Ik ben tegen om een volgens mij nog niet genoemde reden.
Er is dan weer een dag waarop je vriendin je mogelijk mee wilt nemen om te shoppen. Dat is volgens mij genoeg voor elke weldenkende man om tegen te stemmen.

Tenzij er een verbod op kledingwinkels e.d. komt. Dan ben ik nog over te halen.
Zondag moet trouwens gebruikt worden voor andere dingen. Het is misschien betuttelend, maar je moet mensen imho echt beschermen tegen die Neurotische shoppers. Als je in het weekend wil shoppen doe het dan zaterdag, kom niet alsnog/ook nog eens aanzetten met zondag.
Ok, ik ken de verhalen van vermeerderde welvaart, maar welvaart is een middel het gaat om het doel: een vermeerdering van WELZIJN. Koopzondag is gewoon uitbuiten van de zwakte van sommige neurotische shoppers en mensen die een neurotische vriend/vriendin man/vrouw hebben.
Zondag kun je mooi gebruiken voor een ander soort dagje uit. Lekker in de natuur of lekker sporten. Of gewoon even kletsen met elkaar en de krant lezen.
----
Edit:
De poll moet misschien geweizigd worden.
Naar drie of 4 opties.
Of je in Utrecht woont moet er ook bij.
Ik had in gedachten:
Ja
Nee
Ik woon niet in Utrecht
of
Ja
Nee
Ja, maar ik woon niet in Utrecht
Nee, maar ik woon niet in Utrecht
Nou ja, is eigenlijks meer voor een tweede poll, die optie. Nu hebben al te veel mensen gestemd.
Edit II:
Bah, vergeet ik weer de optie: "Ik mag niet stemmen, want ik ben niet oud genoeg."