Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2005, 14:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 15:20 :
Haar zus staat met haar gedrag al genoeg in het middelpunt van de belangstelling. Ik zie het probleem van witte kleding dus niet.
owned!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 08-06-2005 @ 15:20 :
Haar zus staat met haar gedrag al genoeg in het middelpunt van de belangstelling. Ik zie het probleem van witte kleding dus niet.
Zucht. Er zijn gewoon regels voor dat soort gelegenheden. Naar een begrafenis kom je niet in het wit, naar een bruiloft niet in het zwart. Dat je geen wit hoort te dragen als vrouwelijke genodigde is gewoon een oude regel. Als je die niet wilt volgen is dat prima, maar dan hoop ik niet dat het bruidspaar wel verwacht dat de formele regels worden gevolgd. Want dan kunnen die zich wel eens geschoffeerd voelen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 15:21 :
Zucht. Er zijn gewoon regels voor dat soort gelegenheden. Naar een begrafenis kom je niet in het wit, naar een bruiloft niet in het zwart. Dat je geen wit hoort te dragen als vrouwelijke genodigde is gewoon een oude regel.
Ik heb echt nog nooit van die regel gehoord. En ik ben toch al wel naar een aantal bruiloften geweest waar best wat vrouwelijke gasten in het wit kwamen.

ik vind het dan ook onzin dat die zus zich zo opstelt tegenover haar zusje die alles goed bedoelt. Andijvie, als ik jou was zou ik me d'r niks van aantrekken, of eigenlijk, als ze nog een keer komt zeuren om die kleding zou ik d'r zeggen dat je best nieuwe kleren wil kopen, maar dat het wel ten koste gaat van haar geldcadeau, want het geld groeit je niet op de rug.
Zo te horen is het een type dat erg om geld ed. geeft dus ik ben benieuwd of ze dan nog vol blijft houden.

En wat betreft het geld: je kan het geld ook in een envelop doen zonder naam erop. Dat deden heel veel mensen bij mijn ouders 25-jarige bruiloft (niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar misschien is dat wel een gewoonte bij bruiloften). Op die manier weten ze niet wat van wie komt en kunnen ze mensen dus nooit aankijken op het bedrag dat ze gaven (overigens vind ik 100 euro meer dan genoeg).
Oud 08-06-2005, 14:27
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Zucht. Er zijn gewoon regels voor dat soort gelegenheden. Naar een begrafenis kom je niet in het wit, naar een bruiloft niet in het zwart.
Precies en daarom doet ze lekker WITTE kleding aan naar de BRUILOFT van haar zus.

En dan nog, ik snap wel wat je bedoelt maar dan had die zus daar maar eerder mee moeten komen.
Oud 08-06-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 08-06-2005 @ 15:26 :
Ik heb echt nog nooit van die regel gehoord. En ik ben toch al wel naar een aantal bruiloften geweest waar best wat vrouwelijke gasten in het wit kwamen.
En dus? Dat waren dan gewoon geen traditionele bruiloften, blijkbaar. Want als het bruidspaar dat aangeeft - of de gasten behoren dat gewoon te weten, aan de uitnodigingen te zien - dan kleed je je dus gewoon zo.

Kijk, natuurlijk mag je doen waar je zin in hebt als het helemaal een 'vrije' bruiloft is. Je hebt ook van die apen die op de rots van Gibraltar of in een luchtballon willen trouwen. Dan mag je ook aantrekken wat je wilt. Maar da's geen formele bruiloft.

Citaat:
cookie16 schreef:
Precies en daarom doet ze lekker WITTE kleding aan naar de BRUILOFT van haar zus.
Ja, leuk, laten we vooral de bruiloft van een familielid uitkiezen om iemand eens even lekker dwars te zitten omdat die persoon juist niet wil dat je in witte kleding komt. Niets mis met een goede familieklucht tenslotte
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:33
Verwijderd
Ze was, sort of, het bruidsmeisje dus mag ze wit aan.punt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:34
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik zou schijt hebben en dan gewoon helemaal niks doen, kijken hoe ze dan doet
Met citaat reageren
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
D'r wordt zeker voor WIt gezorgd ..
Zolang ik maar BAGGY mag zijn
Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 15:31 :
Ja, leuk, laten we vooral de bruiloft van een familielid uitkiezen om iemand eens even lekker dwars te zitten omdat die persoon juist niet wil dat je in witte kleding komt. Niets mis met een goede familieklucht tenslotte
Correctie. De TS heeft geen witte kleding uitgezocht om haar zus dwars te zitten. Haar zus stelt zich wel wat vervelend op door te eisen dat ze nu nieuwe kleding koopt. Dat kost geld weet je, en dat heeft niet iedereen.
Oud 08-06-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 08-06-2005 @ 15:33 :
Ze was, sort of, het bruidsmeisje dus mag ze wit aan.punt.
Eerst 'sort of bruidsmeisje' en vervolgens 'getuige'. Ik denk dat we inderdaad maar moeten gaan met het idee van de 'vrije' bruiloft

En Kruimel, dat is inderdaad heel erg lullig. Maar dat neemt niet weg dat je geheid ruzie krijgt als je precies datgene doet wat de bruid niet wil. Mensen zijn op 'de mooiste dag van hun leven' behoorlijk touchy dacht ik zo
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:36
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-06-2005 @ 15:34 :
Correctie. De TS heeft geen witte kleding uitgezocht om haar zus dwars te zitten. Haar zus stelt zich wel wat vervelend op door te eisen dat ze nu nieuwe kleding koopt. Dat kost geld weet je, en dat heeft niet iedereen.
wat vervelend? volgens mij is ze gewoon onzeker en reageert ze daarom zo
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:38
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 15:31 :
Ten eerste doet Andijvie geen witte kleren aan om haar zus dwars te zitten maar omdat ze niet van de regel af wist (als die al bestaat en als die al stond aangegeven in de uitnodiging).
Ten tweede denk ik dat die zus haar bruiloft blijkbaar de ideale gelegenheid vindt om eens lekker de moeilijke geldwolf uit te hangen want het is toch "haar" dag en dan mag ze zich vast wel gedragen als een verwend prinsesje.

Tuurlijk is er niets mis met een goede familieklucht maar zorg dan dat die ruim van tevoren duidelijk is. Want dat is hij niet geweest in dit geval.
En of die familieklucht er is betwijfel ik ook omdat die ouders en grootouders ook witte kleren aanhebben dus het lijkt me dan niet echt gebruiklijk binnen haar familie.
Oud 08-06-2005, 14:41
Verwijderd
Nou, dan heeft die zus dus in haar eentje ervoor gezorgd dat niet duidelijk was wat men aanmoest. Dan wordt dat nog lachen daar.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:42
bracelance
bracelance is offline
gecondoleerd met de bruiloft van jouw zus...
Oud 08-06-2005, 14:44
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
bracelance schreef op 08-06-2005 @ 15:42 :
gecondoleerd met de bruiloft van jouw zus...
hihih...
Oud 08-06-2005, 14:56
Verwijderd
Gecondoleerd met je hoofd
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 15:56 :
Gecondoleerd met je hoofd
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:07
Verwijderd
't Is geen standaard bruiloft, dat als eerste. Daarnaast zijn de 'regels' nogal vaag, aangezien ze allebei russisch orthodox gedoopt zijn en ook volgens die traditie gaan trouwen, blijkbaar. Ik ben voor de gemeente de getuige van mijn zus, voor de kerk is iemand anders dat - iemand die russisch orthodox gedoopt is - voor de kerk ben ik haar 'bruidsmeisje'. Allemaal een beetje raar en anders dus. Met dat idee in mijn hoofd heb ik die kleding gekocht, ik heb een beetje gezorgd dat ik bij mijn zus pas qua kleding maar dat zij nog steeds opvalt (duh, ze heeft een echte bruidsjurk aan, dat valt echt wel op). Mijn zus beweerde altijd dat het een hele luchtige bruiloft zou worden, maar nu lijkt het me eerder heel strict te worden...

Mijn zus heeft zelf ook geen idee hoe die ceremonie gaat, alleen maar heel globaal. Iets met een kelk waar ze uit moeten drinken, iets met een kroontje dat op haar hoofd gezet wordt... Als zij het al niet weet, kun je moeilijk van mij verwachten dat ík ineens wel weet wat ik aan kan en mag doen Ik ben op een hele traditionele bruiloft geweest in een katholieke kerk, en daar droegen ook veel mensen wit (ik toen niet). Dus mja, ik heb er nooit bij stil gestaan dat wit niet zou mogen De moeder van mijn vriend zegt ook dat 't geen standaard regel is, maar dat het bruidspaar het soms op het kaartje zet ('gelieve geen wit te dragen'). Goed, ze vond ook dat ik als zusje van de bruid, halve getuige en soort bruidsmeisje zéker wit aan zou kunnen doen.

Wat een gezeur om die kleding Ben al blij dat mijn moeder haar leren rok niet aantrekt, dat zou mijn zus helemaal vreselijk vinden

Ik doe het dus echt niet om haar dwars te zitten, maar ik heb écht veel moeite en geld in die kleding gestoken en vind de kleding zelf écht heel leuk. Ik kan het niet meer ruilen en dat wil ook ook helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-06-2005 @ 15:15 :
Dat de ouders van bruid, in onderling overleg met de ouders van de bruidegom, de bruiloft betalen is wel traditie natuurlijk. Maar het is tegenwoordig niet meer strikt noodzakelijk.
Mijn zus weet al jaren dat mijn ouders niet mee doen aan die traditie, ze hebben daar echt niet genoeg geld voor en daarnaast heeft m'n zus al bakken met geld gekregen voor haar studie (die ze nooit heeft afgemaakt) en voor 'zomaar', dus ja, op zich mag ze écht niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:13
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2005 @ 16:07 :

Wat een gezeur om die kleding Ben al blij dat mijn moeder haar leren rok niet aantrekt, dat zou mijn zus helemaal vreselijk vinden
Je zou haar als alternatief een leren rok kunnen aandragen voor jouw fantastische witte outfit... dan lijkt me de keuze niet echt lastig
Oud 08-06-2005, 15:15
Verwijderd
Geef haar een kaart .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 15:32
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2005 @ 16:07 :

Ik doe het dus echt niet om haar dwars te zitten, maar ik heb écht veel moeite en geld in die kleding gestoken en vind de kleding zelf écht heel leuk. Ik kan het niet meer ruilen en dat wil ook ook helemaal niet.
Daarom moet je gewoon lekker jouw mooie, nieuwe, WITTE kleren aandoen. Ik vind het erg aso van je zus als ze niet snapt waarom je geen nieuwe kleding meer voor haar bruiloft wil kopen: je hebt er ontzettend veel moeite en geld in gestoken. Als zus zijnde weet je dan toch dat je dat niet doet om haar dwars te zitten, maar om haar een bijzonder mooie dag toe te wensen?
Oud 08-06-2005, 16:16
Lorelei
Lorelei is offline
nare man, die regels en tradities waar je nu mee komt kloppen in principe wel. Maar als je nou weet dat je ouders het niet gaan betalen, dan moet je er ook niet om gaan vragen. Daarnaast was deze bruiloft blijkbaar nogal impulsief besloten en heeft dus niemand echt lang de tijd gehad om na te denken over wat er precies moest gebeuren. Andijvie heeft speciaal voor haar zus mooie nieuwe kleren gekocht. En wit omdat zij dacht dat dat wel mocht. Daarnaast is ze getuige, dus ik vind dat het dan ook wel kan. Ik begrijp best dat haar zus wil dat het zo gaat zoals zij het wil, maar dan had je ze duidelijker over moeten zijn en langer over na moeten denken.
Oud 08-06-2005, 17:06
Verwijderd
Wat betreft het wit dragen verschilt het inderdaad per stel dat trouwt. Natuurlijk heb je niet met opzet witte kleding gekocht om haar te kwetsen, maar als zij duidelijk aangeeft dat ze dat niet wil, dan zou ik daar op 'haar dag' niet moeilijk over gaan doen. Natuurlijk is dat niet leuk als je daar heel erg je best op hebt gedaan, maar als het goed is trouwt zij maar één keer, jij kan op andere gelegenheden die kleding nog aan...

Maar goed, die witte kleding is nog niet zozeer the issue volgens mij, maar gewoon dat rare gedrag van je zus. Haar gedrag is inderdaad raar ja, gewoon verwachten dat je ouders de bruiloft betalen! Wel je ouders afkraken, maar ook geld verwachten.
Nou is 500 euro in de bruiloftwereld inderdaad weinig, maar het is met een goed hart gegeven. Ze had ook een peper en zout stel kunnen krijgen waar ze er straks waarschijnlijk nog 6 van krijgt, dus be happy with it.
Deze dame komt mij te verwend op me over...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 17:14
MB
MB is offline
Dumpen en vergeten
Oud 08-06-2005, 17:24
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 08-06-2005 @ 18:14 :
Dumpen en vergeten
Is dat je standaard reactie of heb je echt niets van het verhaal begrepen?
Oud 08-06-2005, 18:12
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 08-06-2005 @ 18:06 :

Nou is 500 euro in de bruiloftwereld inderdaad weinig, maar het is met een goed hart gegeven.
Volgens mij ligt dat ook maar net aan wat je te besteden hebt, 500 euro kan misschien in de 'bruiloftwereld' wel niet zo veel zijn, maar als je het niet erg ruim hebt is 500 euro een behoorlijk kapitaal, heel veel mensen kunnen dat echt niet 'zomaar even' missen. Zélfs al is het voor een bruiloft.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:17
Qimm
Qimm is offline
Ik kan niet veel meer uitbrengen dan
Oud 08-06-2005, 18:28
vampire_esje
vampire_esje is offline
wat dacht je van: "een gegeven paard mag je niet in de bek kijken?" Wat een onbeschofte zuster heb jij zeg!
En dat is 26! je zou haar deze topic eens moeten laten lezen, misschien wordt ze " wakker" als ze de reacties leest!

Ik hoop iig dat JIJ Andijvie een mooie dag heb (en dus niet je zuster) en dat je die stomme regels van zusjelief aan de laarsjes labt.. Is ze nou helemaal gek geworden?

Gewoon met haar poezelige neus op de feiten drukken, over haar studie, over alles! de confrontatie aangaan! en net zolang tot ze of gaat janken of het snapt!

Bah, wat een achterlijke mensen heb je toch in de wereld!

Vampire_esje

PS. mijn excuses als ik te hard en " te" ben, maar ik kan niet tegen onrecht.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 18:32
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
vampire_esje schreef op 08-06-2005 @ 19:28 :
"een gegeven paard mag je niet in de bek kijken?"
het was toch:

"een gegeven paard mag je niet in de bek schijten!"
Oud 08-06-2005, 18:57
Kaa
Kaa is offline
Toen mijn zus ging trouwen, heb ik een hele mooie tekening gegeven...

(maar oke, ik was 9...)
Oud 08-06-2005, 19:01
Verwijderd
Ik kan je nu wel braaf allerei goedbedoelde onzin gaan uitkramen of je kunnen zeggen wat je volgens mij het beste kunt doen maar dat doe ik niet. En wel om de simpele reden dat jij er wel uit komt.

Tussen de haakjes neem juno's advies maar wel flink met een korreltje zout.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 19:08
Syzygy
Syzygy is offline
Ik zou gewoon de witte kleding aan doen. Misschien kun je je zus uitleggen hoeveel moeite je hebt gedaan om mooie kleding uit te zoeken, zodat ze zich misschien wat milder opstelt?
Oud 08-06-2005, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 08-06-2005 @ 19:12 :
Volgens mij ligt dat ook maar net aan wat je te besteden hebt, 500 euro kan misschien in de 'bruiloftwereld' wel niet zo veel zijn, maar als je het niet erg ruim hebt is 500 euro een behoorlijk kapitaal, heel veel mensen kunnen dat echt niet 'zomaar even' missen. Zélfs al is het voor een bruiloft.
Inderdaad

Als ik zou gaan trouwen zou ik echt dólblij zijn met zo'n bijdrage van mijn ouders omdat ik weet dat ze dat eigenlijk al niet kunnen missen. Je houdt toch rekening met de hoeveelheid geld die iemand heeft?

En anders moet je je trouwdatum een jaar later prikken, dat iedereen laten weten en zo de ruimte geven om te sparen o.i.d. Of in ieder geval voor te kunnen bereiden. Je kunt toch niet verwachten dat je ouders op de korte termijn duizenden euro's ophoesten
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:02
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 08-06-2005 @ 20:33 :
Je kunt toch niet verwachten dat je ouders op de korte termijn duizenden euro's ophoesten
Ik vind eigenlijk dat je überhaupt geen geld zou moeten verwachten van je ouders.

[Algemeen]Jij bent degene die zonodig moet trouwen, nou dan moet je dat zelf ook bekostigen. Eventueel in overleg zou je natuurlijk wel geld kunnen lenen van je ouders of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 08-06-2005 @ 18:06 :
Natuurlijk heb je niet met opzet witte kleding gekocht om haar te kwetsen, maar als zij duidelijk aangeeft dat ze dat niet wil, dan zou ik daar op 'haar dag' niet moeilijk over gaan doen. Natuurlijk is dat niet leuk als je daar heel erg je best op hebt gedaan, maar als het goed is trouwt zij maar één keer, jij kan op andere gelegenheden die kleding nog aan...
Maar dat is het punt niet. Het punt is dat zij goed geld heeft uitgegeven aan speciale, mooie, dure kleding voor de bruiloft. En nu verwacht die zus -en jij en Juno blijkbaar ook- dat Andijvie die kleren gewoon in de kast laat liggen op de trouwdag en weer een nieuwe set kleren aan gaat schaffen. Wat denken jullie? Dat Andijvie zomaar even de achtertuin in kan lopen om wat uit haar geldboompje te plukken?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:14
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 21:02 :
Maar dat is het punt niet. Het punt is dat zij goed geld heeft uitgegeven aan speciale, mooie, dure kleding voor de bruiloft. En nu verwacht die zus -en jij en Juno blijkbaar ook- dat Andijvie die kleren gewoon in de kast laat liggen op de trouwdag en weer een nieuwe set kleren aan gaat schaffen. Wat denken jullie? Dat Andijvie zomaar even de achtertuin in kan lopen om wat uit haar geldboompje te plukken?
T'is toch de bruiloft van haar zus en niet van Andijvie zelf? T'komt misschien niet uit en t'is misschien vervelend maar als haar zus dat wil, dan wil haar zus dat?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 21:14 :
T'is toch de bruiloft van haar zus en niet van Andijvie zelf? T'komt misschien niet uit en t'is misschien vervelend maar als haar zus dat wil, dan wil haar zus dat?
Jaja, maar haar zus kan nog zoveel willen... Je snpat het niet, he? Andijvie koopt ik-weet-niet-hoe-dure kleding speciaal voor de bruiloft van haar zus. En dan zou ze dat in de kast moeten leggen en nóg 'ns, voor de tweede keer, ik-weet-niet-hoe-dure kleding aan moeten schaffen. Kijk, als die zus nou vantevoren had gemeld "niets in het wit" was het te begrijpen geweest, maar daar wist Andijvie niks van.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:19
Jolt
Jolt is offline
Leuke zus dan.
Oud 08-06-2005, 20:20
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-06-2005 @ 12:05 :
Ik wil best geld geven, maar zij verwacht een enorm bedrag, en daar kan ze naar zwaaien. Ik vind het vreselijk hebberig en asociaal om daar zó direct naar te vragen.
Gewoon geven wat je wil geven, al is het maar vijf euro.
*Mompelt iets over een gegeven paard....*

Citaat:
Dus ja, ik mag ineens geen wit aan.
Tja met die dresscode had ze dan eerder moeten komen, dunkt mij.

Citaat:

Moet ik op haar bruiloft gewoon mijn speciaal daarvoor aangeschafte witte kleding aan doen? Of moet ik helemaal in het zwart gaan? Hoeveel geld moet ik geven? [/B]
Gewoon aandoen wat je aan wilt doen. Je doet moeite en daarmee basta.

Owja en over dat geld, hebben je ouders dan ook jou kleding betaald ?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 21:16 :
Jaja, maar haar zus kan nog zoveel willen... Je snpat het niet, he? Andijvie koopt ik-weet-niet-hoe-dure kleding speciaal voor de bruiloft van haar zus. En dan zou ze dat in de kast moeten leggen en nóg 'ns, voor de tweede keer, ik-weet-niet-hoe-dure kleding aan moeten schaffen. Kijk, als die zus nou vantevoren had gemeld "niets in het wit" was het te begrijpen geweest, maar daar wist Andijvie niks van.
Miscommunicatie; shit happens all the time.

En sorry; maar als andijvie weet-niet-hoe-dure-kleding koopt puur om te dragen op een bruiloft terwijl ze 't geld niet kan missen, is ze gek in mijn ogen. Als ik haar was zou ik nooit ik-weet-niet-hoe-dure kleding kopen die ik maar een keer kan dragen.

Neemt niet weg dat die zus onbeschoft asociaal is door geld te vragen. Ik zou geen getuige van d'r willen zijn.

Daarnaast klopt 't inderdaad wat Nare Man zei over wit en etiquette .. alleen voor sommige mensen is dat vanzelfsprekend en andere kennen 't niet. Ik vind 't ook vrij logisch dat alleen de bruid in 't compleet wit is. Het is uit den boze als er iemand is op een trouwerij, die op de bruid lijkt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:24
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Naar een begrafenis kom je niet in het wit
Lol, volgens mij zijn er hier genoeg mensen die welleens in het wit gekomen zijn hoor. Bij sommige begrafenissen vragen ze er zelfs om, om VOORAL NIET in het zwart te komen, omdat dat zo droevig staat. Vind ik hetzelfde als geen bloemen oid.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Codaz schreef op 08-06-2005 @ 21:24 :
Lol, volgens mij zijn er hier genoeg mensen die welleens in het wit gekomen zijn hoor. Bij sommige begrafenissen vragen ze er zelfs om, om VOORAL NIET in het zwart te komen, omdat dat zo droevig staat. Vind ik hetzelfde als geen bloemen oid.
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel; maar zoals je zelf zegt, in die gevallen word er meestal vooraf aangekondigt om 'vooral niet' in 't zwart te komen.

Maar over 't algemeen komt iedereen bij een begrafenis in 't zwart/donker, of niet soms?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:37
Iduna
Iduna is offline
Ze doet vast zo (extra) moeilijk van de zenuwen. Je moet je er niet aan (proberen te) ergeren.

Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 21:27 :
Maar over 't algemeen komt iedereen bij een begrafenis in 't zwart/donker, of niet soms?
Bij een Westerse begrafenis wel ja.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:50
Codaz
Codaz is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 21:27 :
Er zijn altijd uitzonderingen op de regel; maar zoals je zelf zegt, in die gevallen word er meestal vooraf aangekondigt om 'vooral niet' in 't zwart te komen.

Daarom zelf enige overeenstemming/gesprek/gevraag erover is toch wel belangrijk. Het zijn belangrijke keuzes en die doe je niet zomaar ff 1,2,3. Misschien ben ik fucking ouderwets, maar ik zou alles echt tot in de PUNTJES regelen. Wat mijn gasten doen etc etc etc. Komt er ook niets koud op me dak vallen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-06-2005 @ 21:02 :
Maar dat is het punt niet...
Dat zei ik dus zelf ook al:

Citaat:
Maar goed, die witte kleding is nog niet zozeer the issue volgens mij, maar gewoon dat rare gedrag van je zus.
Maar als we dan echt over kleding moeten doorgaan...
Citaat:
En nu verwacht die zus -en jij en Juno blijkbaar ook-
Ik ben ook niet helemaal objectief, geef ik eerlijk toe. Ik ga zelf ook snel trouwen en zou het ook absoluut niet cool vinden als iemand daar in overheersend wit zou komen. Tik zo'n vraag maar eens in op een trouwforum, je krijgt over het algemeen hetzelfde antwoord.

De zus van Andijvie had ook verwacht van haar dat ze samen haar kleding zouden uitzoeken, (tenminste, dat begrijp ik uit de reactie die je beschrijft in je eerste post) dan was dit denk ik ook niet gebeurt. Daarnaast is het inderdaad etiquette. Maar daarom vind ik het ook vreemd dat niemand anders haar hierop gewezen heeft, had je dit soort dingen kunnen voorkomen en had Andijvie zich niet zo in een hoekje gedrukt gevoelt.

Maar nog een keer:
Citaat:
Maar goed, die witte kleding is nog niet zozeer the issue volgens mij, maar gewoon dat rare gedrag van je zus.
@ Andijvie: ik kan me niet voorstellen dat jij de enige die gebukt gaat onder dit rare gedrag. Kunnen anderen je niet een beetje bijstaan op dit gebied?

Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan ik haar goed duidelijk maken dat het tijd is dat ze ophoudt met zeuren, klagen en verwend doen? Moet ik op haar bruiloft gewoon mijn speciaal daarvoor aangeschafte witte kleding aan doen? Of moet ik helemaal in het zwart gaan? Hoeveel geld moet ik geven?
Ik heb niet alle posts gelezen, maar goed:

Trek lekker aan wat je aan wilt doen, als zij wil dat je iets specifieks aan trekt, dan had ze daar eerder mee moeten zijn, je hebt nu al (speciaal voor haar) van alles gekocht.

Hoeveel geld je wilt geven is helemaal aan jou, behalve dat ze het eventueel krijgt, heeft ze daar niets mee te maken. Of koop gewoon een cadeau (en dan het liefst iets waar geen 'onzichtbaar-zichtbaar prijskaartje' aan hangt (er zijn dingen waarvan iedereen weet wat ze kosten ook als het er niet op staat, zeg maar)).

Ik heb van mijn ouders geen geld gehad toen ik trouwde, boeiend, ik trouw toch, niet zij. Die dingen die zouden moeten zijn zo achterhaalt (iig wel bij 'de normale mensen', bij het koningshuis ed zal het nog best erg spelen), je kunt tegenwoordig (gelukkig) grotendeels doen wat je zelf wilt.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 08-06-2005 @ 21:51 :

Ik ben ook niet helemaal objectief, geef ik eerlijk toe. Ik ga zelf ook snel trouwen en zou het ook absoluut niet cool vinden als iemand daar in overheersend wit zou komen. Tik zo'n vraag maar eens in op een trouwforum, je krijgt over het algemeen hetzelfde antwoord.

De zus van Andijvie had ook verwacht van haar dat ze samen haar kleding zouden uitzoeken, dan was dit denk ik ook niet gebeurt. Daarnaast is het inderdaad etiquette. Maar daarom vind ik het ook vreemd dat niemand anders haar hierop gewezen heeft, had je dit soort dingen kunnen voorkomen en had Andijvie zich niet zo in een hoekje gedrukt gevoelt.
Maar zoals Andijvie al aangaf, ging samen winkelen binnen een week tijd echt niet meer lukken, heeft haar zus geen dresscode aangegeven en sowieso vind ik de hele manier waarop dit huwelijk overkomt nogal... idioot:

'impulsief besloten', 'ze hadden geen idee wat het kostte' etc. etc. Lijken me niet echt de twee snuggerste mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 20:56
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 08-06-2005 @ 21:51 :
Ik ben ruim een half jaar geleden getrouwd en ik behoor niet tot de mensen die er zo over denken. Over dergelijke dingen ga ik me echt niet druk maken. Mijn beste vriendin (1,5 jaar geleden getrouwd) net zo min, wat zij zei was: "zolang er maar niemand ook in een trouwjurk komt vind ik het best".

Citaat:
Daarnaast is het inderdaad etiquette.
Ik vind dat dus achterhaalt, als je als je gaat trouwen echt niet wilt dat iemand in het wit verschijnt, dan moet je dat zelf door geven (helemaal aan je getuigen ed, ook al zou je samen kleren gaan kopen - waar ze dan wel wat eerder een afspraak voor had kunnen maken, maar goed), vind ik iig.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 21:01
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-06-2005 @ 21:14 :
Ik weet niet of je het hele topic hebt gelezen maar die zus wil wel meer, en die zus is totaal niet duidelijk geweest.
Ik zou het echt niet eerlijk tegenover Andijvie vinden dat ze die kleren niet aan "mag" van die zus.
Reageren

Regels voor berichten