed, maar met netscape niet.. Maar ik weet denk ik al wat het probleem is.. ik heb het navigatortje a/k/a menuutje in dreamweaver gemaakt, en die gebruikt nogal vreemde Javascripts.

Oud 08-11-2001, 21:48
DeathKnight
DeathKnight is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Let jij wel goed op?

Er worden hier meerdere editors genoemd die NIET WYSIWYG zijn maar wel tientallen keren beter dan notepad.

Ik zou niet meer zonder syntax highlighting willen werken bv.....

Als jij het topic nu goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ik Editplus gebruik met syntax highlighting!

Ik geef puur af op die WYSIWYG editors.

Vroeger gebruikte ik NetObjects Fusion. En nu ik een job heb e.d. vind ik veel meer gemak in een textbased editor.

Puur omdat je dan ook goed weet wat wat doet, en waarom je het doet.

Ik verwacht huis niet dat iedereen met kleine persoonsgerichte websites in texteditors gaat maken.

Maar met een proffesionele site, verwacht men wel dat je leesbare html code e.d. hebt. Zeker als je het project doet meer meerdere mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 22:28
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
DeathKnight schreef:
Als jij het topic nu goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ik Editplus gebruik met syntax highlighting!

Ik geef puur af op die WYSIWYG editors.

Vroeger gebruikte ik NetObjects Fusion. En nu ik een job heb e.d. vind ik veel meer gemak in een textbased editor.

Puur omdat je dan ook goed weet wat wat doet, en waarom je het doet.

Ik verwacht huis niet dat iedereen met kleine persoonsgerichte websites in texteditors gaat maken.

Maar met een proffesionele site, verwacht men wel dat je leesbare html code e.d. hebt. Zeker als je het project doet meer meerdere mensen.
Maar notepad is voor watjes.... ofzo

dat gebruik je alleen voor kleine aanpassingen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 22:31
Verwijderd
ligt eraan
als ik veel te veel tijd heb en niks te doen, dan gebruik ik notepad
anders gebruik ik 1st page of een wysiwyg-editor
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 22:51
Verwijderd
Ik gebruik Frontpage 2000
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 23:36
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M n M schreef:
ja heb ik goed gespeld. Met IE werkt ie goed, maar met netscape niet.. Maar ik weet denk ik al wat het probleem is.. ik heb het navigatortje a/k/a menuutje in dreamweaver gemaakt, en die gebruikt nogal vreemde Javascripts.
Ja hallo! NS heeft een nogal brakke JS ondersteuning. Bovendien genereert Dreamweaver html die nogal pro-MSIE is

Je hebt trouwens programmatjes die je HTML opschonen, zoals HTML-tidy. Erg handig.

Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 23:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DeathKnight schreef:

Professionele sites zijn meestal op scripts gebaseerd. Inhoud wordt uit een DB getrokken. Dan is de gegenereerde code vrijwel altijd onleesbaar, en da's niet meer dan logisch. Als je het dan toch moet kunnen lezen haal je het gewoon door een HTML-opschoner.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 23:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:

Maar notepad is voor watjes.... ofzo

dat gebruik je alleen voor kleine aanpassingen.
Dan nog gebruik ik UltraEdit. Heeft ook VEEL betere zoekfuncties, en kan grote files met gemak aan. Bovendien 'ziet' UE het als een file gewijzigd wordt door een ander programma (FP, Dreamweaver, etc) en dat doet Notepad niet.

Notepad is voor mensen die niet beter weten. En dat zijn per definitie geen goede webdesigners.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 23:48
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dan nog gebruik ik UltraEdit. Heeft ook VEEL betere zoekfuncties, en kan grote files met gemak aan. Bovendien 'ziet' UE het als een file gewijzigd wordt door een ander programma (FP, Dreamweaver, etc) en dat doet Notepad niet.

Notepad is voor mensen die niet beter weten. En dat zijn per definitie geen goede webdesigners.

Ik heb m'n settings zo dat als ik op een php bestand klik, het wordt geopend in notepad... omdat dat gewoon razend snel gaat.

Als ik echt aan het werk ben, werk ik in homesite... als ik deze thread zo lees, moet ik ook maar 's naar ultraedit kijken.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
ik vind dat je deze uitspraak bijzonder mag gaan nuanceren..

iemand die voornamelijk met notepad werkt, is gewoon iemand die ten eerste heel behoorlijk op de hoogte is van HTML, en ten tweede iemand die goed overzicht kan houden..

voor COBOL oid zijn ook geen WYSIWYG-editors beschikbaar voor zover ik weet.. om maar eens een voorbeeld te noemen..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 00:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
voor COBOL oid zijn ook geen WYSIWYG-editors beschikbaar voor zover ik weet.. om maar eens een voorbeeld te noemen..
Dat weet jij, dat weet ik, en dat weet de colbol programmeur.

Als je wat-dan-ook doet, hoor je op je vakgebied op de hoogte te zijn. Als ik perse Java wil coden in notepad zegt m'n werkgever "doe dat maar lekker in je eigen tijd", simpelweg omdat het onnodig veel tijd kost.

Mensen die heel trots vertellen dat ze notepad gebruiken zijn IMHO gewoon aanstellers die moeten zitten pronken. Zijn meestal de types die notepad gebruiken om de FP metatags uit de HTML te slopen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 13:19
Verwijderd
het is misschien niet zo efficiënt, mee eens.. maar de kladblok-designers afschilderen als n00bs die 1337 willen doen gaat me wat ver..

overigens vind ik het verschrikkelijk om met HTML-editors te werken, en ik heb er best een aantal geprobeerd..

Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 13:51
Heartbeat
Heartbeat is offline
Ofwel Kladblok
Ofwel Frontpage
en binnekort Flash en meer geavanceerde proggies
Oud 09-11-2001, 15:28
Rutger
Rutger is offline
texpad + flash
Oud 09-11-2001, 17:43
deftone
deftone is offline
Ik maak m'n sites met verschillende programma's
-swish voor flash
-frontpage om met te beginnen (en nadien de rommel eruit te zwieren)
-dreamweaver voor de geavanceerde dingen
- + nog enkele andere kleine programma'tjes
Oud 10-11-2001, 14:39
Misanthropy
Misanthropy is offline
domme vraag uf curse..

1. 3D Studio Max 4
2. photoshop 5.5
3. Flash 5
4. Visual basic 6
5. Notepad
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 15:49
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Misanthropy schreef:
domme vraag uf curse..
En dan noem je een paar programma's die echt NÍEMAND voor webdesign gebruikt

Vreemd...

Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 16:14
The-Offspring-GeeK
The-Offspring-GeeK is offline
PHP Coder
WS_FTP
Photodraw (van microshit).

GreeTz
Oud 10-11-2001, 17:00
Tampert
Tampert is offline
HomeSite en kladblok.

Mijn site is het niet waard om in een goed programma te maken...
Oud 11-11-2001, 18:01
F10®!@n
F10®!@n is offline
Citaat:
Tampert schreef:
HomeSite en kladblok.

Mijn site is het niet waard om in een goed programma te maken...

Homesite == goed!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten