![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind het dan ook onzin dat die zus zich zo opstelt tegenover haar zusje die alles goed bedoelt. Andijvie, als ik jou was zou ik me d'r niks van aantrekken, of eigenlijk, als ze nog een keer komt zeuren om die kleding zou ik d'r zeggen dat je best nieuwe kleren wil kopen, maar dat het wel ten koste gaat van haar geldcadeau, want het geld groeit je niet op de rug. Zo te horen is het een type dat erg om geld ed. geeft dus ik ben benieuwd of ze dan nog vol blijft houden. En wat betreft het geld: je kan het geld ook in een envelop doen zonder naam erop. Dat deden heel veel mensen bij mijn ouders 25-jarige bruiloft (niet helemaal hetzelfde natuurlijk, maar misschien is dat wel een gewoonte bij bruiloften). Op die manier weten ze niet wat van wie komt en kunnen ze mensen dus nooit aankijken op het bedrag dat ze gaven (overigens vind ik 100 euro meer dan genoeg).
||
Citaat:
En dan nog, ik snap wel wat je bedoelt maar dan had die zus daar maar eerder mee moeten komen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, natuurlijk mag je doen waar je zin in hebt als het helemaal een 'vrije' bruiloft is. Je hebt ook van die apen die op de rots van Gibraltar of in een luchtballon willen trouwen. Dan mag je ook aantrekken wat je wilt. Maar da's geen formele bruiloft. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En Kruimel, dat is inderdaad heel erg lullig. Maar dat neemt niet weg dat je geheid ruzie krijgt als je precies datgene doet wat de bruid niet wil. Mensen zijn op 'de mooiste dag van hun leven' behoorlijk touchy dacht ik zo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede denk ik dat die zus haar bruiloft blijkbaar de ideale gelegenheid vindt om eens lekker de moeilijke geldwolf uit te hangen want het is toch "haar" dag en dan mag ze zich vast wel gedragen als een verwend prinsesje. Tuurlijk is er niets mis met een goede familieklucht maar zorg dan dat die ruim van tevoren duidelijk is. Want dat is hij niet geweest in dit geval. En of die familieklucht er is betwijfel ik ook omdat die ouders en grootouders ook witte kleren aanhebben dus het lijkt me dan niet echt gebruiklijk binnen haar familie.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"een gegeven paard mag je niet in de bek schijten!"
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ik zou gaan trouwen zou ik echt dólblij zijn met zo'n bijdrage van mijn ouders omdat ik weet dat ze dat eigenlijk al niet kunnen missen. Je houdt toch rekening met de hoeveelheid geld die iemand heeft? En anders moet je je trouwdatum een jaar later prikken, dat iedereen laten weten en zo de ruimte geven om te sparen o.i.d. Of in ieder geval voor te kunnen bereiden. Je kunt toch niet verwachten dat je ouders op de korte termijn duizenden euro's ophoesten ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[Algemeen]Jij bent degene die zonodig moet trouwen, nou dan moet je dat zelf ook bekostigen. Eventueel in overleg zou je natuurlijk wel geld kunnen lenen van je ouders of iets dergelijks. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
*Mompelt iets over een gegeven paard....* Citaat:
Citaat:
Owja en over dat geld, hebben je ouders dan ook jou kleding betaald ? |
![]() |
||
Citaat:
En sorry; maar als andijvie weet-niet-hoe-dure-kleding koopt puur om te dragen op een bruiloft terwijl ze 't geld niet kan missen, is ze gek in mijn ogen. Als ik haar was zou ik nooit ik-weet-niet-hoe-dure kleding kopen die ik maar een keer kan dragen. ![]() Neemt niet weg dat die zus onbeschoft asociaal is door geld te vragen. Ik zou geen getuige van d'r willen zijn. Daarnaast klopt 't inderdaad wat Nare Man zei over wit en etiquette .. alleen voor sommige mensen is dat vanzelfsprekend en andere kennen 't niet. Ik vind 't ook vrij logisch dat alleen de bruid in 't compleet wit is. Het is uit den boze als er iemand is op een trouwerij, die op de bruid lijkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar over 't algemeen komt iedereen bij een begrafenis in 't zwart/donker, of niet soms? |
![]() |
||
Ze doet vast zo (extra) moeilijk van de zenuwen. Je moet je er niet aan (proberen te) ergeren.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De zus van Andijvie had ook verwacht van haar dat ze samen haar kleding zouden uitzoeken, (tenminste, dat begrijp ik uit de reactie die je beschrijft in je eerste post) dan was dit denk ik ook niet gebeurt. Daarnaast is het inderdaad etiquette. Maar daarom vind ik het ook vreemd dat niemand anders haar hierop gewezen heeft, had je dit soort dingen kunnen voorkomen en had Andijvie zich niet zo in een hoekje gedrukt gevoelt. Maar nog een keer: Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-06-2005 om 20:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trek lekker aan wat je aan wilt doen, als zij wil dat je iets specifieks aan trekt, dan had ze daar eerder mee moeten zijn, je hebt nu al (speciaal voor haar) van alles gekocht. Hoeveel geld je wilt geven is helemaal aan jou, behalve dat ze het eventueel krijgt, heeft ze daar niets mee te maken. Of koop gewoon een cadeau (en dan het liefst iets waar geen 'onzichtbaar-zichtbaar prijskaartje' aan hangt (er zijn dingen waarvan iedereen weet wat ze kosten ook als het er niet op staat, zeg maar)). Ik heb van mijn ouders geen geld gehad toen ik trouwde, boeiend, ik trouw toch, niet zij. Die dingen die zouden moeten zijn zo achterhaalt (iig wel bij 'de normale mensen', bij het koningshuis ed zal het nog best erg spelen), je kunt tegenwoordig (gelukkig) grotendeels doen wat je zelf wilt. |
![]() |
||
Citaat:
'impulsief besloten', 'ze hadden geen idee wat het kostte' etc. etc. Lijken me niet echt de twee snuggerste mensen. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou het echt niet eerlijk tegenover Andijvie vinden dat ze die kleren niet aan "mag" van die zus.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #114 Atelier Madame | 500 | 06-01-2011 10:43 | |
De Kantine |
Wat saai zeg! #12 Verwijderd | 498 | 23-08-2007 00:39 | |
Liefde & Relatie |
Moeialerige zus Apomes | 14 | 25-05-2004 18:33 | |
Psychologie |
Mijn moeder EvilSmiley | 3 | 21-12-2002 10:37 |