![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dat van die afspraken is natuurlijk erg handig. we moeten alleen niet vergeten dat het onderlinge afspraken zijn en deze niet verheffen als bovenaardse waarheid waar we achter aan het komen zijn. Wie weet zijn onze afspraken net zo inwisselbaar als onze vorige? er zijn weinigen met een verklaring voor het ontstaan van de eerste materie. de begrippen en het ontstaan van 'iets' uit 'niets' zijn onbegrijpelijk voor ons redenerende mensen in die zin dat we er allemaal wel heel erg uiteenlopende meningen op nahouden. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daarnaast kan destructie erg constructief zijn. Laatst gewijzigd op 12-06-2005 om 09:58. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
mijn woordenboek noemt een dogma een: vastomlijnd geloofsartikel dat aan geen beredenering meer is onderworpen. mijn woordenboek noemt een geloof: vertrouwen in de waarheid van iets. ik bedoel hier ook deze betekenis van geloof en niet de godsdienstige. Laatst gewijzigd op 12-06-2005 om 22:52. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
mwaa romantisch toch? geen overbevolkte wereld, geen allochtonen, geen broeikaseffecten, geen vergrijzing, geen gedoe over wat voor kleren je aan moet trekken, geen burn outs, geen file, geen vertraging met de trein, geen school etc. etc. perfect toch? meen ik dit helemaal serieus?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik word die bestaan ziel/geest gerelateerde discussies alleen een beetje zat ik snap niet dat jullie ze niet zat worden. maar goed, ik ben een beetje in rare bui vandaag moet je niet opletten quote me dus maar niet. Zou ik niet tegen red bull kunnen?? ![]() ![]() ![]() ![]() blaat zie sig
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof niet. Ik geloof wél in de potentie van de wetenschappen, niet in wetenschap zelf. Niet geloven is ook geloven, dat is echte lulkoek. |
![]() |
||
Citaat:
Maar over zijn persoon zijn de meningen ruim 2000 jaar later nog altijd sterk verdeeld.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De basis voor het bestaan van Jezus berust vooral op historische, niet altijd even betrouwbare, bronwerken. De vermeldingen van Jezus door Flavius Josephus, worden aangevoerd als bewijs van Jezus' bestaan. Betrouwbaar of niet, deze passages geven slechts aan dat er christenen bestonden die in Jezus geloofden. Wat wel een feit is is dat er in de evangeliën diverse personen voorkomen waarvan het bestaan algemeen aanvaard is, dit wordt als een argument voor de historische betrouwbaarheid van de evangeliën gebruikt. De vergissingen die daarbij begaan zijn en aangepaste stukken tekst, doen echter sterk afbraak aan de betrouwbaarheid. |
![]() |
|
Alweer religie vs wetenschap?
Mensen, vat het dan, het verschil zit hem puur in de conclusief vorming, bij de wetenschappelijke methode observeer je, en trekt daaruit de best mogelijke conclusie, bij religie neem je iets aan, en probeert vervolgens dat vol te houden, ondanks de waarnemingen.
||
![]() |
Citaat:
Deze hoeft mijns inziens niet zo vaag en afstandelijk. Ik vat God op in hermetische zin, als het Al, de oorspronkelijke alomvattende Volheid. Een accurate beschrijving van dit Al is natuurlijk per definitie onmogelijk, hoewel ik er persoonlijk van overtuigd ben dat deze 'ervaarbaar' is in mystieke zin. God in de zin van jawhé, de god van het oude testament is een emanatie van dit oorspronkelijke 'Al', maar is er niet identiek aan. Jahwé is het scheppende beginsel (in metafysische zin), de 'openbaring' van het Al zo je wilt. Dit is natuurlijk slechts mijn opvatting, ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben. T_ID: en wat ben jij aan het doen met deze post?
Laatst gewijzigd op 19-06-2005 om 17:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-06-2005 om 21:54. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
"nee, het is krom" "nee, het is recht" Aha.... niet dus. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Fossielen hoeven trouwens geen botten te zijn, het kan best een schelp zijn, of iets dat versteent is, een afdruk van een organisme in steen is net zo goed een fossiel. ![]() Bejaarde medeweggebruikers trouwens ook, maar dat is een andere discussie. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
mensen proberen te vaak bewijzen te zoeken voor hun geloof. Het mooie aan iets te geloven is dat je het niet hóeft te bewijzen. Als je het kon bewijzen hoefde je het niet meer te geloven, dan was het zgn. wetenschappelijk bewezen.
Wetenschap en religie staan op dit punt dan ook heel ver van elkaar verwijderd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zijn beeldend kunstenaars ketters/heidenen/ongelovigen? Gatara | 96 | 30-09-2006 01:59 | |
Falsificatie toegepast op bestaan god Verwijderd | 161 | 01-06-2006 12:22 | |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 14:58 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete schepping aarde Tha Gladnekker | 65 | 28-05-2005 15:26 | |
Jezus: Christendom of Jodendom? Upke | 117 | 14-08-2004 10:51 | |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 |