Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de échte (lees: kundige) softwareschrijvers meer bewegingsvrijheid geven door middel van een soepele HAL is geen minpunt.. dat is het alleen wanneer er prutsers zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn waardoor het systeem instabiel wordt/crashed.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Conan... verwacht dat er wel meer grote Linux-spellen zijn |
![]() |
|
![]() |
Is las net iemand die zei: Als je honda haat, waarom rij je er dan in.
Maar dat is natuurlijk iets heel anders want je word haast wel gedwongen voor MS: Bij alle sorfware is gemaakt voor MS. Voorbeeld: ik script veel in mIRC. Linuz ziet er naar mijn menig mooier uit en is stabieler, maar er is geen mIRC versie voor Linux. DAT is het probleem.
|
![]() |
Er zijn een aantal punten die over het hoofd gezien worden (misschien doe ik dat ook wel)
Microsoft heeft misschien een monopoly positie maar echt haat mag daar niet door ontstaan. Een pakket zoals Outlook wordt niet zomaar overtroffen. Het is ook een stuk software dat voor velen zeer dierbaar is. Adobe Photoshop zou er ook voor Linux moeten zijn, zeg nou niet dat je daar GIMP voor hebt want dat pakket tipt gewoon niet aan photoshop. Bovendien zijn er hele mooie macs als je echt zonder windows wil foto editen. Te veel vergelijkingen worden gemaakt betreft gebruiksvriendelijkheid en multimedia. Linux is een clone van de UNIX kernel en is niet geschreven voor multimedia, als je naar het formaat van de kernel kijkt zie je dat deze ontzettend is gestegen, veel is te danken aan multimedia (denk maar aan USB, geluidskaarten etc.) Dat linux niet gebruiksvriendelijk is (of in mijn ogen, slechts een weinig minder gebruiksvriendelijk) ligt niet aan Linux, dat ligt aan de gebruikte distributie. Linus houdt zich bezig met de kernel, draait zelf Debian omdat het zijn favo distributie is en SuSE om niet partijdig te lijken. Overigens is het gebruiksvriendelijk noemen of niet erg objectief. Ik vind windows echt niet gebruiksvriendelijker dan een Linux OS maar dat terzijde. Als je je met puur en alleen Linux kunt redden dan is dat natuurlijk heel mooi en zou je dat zeker moeten doen. Meestal is het OS alleen niet het probleem maar de software en dan vooral de dure en grote software paketten waarvan de fabrikanten het niet zo kan schelen of er een klant meer of minder is omdat iemand liever Linux heeft. Deze dure producten zullen dan ook niet snel voor Linux verschijnen, laat staan dat er snel een Clone zal komen. Outlook is tegenwoordig gelukkig te verglijken met revolution, en dat is misschien een hele mooie stap voor een grotere linux comunity. Vooral na de leuke voorvallen van MicroSoft passports en diverse ranzigheden in Windows XP |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
If you create something that even a fool can use, only fools will want to use it. Linux is niet geschreven om het zo makkelijk mogelijk te maken, (toch??) dus het is misschien wat moeilijker dan windows, maar het is wel stabieler dan (de meeste) windows versies. Windows is geschreven om het zo makkelijk mogelijk te maken, maar is wat minder stabiel. edit: nederlands tikken is moeilijk! ![]()
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zie mijn zusje van 16 nog geen Linux installeren, tenminste niet succesvol of met een hoop geschreeuw ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() http://www.gnome.org/gnome-office/evolution.shtml Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
problemen na installatie MSN Plus ? telluriet | 13 | 02-06-2003 19:32 |