Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 18:38
Xonzo
Xonzo is offline
Gewoon te aanvaarden, je kan toch niet anders
Oud 08-06-2005, 18:40
Unexplained
Unexplained is offline
Wacht maar totdat je een auto hebt, dan weet je pas wat écht duur is.
Oud 08-06-2005, 19:46
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Ik betaal 41euro per uur..

Als ik het zelf zou moeten betalen zou ik nog niet lessen, tis dat ik me netjes aan de afspraak van het niet-roken heb gehouden en dat mn papa en mama nu om de beurt allebei 10 lessen betalen (gescheiden ouders)

Maar tis idd n duur grapje...
Oud 08-06-2005, 19:52
HandigeHarry
HandigeHarry is offline
ga in de landmacht!! daar krijg je 'm gratis

je hoeft 'm alleen maar om te zetten naar burger voor 35 pleurie
Oud 08-06-2005, 21:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, als bepaalde kosten voor die mensen ook alsmaar omhoog gaan (denk bijvoorbeeld aan de benzineprijzen) dan vind ik het ook niet gek dat de prijzen voor rijlessen omhoog gaan. Dat is namelijk het grootste gedeelte van de omzet voor die mensen.
Oud 08-06-2005, 22:24
koelieboelie
koelieboelie is offline
omdat er van 37 euri ong 50% naar de belsting gaat, hou je 18/19 euri over, en dan gaat er benzine, afscrhijving enz vanaf, hou je iets van 13 euro over, dus die instructeur verdient maar 13 euro per uur, dat is toch weinig !
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 23:13
Rodion
Rodion is offline
Mijn ouders betalen toch alles. Als ik het zelf zou moeten betalen zou ik het ook wel duur vinden, maar de prijs is verklaarbaar. Door de concurrentie vallen de prijzen relatief mee. Waarom dan hierover zeuren en niet over andere dure dingen zoals computers, of nog meer gerechtvaardigd: kleren?

Niet zeiken dus
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 00:10
Shitonya
Shitonya is offline
nutteloos gezeik weer
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 13:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 08-06-2005 @ 19:33 :
kijk nu eens naar de huizen en auto's van rijschoolhouders.....Zien die er nu uit alsof ze bakken met geld verdienen, denkt het niet
mwah, dan ken jij de verkeerde rijschoolhouders. een rijschoolhouder verdient gemiddeld toch echt bovenmodaal. geen miljoenen of zo, maar ruim voldoende om van te leven en een leuk huisje te hebben en een leuk autootje. Hoeveel rijschoohouders ken jij met een derdehands golfje ? ik geen een, alleen maar met nieuwe golfjes (en kijk voor de gein eens na hoeveel zo'n kreng kost).
maar rijles is duur omdat autorijden geld kost.
Oud 09-06-2005, 14:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 08-06-2005 @ 23:24 :
omdat er van 37 euri ong 50% naar de belsting gaat, hou je 18/19 euri over, en dan gaat er benzine, afscrhijving enz vanaf, hou je iets van 13 euro over, dus die instructeur verdient maar 13 euro per uur, dat is toch weinig !
50 % belasting, ja tuurlijk. dat valt godzijdank nog wel een beetje mee.
(overigens is 13 euro per uur dan toch echt netto, en dan kom je op ongeveer 19-20 euro per uur. klinkt nog niet veel, maar tis niet zo dat een instructeur 13 euro verdient en daar dan nog eens belasting over moet betalen of zo, die 13 euro is ongeveer wat-ie in zijn zak houdt. (tis wat meer overigens.) )
Oud 09-06-2005, 14:39
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-06-2005 @ 14:59 :
3e hands golfjes verhaal
en dan vraag je nu aan een rijschoolhouden hoe lang hij werkt. Mijn vader reed 60 tot 70 uur verschilde van week.
Oud 09-06-2005, 14:52
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 09-06-2005 @ 15:39 :
en dan vraag je nu aan een rijschoolhouden hoe lang hij werkt. Mijn vader reed 60 tot 70 uur verschilde van week.
dan had je vader zn lessen beter moeten indelen en duurder moeten maken. maar voordat je nog van dat soort opmerkingen plaatst, ik weet hoeveel werk het is om rijschoolhouder te zijn. 1e hands ervaring heet dat.
maar misschien verschilt het per regio of zo, en t helpt natuurlijk als je rijschool meer biedt dan alleen maar simpele rijlesjes. (motorrijles, voertuigbeheersing, slipcursusjes, etc.)
Oud 09-06-2005, 15:33
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-06-2005 @ 15:34 :
50 km is een gemiddelde. De beginner maakt natuurlijk minder km's, omdat-die eerst nog meer moet leren. Je gaat je eerste les niet meteen de snelweg op. (zeker niet met de rijopleiding-in-stappen).

euhm 2,50 per les is nog best veel. das 160 euro per maand. das 1920 euro per jaar. maar je verzekerd een nieuwe lesauto natuurlijk wel all-risk, en een lesauto is ietsjes duurder om te verzekeren dan een gewone auto.
Ik mocht na 15 minuten lessen de snelweg op (eerste les)
Werden we ingehaald door een multipla, mocht ik ook nog eens flink gas geven...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 16:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 09-06-2005 @ 16:33 :
Ik mocht na 15 minuten lessen de snelweg op (eerste les)
Werden we ingehaald door een multipla, mocht ik ook nog eens flink gas geven...
das niet echt gebruikelijk, voor zover ik weet. ik zou het zelf iig niet doen. (en met de ris gebeurt t sowieso niet de eerste les, dan krijg je eerst nog een hoop andere zooi voordat je nou eens echt leert rijden.)

ingehaald door een multipla... whahahahahahahahahahahahahaha
Oud 09-06-2005, 18:10
debotjuh
debotjuh is offline
ik betaal 33 euro per uur
en hij geeft echt heel erg goed les
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 18:39
Annee1
Annee1 is offline
hmmm.... ik heb een heel pakket (€2477,-) daarvoor kan ik 6 keer zakken voor mn praktijk en 2 keer voor mn theorie..
wel veel geld, maar daarvoor zou ik het toch wel moeten halen, hoop ik!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2005, 21:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Annee1 schreef op 09-06-2005 @ 19:39 :
hmmm.... ik heb een heel pakket (€2477,-) daarvoor kan ik 6 keer zakken voor mn praktijk en 2 keer voor mn theorie..
ik zou geen les nemen bij een rijschool die openlijk de mogelijkheid biedt om zes keer te zakken.
Oud 09-06-2005, 22:14
Donny must die
Donny must die is offline
ik 30
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 07:56
Verwijderd
ik betaal 32 euro per 50 minuten... Het is veel geld wat je kwijt bent, maarja...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 07:59
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
justalone schreef op 08-06-2005 @ 13:23 :
Dit is niet duur hor ik betaal vor 1,5uur €55,-
Inderdaad. Ik betaalde in 2001/2002 al 52 euro voor 1,5 uur.
Oud 10-06-2005, 08:33
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-06-2005 @ 15:52 :
beter indeel
Het koste toen 75 gulden per les daarmee was hij wel de duurste in de regio maar hij zat dan ook in de top tien van slagenpercentages van Nederlands
Maar om nu te zeggen dat wij in een über huis wonen, valt nog wel mee eigelijk
Oud 10-06-2005, 09:19
saartjeh
saartjeh is offline
omdat jij zo arm bent
Oud 10-06-2005, 10:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 10-06-2005 @ 09:33 :
Het koste toen 75 gulden per les daarmee was hij wel de duurste in de regio maar hij zat dan ook in de top tien van slagenpercentages van Nederlands
Maar om nu te zeggen dat wij in een über huis wonen, valt nog wel mee eigelijk
als ik je goed begrijp, was je vader rijschoolhouder van een eenmans-rijschool.
als je een rijschool runt met 50 of 100 voertuigen, verdien je wel iets meer dan wanneer je alleen jezelf 'runt'.
dan nog, verdient t niet echt slecht. wel als je het vergelijkt met een minister e.d., maar er zijn natuurlijk zat beroepen die minder verdienen. daarnaast heeft een rij-instructeur zelfs momenteel vrij makkelijk werk (om te vinden), en das wel handig natuurlijk.
Oud 10-06-2005, 11:02
Balance
Balance is offline
Citaat:

waarom heb je zo'n duur pakket genomen?
dan had je, las je het mij vraagt, veel beter losse lessen en losse praktijk kunnen kopen. Áls je dan idd die 6x afrijden nodig hebt ben je alsnog zoveel geld kwijt, maar als blijkt dat je het met 1 of 2 keer redt, heb je tenminste niet zo'n gigantisch bedrag betaald.
Oud 10-06-2005, 11:43
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-06-2005 @ 17:55 :
das niet echt gebruikelijk, voor zover ik weet. ik zou het zelf iig niet doen. (en met de ris gebeurt t sowieso niet de eerste les, dan krijg je eerst nog een hoop andere zooi voordat je nou eens echt leert rijden.)

ingehaald door een multipla... whahahahahahahahahahahahahaha
Ik mocht ook bij mijn eerste les de snelweg op. Ik hoefde echter alleen maar te gassen, sturen en schakelen.

Overigens heb ik inmiddels 41 lessen gehad en ben ik gezakt voor mijn eerste examen. Ik word dus in ieder geval niet de nieuwe Albers.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:44
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Je hebt je echt laten tillen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 10-06-2005 @ 12:02 :

waarom heb je zo'n duur pakket genomen?
dan had je, las je het mij vraagt, veel beter losse lessen en losse praktijk kunnen kopen. Áls je dan idd die 6x afrijden nodig hebt ben je alsnog zoveel geld kwijt, maar als blijkt dat je het met 1 of 2 keer redt, heb je tenminste niet zo'n gigantisch bedrag betaald.
Nee, dan ben je natuurlijk meer kwijt. Mijn rijschool bood ook een pakket aan, waarmee je 2 rij-examens vooraf kon kopen. Maar dat tweede examen was dan wel €100 i.p.v. €160.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-06-2005 @ 12:43 :
Ik mocht ook bij mijn eerste les de snelweg op. Ik hoefde echter alleen maar te gassen, sturen en schakelen.

Overigens heb ik inmiddels 41 lessen gehad en ben ik gezakt voor mijn eerste examen. Ik word dus in ieder geval niet de nieuwe Albers.
Hmm.. Beetje vaag, want dan heb je het kijkwerk nog niet echt onder de knie. Bij mij heeft t wel een tijdje geduurd voordat ik de snelweg op ging..
Nu rij ik overal wel een beetje Volgende week proefexamen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 18:27
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 10-06-2005 @ 12:44 :

Je hebt je echt laten tillen.
Ja, inderdaad. Een beetje vertrouwen in je eigen kunnen is nooit weg.
Oud 15-06-2005, 12:34
BBEM
BBEM is offline
Citaat:

voor minder dan dat heb ik zowel me A en B gehaald en nog motorkleding kunnen kopen
Oud 15-06-2005, 18:11
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ehm. zou jij niet liever aan je zelfvertrouwen werken?!
Reageren

Regels voor berichten