Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-06-2005 @ 13:40 :
Ja!

Ik dacht gewoon alles wat je niet zelf bestuurde...

50!

Openbaar is ' voor iedereen toegankelijk'. Dus al het vervoer dat voor iedereen toegankelijk is, mag in je verhaal verwerkt worden, dunkt me. Doe nie tmoeilijk en schrijf over de benenwagen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 12:43
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Grimm schreef op 13-06-2005 @ 13:41 :

50!
Spammert!

@ Vogelvrij; nou lekker dan als je buschauffeur bent en als je een bijbaantje trambestuurder hebt, dan blijft er ook bar weinig voor je over. En hoe komt het dat jij nog nooit een tram hebt gezien
Oud 13-06-2005, 12:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 13-06-2005 @ 13:43 :
Spammert!

@ Vogelvrij; nou lekker dan als je buschauffeur bent en als je een bijbaantje trambestuurder hebt, dan blijft er ook bar weinig voor je over. En hoe komt het dat jij nog nooit een tram hebt gezien
Huh, wat bedoel je nu? Dan kun je toch nog wel in een bus gaan zitten? Alleen maak je dan geen gebruik van het openbaar vervoer?

Waar rijden trams dan? Ik heb er echt nog nooit een gezien, alleen op tv en in mijn theorieboekje
Oud 13-06-2005, 12:46
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-06-2005 @ 13:45 :
Huh, wat bedoel je nu? Dan kun je toch nog wel in een bus gaan zitten? Alleen maak je dan geen gebruik van het openbaar vervoer?

Waar rijden trams dan? Ik heb er echt nog nooit een gezien, alleen op tv en in mijn theorieboekje
Flauwe humor. Laat maar, ik zit elke dag twee uur op school, mijn IQ daalt.

Amsterdam misschien?
Oud 13-06-2005, 12:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 13-06-2005 @ 13:46 :
Flauwe humor. Laat maar, ik zit elke dag twee uur op school, mijn IQ daalt.

Amsterdam misschien?
Ow

Zou kunnen? Daar ben ik wel een keer ooit geweest, dacht ik... Lang geleden
Oud 13-06-2005, 12:47
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Grimm schreef op 13-06-2005 @ 13:40 :
Ik vol g de woordenboekdefinitie, ik denk dat de gezaghebbenden hetzelfde zullen doen. Voor mijn verhaal maakt het overigens weinig tot niets uit, maar ik denk dat het andere mensen op ideeen zal brengen.
Dat is niet de woordenboekdefinitie. Jij zoekt openbaar op en leidt daaruit af wat openbaar vervoer dan zou zijn, dat mag niet zomaar.

Mijn wolters ster woordenboek zegt:

Citaat:
openbaar
blablabla
~ vervoer trein, bus, tram en metro
blablabla
En dan nog, trams zijn niet voor iedereen toegankelijk, mensen met een rolstoel bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 13-06-2005 @ 13:46 :
mijn IQ daalt.
Kan dat?

Citaat:
Flauwe humor.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:49
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Grimm schreef op 13-06-2005 @ 13:48 :
Kan dat?
Schatje.

@ Vogelvrij: waar woon jij in hemelsnaam?
Oud 13-06-2005, 12:50
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Grimm schreef op 13-06-2005 @ 13:48 :
Kan dat?
Ja, veel computeren ed verlaagt tijdelijk het IQ met 15 punten oid. Was nog een topic over.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 13-06-2005 @ 13:47 :
Dat is niet de woordenboekdefinitie. Jij zoekt openbaar op en leidt daaruit af wat openbaar vervoer dan zou zijn, dat mag niet zomaar.

Mijn wolters ster woordenboek zegt:
Hey, tuurlijk mag dat wel Openbaar is vrij voor interpretatie en ik vat het toevallig letterlijk op. De genoemde vervoersmiddelen zijn dan ook enkel voorbeelden.
Met citaat reageren
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 13-06-2005 @ 13:49 :
Schatje.

@ Vogelvrij: waar woon jij in hemelsnaam?
Gewoon, Zuid-Oost Brabant?
Oud 13-06-2005, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 13-06-2005 @ 13:50 :
Ja, veel computeren ed verlaagt tijdelijk het IQ met 15 punten oid. Was nog een topic over.
Veel emailen, SMS'en en chatten wel ja.
Van cannabis daalt je IQ met 'slechts' 6 punten.
Met citaat reageren
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-06-2005 @ 13:50 :
Ah. Zo.
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 13-06-2005 @ 13:51 :
Veel emailen, SMS'en en chatten wel ja.
Van cannabis daalt je IQ met 'slechts' 6 punten.
Oeh, mijn IQ daalt dus lekker met dat gecomputer van mij Balen.

Ik vat Openbaar Vervoer gewoon op als alles wat je niet zelf hoeft te besturen, dus verheug je maar vast op mijn vliegtuigverhaal
Oud 13-06-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 13-06-2005 @ 13:50 :
Ik ook!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 13-06-2005 @ 13:52 :
Ik ook!
Weet ik
Heb jij wel ooit een tram gezien?
Oud 13-06-2005, 12:54
Sketch
Sketch is offline
Mensen, lees. Mijn woordenboek, in tegenstelling tot die van ons aller Grimmetje, bevat wél 'openbaar vervoer' en volgens dat woordenboek is openbaar vervoer trein, bus, tram en metro
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 13-06-2005 @ 13:54 :
Mensen, lees. Mijn woordenboek, in tegenstelling tot die van ons aller Grimmetje, bevat wél 'openbaar vervoer' en volgens dat woordenboek is openbaar vervoer trein, bus, tram en metro
en blablabla! Je bent vliegtuig vergeten over te typen!
Oud 13-06-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 13-06-2005 @ 13:54 :
Van Dale.

www.vandale.nl
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 12:57
Sketch
Sketch is offline
Wikipedia zegt:
Citaat:
Openbaar vervoer wordt in Nederland uitgevoerd in opdracht van een (decentrale) overheid die daarmee de rol van OV-autoriteit vervult. OV wordt sinds 1969 mede betaald middels een speciaal daarvoor bestemde rijkssubsidie. De gebruikers van openbaar vervoer worden over het algemeen 'reizigers' genoemd. Onder openbaar vervoer valt:

* stads- en streekvervoer (metro, tram en bus)
* treinvervoer
* OV te water

Het Nederlandse begrip regionaal openbaar vervoer bevat dezelfde OV-vormen, met uitzondering van het hoofdrailnet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Balent.
Oud 13-06-2005, 13:33
Verwijderd
Keyword: In Nederland.

En nu internationaal?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:43
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Waarom zou je in één keer 'openbaar vervoer' opzoeken in je woordenboek, als je een veel leuker en wijder begrip krijgt als je de twee woorden los van elkaar opzoekt?

Het lijkt mij logisch dat het thema vrij voor interpretatie is... levert ook veel leukere verhaaltjes op, en daar gaat het toch om.

Edit: Hier spreekt overigens Changshan, voor de verandering. Normaal breekt Kris juist op mijn accounts in...
Oud 13-06-2005, 13:51
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Grimm schreef op 13-06-2005 @ 14:33 :
Keyword: In Nederland.

En nu internationaal?
Internationaal is het ook vliegtuigen! Jeeh!

Citaat:
Public transport comprises all transport systems in which the passengers do not travel in their own vehicles. It is also called public transit or mass transit. While it is generally taken to mean rail and bus services, wider definitions would include scheduled airline services, ferries, taxicab services etc. — any system that transports members of the general public.

The term rapid transit refers to fast public transport in and around cities, such as metro systems.

Public transport can be faster than other modes of travel; prime examples are in cities where road congestion can be avoided, and for long distance travel where much higher speeds are possible than are permitted on roads. However, in the United States public transport trips can take up to two to three times longer than an equivalent trip by automobile.
Citaat:
Modern forms of public transport

* Aerial tramway also called cable car or cableway, vehicle suspended on aerial cables
* Airliner
* Automated guideway transit (AGT), also called Peoplemover
* Auto rickshaw
* Bus normally serving a regular fixed route but could include a variable route, divert-on-demand service, see Bus rapid transit
* Cable car on rails, used in cities, a streetcar (tram} pulled by a cable
* Cable car on rails, used in mountains, see Funicular
* Cable car suspended on a cable, see Aerial tramway
* Chairlift
* Coach
* Cog railway (or rack and pinion railway)
* Conveyor transport (term includes escalators and horizontal or slightly inclined moving sidewalk - "Travolator")
* Electric trolleybus
* Elevated Railroad The Chicago Transit Authority runs the largest Elevated Railroad, known as the 'L'
* Escalator
* Ferry, including hydrofoil and Hovercraft
* Funicular, used in mountains, tram-like vehicle on rails pulled by a cable up and down a very steep slope.
* Gondola lift
* Helicopter
* Jitney
* Light rail a tram-like system with no significant sections of the route shared with cars or pedestrians
* Limousine
* Maglev
* Metro (also known as Subway or Underground)
o Rubber-tired metro
o Advanced light rapid transit
* Monorail
* Rickshaw
* Taxicab
* Train, including commuter train and high-speed rail
* Tram (or tramway, trolley, streetcar)
* Transit bus
* Vehicle for hire
* Velotaxi
* Water taxi

http://en.wikipedia.org/wiki/Public_transport

Maar, je verhaal moet dan wel buiten Nederland plaatsvinden!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
En een helicopter, en een limousine!

Hoera, hoera
Oud 13-06-2005, 14:59
I C U
I C U is offline
Juist ja. Nou ben ik wel heel benieuwd naar de verhalen die eruit gaan komen!
Oud 13-06-2005, 15:28
Verwijderd
Oef, dat zijn er veel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:34
Verwijderd
Cool, de roltrap valt ook onder openbaar vervoer.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 13-06-2005 @ 16:34 :
Cool, de roltrap valt ook onder openbaar vervoer.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 08:10
Soapsie
Soapsie is offline
Ik vind dat alles wat jou, als mens verplaatst, zonder dat je het zelf bestuurd, vallen onder openbaar vervoer. Dus alles wat hier zojuist genoemd is, inclusief de roltrap, mag worden gebruikt in je verhaal...
Oud 14-06-2005, 11:58
Verwijderd
Dan zouden rolschaatsen ook openbaar vervoer zijn. Ik denk dat je er bij moet nemen dat het iets is dat openbaar is. Rolschaatsen in mijn meterkast zijn niet openbaar (of slechts in zeer beperkte mate voor de leden van mijn gezin), maar witte rolschaatsen á la Provo-fietsen op de hoek van de straat, vrij voor ieder, zijn dan weer wel openbaar vervoer.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:01
Sketch
Sketch is offline
Een lift in een huis is dan ook geen openbaar vervoer?

Die fietsen bestuur je zelf, lijkt me.

Ik denk dat we soapsies theorie maar moeten verwerpen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:03
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 14-06-2005 @ 09:10 :
Ik vind dat alles wat jou in het openbaar, als mens verplaatst, zonder dat je het zelf bestuurd, vallen onder openbaar vervoer. Dus alles wat hier zojuist genoemd is, inclusief de roltrap, mag worden gebruikt in je verhaal...
Zo beter?
Oud 14-06-2005, 12:12
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 14-06-2005 @ 13:03 :
Zo beter?
Ietsje, maar er zit nog een spelfout in, en de provofietsen waar LUH het over had bestuur je wel zelf.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:33
Verwijderd
Ja, maar ik weet niet hoe zwaar besturen weegt. Een roltrap wordt door niemand bestuurd, net als een lift (tenzij we die toffe film in acht nemen, waarin de lift door de lift zelf bestuurd wordt en mensen ontoofd ).

Maar stel dat je als piraat op een tropisch eiland komt met een klein eilandje in de buurt. Er ligt een roeiboot aan het strand met een bord erbij 'Als je naar het andere eiland wilt, voel je vrij om deze boot te gebruiken, maar leg haar daar aan aan de daarvoor bestemde paal en leg de boot ook weer aan deze paal aan als je terugkomt.'

Is die boot dan openbaar vervoer? Hij is openbaar, want voor iedereen te gebruiken, en ook vervoer, omdat hij je van A naar B en terug brengt. Je moet alleen wel zelf roeien en sturen en moeilijk doen.

Ik vind het openbaar vervoer.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind dat we niet zo moeilijk moeten doen en het thema gewoon een beetje ruim mogen interpreteren en zo

Ik had vannacht een geweldig idee, maar helaas... Vergeten
Oud 14-06-2005, 12:36
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-06-2005 @ 13:33 :
Ja, maar ik weet niet hoe zwaar besturen weegt. Een roltrap wordt door niemand bestuurd, net als een lift (tenzij we die toffe film in acht nemen, waarin de lift door de lift zelf bestuurd wordt en mensen ontoofd ).

Maar stel dat je als piraat op een tropisch eiland komt met een klein eilandje in de buurt. Er ligt een roeiboot aan het strand met een bord erbij 'Als je naar het andere eiland wilt, voel je vrij om deze boot te gebruiken, maar leg haar daar aan aan de daarvoor bestemde paal en leg de boot ook weer aan deze paal aan als je terugkomt.'

Is die boot dan openbaar vervoer? Hij is openbaar, want voor iedereen te gebruiken, en ook vervoer, omdat hij je van A naar B en terug brengt. Je moet alleen wel zelf roeien en sturen en moeilijk doen.

LUH-3417
Dat vind ik ook openbaar vervoer, maar volgens Soapsies definitie is het geen openbaar vervoer (tenzij je niet kan roeien en dus de boot niet kan besturen )

Ik bedoelde dus met m'n vorige post dat Soapsies definitie niet 'klopt' omdat je ook openbaar vervoer hebt dat je wel zelf bestuurt. ^^
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:46
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-06-2005 @ 13:33 :

LUH-3417
Ik vind van niet. Zo lang je het zelf bestuurd is het geen openbaar vervoer. Want anders zou lopen ook openbaar vervoer zijn...
Oud 14-06-2005, 12:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 14-06-2005 @ 13:46 :
Ik vind van niet. Zo lang je het zelf bestuurd is het geen openbaar vervoer. Want anders zou lopen ook openbaar vervoer zijn...
Maar dan gebruik je verder niets... Geen boot of zoiets.

Ik denk dat ik maar een ruimteschip of zo neem
Oud 14-06-2005, 12:48
Verwijderd
Nee, de straat zou openbaar vervoer zijn.

Nee, wacht. Dat is niet echt vervoer... tenzij je het over 'de benenwagen' hebt, maar dat is onzin. Of je schuift het af op de schoenen. Je eigen schoenen zijn niet openbaar, maar wat te denken van de schoenen bij de bowlingbaan? Zijn die openbaar vervoer?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-06-2005 @ 13:48 :
Nee, de straat zou openbaar vervoer zijn.

Nee, wacht. Dat is niet echt vervoer... tenzij je het over 'de benenwagen' hebt, maar dat is onzin. Of je schuift het af op de schoenen. Je eigen schoenen zijn niet openbaar, maar wat te denken van de schoenen bij de bowlingbaan? Zijn die openbaar vervoer?

LUH-3417

Zeer openbaar inderdaad

Hoe jullie van elk gemakkelijk iets toch iets vreselijks moeilijks kunnen maken
Oud 14-06-2005, 12:50
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 14-06-2005 @ 13:46 :
Om te lopen heb je geen voertuig nodig. Je lichaam zou je als voertuig kunnen zien, maar dat is niet voor iedereen toegankelijk (nee, niet doordenken )

(bestuurT)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:54
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Sketch schreef op 14-06-2005 @ 13:50 :
Om te lopen heb je geen voertuig nodig. Je lichaam zou je als voertuig kunnen zien, maar dat is niet voor iedereen toegankelijk (nee, niet doordenken )

(bestuurT)
Ik dacht door en toen verbood je het me pas...huhm

Maarum, zullen we het houden op die lange rij met openbare vervoertuigen die jij hebt opgesomd?
Oud 14-06-2005, 12:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 14-06-2005 @ 13:54 :

Maarum, zullen we het houden op die lange rij met openbare vervoertuigen die jij hebt opgesomd?
Daarbij weet ik voor de helft niet wat het is. (Rickshaw?)

Ik vind dat je het zo'n beetje zelf mag weten, de stemmer beslist!
Oud 14-06-2005, 12:58
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-06-2005 @ 13:57 :

Ik vind dat je het zo'n beetje zelf mag weten, de stemmer beslist!
Ja...dat is waar!
Oud 14-06-2005, 12:59
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 14-06-2005 @ 13:54 :

Dat is misschien wel het makkelijkst ja, anders zijn we over een maand nog bezig. Ik zie net dat er in die rij ook een paar voertuigen staan die je zelf bestuurt, * Vehicle for hire bijvoorbeeld.

Zullen we anders de definitie van wikipedia gebruiken:
Public transport comprises all transport systems in which the passengers do not travel in their own vehicles.

alhoewel, dan zou een geleende auto ook openbaar vervoer zijn.

Misschien moeten we er een poll over houden?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 12:59
Verwijderd
Als ik het niet gezegd had, had een verhaal over de bowlingbaan-schoen als openbaar vervoer misschien best tof geweest. Het lichaam als openbaar vervoer kan ook best tof zijn. Denk maar aan die alien uit Men In Black die de huid van ene Edgar aantrok om 'onopgemerkt' rond te kunnen lopen. Hm. Hij had die huid niet echt nodig om te bewegen, maar het was wel openbaar.

Donor-benen misschien?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:02
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-06-2005 @ 13:59 :
Als ik het niet gezegd had, had een verhaal over de bowlingbaan-schoen als openbaar vervoer misschien best tof geweest.
LUH-3417
Zonde dat je dat verklapt hebt. Daar was vast een prachtig verhaal uitgekomen, uit jouw hand uiteraard!
Oud 14-06-2005, 13:02
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 14-06-2005 @ 13:57 :
Een rickshaw is zo'n koetsachtig ding met 2 wielen dat wordt voortgetrokken door een persoon. Je ziet (zag?) het vaak in China. Ik dacht dat fietsaangedreven varianten ook onder de noemer vallen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:04
Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Sketch schreef op 14-06-2005 @ 14:02 :
Een rickshaw is zo'n koetsachtig ding met 2 wielen dat wordt voortgetrokken door een persoon. Je ziet (zag?) het vaak in China. Ik dacht dat fietsaangedreven varianten ook onder de noemer vallen.
[afbeelding]
hahahahahaha!
Reageren

Regels voor berichten