Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2005, 17:37
Wiltine
Wiltine is offline
@ Hernuel Fan
Bedoel je: Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt en een bewijs der zaken, die men niet ziet (SV)
Hebreeën 11:1
Oud 16-06-2005, 18:30
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
jaaaaaaaaa dank je wel
Oud 16-06-2005, 18:58
Verwijderd
life to die, die to life
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 19:01
Topruler
Topruler is offline
De dood is geen doel!!! Als je leeft om dood te gaan, theres no point in living. Plus dat ik denk als je het geen doel maakt om een doel te vinden in dit leven dan is je leven destined to fail. En je leven word dan echt een verzoeking want waar haal je dan de zin vandaan om 's morgens uit je bed te komen. Ik vind het wel zwak om de dood als een doel te zien. Je geeft het leven niet eens een kans. Het is gewoon vluchtgedrag je bent bang voor de pijn die het je kost als je gaat proberen te leven. Dus je rent er voor weg. Want ja het zoeken naar een doel is niet makkelijk en is niet altijd leuk en vraagt soms van je jezelf bloot te geven en het doet soms pijn. Maar de risicos niet durven aangaan dat maakt het leven zinloos. Ben een beetje warrig want ik ben eg moe, maar bijt je maar vast hierin.

Groeten Topruler

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 00:12.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:11
Kreator
Kreator is offline
Ik leef om de soort in stand te houden door me voort te planten en tegelijkertijd mijn stempel te zetten op de toekomst van de soort door mijn genen door te geven aan de volgende generatie.

Wat dat betreft zijn wij niets beter dan bijvoorbeeld bijen, een dar sterft nadat hij de koningin bevrucht heeft dus hij leeft voor de voortplanting.
Oud 17-06-2005, 11:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Kreator schreef op 17-06-2005 @ 12:11 :
Ik leef om de soort in stand te houden door me voort te planten en tegelijkertijd mijn stempel te zetten op de toekomst van de soort door mijn genen door te geven aan de volgende generatie.
Wat heb jijhebben zij daar nou aan?

Is dat werkelijk je doel ?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 11:56
RanC
RanC is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-06-2005 @ 12:21 :

Niemand heeft er wat aan. Dat is ook het wrange aan het leven. Het heeft geen nut.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:09
Topruler
Topruler is offline
Quote:
---------------------------------------------------------------------------------
Wat dat betreft zijn wij niets beter dan bijvoorbeeld bijen, een dar sterft nadat hij de koningin bevrucht heeft dus hij leeft voor de voortplanting.

Wat dat betreft ben je niets verder dan een hersenloos dier, die leeft op oerinstincten. Oftewel je kiest er bewust voor om als een holbewoner door het leven te gaan. Je gaat dan alleen wel voorbij an het feit dat mensen hersenen hebben en dus de mogelijkheid hebben om meer doelen in het leven uit te vinden. Ik kan me niet voorstellen dat je met wat de mens heeft bereikt met zijn verstand er nog vijwillig voor kunt kiezen, om zoveel stappen terug te nemen en als een instinctief dier dor het leven te gaan. En dan heb ik het nog niet eens over de gevolgen die het heeft op de moraal als iedereen dat doel erop na zou houden. Voortplanting is geen doel op zich, het is een vereiste om de mens in stand te houden, een middel om uitsterving tegen te gaan. Maar een doel is veel wijder dan alleen maar voortplanting.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:33
RanC
RanC is offline
Citaat:
Topruler schreef op 17-06-2005 @ 13:09 :
Een verhaal
Noem ook maar eens één "doel" op die blijvend is en ook objectief gezien nut heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:00
Topruler
Topruler is offline
Je kunt het nu wel over een andere boeg gooien, maar ga eens in op wat ik schrijf. Het is wel heel makkelijk om het zo te doen. Als jij dat nou eens doen dan zal ik wel ff een mooi antwoord regelen op je blijvende nuttige objectieve doel. Laat je eens uitdagen door er op in te gaan. Het is makkelijk om het een verhaal te noemen maar zolang jij er niks zinnigs tegenover weet te zetten, neem ik je niet zo heel serieus.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 15:23
Topruler
Topruler is offline
En waarom zou ik een blijvend objectief nuttig doel moeten noemen. Ik probeer hier uit te leggen dat je er beter een doel ban kunt maken om uberhaupt een doel te hebben in je leven. En dan kom jij met noem maar eens een blijvend nuttig objectief doel. Ten eerste denk ik dat er geen objectieve doelen bestaan want doelen worden gevormd door je levensbeschouwing en levensbeschouwingen zijn nooit objectief, dus ik kan je geen objectief doel geven. Maar dat doet er dus ook helemaal niet toe. Ten tweede ja het doel moet nuttig zijn maar dat is allesbehalve objectief dus dat is in tegenspraak met elkaar. Want mijn beeld van nuttig is in jouw ogen heel anders dus ik kan dan wel voor mezelf een voorbeeld geven van wat ik nuttig vind maar dat hoeft voor jou helemaal niet nuttig te zijn. Al met al reageer je niet op mijn post maar stel je een vraag waar je zelf het antwoord niet op weet aan mij, omdat je inhoudelijk niks weet te zeggen op mijn post. Tenminste misschien weet je er inhoudelijk wel wat op te zeggen maar zolang jij dat niet doet hou ik je voor iemand die er niks op te zeggen heeft.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 13:22
Meninna
Meninna is offline
Ik leef voor God, met hart en ziel!
Oud 18-06-2005, 15:29
see it
see it is offline
Om God te dienen, Hem de eer te geven en te mogen genieten van de dingen die Hij geeft. Verder om mijn talenten in dit leven te gebruiken.

Dit doet me trouwens denken aan een waargebeurd verhaal dat ik pas hoorde:

Een echtpaar had een zwaargehandicapte dochter. Zij kon zelfs niet praten. De moeder zag alleen weleens iets in haar blik. Op een ochtend toen de moeder haar verzorgd had riep ze wanhopig uit: 'Waarom ben je hier eigenlijk? Je kunt niets tegen me zeggen!' Het meisje keek helder uit haar ogen en zei: 'Om God de eer te geven!' Ze blies de adem uit en stierf.
Als haar toestand voor haar geboorte al onderkend was had men de moeder vast aangeraden om het kind te laten aborteren...
Oud 18-06-2005, 16:42
RanC
RanC is offline
Citaat:
Topruler schreef op 17-06-2005 @ 16:00 :
Je kunt het nu wel over een andere boeg gooien, maar ga eens in op wat ik schrijf. Het is wel heel makkelijk om het zo te doen. Als jij dat nou eens doen dan zal ik wel ff een mooi antwoord regelen op je blijvende nuttige objectieve doel. Laat je eens uitdagen door er op in te gaan. Het is makkelijk om het een verhaal te noemen maar zolang jij er niks zinnigs tegenover weet te zetten, neem ik je niet zo heel serieus.

Topruler
Have it your way.

Jij beweerd dat als je alleen maar leeft voor de voortplanting, het in stand houden van de soort, je een hersenloos dier bent. Hier ga jij voorbij aan het feit dat het objectief bekeken het enige doel van het leven is.

Ja, de mens beschikt over de irritante en irrelevante gave tot zelfreflectie. Een dier kan dat niet (of in ieder geval veel minder). Echter, wat voor meer doelen kunnen er zijn die alleen een objectieve en blijvende waarde hebben?

Neem het volgende scenario eens in gedachten:

Jan is een intelligente jongen. Hij heeft blijkbaar goede genen gekregen. Hij wil graag rijk en gelukkig worden. Dat is zijn doel in het leven.

Jan werkt z'n hele leven lang keihard en wanneer hij op z'n 65e met pensioen mag, heeft hij een fortuin opgebouwd van zo'n drie miljoen euro. Hij is gelukkig getrouwd met Jantien en hij heeft een zoon, Jannes.

Jan leeft nog zo'n twintig jaar waarin hij veel doet, veel geniet en veel andere dingen onderneemt. Daarna gaat hij dood.

Jan heeft niets definitiefs bereikt, op de voortplanting na. (Nu kun je natuurlijk gaan zeuren over het begrip "definitief" in de trant van: 'Jannes leeft ook niet eeuwig', maar dat is mijn punt nu niet.)

Conclusie:

Jan heeft helemaal niets bereikt in zijn leven. Zijn fortuin gaat naar z'n zoon die er daarna gebruik van maakt. Na zeventig jaar is onze Jan vergeten door alles en iedereen. Het enige wat hij heeft gedaan is het doorgeven van z'n genen.

Jan's persoonlijke doel om rijk en gelukkig te worden is op den duur nutteloos gebleken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:18
Topruler
Topruler is offline
Quote:
-------------------------------------------------------------------
Jij beweerd dat als je alleen maar leeft voor de voortplanting, het in stand houden van de soort, je een hersenloos dier bent. Hier ga jij voorbij aan het feit dat het objectief bekeken het enige doel van het leven is.
--------------------------------------------------------------------

Ik denk dat je hier al de fout in gaat door te vooronderstellen dat de doelen die je stelt, (let wel stelt), uberhaupt objectief zijn. Ik denk dat het een hopeloze zaak is om een objectief doel te stellen want die zijn er niet. Doelen stel je zelf en dat doe je aan de hand van hoe je naar het leven kijkt, je levensbeschouwing en die is per definitie niet objectief. Maar dit is simpelweg een herhaling van wat ik in me vorige post ook zei.

Quote:
---------------------------------------------------------------------
Ja, de mens beschikt over de irritante en irrelevante gave tot zelfreflectie. Een dier kan dat niet (of in ieder geval veel minder). Echter, wat voor meer doelen kunnen er zijn die alleen een objectieve en blijvende waarde hebben?
---------------------------------------------------------------------

Waarom moet het doel in jouw ogen uberhaupt per se objectief zijn? Het is onmogelijk een objectief doel te hebben die bestaan niet! Ja wat is blijvende waarde? Ik denk dat jij nu alleen maar kijkt naar voortplanting maar ik denk dat er veel meer is dan dat. De liefde die jij in je leven aan anderen geeft is iets wat blijvend is althans net zo blijvend als jou kinderen. Maar wat maakt blijvend voor jou zo belangrijk? Ik weet niet hoor maar jij was degene die zei dat de dood het enige doel is. Ik denk dat objectief en blijvend dus allebei voor jou personlijk dingen zijn die jij zelf belangrijk vind aan het leven. Inderdaad vind ik blijvend ook heel belangrijk maar over wat blijvend is kun je lang discussieren. Ik heb dus nu wel neergezet wat ik over jou doelen stellen denk. Maar probeer je wat ruimer in te stellen man. Als je verondersteld dat dit alles is ons leven op de aarde dan denk ik inderdaad dat er niet zovel is om voor te leven. Maar er is meer. Dit is niet alles de mens is niet bedoeld om na dit korte leven te sterven en dan is het afgelopen dat is niet zo. De mens is gemaakt voor de eeuwigheid en met die wetenschap moet je leven. Met die wetenschap is er veel meer om voor te leven. Maar dat is weer afhankelijk van je levensbeschouwing. Maar ik denk wel dat je zelf doelen stelt en dat je dus hoe dan ook met wat voor levensbeschouwing ook veel meer van hert leven kunt maken dan dat jij zegt. Ik geloof dat je echt en verandering kunt brengen in de wereld en de mensen om je heen maar niet als je daar niet voor kiest. Maar hiervoor verwijs ik je naar me 2de post je heb daar inhoudelijk nog helemaal nietsover gezegd. Maar het is voor mij in ieder geval geen keuze om me de fatalistische levenshouding die jij er op na houd toe te passen. Als objectief niet haalbaar is en blijvend ten dele maar je toch vasthoud hieraan dan denk ik dat je niet gelukkig word de mens is erop ingesteld doelgericht te zijn. Kun je in de praktijk ook duidelijk zien. Kijk maar naar alle mensen die echt gelukkig waren op deze aarde en die ook daadwerkelijk iets bereikt hebben waren de mensen die duidelijke doelen hadden gesteld in het leven. Maar goed je gaat niet echt in op wat ik in me vorige posts heb gezegd maar je hamert door op dat objectieve en blijvende doel. Dus ik wacht nog maar ff af wat je er nog mer over te zeggen heb.

Quote:
Jan heeft helemaal niets bereikt in zijn leven.

Is allesbehalve een objectieve conclusie die je daar trekt. In jouw ogen heeft hij zijn doel niet bereikt omdat jij vind dat het blijvend moet zijn en ijn jou ogen heeft hij dat noet bereikt. Maar als Jans doel was om gelukkig te worden en het is hem gelukt dan heeft hij toch alles wat hij wou bereiken bereikt. Alleen jij reflecteerd jou beeld van wat in dit leven belangrijk is op Jan.

Uiteindelijk komen we nu op het punt dat ik denk dat dit leven hier niet eindigt als je dood gaat. Jij denkt dat dit alles is waardoor voor jou het enige wat overblijft het pure lichamelijke is als je dood. Ik denk dat dit leven veel meer is dan dit hier op aarde. Waardoor we nu zouden moeten gaan praten over wat onze kijk naar de wereld voor rol speelt in onze beslissing over wat wel doelen zijn en wat niet.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:31
Woudschim
Woudschim is offline
waarom leef ik.

wie het weet mag het zeggen

ik denk dat ik er pas achter kom als ik dood ben
Oud 18-06-2005, 19:47
Topruler
Topruler is offline
Quote:
-------------------------------------------------------------
waarom leef ik.

Wat nou als je in dit leven moet bepalen wat er met je gebeurd als je dood gaat en als jij er niks aan doet dat je dan voor eeuwig op de verkeerde plaats bent? Dan baal je wel dat je er op deze aarde er niks aan gedaan heb. Ik denk dua dat het toch wel belangrijk is dat je probeerd in dit leven er achter te komen of er meer is.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:52
Woudschim
Woudschim is offline
lijkt me sterk dat een onbepaalde periode op aarde je toekomst in de oneindigheid bepaald

eigelijk is dat idee ronduit belachelijk
Oud 18-06-2005, 19:56
Topruler
Topruler is offline
Ow ja waarom dan leg dat eens uit wat voor goede en gegronde redenen heb jij om dat te beweren ik wil dat wel eens weten. Waarom zou het niet zo zijn????

Topruler
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:58
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
Topruler schreef op 18-06-2005 @ 20:56 :
Ow ja waarom dan leg dat eens uit wat voor goede en gegronde redenen heb jij om dat te beweren ik wil dat wel eens weten. Waarom zou het niet zo zijn????

Topruler
sorry, maar dat vind ik geen argument, dan kan ik net zo goed vragen waarom het wel zo zou zijn.
Oud 18-06-2005, 20:10
Topruler
Topruler is offline
Ik geef ook geen argument ik daag je alleen uit om voor jezelf na te gaan of het inderdaad zo is dat het niet zo is dat dit leven een voorbereiding is. Ik heb gegronde redenen om te geloven dat het wel zo is, en daarom daag ik je uit om mij te overtuigen dat het niet zo is. Je komt toch op een forum om je standpunten te verdedigen???

Topruler
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 20:16
Woudschim
Woudschim is offline
hoe zou dat bepaald worden? aan de hand van "goede daden" ? zoja, wat is goed, wat is slecht, wat voor de een goed is is voor de ander slecht, wat voor de een slecht is is voor een ander weer goed. te relatief.
bovendien is niemand puur goed..of puur slecht. onder andere door laatstgenoemde reden.
wat van mensen die op hun 3e levensjaar sterven? waar gaan die heen?

kortom, nee, daar geloof ik niet in.
ik probeer in mijn leven zoveel mogelijk dingen te doen die naar mijn gevoel "goed" zijn. voor zover "goed" een begrip is.
ik sta voor mensen klaar, ik ben altijd bereid mensen te helpen waar nodig.

misschien leef ik daarvoor.
maar of het enige consequentie heeft na het vergaan van mijn leven op aarde?
niemand kan dat met 100% weten.

je weet het pas als je het hebt ondergaan. eerder niet. je kunt hooguit speculeren, of fantaseren, maar niet weten.

mijn perceptie betreffende dit onderwerp dan.
Oud 18-06-2005, 20:18
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
we leven nergens voor

duh
Oud 18-06-2005, 20:19
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
christiiiejna schreef op 18-06-2005 @ 21:18 :
we leven nergens voor

duh
en ook dat weet niemand
Oud 18-06-2005, 20:41
Topruler
Topruler is offline
Ben ik deels met je eens tot het punt dat je zegt dat: goed altijd anders is voor iedereen ik denk dat het soms wel verschild maar het is niet consequent anders. Sterker nog ik durf te beweren dat ook al zijn er verschillen de grote lijnen overal hetzelfde zijn. Wat inhoud dat ik denk dat als je kijkt naar die grote lijnen kijkt bv: iedereen overal in elke levensbeschouwing is het er overeens dat moorden niet goed is of stelen of mensen pijn doen. Aangezien geen mens ons ooit geleerd heb dat het niet goed is maar van binnenuit komt denk ik dat de moraal niet door ons verzonnen is. Maar waarom denk jij dat het goed is om ervoor anderen te zijn je zegt toch dat het betrekkelijk is? En wat denk je ermee te bereiken?? Alleen als er een moraal is waarvan ik denk dat die niet door mensen is bedacht dan heb je er wat aan om om anderen te geven. Vanuit een evolutie theorie is er alleen maar een recht van de sterkste alles wat je daarbuiten over moraal verzint is persoonlijk en kun je dius niet aan anderen opleggen. Op je punt van de driejarige wil ik later nog wel ingaan. Maar je punt van "goed" doen is dus een beetje misplaatst je moet dat met een doel doen anders doe je het voor niks ik bedoe je heb toch ergens het idee dat het goed is om te doen mar als het voor de lange termijn geen positieve gevolgen heeft voor jou als het geen doel heeft dan is het zinloos om te doen.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:12
Woudschim
Woudschim is offline
door je gebrek aan correcte interpunctie regels is je post niet helemaal doorgekomen bij me.

ik begrijp dus dat als het geen zin heeft voor jezelf, het gewoon helemaal geen zin heeft?
Oud 19-06-2005, 17:19
Topruler
Topruler is offline
Ga eerst eens in op de vragen die je er vast wel uit kunt halen. Ik bedoel je kunt er vast wel meer mee dan alleen maar dit doe een beetje je best.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 17:19
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
Citaat:
Woudschim schreef op 18-06-2005 @ 21:19 :
en ook dat weet niemand
wtf?
Oud 20-06-2005, 20:11
Meninna
Meninna is offline
Citaat:
see it schreef op 18-06-2005 @ 16:29 :
Om God te dienen, Hem de eer te geven en te mogen genieten van de dingen die Hij geeft. Verder om mijn talenten in dit leven te gebruiken.

Dit doet me trouwens denken aan een waargebeurd verhaal dat ik pas hoorde:

Een echtpaar had een zwaargehandicapte dochter. Zij kon zelfs niet praten. De moeder zag alleen weleens iets in haar blik. Op een ochtend toen de moeder haar verzorgd had riep ze wanhopig uit: 'Waarom ben je hier eigenlijk? Je kunt niets tegen me zeggen!' Het meisje keek helder uit haar ogen en zei: 'Om God de eer te geven!' Ze blies de adem uit en stierf.
Als haar toestand voor haar geboorte al onderkend was had men de moeder vast aangeraden om het kind te laten aborteren...
Wow, heftig verhaal, wel onwijs gaaf, en t maakt echt duidelijk hoe onwijs groot God is!
Oud 27-06-2005, 17:56
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 08-06-2005 @ 16:12 : Dus mijn vraag aan jou is, waar leef je voor?
Ik leef ervoor om mezelf te ontwikkelen en te verrijken en de verlichting te bereiken en mijn leven zinvol te maken door andere levende wezens zoveel mogelijk te helpen. Hier slaag ik tot op heden niet in, maar ik probeer er naar te streven en ik geloof dat dit ook de manier is om echt gelukkig te worden voor mij.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 18:35
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-06-2005 @ 12:21 :

Dat heet instinct, en dat is er met een reden. Tegenwoordig is voortplantingsdrift nog altijd noodzakelijk omdat anders het aantal van 6 miljard mensen binnen 150 jaar tot 0 teruggelopen zou zijn.
Oud 28-06-2005, 22:59
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Topruler schreef op 18-06-2005 @ 20:47 :
Quote:
waarom leef ik.

Wat nou als je in dit leven moet bepalen wat er met je gebeurd als je dood gaat en als jij er niks aan doet dat je dan voor eeuwig op de verkeerde plaats bent? Dan baal je wel dat je er op deze aarde er niks aan gedaan heb. Ik denk dua dat het toch wel belangrijk is dat je probeerd in dit leven er achter te komen of er meer is.

Topruler
Offtopic: Er zit een Quote knop rechts in die lijst met knopjes bij iedere post mischien handig om die te gebruiken scheelt jou typen en het is een stuk overzichtelijker

Ontopic:

Ik leef om zo veel mogelijk mooie dingen mee te maken in m'n leven en om andere mensen daar ook een beetje mee te helpen. Verder natuurlijk om me voort te planten en te zorgen dat m'n kinderen later een fatsoenlijke opvoeding krijgen zodat ze hun kinderen die ook weer kunnen geven enz enz enz.
Oud 29-06-2005, 12:41
bbyn
bbyn is offline
Voor God coolste doel evur
Oud 29-06-2005, 14:57
Woudschim
Woudschim is offline
Citaat:
Akilina schreef op 27-06-2005 @ 18:56 :
Ik leef ervoor om mezelf te ontwikkelen en te verrijken en de verlichting te bereiken en mijn leven zinvol te maken door andere levende wezens zoveel mogelijk te helpen. Hier slaag ik tot op heden niet in, maar ik probeer er naar te streven en ik geloof dat dit ook de manier is om echt gelukkig te worden voor mij.
zowaar een waardig streven
Oud 30-06-2005, 00:30
Severus
Severus is offline
Ik leef omdat mijn ziel (nadat mijn vorige leven ten einde kwam) besloot om na een tijdje weer op aarde de ervaring, dat 'leven' heet, te ondergaan.

Maar voor de rest, sinds ik hier eenmaal ben, leef ik omdat ik niet anders kan - je hebt hardly een andere keus dan leven en dag voor dag af te werken. Ik vind het dus een vrij nutteloos bestaan, maar ik leef verder omdat ik niet anders kan. Het is een beetje hetzelfde als een verplicht schoolvak volgen voor je diploma, ook al heb je er helemaal geen zin in of vind je het zinloos. Zoiets op die manier.
Oud 30-06-2005, 00:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
S. schreef op 13-06-2005 @ 13:11 :
Kortgezegd: om God te dienen.
Kortgezegd: je voelt je als een slaaf voor iets waar geen concrete bewijzen voor zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 15:08
31337
31337 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-06-2005 @ 17:29 :
Ik leef, omdat ik het nut van mezelf doodmaken niet inzie.
hehe Goed punt
Oud 30-06-2005, 15:10
31337
31337 is offline
Citaat:
makelville schreef op 16-06-2005 @ 19:58 :
life to die, die to life
zoiets als mijn signature
Oud 30-06-2005, 23:44
Blues
Blues is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 08-06-2005 @ 16:12 :
Ken je de film "Braveheart"? Off course... de hoofdrolspeler, William Wallace (Mel Gibson) vocht voor VRIJHEID en een geweldige uitspraak vond ik " Als iets niet waard is om voor te sterven, is het ook niet waard om voor te leven".... Dus mijn vraag aan jou is, waar leef je voor?
Die Amerikanen altijd met hun gezeik over vrijheid, komt zo'n beetje terug in elke film uit Holywood, moet je 's kjiken wat voor vrijheid ze in het midden-oosten hebben gebracht...

Waar ik voor leef? nergens voor eigenlijk dat ik weet, om dood te gaan of zo...
En misschien mijn medemens helpen als 't kan zo wel cool zijn
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 20:07
Conciërge
Conciërge is offline
Ik leef om God te aanbidden
Oud 09-08-2005, 20:47
leonkorn
leonkorn is offline
Wel leuk al die verschillende reacties... Interessant, bedankt allemaal !! Ik lees dat jullie leven, omdat je geen zelfmoord wilt plegen, je leeft om God te dienen, je leeft om verlichting te bereiken, om je talenten te benutten, gewoon omdat er er nu eenmaal bent, voor bier en vrouwen etc etc...Ik denk dat eenieder van ons een unieke rol heeft in dit door God geschapen leven en ik ben van mening dat het hoogste levensdoel is: DE LIEFDE.. Jezus zegt dat wie volmaakt is in de liefde, voldoet aan de hele wet, de wet vind haar vervulling in de liefde. Liefde voor God, voor je medemens en voor jezelf. Omdat we daar zo verschrikkelijk in tekortschieten is Jezus gekomen om ons te helpen en ons te verlossen !!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 01:44
tuinon
tuinon is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-06-2005 @ 01:52 :
Kortgezegd: je voelt je als een slaaf voor iets waar geen concrete bewijzen voor zijn?
wat ook al eerder werd gezegd als er bewijzen voor geloof zouden zijn zou het geen geloof meer heten maar dan zou niet geloven gewoon ontkenning zijn..

voor mijzelf :
ik leef voor het idee dat ik,mijn nakomelingen,mijn vrienden en mijn familie een goed leven kan schenken hoe ik dit haal, is dus mijn doel voor mijn leven, of dit nou is door veel geld te verdienen en mijn omgeving een goed verder leven te schenken of door iets te geloven en andere om heen hier van mee te laten genieten weet ik niet.
Oud 12-08-2005, 23:32
Severus
Severus is offline
Ik leef omdat mijn ouders zich zo nodig moesten voortplanten.
Oud 14-08-2005, 11:25
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Nee, dat is ook zo'n motivatie waar je U tegen zegt. ( Zijn die er wel)
Waar ik voor leef? Goeie vraag, nergens voor.
Oud 14-08-2005, 11:42
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Severus schreef op 13-08-2005 @ 00:32 :
Ik leef omdat mijn ouders zich zo nodig moesten voortplanten.
Neeee, doordat.

En inderdaad, dat hele "omdat"-verhaal is natuurlijk flauwe kul.
Oud 14-08-2005, 11:44
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Meninna schreef op 20-06-2005 @ 21:11 :
Wow, heftig verhaal, wel onwijs gaaf, en t maakt echt duidelijk hoe onwijs groot God is!
Nou, dat kun je wel zeggen! Tof man!
Reageren

Regels voor berichten