![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar je kan natuurlijk ook gewoon met je ouders praten, dat schijnt het beste te zijn. Hangt er vanaf hoe erg het is en wat voor ouders je hebt ![]()
||
Citaat:
En ontopic: volgens mij is het heel belangrijk dat je er met je ouders over praat. Dat is natuurlijk heel eng, maar uiteindelijk zijn het wel je ouders en houden ze heel veel van je. Dat valt in de meeste gevallen achteraf alleen maar mee denkik.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ik kan echt niet erover praten.. ik meen het. misschien later.. maar nu niet ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met chello is dus hetzelfde als met google, wat ik al zei. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En inderdaad, het gaat om je gezondheid en het is belangrijk. Maar als je nu heel vervelende ouders hebt, dan kun je het misschien beter zelf proberen op te lossen. Als je dat echt wilt, gaat dat best. Ga eens naar de counselor op school of iets dergelijks.
||
Citaat:
nouja maakt verder niks uit, dan kijk ik gewoon niet of bij een vriendin ![]() ![]() als ik echt wil wel ja. ik weet niet of ik echt wil ![]() en vandaag ging ik ontbijten (was bij m'n vader, hij heeft het door denk ik misschien een beetje ![]() ![]() ![]() zou ik het mezelf af hebben geleerd om te eten overdag? en gewoon niet meer tegen brood ofzo kunnen? ![]()
||
Citaat:
![]() *Ik ho0p dat je er iets aan hebt... Veel Stekte*
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sorryy
||
Citaat:
Soorry voor het berichtje hierbovee 2 omhoog ofso0w (A)... Had de rest nog niet gelese... Maar over dat dwingee hea... Als je gezondheid in gevaar komt en je bent minderjarig dan kunnen je ouders je opgevee bij een ES kliniek.. en dan kan je daar opgenomen worden en laten z3e je de waarheid onder ogen zien enzow.. ** Heel Veel Sterkte ** Probeer aub. inte zien wat er gebeurt... -x-
||
Citaat:
||
Citaat:
en ik ben ook nog gewoon ongesteld dus zie je dat er niks is ![]() maar ik ben nu wel serieus erover aan het denken om misschien naar de dokter te gaan ofzo.. maar ik durf niet ![]() Maar ik denk erover ![]() maar word je altijd opgenomen dan? en hoelang heb jij er gezeten? en werkte het..? (domme vraag denk ik ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() dankje ![]()
||
Citaat:
![]() ja.. maar wanneer ben je minderjarig ![]() ![]() en mijn ouders weten van niks, denk ik, dus adt gebeurt niet ![]() thnx ![]()
||
Citaat:
Bij een vriendin informatie op internet zoeken is wel een goed idee ![]() Bij mij helpt dat ![]()
||
Citaat:
wel goed idee misschien, maar dan voel ik me daarna toch weer schuldig als ik heb gegeten tegelijk met krant ofzo lezen..
||
Citaat:
![]() Het is gewoon een goed idee en misschien voel je je wel schuldig, maar dan heb je in ieder geval genoeg gegeten. Kijk, er zijn twee dingen: 1. Je eet niet genoeg 2. Je hebt verkeerde gedachtes Dat eerste kun je veranderen, door jezelf te dwingen te eten en jezelf af te leiden als je eet enzovoorts. Dat tweede is lastiger, maar kan niet verandert worden als één niet al goed is. En als je zorgt dat punt één goed is, dan ben je heus al een heel eind en hoef je heus niet per se nog officieel hulp te zoeken. Het belangrijkste is dat je genoeg eet ![]()
|||
Citaat:
![]() weet niet of het lukt enzo, maar dan heb ik het iig wel echt serieus geprobeerd.. dankje ![]() Citaat:
![]() ik zeg gewoon dat ik idd geen eetstoornis heb, maar ik wil best proberen om te eten ofzo.. en dat probeer ik ook ![]() en de dokter, tja nu niet.. misschien later.. het is niet dat ik niet naar jullie ''luister'' ofzo.. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Succes met proberen te eten iig. Als het niet lukt, ga dan ajb wel naar de dokter. |
![]() |
||
Citaat:
Maar mensen met anorexia zijn echt niet allemaal dun hoor. Je kent misschien alleen die hele extreme foto's van die meisjes, maar volgens mij heb ik ooit gelezen dat de meeste mensen met anorexia overgewicht hebben. En vreetbuien. Maar als het lang genoeg doorgaat, word je idd zo dun.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() dankjewel, ik zal je pm'men. ![]() Citaat:
en dat is misschien wel fout gedacht ja. ik probeer te eten iig eerst ontbijt, en als het echt niet lukt misschien naar de dokter ja ![]() Citaat:
![]() ow dat wist ik niet eigenlijk ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() oke.. maar kijk ik zit vast niet onder dat bepaalde BMI dus ik hoef niet worden opgenomen (GELUKKIG!) maar stel je voor dat ik dan nu toch misschien wel hulp wil, kan dat dan zonder dat mijn ouders het weten denk je ![]() en waar enzo..?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben bij deze therapeute uitgekomen via mijn moeder. Mijn moeder studeert Hypnotherapie en mijn therapeute is haar lerares. Mijn moeder weet dus wel van mijn eetprobleem, en ze had het ook al door voordat ik haar verteld had. Zoiets kun je nu eenmaal niet zo goed verborgen houden. Het feit dat jouw vriendin het heeft opgemerkt zegt genoeg. Waarschijnlijk hebben je ouders ook al iets door, het lijkt me stug als ze helemaal niets in de gaten hebben. Mij lijkt het dus het verstandigst om het aan een van je ouders (of beide) te vertellen en hun vertellen dat je hulp wilt. Dit is absoluut niet makkelijk, maar uiteindelijk wel de makkelijkste en effectiefste manier. Je hoeft dan tenminste geen geheimen achter te houden voor je ouders en wellicht kunnen ze je steunen. Bovendien heeft een psycholoog of therapeut beroepsgeheim. Wat jij hem of haar vertelt moet hij voor zich houden, en dat vertelt hij of zij ook echt niet tegen je ouders. |
![]() |
||
Citaat:
Ze begrijpen me nooit echt.. bij niks wat ik doen, of iig dat gevoel geven ze me. misschien heb ik het fout, maar ik heb nog nooit in mijn leven zoiets gehad van als ik een probleem had, kom laat ik het eens tegen mijn ouders vertellen ofzo.. dat lukt me gewoon niet!! ik heb het heus wel eens geprobeerd. We praten hier thuis nooit echt over problemen, behalve over problemen die mijn zus heeft dan ben ik zo jaloers dat ik niet gewoon net zo een goeie band met m;n ouders heb... (ok dit klinkt allemaal vreemd maar ja ![]() het komt er dus op neer dat ik het niet durf te vertellen omdat ik bang ben dat ze dingen doen die ik niet wil, ook schaam ik me gewoon dood als ze het weten ik snap zelf ook niet echt waarom.
||
Citaat:
![]() ![]() ik zal er over denken..
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wanneer je steeds verder in de neerwaardse spiraal van anorexia terecht komt is al het eten eng. Het is vet, bevat te veel calorien, maakt je dik enz. Mensen met anorexia hebben zo'n extreme angst om aan te komen dat ze soms niet meer durven te eten. Een goed voorbeeld is de site van dit meisje : http://home.wanadoo.nl/nickyroos/ Zij is ernstig heel ernstig ziek en hier lees je hoe zij denkt en zich voelt. Misschien een zwaar geval maar het geeft wel het beste weer hoe erg het kan gaan en ze beschrijft hierin ook dat ze zelfs geen thee meer durft te drinken, dat dit zelfs al moeite kost. Dit schrijft zij hierover letterlijkk : Ik heb sondevoeding thuis en eet helemaal niks meer. Ik heb het zelfs moeilijk bij het drinken van een kopje thee, wat ik werkelijk nooit had. Het word van kwaad tot erger. .
Laatst gewijzigd op 01-06-2005 om 16:44. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
eetprobleem??? LucyWillow | 7 | 15-05-2004 20:48 | |
Verhalen & Gedichten |
boeken over eetprobleem? Carlie | 17 | 18-01-2004 16:12 | |
Psychologie |